Maksan puhdistus, huuhhaata vai ei?
Katsoin eilen Doutzen Kroesin maksanpuhdistus video, jossa hän näytti paljonko maksakive tuli ulos.
Pisti mietityttämään kun näitä harjotetaan että onko turvallista ja onko se hyödyllistä? Kuurin jälkeen alat taas syömään ruokaa joten mitä hyötyä tästäkin on?
Minulla on tällä hetkellä ongelma finnit, turvotus, erilaiset hajut ja tulehdukset. Haluaisin päästä näistä eroon.
Kommentit (8)
Huuhaata. Maksa on nimenomaan elimistön puhdistuslaitos, joka hoitaa homman ihan itse, ja ne "ulos tulevat kuonat" on silmänlumetta.
Mitä ne maksakivet sitten on? Kikherneen kokoisia harmaan vihreitä?
Joo tästä tuli ihan joku ohjelma jossa sisätautilääkäri varoitti kaikista ”puhdistusohjelmista” kertoi että maksa puhdistaa itse itsensä, ja kaikki muu on huuhaata. Niistä aineista voi saada maksavaurion!
Täyttä humpuukia.
Parhaat maksan puhdistahst ovat puhdistaneet maksansa naksansiirtojonoon.
Ei maksassa mitään kiviä kehity. Munuaisissa niitä voi olla. Siellä suodatetaan virtsa.
En tiedä tästä jutusta mitään, mutta kerron oman kokemukseni. Kärsin kovista vatsakivuista useamman vuoden ajan, lääkäri määräili mm. happosalpaajia, ummetuslääkettä ja mitä lienee, lopulta tutkittiin ultralla ja todettiin, että sappirakossani on paljon hyvin pieniä sappikivä ja joskus ne lähtevät liikkeelle ja voivat tukkia sappitiehyen ja se aiheuttaa kovan kivun ylävatsalle. Ainoa hoito on leikkaus. Luin jostain oliiviöljyllä tehtävästä puhdistuksesta ja päätin kokeilla. En muista miten se tehtiin, mutta oliiviöljyä piti juoda aika iso määrä. Sitten haude vatsalle ja odottelemaan. Yöllä alkoi taas kova mahakipu, sitten piti mennä vessaan ja tavaraa tuli paljon. Katsoin pönttöön ja siellä oli kuin hiekkaa ja pieniä kovia kivenmuruja. Siihen loppuivat vatsakivut, en ole sen jälkeen käynyt lääkärissä, joten en tiedä oliko tuo sakka sappikiviä vai onko ne kivet vieläkin sapessani, mitään vaivoja ei kuitenkaan ole ja tuosta on aikaa yli 20.
Parhaiten maksansa pitää kunnossa välttämällä maksaa kuormittavia tekijöitä kuten alkoholia, ylipainoa ja kaiken maailman detox-humpuukivalmisteita.
Huuhaata. Maksa osaa puhdistaa itse itsensä.