Mistä tietää onko kellertävä, punertava vai neutraali iho?
Jos ei osaa katsoa ranteiden verisuonien väristä....
Kun ilmeisesti meikkivärit valitaan sen mukaan onko kellertävä, neutraali vai punertava.
Kommentit (82)
Kävin joskus ostamassa meikkejä, ja mietin parin Urban Decayn luomiväripaletin välillä. Myyjä suositteli niistä yhtä, kun "olet lämmin sävyltäsi". Ei sanonut mulle mitään, ja kotona piti googlettaa, mikä homma on. Myöhemmin kun kävin etsimässä Maciltä meikkivoidetta, toinen myyjä sanoi pohjasävystä samaa. Jos et itse siis osaa päättää, kannattaa käydä esim. Macin tai jonkun muun laadukkaita meikkivoiteita myyvän brändin pisteellä. :>
Yksi ihan hyvä kikka on myös katsoa, sopiiko kulta- vai hopeakorut paremmin. Kulta yleensä pukee lämpimiä, hopea kylmiä, neutraalille voi mennä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Ootko pahemmin värjännyt hiuksia eri väreillä? Mä tiedän, etten ole viileä koska näytän ihan raadolta oransseilla tai viileän tummanruskeilla hiuksilla.
Oranssi on kylläkin lämmin sävy. Lisäksi noissa hiusväreissä voi raadolta näyttäminen johtua siitäkin että tummuusaste on väärä omaan muuhun väritykseen nähden, eikä auta onko se esim. liian tumma sävy lämmin vai viileä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin joskus ostamassa meikkejä, ja mietin parin Urban Decayn luomiväripaletin välillä. Myyjä suositteli niistä yhtä, kun "olet lämmin sävyltäsi". Ei sanonut mulle mitään, ja kotona piti googlettaa, mikä homma on. Myöhemmin kun kävin etsimässä Maciltä meikkivoidetta, toinen myyjä sanoi pohjasävystä samaa. Jos et itse siis osaa päättää, kannattaa käydä esim. Macin tai jonkun muun laadukkaita meikkivoiteita myyvän brändin pisteellä. :>
Yksi ihan hyvä kikka on myös katsoa, sopiiko kulta- vai hopeakorut paremmin. Kulta yleensä pukee lämpimiä, hopea kylmiä, neutraalille voi mennä molemmat.
Valaistus vaikuttaa ihon sävyyn paljon. Usein meikkiliikkeissä kuten kaupoissa yleensäkin on vähän hassu valaistus. En siis luottaisi vain siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti neutraalille kräy mitkä vaatevärit vaan? Jeee, tai sitten ei.
Miten on hiusvärien kanssa jos on neutraali? Entä voiko neutraalilla olla pisamia tai kesakoita?
Ap
Ihonsävyn (kylmä/lämmin/neutraali) lisäksi kai myös kontrasti ihon, hiusten ja silmien välillä vaikuttaa siihen, mitkä vaatevärit sopivat. Sekä se, ovatko omat luontaiset värit kirkkaat vai pehmeän hailakat. Esim. neutraali-ihoiselle soft summer -tyypille sopivat murretut ja vähän hailakat sävyt, ja sopivissa värisävyissä on usein vähän harmaata mukana. Soft summer on väritykseltään pehmeä, joten pehmeät värit vaatteissa sopivat parhaiten.
Muissakin vuodenajoissa on neutraaleja ihotyyppejä, joiden sopivat värisävyt vaihtelevat hieman. Toki voit käyttää vaatteissa juuri niitä sävyjä, joissa viihdyt ja jotka näyttävät omasta mielestäsi hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko pahemmin värjännyt hiuksia eri väreillä? Mä tiedän, etten ole viileä koska näytän ihan raadolta oransseilla tai viileän tummanruskeilla hiuksilla.
Oranssi on kylläkin lämmin sävy. Lisäksi noissa hiusväreissä voi raadolta näyttäminen johtua siitäkin että tummuusaste on väärä omaan muuhun väritykseen nähden, eikä auta onko se esim. liian tumma sävy lämmin vai viileä.
Se oli sellainen kylmä metallinen sävy. Oranssiakin on monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun tietäisi. Minä olen tuijotellut ranteideni verisuonia vaikka kuinka, mutta näen ne aina turkooseina. Onko sinivihreä sininen vai vihreä? Ääh.
No cool on pinkihtävä iho ja heleän turkoosit suonet. Ja lämmin iho jossa on siis keltaista värjää verisuonet vihreiksi selkeästi!!! Neutraalissa nesuonet näkyvät purppuraisempina/harmaampina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mietin sitä, että nyt hiukseni ovat kultaisen vaaleat. Sävytetty kampaamossa ja sopii minulle niin laitanko nyt hopeashampoota kuitenkin hiuksiin jotta olisivat ns.muodin mukaiset ja kylmänsävyiset. Näytänkö l
ämpimine hiuksineni jotenkin vanhanaikaiselta?
Ap
Sulla on kellertävä iho. Jos teet hiuksista kylmän sävyiset, niin lopputulos on tosi hassun näköinen. En suosittele. Mun mielestä lämpimät sävyt eivät ole vanhanaikaisia. Mikä kenellekin sopii. Hopeanharmaista kutreista tulee muutenkin mielikuva jostain Maisa Torpan kaltaisesta IG-typsystä. Niillä on kaikilla samanlaiset hiukset, mutta kuitenkin oranssi naama.
Mulla ollut kaiken värisiä hiuksia. Tummat, vaaleat ja punaiset. Punaisista en pitänyt itselläni. Tummat näytti oudoilta vaaleaa ihoa vasten. Eniten tykkään vaaleista hiuksista.
Olen niissäkin jo tarpeeksi kalpea.
Mac:ltä antavat aina nc20 voiteen joka liian keltainen ja sitten muista kickseistä antavat aina punertavan tai harmahtavan meikkivoiteen. Viimeksi pyysin keltaista joka ei sitten ollutkaan hyvä. Poskipunaa en ole hyvää löytänyt, joko liian näkyvä tai ei näy ollenkaan. Liian pinkki tai liian oranssi. Onko suositella? Seiraavaksi kokeilen tuota Lorealin ivory neutral sävyä. Hiuksista käy viileät vaaleat ja lämpimät vaaleat kunhan on tietty kirkkaus hiuksissa. Ei sameat. Tykkään nyt näistä kultaisista kun kiiltävät enemmän. Huulipunissa tykkään enempi pinkistä, ei oranssia. Vaatteissa kirkkaita ja puhtaita sävyjä. Jotenkin nyt viehättää Gwen Stefanin väritys vaikken ole ihan yhtä vaalea. Tummansiniset silmät itselläni.
Ap
Entäs kun ranteiden ne aivan ohuet keskellä olevat suonet ovat siniset mutta paksummat sivussa ovat vihreitä. Mikä iho on silloin? Silmissä vihreää ja tukka haalean tumman ruskea.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuota täytyy kysyä, iho on melko varmasti erittäin neutraali.
Tai kysyjällä ei vaan ole minkäänlaista värisilmää. Eiväthän monet osaa esim. arvioida, minkäväriset vaatteet heitä pukevat.
Mitähän se tarkoittaa, kun kaikki puhtaat ja kirkkaat värit tuntuu näyttävän päällä hirveiltä? Kun sovitan kaupassa vaatteita, näytän likaiselta peikolta uuteen vaatteeseen verrattuna. Oli se vaate melkein minkä värinen vain.
Harmahtavat ja "likaiset" luontomaiset värit mulle taas näyttäisi sopivan, kokonaisuus näyttää tasapainoisemmalta. Eli vaatteet yhtä "likaisilta" kuin minäkin. :D
En usko ihoni olevan selkeästi lämmin tai kylmä. Se on hyvin vaalea, ehkä neutraali tai aavistuksen kellertävä. Tukka on värjäämätön vaaleanruskea ja silmät sinivihreät. Naamassa punoitusta, en meikkaa. Tuntuu että useimmat vaatteet on tarkoitettu jotenkin puhtaamman tai hienomman näköisille. Mulle ei sovi edes perus raita-t-paidat, joissa on valkoista ja jotain muuta väriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mietin sitä, että nyt hiukseni ovat kultaisen vaaleat. Sävytetty kampaamossa ja sopii minulle niin laitanko nyt hopeashampoota kuitenkin hiuksiin jotta olisivat ns.muodin mukaiset ja kylmänsävyiset. Näytänkö l
ämpimine hiuksineni jotenkin vanhanaikaiselta?
Ap
Sulla on kellertävä iho. Jos teet hiuksista kylmän sävyiset, niin lopputulos on tosi hassun näköinen. En suosittele. Mun mielestä lämpimät sävyt eivät ole vanhanaikaisia. Mikä kenellekin sopii. Hopeanharmaista kutreista tulee muutenkin mielikuva jostain Maisa Torpan kaltaisesta IG-typsystä. Niillä on kaikilla samanlaiset hiukset, mutta kuitenkin oranssi naama.
Mulla ollut kaiken värisiä hiuksia. Tummat, vaaleat ja punaiset. Punaisista en pitänyt itselläni. Tummat näytti oudoilta vaaleaa ihoa vasten. Eniten tykkään vaaleista hiuksista.
Olen niissäkin jo tarpeeksi kalpea.Mac:ltä antavat aina nc20 voiteen joka liian keltainen ja sitten muista kickseistä antavat aina punertavan tai harmahtavan meikkivoiteen. Viimeksi pyysin keltaista joka ei sitten ollutkaan hyvä. Poskipunaa en ole hyvää löytänyt, joko liian näkyvä tai ei näy ollenkaan. Liian pinkki tai liian oranssi. Onko suositella? Seiraavaksi kokeilen tuota Lorealin ivory neutral sävyä. Hiuksista käy viileät vaaleat ja lämpimät vaaleat kunhan on tietty kirkkaus hiuksissa. Ei sameat. Tykkään nyt näistä kultaisista kun kiiltävät enemmän. Huulipunissa tykkään enempi pinkistä, ei oranssia. Vaatteissa kirkkaita ja puhtaita sävyjä. Jotenkin nyt viehättää Gwen Stefanin väritys vaikken ole ihan yhtä vaalea. Tummansiniset silmät itselläni.
Ap
Ehkä sä oletkin neutraali ja kaupoilla ei ole tarjota sulle sopivaa meikkivoidetta. 🤔
Kylmässä ihonsävyssä näkyy sinisiä ja/tai pinkkejä sävyjä. Lämpimässä puolestaan näkyy kellertäviä, vihertäviä, persikkaisia tai kullan sävyjä. Yleensä lämminsävyinen iho ruskettuu paremmin.
Neutraalissa ihossa näkyy valaistuksesta ja olosuhteista riippuen sekä sinertäviä/pinkkejä että kellertäviä/vihreitä sävyjä. Sanoisin, että monen neutraali-ihoisen ihonsävy voi näyttää äkkiseltään kellertävältä, mutta siitä puuttuu se persikkaisuus/kultaisuus, joka on lämpimillä tyypeillä tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se tarkoittaa, kun kaikki puhtaat ja kirkkaat värit tuntuu näyttävän päällä hirveiltä? Kun sovitan kaupassa vaatteita, näytän likaiselta peikolta uuteen vaatteeseen verrattuna. Oli se vaate melkein minkä värinen vain.
Harmahtavat ja "likaiset" luontomaiset värit mulle taas näyttäisi sopivan, kokonaisuus näyttää tasapainoisemmalta. Eli vaatteet yhtä "likaisilta" kuin minäkin. :D
En usko ihoni olevan selkeästi lämmin tai kylmä. Se on hyvin vaalea, ehkä neutraali tai aavistuksen kellertävä. Tukka on värjäämätön vaaleanruskea ja silmät sinivihreät. Naamassa punoitusta, en meikkaa. Tuntuu että useimmat vaatteet on tarkoitettu jotenkin puhtaamman tai hienomman näköisille. Mulle ei sovi edes perus raita-t-paidat, joissa on valkoista ja jotain muuta väriä.
Sähän olet ihan selkeästi lämminsävyinen tuon kuvauksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta verisuonista en osaa sanoa onko enemmän siniset vai vihreät, mutta ei varmasti yhtään violetihtavat. Ja en osaa myöskään sanoa, käykö kulta- vai hopeakorut paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oranssia saadaan keltaisen ja punaisen sekoituksesta. Molemmat ovat lämpimiä. Oranssi ei mitenkään voi olla kylmä väri, vaikka se olisikin joskus esimerkiksi harmahtavan oranssi ja joskus kirkas keltaisenoranssi. Oranssin vastaväri sininen ei koskaan ole lämmin. Vihreänsininen on lämpimäMPI kuin koboltinsininen, mutta mikään "sininen" ei voi olla "lämmin". Jos väri on lämmin enemmän kuin kylmä, niin silloin se ei ole enää sininen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat soft summerilta. Kokeile vaaleanharmaita, vaaleita harmahtavanruskeita, savuisia sinisiä ja violetteja sekä haaleita vihreitä vaatesävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta verisuonista en osaa sanoa onko enemmän siniset vai vihreät, mutta ei varmasti yhtään violetihtavat. Ja en osaa myöskään sanoa, käykö kulta- vai hopeakorut paremmin.
Ei kannata liika tuijotella verisuonia. Tiedät, mikä sopii ja mikä ei. Ehkä olet keltaiseen taittava neutraali. Mutta viileään toi kuvaus ei ainakaan sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oranssia saadaan keltaisen ja punaisen sekoituksesta. Molemmat ovat lämpimiä. Oranssi ei mitenkään voi olla kylmä väri, vaikka se olisikin joskus esimerkiksi harmahtavan oranssi ja joskus kirkas keltaisenoranssi. Oranssin vastaväri sininen ei koskaan ole lämmin. Vihreänsininen on lämpimäMPI kuin koboltinsininen, mutta mikään "sininen" ei voi olla "lämmin". Jos väri on lämmin enemmän kuin kylmä, niin silloin se ei ole enää sininen.
Yritettäisiinkö pysyä aiheessa ja lopetetaan jankutus ap:lle merkityksettömästä asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas veikkaisin, että neutraali/viileähkö soft summer. Toinen vaihtoehto voisi olla neutraali/lämpimähkö soft autumn.