Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäisitkö kotiäidiksi, jos olisi mahdollisuus?

Vierailija
19.02.2020 |

Jäisitkö kotiäidiksi, jos olisi mahdollisuus? Kuinka monta vuotta haluaisit olla kotona? Mahdollisuudella tarkoitan taloudellisesti turvattua tulevaisuutta ja taloudellista mahdollisuutta. Jos jäisit, millä alalalla työskentelet ja mikä on koulutuksesi?

Kommentit (650)

Vierailija
1/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. t 3 lapsen äiti, juristi.

Vierailija
2/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kotirouvaksi kun lapset oli alakoulussa irtisanomispaketilla. Palasin kun toinen oli lukiossa ja toinen yläkoulussa.

Elämäni fiksuin päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäämässä, edellinen ammatti sairaanhoitaja, mutta en tiedä palaanko niihin.

Vierailija
4/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olin kotona vajaa kaksi vuotta ja se riitti, oli ihanaa palata töihin. Ja en edes tee mitään ”uraa”, ihan perustoimistorotta olen. Tykkään käydä töissä.129

Vierailija
5/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Tylsistyin jo äitiyslomilla kotona.

Vierailija
6/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi koska kyllästyisin ja kokisin että korkeakoulutukseni olisi mennyt hukkaan. Teen osa-aikatyötä, se sopii minulle parhaiten.

Vierailija
7/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi.

Pidän liikaa työstäni ja itse ansaitusta rahasta.

Vierailija
8/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jäädäkin. Sairaanhoitaja olen, työuraa takana 23v. Lapsia 4 ja olen jokaisen syntymän jälkeen palannut töihin heti vanhempainvapaiden jälkeen, joko keikkailemaan tai pienemmällä työaikaprosentilla.

Vierailija
9/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jäädä muutamaksi vuodeksi, jos tietäisin varmuudella, että saisin työpaikan alaltani heti sen päätyttyä. Olen terveysalalla. Olen kuitenkin skeptinen sen suhteen, vaikka työllistyminen onkin lähes pomminvarmaa tällä alalla. Lisäksi ala muuttuu niin nopeasti, etten tiedä onko se fiksua.

Äitini teki sen virheen, että jäi kotiäidiksi eikä enää työllistynyt sen jälkeen. Siitä oppineena valitsin tutkinnon, jolla pitäisi saada töitä mistä vain.

Vierailija
10/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin.

Vierailija
11/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin aikanaan. Olin vuosikausia kotiäitinä eikä kaduta vähääkään. Eläke ei kovin iso tule olemaan, mutta olen säästänyt eläkepäiviä varten. Asuttiin vuokralla silloin, kun olin kotiäiti. Mies oli töissä keskipalkkaisena, itse sain kotihoidontuen ja lapsilisät ja maksoin jopa opintolainaa. Silti pärjättiin niin hyvin, ettei mistään ollut puutetta. Yksikään lapsistamme ei ollut kodin ulkopuolella hoidossa ja silti tai vaikkapa siksi pärjäsivät koulussa loistavasti. Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja kotiäitivuosien jälkeen olen ollut kokopäivätöissä ilman työttömyysjaksoja. 

Vierailija
12/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jäisi. Aukoton cv, ehjä eläkekertymä ja ennen kaikkea itse tienattu raha ovat minulle hyvin tärkeitä. Mikään mieheltä saatu "elatus" ei niitä riittäisi korvaamaan, ja tuntuu todella alentavalta pelkkä ajatuskin olla puolison elatuksesta riippuvainen.

Vierailija
13/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotiäitinä 9 vuotta eli siihen asti, kunnes nuorinkin kolmesta aloitti esikoulun. Ja ehdottomasti meidän perheelle paras ratkaisu. En ole katunut hetkeäkään. Eikä kyllä mieskään - usein sanoo että "olisitpa vieläkin kotiäitinä", vaikka jo 9 vuotta olen ollut työelämässä tuon kotiäitiyden jälkeen.

Vierailija
14/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi, viihdyn työssäni. T toinen lapsi tulossa, lääkäri

Vierailija
15/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidiksi haluavia alapeukutetaan. Tää on tätä nykyajan postfeminismiä. 🙄

Vierailija
16/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi koska kyllästyisin ja kokisin että korkeakoulutukseni olisi mennyt hukkaan. Teen osa-aikatyötä, se sopii minulle parhaiten.

Osa-aika työ olisi itselläkin haaveissa. Nykyisessä työpaikassa ei mahdollinen ja osa-aikaisia työpaikkoja ei alallani ole tarjolla... Ap

Vierailija
17/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi. Syksyllä tästä käytiin keskustelua, kun miehelle tarjottiin mahdollisuutta siirtyä Saksaan firman sisällä. Taloudellisesti oltaisiin pärjätty vallan mainiosti, mutta ei minun psyyke kestäisi kotiäiteilyä, etenkään vieraassa maassa. Pidän omasta työstäni ja työyhteisöstäni, enkä halua elää toisen tuloilla, kun voin itsekin tienata oman palkkani ja eläkkeeni. Ktm.

Vierailija
18/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahallisesti ok eli miljonääri niin ehdottomasti. opiskelisin samalla jotain mielenkiintoista, jossain vaiheessa töihin toki tai jotain kevyttä some-hommaa

Vierailija
19/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin, jos olisi mahdollista. 3 lasta ekonomi. Nuorin nyt 4 v.

Vierailija
20/650 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu 3 lasta ja kohta 9 vuotta kotiäitinä. Koulutukseltani lähihoitaja. Ehkäpä vielä töihinkin pääsen noihin hommiin, mutta mieluummin olen hoitanut omia lapsiani kuin vieraita ihmisiä.