Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset loukkaantuivat kahvilan mainoskyltin tekstistä. Onko huumorintajuttomuus uusi normaali?

Vierailija
18.02.2020 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006411050.html

OCD - Obsessive coffee disorder. Eikä mennyt kauankaan, että loukkaantuneet ihmiset kävivät huomauttamassa vakavasta asiasta.

Ei kyllä yhtään ihmetytä, että ihmisillä on niin paljon mt-ongelmia. Kyky ymmärtää huumoria ja loukkaantua kaikesta on nykyään valitettavan yleistä.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Kommentit (327)

Vierailija
241/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaannuttehan varmasti myös jokaisesta iltapäivälehden otsikosta jossa kysellään että masentaako kaamos? Vakavan sairauden nimeä käytetään yhteydessä, johon se ei kuulu. Entäs apetitin mainoslause "ahmi kasviksia"? Joillain on oikeasti vakavia ahmimisongelmia, ei kannattaisi tuostakaan vitsiä vääntää.

Lapsettomuudesta ei saa puhua, koska tahattomasti lapseton loukkaantuu.

Lapsista ei saa puhua, koska vapaaehtoisesti lapseton loukkaantuu.

Raskaudesta ei saa kysyä normaalina keskustelun osana, en ymmärrä miksi, koska ilmankaan ei synnytä. Se on "utelua."

Tässähän on kyse tilannetajusta ja toisten ihmisten huomioonottamisesta. Ennen suomalaiset olivat kohteliaita ja empaattisia. Nykyisin minäminä väki huutelee mitä sattuu kennelle sattuu missä sattuu, koska minulla nyt vaan on oukeus aukoa päätäni. Tilannetaju ja kohteliaisuus puuttuu tyystun. Miksi tunnet niin kovaa tarvetta loukata kanssaihmisiäsi ja irvailla heidän kustannuksellaan. Miksi haluat keskustella lapsista velvoitetta jen kanssa ja laosettomuudesta tahottomasti lapsettomien kanssa. Miksi kuvittelet että sinulla onoikeus päräytellä typeriä juttujasi missä tahansa kelle tahansa?

Vierailija
242/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä proaktiivisuudesta ja "yhyy nyt pitää miettiä ettei VAAN loukkaa ketään" - ajattelusta täällä ulistaan?? Eihän nyt kyse ole siitä, että joku kahvila joutui ennakkosensuurin kohteeksi, vaan nimenomaan siitä, että he saivat julkaista vitsin, saivat palautetta, reagoivat siihen. Mikä tässä on ongelma? Täysin normaalia dialogia. Vitsi on p**ka ja loukkaava, siitä ei tee hyvää se että se tekee pilkkaa alas päin, se on kiusaamista.

Vitsi on valtaa ja sitä voi käyttää hyvin tai huonosti. V**uttaa kun sitä käytetään sairauksien, joita muutenkin huonosti tunnetaan, trivialisointiin.

En todella voi käsittää että joku näin intohimoisesti puolustelee oikeutta aiheuttaa mahdollisesti harmia OCD:stä kärsiville. Aika nimittäin monta muuta, paremmassa asemassa olevaa ryhmää tässä maassa minkä kustannuksella vois pitää hauskaa??

Minulla on yöpaita, jossa lukee "Coffee Addict."

Pitäisikö tuosta nyt loukkaantua, että kaikkia kahvinjuojia pidetään kofeiiniriippuvaisina, siis eräänlaisina narkkeina? Vai onko se ymmärrettävä niin, että aamulla on ns."pakko" saada kahvia että herää?

Toisessa paidassa lukee "I only wake for cake."

Kakkujen syöjät ovat siis ylipainoisia, ahneita unikekoja, jotka heräävät vain tankkaamaan lisää sokeria ja rasvaa? Vai nautinko elämästä ja sen antimista pilke silmäkulmassa?

Ai anteeksi, viimeinen ilmaus varmasti loukkasi heitä, jotka ovat joskus saaneet isomman roskan silmäänsä ..?

No jos menisit sen yöpaitas kanssa vaikka tapaamaan kuolemaa tekevää narkomania tämän läheisten kanssa? Onko ihmiset oikeasti näin tyhmiä että näin onnettomat vertaukset kuin tuo yöpaita jota henkilö pitää yksin yöllä on relevantteja?

Minä olen alkoholisti ja tämä riippuvuus varmasti tap paa minut lähivuosina, oheissaurauksia on jo.

Ei tollanen paita aiheuttaisi minussa yhtään mitään värinää puoleen tai toiseen, voisin pitää itsekin, juon myös kahvia.

Tyhmä taidat itse olla, ja aliarvioit sairaita ihmisiä ja niiden läheisiä. Kaikki eivät ole kuin sinä, loukkaannu kaikesta.

Miten noin tiukkapiponen ihminen jaksaa edes elää. Minä ryyppään, lääkitsen itseäni sillä maailmaa vastaan, vaikka olen huumorintajuinen ja nauran usein, mitä ihmettä sinä teet, miten jaksat elää, kun otat kepeät asiatkin synkkinä?

juoppoakka

Ehkä sun ei tarvis ryypätä jos pystyisit sanomaan että tämä sattuu etkä joutuisi lääkitsemään tunteitasi pois viinalla. Just saying. Alkoholisteissa on paljon vahvuuteen sairastuneita.

Kyllä minä sanon jos joku asia loukkaa. Minua loukkaa luonnon raiscaus ja eläinrääccäys esim. Mutta ei nyt hyvänen aika joku harmiton kahvilamainos voi ketään loukata.

Se loukkaisi jos mainoksessa olisi puolialaston nuori nainen pyllistelemässä, sillä inhoan kaiken seksualisointia ja naisten halveksumista, varsinkin mainoksissa. On aina plussaa ja positiivista kun on saatu aikaan mainos ilman tissiä, persettä tai jotain puikkoa imevää naisen punattua suuta. Mainostoimistojen tuntuu olevan kovin vaikea vielä tänäpäivänäkään keksiä mitään, ilman näitä elementtejä. Vaikkei ne kuuluisi mainoksen tuotteeseenkaan mitenkään. 

Minusta riippuvuuksista naljailu on inhimillistä, ja koskee meitä kaikkia, kaikilla on joku riippuvuus, vaikkei olisi paha tai tappava, silti joku on jokaisella, vaikkei sitä edes tiedostaisi.

juoppoakka

Sinua loukkaa luontoon ja eläimiin kohdistuvat teot mutta ei itseen vahingossakaan kun heikkous on kiellettyä. Tämä se on mt- ja päihdeongelmien yksi peruskaavoja.

Hyvänen aika mitä holhoamista. Minulla on ocd, masennus, yleistynyt ahdistushäiriö ja varmaan jotain muutakin. Olen erittäin herkkänahkainen ja loukkaannun milloin mistäkin - kuitenkaan tästä mainoksesta en loukkaantunut, koska se tuli niin etäältä.

Miksi koet niin tarpeelliseksi sanella mt-ongelmaisille, mistä heidän pitäisi loukkaantua?

Miksi sinä koet niin tarpeelliseksi sanella mt-ongelmaisille mistä heidän ei saa loukkaantua?

Enhän minä ole sanellut yhtään mitään. Oma asenteesi oli holhoava.

Niin, minä en loukkaantunut kahvilan mainoksesta mutta ymmärrän jollain tasolla, jos joku muu loukkaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän lumihiutaleet tekisivät, kun kuulisivat miten lääkärit, sairaanhoitajat, poliisit vitsailevat vakavilla asioilla.

Mustan huumorin avulla kuitenkin jaksavat tehdä raskaan työnsä päivittäin, mutta lumihiutaleet varmaan kieltäisivät senkin.

Kuinka usein he tulevat kertomaan tätä huumoriaan esim kyseisen onnettomuuden tai sairauden uhreille tai heidän omaisilleen?

Miten tämä liittyy tähän asiaan.

Ei kukaan tullut OCD-ihmisen korvaan huutamaan mitään tässä mainostapauksessa.

Huono vertaus.

Joko huumori ymmärretään tai sitä ei ymmärretä, ja jos joku loukkaantuu jonkun OCD-lyhenteen käyttämisestä mainoksessa, se on jo ihan käsittämätöntä. Entä jos jonkun nimikirjaimet on OCD Juntunen, kivitetäänkö tämä ihminen sitten, kun hän loukkaa lumihiutaleita? 

Jotain rajaa tähän mielenpahotukseen jo pikkuhiljaa. Ikävää että kaikenlaisen painostuksen edessä taivutaan, ei tossa mainoksessa ole mitään väärää, päinvastoin se on oivaltava.

Sinä et ymmärrä mitä eroa on vitsailla suljetussa piirissä ja toisaalta julkisella paikalla kaikkien nähtävillä? Myös siis ocdstä oikeasti kärsivien ja heidän läheistensä.

Julkisella paikalla voi nähdä ja kuulla mitä tahansa. Ne on suunniteltu niin, että ne palvelee mahdollisimman monia ja tiettyjä erityisryhmiä kuten liikuntavammaisia. Myös akustiikka on tärkeää. Ihan kaikkien kävijöiden mielipidettä ei vain pysty ottamaan huomioon, joten jokaisen pitää miettiä mistä on järkevää valittaa ja mistä ei. Itse valittaisin väkivallasta ja huumeiden käytöstä, en kylteistä niin kauan kun niitä ei ole kopioitu jostain entisestä Etelä-Afrikasta tms.

Nuo paikat ovat myös pistäytymistä ja läpikulkua varten. Ei sinne pidä jäädä oleilemaan muuten kuin erityisesti siihen osoitettuun tilaan. Eikä sinnekään koko päiväksi.

Vierailija
244/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaannuttehan varmasti myös jokaisesta iltapäivälehden otsikosta jossa kysellään että masentaako kaamos? Vakavan sairauden nimeä käytetään yhteydessä, johon se ei kuulu. Entäs apetitin mainoslause "ahmi kasviksia"? Joillain on oikeasti vakavia ahmimisongelmia, ei kannattaisi tuostakaan vitsiä vääntää.

Raskaudesta ei saa kysyä normaalina keskustelun osana, en ymmärrä miksi, koska ilmankaan ei synnytä. Se on "utelua."

Tässähän on kyse tilannetajusta ja toisten ihmisten huomioonottamisesta. Ennen suomalaiset olivat kohteliaita ja empaattisia. Nykyisin minäminä väki huutelee mitä sattuu kennelle sattuu missä sattuu, koska minulla nyt vaan on oukeus aukoa päätäni. Tilannetaju ja kohteliaisuus puuttuu tyystun. Miksi tunnet niin kovaa tarvetta loukata kanssaihmisiäsi ja irvailla heidän kustannuksellaan. Miksi haluat keskustella lapsista velvoitetta jen kanssa ja laosettomuudesta tahottomasti lapsettomien kanssa. Miksi kuvittelet että sinulla onoikeus päräytellä typeriä juttujasi missä tahansa kelle tahansa?

Älä jaksa, en minäkään.

Vierailija
245/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti saa lukea että ihmiset muka loukkaantuu liian helposti ja huumoria ei sallita.

Empatiakyvyn puutetta.

Nämä "huumoriveikot" on niitä ihmisiä jotka itse kyllä pilkkaavat kaikkea ja kaikkia, mutta itse ei kestä yhtään mitään. Se on niin monta kertaa nähty. Itse eivät kestä yhtään mitään.

Vierailija
246/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en yleensä loukkaannu tälläsestä, mutta kun on kärsinyt OCD:stä laps uiesta asti, tämmöset vitsit ei oikeen naurata. Ei silloin kun on lapsesta asti saanut pelätä satuttavansa jotakuta muuta tai itseensä. Sen nimi on Harm OCD ja sen kanssa eläminen on yhtä helvettiä. Joka ilta kun mä meen nukkumaan, mä näen hirveitä skenaarioita mielessäni, enkä mä edes aina saa nukuttua. Siinä ei vitsit paljoa auta.

Ei se vitsi ollut tähdätty juuri sinuun, eikä siinä ivattu ilkeästi ketään. Kunhan läppäiltiin yleisellä tasolla.

Mielestäni asioita käsitellään huumorilla mukavammin kuin ennen. Silloin oltiin tarkoituksella häijyjä ja herkälle tiuskittiin, jos paha olo näkyi.

Minulla on hiv. Ja arvaa kuinka paljon törmään vitseihin? Niistä näkyy tietämättömyys ja asenteellisuus. Kyllä se saa minut edelleen huokailemaan. Miksi minun pitää ne niellä ja olla hiljaa? Siksikö, koska minulla on sairaus, joka toisille on hyvä vitsi? En muistaakseni koskaan ole loukkaantunut vitseistä, joissa toinen osapuoli tietää mistä ja miten vitsailee. Koskien siis omaa sairauttani.

Toisen sairaus ei tarvitse olla toisen vitsi.

No sittenhän sun pitäisi käsittää, että vitsi naurattaa niitä joilla ei ole käsitystä hivistä. Eli kyseessä on toisenlaisten ihmisten keskinäisestä puheesta, ei välttämättä pahantahtoisesta. Kai sinäkin vitsailet jostain, etkä ollut ennen sairautta sen viisaampi?

Ehkä silloin myös voi ymmärtää olla hiljaa ja pyytää anteeksi jos joku loukkaantuu. Eikä väittää, että.ei tuollaisesta voi loukkaantua.

Jos nyt kukaan tietää, että jollain läsnäolevalla on hiv?

Loukkaantujan pitää suhteuttaa mielipahaansa, jos ei nyt ihan täystörkeyksiin mennä. Kenen tahansa.

Vitsejä siis saa laukoa, jos ei tiedä kohteen olevan läsnä? Häh.

Vierailija
247/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei johonkiin AA-ryhmään voisi mennä 'Coffee Addict' -paidassa?

Älä nyt, siinähän loukkaantuisivat ne joilla on alkoholiriippuvuus. Sitä vähäteltäisiin, vaikkei siitä saakaan puhua...😋

Ihan rauhassa voitte pitää, me alkoholistit ollaan yleensä herkkiä, totta, mutta myös hyvin huumorintajuista sakkia.

t.juoppoakka

Jos heitän tähän persuvitsin, niin sopiiko se?

Vierailija
248/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaan kylttiin sitten vaikka:

Over the Counter Decaf.

Lyhenne OCD voi tarkoittaa aika montaa asiaa.

https://www.acronymfinder.com/OCD.html

Vierailija
249/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti saa lukea että ihmiset muka loukkaantuu liian helposti ja huumoria ei sallita.

Empatiakyvyn puutetta.

Nämä "huumoriveikot" on niitä ihmisiä jotka itse kyllä pilkkaavat kaikkea ja kaikkia, mutta itse ei kestä yhtään mitään. Se on niin monta kertaa nähty. Itse eivät kestä yhtään mitään.

Varmasti osa, nämä aggressiiviset päällehyökyjät ja liemissään käyneet setämiehet.

Vierailija
250/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kohteliaisuus tai ihmisille törkeästi huutelu liittyvät tohon mainokseen. Pysyisit edes asiassa.

Törkeä käytös on aina törkeää käytöstä, toi mainos ei ole sellaista nähnytkään.

Itse olen kohtelias ihminen, mutta se ei onneksi ole tehnyt minusta kaikesta nillittävää kaikkien puolesta loukkaantujaa. 

Eihän mainosta ole osoitettu kenellekään henkilökohtaiseksi, eikä varsinkaan loukkaukseksi, se on vain yksinkertainen toteamus kahviaddikteille.

eri kelle vastasit

Vierailija
251/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en yleensä loukkaannu tälläsestä, mutta kun on kärsinyt OCD:stä laps uiesta asti, tämmöset vitsit ei oikeen naurata. Ei silloin kun on lapsesta asti saanut pelätä satuttavansa jotakuta muuta tai itseensä. Sen nimi on Harm OCD ja sen kanssa eläminen on yhtä helvettiä. Joka ilta kun mä meen nukkumaan, mä näen hirveitä skenaarioita mielessäni, enkä mä edes aina saa nukuttua. Siinä ei vitsit paljoa auta.

Ei se vitsi ollut tähdätty juuri sinuun, eikä siinä ivattu ilkeästi ketään. Kunhan läppäiltiin yleisellä tasolla.

Mielestäni asioita käsitellään huumorilla mukavammin kuin ennen. Silloin oltiin tarkoituksella häijyjä ja herkälle tiuskittiin, jos paha olo näkyi.

Minulla on hiv. Ja arvaa kuinka paljon törmään vitseihin? Niistä näkyy tietämättömyys ja asenteellisuus. Kyllä se saa minut edelleen huokailemaan. Miksi minun pitää ne niellä ja olla hiljaa? Siksikö, koska minulla on sairaus, joka toisille on hyvä vitsi? En muistaakseni koskaan ole loukkaantunut vitseistä, joissa toinen osapuoli tietää mistä ja miten vitsailee. Koskien siis omaa sairauttani.

Toisen sairaus ei tarvitse olla toisen vitsi.

No sittenhän sun pitäisi käsittää, että vitsi naurattaa niitä joilla ei ole käsitystä hivistä. Eli kyseessä on toisenlaisten ihmisten keskinäisestä puheesta, ei välttämättä pahantahtoisesta. Kai sinäkin vitsailet jostain, etkä ollut ennen sairautta sen viisaampi?

Ehkä silloin myös voi ymmärtää olla hiljaa ja pyytää anteeksi jos joku loukkaantuu. Eikä väittää, että.ei tuollaisesta voi loukkaantua.

Jos nyt kukaan tietää, että jollain läsnäolevalla on hiv?

Loukkaantujan pitää suhteuttaa mielipahaansa, jos ei nyt ihan täystörkeyksiin mennä. Kenen tahansa.

Vitsejä siis saa laukoa, jos ei tiedä kohteen olevan läsnä? Häh.

Koskaan ei täysin tiedä, kenellä on mitäkin mikä ei näy päälle, tai tuleeko jossain muualla kuin kotona joku vitsin kohde vastaan.

Pitää olla kohtelias, mutta pitää myös joustaa hieman jos ja kun toisen mielipide ja huumorintaju poikkeaa omasta.

Jos kilahtaa mitättömän kokoisesta asiasta, saa mennä itseensä. Yleensä nämä kilahtajat löytävät omat vikansa muista.

Vierailija
252/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vimma ihmisillä on saada pilkata heikommassa asemassa olevia ja itkeä kun "mitään ei saa enää sanoa". Heteroiden on pakko saada pilkata homoja, valkosten värillisiä ihmisiä, terveiden sairaita. Enkä nyt todellakaan puhu tuosta mauttomasta mainoksesta tai vaadi kahvilanpitäjää roviolle, puhun näistä kommentoijista tässä ketjussa ja ylipäänsä niistä ihmisistä, jotka meuhkaavat somessa siitä, miten vaikeaa on elää kun enää ei saa vapaasti pilkata ja nöyryyttä ihmisiä.

Tekis mieli vaan itkeä ihmisten julmuutta, tyhmyyttä, välinpitämättömyyttä. Itselläni on erittäin vaikea OCD ja kyllä kyrsii lukea kommentteja siitä miten someloukkaantuminen on nykyään muotia jne. Ei kyse ole mistään someloukkaantumisesta vaan siitä, että juuri tuollaiset ihmiset tekevät tästä muutenkin lähes sietämättömästä elämästä entistä pahempaa. Kun sukulaiset yms. muutkaan eivät suostu ymmärtämään mitä tuskaa tällainen elämä on. Elät oireidesi vankina, kotiin suljettuna, nuorena työkyvyttömäksi jääneenä, ilman ystäviä, kun olet aivan uupunut pakko-oirerutiiniesi toteuttamiseen, kun et vaan jaksaisi enää elää. "Kaikilla meillä on pikkuvaivoja" -kommentit ovat törkeitä ja niin käsittämättömän väheksyviä, että meinaa usko ihmisiin mennä.

Hesarin uutisessa oli mm. kommentoitu, ettei kukaan siihen kuole jos tarkastaa hellan kerran ja siksi on ok tehdä pilaa OCD:stä. Siis mikä yhteys näillä asioilla on? Eihän sillä, että tarkastaa hellan kerran ole mitään tekemistä OCD:n kanssa. OCD on kommentoijan mukaan myös hauskakin sairaus. Hauska??? Millaisen ihmisen mielestä toisen kärsimys on hauskaa? Onko terveiltä ihmisiltä tosiaan liikaa vaadittu edes pieni sympatia vaikeiden sairauksien kanssa eläviä ihmisiä kohtaan?

Esimerkiksi tuo hellakommentti on ihan yhtä järjetön kuin jos joku sanoisi, että "enpä ehtinyt syömään tänään lounasta kun oli kiire töissä, oon niiin anorektikko ollut taas tänään". Ja siihen sit joku että "eihän kukaan siihe kuole, että jättää lounaan kerran välistä, ihme mielensäpahoittajia ja tiukkapipoja täällä taas hermostumassa". No kukaan ei kuole jos ei syö kerran lounasta, mutta anoreksiaan kyllä monikin on kuollut. Kun näillä asioilla ei ole mitään yhteyttä niin miksi joku sanoisi lounaan väliin jättämistä anorektiseksi toiminnaksi ja väheksyisi näin erittäin vakavaa sairautta?

Vierailija
253/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan OCD.. OLEN miettinyt kauppaan menoa jo pitkään, mutta en CAA mentyä kun jännittää taas kaikki ihmiset, DAADANA.

jänisaivoinen säikky

Vierailija
254/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoija 290, millä oikeudella kutsut sairaita, naisia ja homoja heikommiksi ihmisiksi?

Koita ymmärtää, ettei toi toisten uhriuttaminen palvele ketään. Älä sinä sanele toisille, miten ne kokevat maailman, vaan pidä mieluummin pääsi kiinni.

Loukkasit minua viestilläsi, sillä en ole uhri. Jokaisella ihmisellä on omat gvaikeutensa, eikä kaltaisesi pösilö tiedä selvästi elämästä vielä mitään.. siis sellaisesta, että kaikki ei ole aina ruusuilla tanssimista, ja se on ihan normaalia. Ei se tee ihmisestä uhria eikä varsinkaan heikompaa kuin muut.

Vierailija
255/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen vimma ihmisillä on saada pilkata heikommassa asemassa olevia ja itkeä kun "mitään ei saa enää sanoa". Heteroiden on pakko saada pilkata homoja, valkosten värillisiä ihmisiä, terveiden sairaita. Enkä nyt todellakaan puhu tuosta mauttomasta mainoksesta tai vaadi kahvilanpitäjää roviolle, puhun näistä kommentoijista tässä ketjussa ja ylipäänsä niistä ihmisistä, jotka meuhkaavat somessa siitä, miten vaikeaa on elää kun enää ei saa vapaasti pilkata ja nöyryyttä ihmisiä.

Tekis mieli vaan itkeä ihmisten julmuutta, tyhmyyttä, välinpitämättömyyttä. Itselläni on erittäin vaikea OCD ja kyllä kyrsii lukea kommentteja siitä miten someloukkaantuminen on nykyään muotia jne. Ei kyse ole mistään someloukkaantumisesta vaan siitä, että juuri tuollaiset ihmiset tekevät tästä muutenkin lähes sietämättömästä elämästä entistä pahempaa. Kun sukulaiset yms. muutkaan eivät suostu ymmärtämään mitä tuskaa tällainen elämä on. Elät oireidesi vankina, kotiin suljettuna, nuorena työkyvyttömäksi jääneenä, ilman ystäviä, kun olet aivan uupunut pakko-oirerutiiniesi toteuttamiseen, kun et vaan jaksaisi enää elää. "Kaikilla meillä on pikkuvaivoja" -kommentit ovat törkeitä ja niin käsittämättömän väheksyviä, että meinaa usko ihmisiin mennä.

Hesarin uutisessa oli mm. kommentoitu, ettei kukaan siihen kuole jos tarkastaa hellan kerran ja siksi on ok tehdä pilaa OCD:stä. Siis mikä yhteys näillä asioilla on? Eihän sillä, että tarkastaa hellan kerran ole mitään tekemistä OCD:n kanssa. OCD on kommentoijan mukaan myös hauskakin sairaus. Hauska??? Millaisen ihmisen mielestä toisen kärsimys on hauskaa? Onko terveiltä ihmisiltä tosiaan liikaa vaadittu edes pieni sympatia vaikeiden sairauksien kanssa eläviä ihmisiä kohtaan?

Esimerkiksi tuo hellakommentti on ihan yhtä järjetön kuin jos joku sanoisi, että "enpä ehtinyt syömään tänään lounasta kun oli kiire töissä, oon niiin anorektikko ollut taas tänään". Ja siihen sit joku että "eihän kukaan siihe kuole, että jättää lounaan kerran välistä, ihme mielensäpahoittajia ja tiukkapipoja täällä taas hermostumassa". No kukaan ei kuole jos ei syö kerran lounasta, mutta anoreksiaan kyllä monikin on kuollut. Kun näillä asioilla ei ole mitään yhteyttä niin miksi joku sanoisi lounaan väliin jättämistä anorektiseksi toiminnaksi ja väheksyisi näin erittäin vakavaa sairautta?

Ei pahalla, mutta tuosta saa sen kuvan että liioittelet itse ja oiot mutkia suoriksi.

Kuten on monta kertaa sanottu, ei-pakko-oireinen ihminen tuntee toisin ilman halua loukata. Ahdistunut ihminen taas hakee vahvistusta ahdistukselleen.

Tiedän nämä jutut ihan monen kymmenen vuoden elämänkokemuksella. Olen ollut ahdistunut itsekin ja tuntenut monia eri asteilla oireilevia ihmisiä.

Vierailija
256/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kommentoija 290, millä oikeudella kutsut sairaita, naisia ja homoja heikommiksi ihmisiksi?

Koita ymmärtää, ettei toi toisten uhriuttaminen palvele ketään. Älä sinä sanele toisille, miten ne kokevat maailman, vaan pidä mieluummin pääsi kiinni.

Loukkasit minua viestilläsi, sillä en ole uhri. Jokaisella ihmisellä on omat gvaikeutensa, eikä kaltaisesi pösilö tiedä selvästi elämästä vielä mitään.. siis sellaisesta, että kaikki ei ole aina ruusuilla tanssimista, ja se on ihan normaalia. Ei se tee ihmisestä uhria eikä varsinkaan heikompaa kuin muut.

No vierestä ja metsään meni tämäkin. Olet aika töykeä.

Vierailija
257/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen v98imma ihmisillä on saada pilkata heikommassa asemassa olevia ja itkeä kun "mitään ei saa enää sanoa". Heteroiden on pakko saada pilkata homoja, valkosten värillisiä ihmisiä, terveiden sairaita. Enkä nyt todellakaan puhu tuosta mauttomasta mainoksesta tai vaadi kahvilanpitäjää roviolle, puhun näistä kommentoijista tässä ketjussa ja ylipäänsä niistä ihmisistä, jotka meuhkaavat somessa siitä, miten vaikeaa on elää kun enää ei saa vapaasti pilkata ja nöyryyttä ihmisiä.

Tässä on kyllä totuuden siemen. Ongelmana ei niinkään ole tuo mainos vaan nykyinen somekommentointi. Ihmisten on päästävä loukkaamaan toisia milloin milläkin verukkeella, ja sitten ihmetellään, että kylläpäs pienestä suutuit.

Hienotunteisuus on tärkeää muistaa, jos puhutaan ihmisten sairauksista tai henkilökohtaisista vaivoista.

Itselläni on siis ocd, joka on joskus ollut erittäin pahakin. En loukkaantunut tuosta mainoskyltistä mutta ymmärrän, jos joku muu pitää kylttiä arveluttavana.

Vierailija
258/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on nykyään kateuden lisäksi mielensäpahoittajien luvattu maa.

Vierailija
259/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ vapauttaa - ois hyvä kans

Vierailija
260/327 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sun syövästä laskettaisiin leikkiä ja sanottaisiin että sun kyky ymmärtää huumoria on *aska ja loukkaannut kaikesta ja se on sulla nykyään valitettavan yleistä.

Tuo sairaus OCD on jollekin todellista ja vakavaa. Se täyttää 24/7 elämästä.

Oletko tampio AP.

Sun käsityskyvyssä ja ymmärryskyvyssä on vajetta ja paljon. Sinuna en lähtisi arvostelemaan muiden ymmärryskykyä.

Mä joudun kuuntelemaan ylipainoisena läskivitsejä jatkuvasti. Iso osa niistä on oikeasti hauskoja. Katsos, kun kaikkea ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Ei niissä vitseissä JUURI MINUSTA puhuta. En ole maailman napa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä