miten oppia koodauksen alkeet?
onko mahdollista oppia koodauksen alkeet sillä tavalla, että voisi tehdä koodausta jonkin verran etänä, eikä halua edes miksikään guruksi, vaan tekisi jotain helppoja juttuja sivutoimisesti?
Mistä opettelu kannattaisi aloittaa?
Kommentit (48)
Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta :) olen lukenut noista 2 viikon ohjelmointikursseista, joten siksi kysymys.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Koodaamisessa pitää vain olla tosi syvällä, että voi olla mitenkään hyödyksi. Ei voi olla sillein vain vähän pintapuolisesti jotain puuhastella. Tuhoot vielä koodikannan, etkä ymmärrä yhtään miten palikat toimii keskenään.
Nyt olet kyllä väärässä. Olen itse tehnyt 8 op:n ohjelmointikurssin opettamilla taidoilla ihan hyödyllisiä pikkuohjelmia, joilla on mm. tehty fyysikon tarvitsemia laskutoimituksia ja datan käsittelyä tai automatisoitu mittauksia.
Pitää vain tietää, mihin omat taidot riittävät eikä lähteä muuttelemaan jotain isoja ohjelmia.
Myöhemmin olen sitten opiskellut ohjelmointia paljon lisää, kun noiden pikkuhommien perusteella huomasin sen kiinnostavan minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaisin mitä lempeimmin että unohtaisit koko jutun.
Ihme latistaja.
Suosittelen lataamaan ensin pythonin ja sen jälkeen oppaan ensin alkuun pääsemiseksi ja sen jälkeen kannattaa alkaa suoraan tekemään omia pieniä sovelluksia (toki ensin oppaan avulla ja sitten itse).
Jos tavoitteena on tienata taskurahaa jollain hello world -tason osaamisella pysyn kannassani.
Ja se kanta on mikä?
Koita selvittää.
En mua eikä ketään muutakaan sun kanta kiinnosta jos et itse osaa sitä kertoa.
Muut saattavat jo tietää kantani. Olet ehkä ainoa joka ei tiedä joten ihan hyvä ettei se sinua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaisin mitä lempeimmin että unohtaisit koko jutun.
Ihme latistaja.
Suosittelen lataamaan ensin pythonin ja sen jälkeen oppaan ensin alkuun pääsemiseksi ja sen jälkeen kannattaa alkaa suoraan tekemään omia pieniä sovelluksia (toki ensin oppaan avulla ja sitten itse).
Jos tavoitteena on tienata taskurahaa jollain hello world -tason osaamisella pysyn kannassani.
Ja se kanta on mikä?
Koita selvittää.
En mua eikä ketään muutakaan sun kanta kiinnosta jos et itse osaa sitä kertoa.
Muut saattavat jo tietää kantani. Olet ehkä ainoa joka ei tiedä joten ihan hyvä ettei se sinua kiinnosta.
Epäilen, että sun kannallas olisi mitään merkitystä tai hyötyä. Luultavasti olet vain väärässä.
Siis töihinhän pääsee, jos osaa koodata. Ei siinä katsota onko tutkintoa vai ei. Tosin usein taitaa olla niin, että toivotaan myös alan opintoja. Mutta jos on oppinut koodaamaan ennen yliopistoa, niin ei siinä jäädä jumittamaan siihen, että tää on vasta lukiolainen, vaan katsotaan sitä osaamista ja palkataan sen mukaan.
Sitä en sitten tiedä miten alalla suhtaudutaan niihin, jotka kypsässä aikuisiässä havahtuvat opettelemaan koodausta. Saako nelikymppinen aloittelija yhtä helposti hommia kuin alle parikymppinen? En tiedä, mutta jos joku tietää, olisi kiinnostavaa kuulla!
Vierailija kirjoitti:
Siis töihinhän pääsee, jos osaa koodata. Ei siinä katsota onko tutkintoa vai ei. Tosin usein taitaa olla niin, että toivotaan myös alan opintoja. Mutta jos on oppinut koodaamaan ennen yliopistoa, niin ei siinä jäädä jumittamaan siihen, että tää on vasta lukiolainen, vaan katsotaan sitä osaamista ja palkataan sen mukaan.
Sitä en sitten tiedä miten alalla suhtaudutaan niihin, jotka kypsässä aikuisiässä havahtuvat opettelemaan koodausta. Saako nelikymppinen aloittelija yhtä helposti hommia kuin alle parikymppinen? En tiedä, mutta jos joku tietää, olisi kiinnostavaa kuulla!
Riippuu paljon siitä kuinka kehityskelpoinen tämä aloittelija on. Jos on esim. nelikymppinen matemaatikko, niin voi kehittyä hyvin. Hyvistä koodaajista on pulaa, joten jos taitoa löytyy, niin iällä ei ole niinkään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt tekeväni rintaliivien koon laskentaohjelman. Kuinka tuollaisessa pääsisi alkuun? Pythonin asennus koneelle ensiksi?[/
Kirjoita Googleen bra size calculator
Heh, tuohan olisi hyvä idea harjoitustehtäväksi opettamallani ohjelmoinnin peruskurssilla teknillisessä yliopistossa. Ottaisikohan joku nokkiinsa?
Mutta voit tosiasn aloittaa sillä, että lataat koneellesi Pythonin, jos sitä ei ole siinä valmiiksi asennettuna. Ota jokin 3.-versio (esim. 3.7, mutta mikä tahansa 3:lla alkava käy).