Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää onko kellertävä, punertava vai neutraali iho?

Vierailija
18.02.2020 |

Jos ei osaa katsoa ranteiden verisuonien väristä....

Kun ilmeisesti meikkivärit valitaan sen mukaan onko kellertävä, neutraali vai punertava.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisi. Minä olen tuijotellut ranteideni verisuonia vaikka kuinka, mutta näen ne aina turkooseina. Onko sinivihreä sininen vai vihreä? Ääh.

Vierailija
2/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olen valinnut meikit vain sen mukaan mikä sopii ihon väriin. Eli esim kokeillut meikkivoiteita ja valinnut sen mikä sulautuu parhaiten. Käytännossä tämä on kuitenkin aina se vaalein (tai ei mikään, jos merkin vaaleinkin on liian tumma), joten ei niissä edes paljoa ole valinnanvaraa... Olen itse myos täysin sokea ihon väreille, enkä hahmota ollenkaan miten esim. ne verisuonet voisi muka olla erivärisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota täytyy kysyä, iho on melko varmasti erittäin neutraali. 

Vierailija
4/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi. Minä olen tuijotellut ranteideni verisuonia vaikka kuinka, mutta näen ne aina turkooseina. Onko sinivihreä sininen vai vihreä? Ääh.

Se on sinivihreä, eli ihosi on neutraali. Lämmin (kellertävä) iho värittää laskimosuonet selvästi vihertäviksi ja kylmä (pinkki) iho taas selväti siniseksi tai sinipunaiseksi. Neutraalissa ihossa on sekä lämpimän että kylmän piirteitä joten tulos on sinivihreä.

Vierailija
5/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoiteista sopii aina se toiseksi vaalein. Yleensä ivory sävy, oli se sitten keltaiseen tai punaiseen päin. Jos kysyn sävyn testausta niin saan aina punertavan meikkivoiteen. Täälläkin verisuonet kait sinivihreät onko se sitten turkoosit.

Ap

Vierailija
6/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoiteista sopii aina se toiseksi vaalein. Yleensä ivory sävy, oli se sitten keltaiseen tai punaiseen päin. Jos kysyn sävyn testausta niin saan aina punertavan meikkivoiteen. Täälläkin verisuonet kait sinivihreät onko se sitten turkoosit.

Ap[/quote

Selvästikin ihosi on neutraali, koska turkoosit suonet ja vielä tuo että sekä lämmin että kylmä sävy oikean tummuisena on ok. Paras luultavasti olisi ostaa mahdollisimman neutraali silti. 

Its olen hyvin kylmän sävyinen (värianalyysityyppi talvi) ja minulle useimmat meikkipohjat näyttää koomisen keltaisilta tai oranssinkeltaisilta. Minä tarvin kunnolla harmahtavanroosan meikkivoiteen, ei keltaista.

Vierailija
7/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti neutraalille käy mitkä vaatevärit vaan? Jeee, tai sitten ei.

Miten on hiusvärien kanssa jos on neutraali? Entä voiko neutraalilla olla pisamia tai kesakoita?

Ap

Vierailija
8/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinivihreä, eli ihosi on neutraali. Lämmin (kellertävä) iho värittää laskimosuonet selvästi vihertäviksi ja kylmä (pinkki) iho taas selväti siniseksi tai sinipunaiseksi. Neutraalissa ihossa on sekä lämpimän että kylmän piirteitä joten tulos on sinivihreä.

Neutraali? Sitä vaihtoehtoa ei usein anneta, vaan aina on valittava joko lämpimästä tai viileästä. Muun väritykseni perusteella olen omasta mielestäni kesä, ihoani en osaa määritellä. Lähes jokainen meikkivoide on ihollani niin keltainen, että näytän vanhojen mustelmien peittämältä. Luulisi, että Suomessa olisi kysyntää tämän väriselle kosmetiikalle, mutta tarjonnasta päätellen ei ole.

Vierailija
9/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaan kellertävä. Munkin vihreät suonet sinertävät joistain kohdista.

Vierailija
10/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sama! Mutta otan kuitenkin sen keltaiseen taityavan kuin punaisen. Se punainen ei sovi kenellekään

Vierailija
11/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti neutraalille käy mitkä vaatevärit vaan? Jeee, tai sitten ei.

Miten on hiusvärien kanssa jos on neutraali? Entä voiko neutraalilla olla pisamia tai kesakoita?

Ap

Voi neutraalilla olla olla pisamiakin. Neutraali on siitä kiva ihonväri, että saa hiusväreillä ja meikeillä muutettua itsensä lähes mihin tahansa värianalyysityyppiin. Esim. ites olen "luonnostani" pehmeä syksy: neutraali iho, keskitumman vihreät silmät, maantienvärinen tukka. Mutta värjäämällä tukan hennalla ja käyttämällä klassisia punapäiden meikki- ja vaatesävyjä minusta tulee todella luonnollisen näköinen punapää. Tukka ja kulmakarvat tummaksi ja kylmänsävyinen meikki niin kas, näytäin ihan aidolta talvityypiltä. Keväänkin minusta saa laittamalla eism. mansikkablondin tukan ja kevyen lämpimän meikin. Ja kesä nyt on hyvin helppo, kun pehmeä kesä on niin lähellä pehmeää syksyä muutenkin.

Vierailija
12/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neutraali? Sitä vaihtoehtoa ei usein anneta, vaan aina on valittava joko lämpimästä tai viileästä. Muun väritykseni perusteella olen omasta mielestäni kesä, ihoani en osaa määritellä. Lähes jokainen meikkivoide on ihollani niin keltainen, että näytän vanhojen mustelmien peittämältä. Luulisi, että Suomessa olisi kysyntää tämän väriselle kosmetiikalle, mutta tarjonnasta päätellen ei ole.

Kyllä niitä löytyy. Marketeistakin esim. Lorealin True Match meikkivoiteista löytyy kaikkia tummuuksia niin viileä, neutraali kuin lämmin sävyvaihtoehto, samoin Maybellinellä löytyy hyvin. 

Suomalaisista suuri osa on iholtaan hyvin neutraaleja. Se vaikutelma, vaikuttaako kokonaisena lämpimältä tai kylmältä syntyy sitten silmien ja hiusten väristä. Tyyliin neutraali iho + siniset silmät + maantienvärinen tukka => kesätyyppi, mutta jos onkin ihan samanvärinen iho mutta vaikka sammalenvihreät silmät ja/tai vähän lämpöä tukanvärissä niin onkin syksy.

Vierailija
13/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin sitä, että nyt hiukseni ovat kultaisen vaaleat. Sävytetty kampaamossa ja sopii minulle niin laitanko nyt hopeashampoota kuitenkin hiuksiin jotta olisivat ns.muodin mukaiset ja kylmänsävyiset. Näytänkö lämpimine hiuksineni jotenkin vanhanaikaiselta?

Ap

Vierailija
14/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali on joskus viileä oranssi. Minulle sopii paremmin hiukan lämmin neutraali.

Vierailija
15/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mietin sitä, että nyt hiukseni ovat kultaisen vaaleat. Sävytetty kampaamossa ja sopii minulle niin laitanko nyt hopeashampoota kuitenkin hiuksiin jotta olisivat ns.muodin mukaiset ja kylmänsävyiset. Näytänkö lämpimine hiuksineni jotenkin vanhanaikaiselta?

Ap

Sulla on kellertävä iho. Jos teet hiuksista kylmän sävyiset, niin lopputulos on tosi hassun näköinen. En suosittele. Mun mielestä lämpimät sävyt eivät ole vanhanaikaisia. Mikä kenellekin sopii. Hopeanharmaista kutreista tulee muutenkin mielikuva jostain Maisa Torpan kaltaisesta IG-typsystä. Niillä on kaikilla samanlaiset hiukset, mutta kuitenkin oranssi naama.

Vierailija
16/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap[/quote

Selvästikin ihosi on neutraali, koska turkoosit suonet ja vielä tuo että sekä lämmin että kylmä sävy oikean tummuisena on ok. Paras luultavasti olisi ostaa mahdollisimman neutraali silti. 

Its olen hyvin kylmän sävyinen (värianalyysityyppi talvi) ja minulle useimmat meikkipohjat näyttää koomisen keltaisilta tai oranssinkeltaisilta. Minä tarvin kunnolla harmahtavanroosan meikkivoiteen, ei keltaista.

Osaatko sanoa mikä noista markettimeikkivoiteita olisi lähinnä syvyä ivory neutraali?

Vierailija
17/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko pahemmin värjännyt hiuksia eri väreillä? Mä tiedän, etten ole viileä koska näytän ihan raadolta oransseilla tai viileän tummanruskeilla hiuksilla.

Vierailija
18/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos tykkäät mennä muotien mukana niin voihan niin tehdä. Omasta mielestäni tärkeämpää on se että se hiustenväri sointuu omaan tyylin muuten. Esim. jos käyttäisit yleensä kylmän sävyisiä vaatteita ja meikkejä niin välttämättä se kullanvaalea tukka ei kovin harmonisesti sovi siihen vaan näyttää lähinnä keltaiselta. Jos taas tykkäät muutenkin lämpimämmästä, maanläheisemmästä tyylistä ja väreistä, luultavasti lämminvärinen tukka näyttäää paremmalta kuin muodikas kylmä. (Osalle ihmisistä ei toki sovi sekä kylmä että lämmin ollenkaan, mutta meille neutraali-ihoisille kyllä, se on vain siitä kiinni miten säätää meikin ja vaatteiden värit)

Vierailija
19/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihan päivänvaloon ikkunan eteen ja katso peilistä. Siitä sen näet.

Vierailija
20/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sama! Mutta otan kuitenkin sen keltaiseen taityavan kuin punaisen. Se punainen ei sovi kenellekään

Punapugmenttinen täällä hei. Jos otan kellertävän meikkivoiteen, se saa minut näyttämään kuolemaa tekevältä ja ihmiset alkaa kysellä olenko kunnossa. Punertava sävy vastaa luonnollista ihonväriäni ja näyttää luontevalta.