Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää onko kellertävä, punertava vai neutraali iho?

Vierailija
18.02.2020 |

Jos ei osaa katsoa ranteiden verisuonien väristä....

Kun ilmeisesti meikkivärit valitaan sen mukaan onko kellertävä, neutraali vai punertava.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan saanut selvyyttä omasta sävystä! Saa auttaa jos joku keksii mikä olen.

Silmät on vihreänruskeat. Hiukset kullanvaaleat. Palan todella helposti auringossa ja tosi vaalea iho, olen aina kalpea ja meikkivoiteena lumene cc ivory. Posket punottaa helposti. Verisuonet näyttää mun mielestä... no tätä just en tiedä! Ei ne ole siniset mutta ei vihreätkään. Mulla on oman väriset hiukset eli kullanvaaleat nyt mutta silloin kun oli punaiset, monet luuli että olen aito punapää.

Mikä ihme olen?

Jonkinlainen kevät tai kesä.

Vierailija
62/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmien ja hiusten väri on käsittääkseni yhdentekevä. Vain ihon väri ratkaisee. Kuka ihme tuon ikinä voi saada selville mikä on?

Tästä on monenlaista mielipidettä. Useimmissa systeemeissä otetaan huomioon ihon, silmien ja hiusten väri sekä näiden välinen kontrasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan saanut selvyyttä omasta sävystä! Saa auttaa jos joku keksii mikä olen.

Silmät on vihreänruskeat. Hiukset kullanvaaleat. Palan todella helposti auringossa ja tosi vaalea iho, olen aina kalpea ja meikkivoiteena lumene cc ivory. Posket punottaa helposti. Verisuonet näyttää mun mielestä... no tätä just en tiedä! Ei ne ole siniset mutta ei vihreätkään. Mulla on oman väriset hiukset eli kullanvaaleat nyt mutta silloin kun oli punaiset, monet luuli että olen aito punapää.

Mikä ihme olen?

Mutta viileä vai lämmin?

Vierailija
64/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi. Minä olen tuijotellut ranteideni verisuonia vaikka kuinka, mutta näen ne aina turkooseina. Onko sinivihreä sininen vai vihreä? Ääh.

Turkoosi —> neutraali iho

Sininen tai jopa liila —> kylmä iho

Vihreä —> lämmin iho

Vierailija
65/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoiteista sopii aina se toiseksi vaalein. Yleensä ivory sävy, oli se sitten keltaiseen tai punaiseen päin. Jos kysyn sävyn testausta niin saan aina punertavan meikkivoiteen. Täälläkin verisuonet kait sinivihreät onko se sitten turkoosit.

Ap

Joskus on hyvä ratkaisu hankkia lähin neutraali meikkivoide ja laimentaa sitä Stargazerin valkealla meikkivoiteella. Vaalealle, neutraalille iholle on vaikea löytää oikeanväristä meikkivoidetta.

Vierailija
66/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt näihin meikkeihin ota sen kummemmin kantaa, mutta kävin pari vuosikymmentä sitten värianalyysissa ja koska ihoni pohjasävy siinä todettiin lämpimäksi ja olen tumma, minut määriteltiin syksyksi. Tässä ihan pari vuotta sitten löysin värianalyysikirjan, siis noita Color me beautiful -juttuja ja siinä tyypit jaoteltiin eri tavalla. Sen mukaan olen "kirkas" eli ihoni ja hiusteni kontrasti on tosi iso ja ihoni on varsin "kuultava" tai miten sen sanoisi. Jokainen tyyppi jaotellaan siinä kahteen alatyyppiin ja mielestäni olen niistä sitten se lämmin, en viileä. Mutta kun niitä värikarttoja olen katsonut, niin minusta tuo osuu minulle paremmin kuin se muinainen syksy. Jos kiinnostaa, niin tutustukaa näihin uudempiin värianalyyseihin. Voisin kuvitella, että noista tyypeistä löytää helpommin sen itseä kuvaavan, kun ei tarvitse vain tuijotella verisuonia tai varjoja silmien alla eri huivien kanssa. Kokonaisvaikutelma on ratkaisevampi.

Vierailija
67/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Mitkä näistä poolopaidoista voisit pukea päällesi, jos olisit unohtanut koko meikki-, koru- ja hiusväriarsenaalisi jonnekin ja pitäisi mennä treffeille ihan omana itsenään niin säihkyvänä kuin mahdollista?

tummanharmaa

lämmin beige

pehmeänvalkoinen

luonnonvalkoinen

poltettu oranssi

vadelmanpunainen

Ja miksi juuri ne? Jos ei mitään näistä, niin mitä sen sijaan?

Vierailija
68/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: Mitkä näistä poolopaidoista voisit pukea päällesi, jos olisit unohtanut koko meikki-, koru- ja hiusväriarsenaalisi jonnekin ja pitäisi mennä treffeille ihan omana itsenään niin säihkyvänä kuin mahdollista?

tummanharmaa

lämmin beige

pehmeänvalkoinen

luonnonvalkoinen

poltettu oranssi

vadelmanpunainen

Ja miksi juuri ne? Jos ei mitään näistä, niin mitä sen sijaan?

https://www.google.com/search?q=clear+navy+color&source=lnms&tbm=isch&s…

https://www.google.com/search?q=kelly+green+color&tbm=isch&ved=2ahUKEwj…

Ap

Vierailija
69/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan, eli molemmat linkatuista väreistä korostaa tummansinisiä silmiäni. Siksi valitsisin nuo poolopaitaan.

Ap

Vierailija
70/82 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme olen?

Mutta viileä vai lämmin?

En ole varma. Veikkaisin, että ihon puolesta neutraali - toisaalta punoitus tekee sen, että vaikutelma ihosta on kylmäsävyinen. Sitten kuitenkin vihreän ja ruskean sävyt silmissä ja kullansävy hiuksissa viittaa johonkin lämpimään tyyppiin, kuten kevääseen tai syksyyn. Ehkä vuodenaikajaottelu on turhan, sanoisinko, kaavamainen ja sattumanvarainen ja hieman irrallaan todellisuudesta.

Itselläni on vaaleanruskeat hiukset (lapsena vaaleammat, joissa oli sekä kullan että tuhkan sävyjä), harmahtavanvihreät silmät (keskellä ruskeaa) ja vaaleahko, melko neutraali ihonsävy, tosin minulla on myös rosacea, mikä vähän sekoittaa pakkaa. Lapsena rusketuin, nykyään en. Uskoakseni soft summer -tyyppi on lähimpänä minua. Sinä voisit olla sama, tosin ehkä vähän enemmän soft autumnin suuntaan. Ehkä.

Itseäni hämmentää kyllä sekin, että luonnolliset punapäät jaotellaan syksy- tai kevättyyppeihin kuuluviksi. Miten ihmeessä, heillähän on monesti punertava, läpikuultava iho, eivätkä he juurikaan rusketu! Voisiko joku selittää? Tekeekö pisamat ihosta lämpimän?

Vierailija
71/82 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/82 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kommenttiin liittyen että katsotaanko suomessa pisamaiset automaattisesti lämpimäksi niin luulen joo.

Itse seuraan instassa house of colour us ja siis siellä ainakin on mm. Vaaleita talvia, sellaisia joista alunperin uskoisi ensi näkemältä olevan kesä tai kevät niin onkin talvi. Ja näitä vaaleita talvia on useita ei vaan yksi. Eli näinkin voi olla, miksei siis punatukkaisia pisamaisia kesiäkin.

Vierailija
73/82 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoiteista sopii aina se toiseksi vaalein. Yleensä ivory sävy, oli se sitten keltaiseen tai punaiseen päin. Jos kysyn sävyn testausta niin saan aina punertavan meikkivoiteen. Täälläkin verisuonet kait sinivihreät onko se sitten turkoosit.

Ap

Joskus on hyvä ratkaisu hankkia lähin neutraali meikkivoide ja laimentaa sitä Stargazerin valkealla meikkivoiteella. Vaalealle, neutraalille iholle on vaikea löytää oikeanväristä meikkivoidetta.

Tähän haluaisin lisätä, että ylipäänsä oikeansävyisen meikkivoiteen löytäminen on vaikeaa.

Oikeansävyinen meikkivoide on kuin ihme: kun sitä laittaa iholleen, ei väriä edes huomaa mutta ihon pienet värivaihtelut (esim. kesakot) katoavat.

Vierailija
74/82 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
75/82 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan, eli molemmat linkatuista väreistä korostaa tummansinisiä silmiäni. Siksi valitsisin nuo poolopaitaan.

Ap

Nuo värit ovat molemmat kirkkaita mutta kohtalaisen lämpimiä ollakseen sinisiä ja vihreitä. Löytyvät ainakin clear spring -paletista, katselepa miltä se muuten näyttää silmääsi ja vertaa muihin paletteihin.

Vierailija
76/82 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Jatkan vielä sen verran äskeiseen, että itselläni oli nuorena taipumusta arvioida parhaiten sopiviksi aika voimakkaita värejä, koska meikkasin päivittäin ja sävytin hiuksia. Nyt olen nelikymppinen, meikkaan harvemmin ja luonnollisemmin ja hiukset ovat omanväriset, ja huomaan, että jotkin silloin suosimani värit olivat melko raakoja paljaalle iholle. Olen itse kesätyyppiä (viileä, vaalea, hieman utuinen). Nuorena valitsin innoissani clear summer -paletista ja vedin mukaan myös talvivärejä yms. mutta nyt tykkään enimmäkseen vähän pehmeämmistä ja laimeammista sävyistä. Vanhemmiten omat värit haalistuvat, joten viimeistään eläkeiässä alkavat varmaan kiehtoa myös light summer -paletin kaikkein hailakimmat pastellit.

Vierailija
77/82 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon kommenttiin liittyen että katsotaanko suomessa pisamaiset automaattisesti lämpimäksi niin luulen joo.

Itse seuraan instassa house of colour us ja siis siellä ainakin on mm. Vaaleita talvia, sellaisia joista alunperin uskoisi ensi näkemältä olevan kesä tai kevät niin onkin talvi. Ja näitä vaaleita talvia on useita ei vaan yksi. Eli näinkin voi olla, miksei siis punatukkaisia pisamaisia kesiäkin.

Kuulostaa hassulta, jos vaalea on luokiteltu talveksi. Talvityypin tunnusmerkkejä on se, että ihon ja hiusten välillä on paljon kontrastia - asia, jota vaaleahiuksisella ei yleensä voi olla. Harmaatukkainen (harmaantunut) voi olla talvi, mutta blondi ei voi.

Nämä vuodenaikanimitykset ja niihin liitetyt lookit ovat hieman sattumanvaraisia muutenkin, joten en ymmärrä, miksi pitää sotkea totuttua kaavaa.

Vierailija
78/82 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Jatkan vielä sen verran äskeiseen, että itselläni oli nuorena taipumusta arvioida parhaiten sopiviksi aika voimakkaita värejä, koska meikkasin päivittäin ja sävytin hiuksia. Nyt olen nelikymppinen, meikkaan harvemmin ja luonnollisemmin ja hiukset ovat omanväriset, ja huomaan, että jotkin silloin suosimani värit olivat melko raakoja paljaalle iholle. Olen itse kesätyyppiä (viileä, vaalea, hieman utuinen). Nuorena valitsin innoissani clear summer -paletista ja vedin mukaan myös talvivärejä yms. mutta nyt tykkään enimmäkseen vähän pehmeämmistä ja laimeammista sävyistä. Vanhemmiten omat värit haalistuvat, joten viimeistään eläkeiässä alkavat varmaan kiehtoa myös light summer -paletin kaikkein hailakimmat pastellit.

Itselleni tuli mieleen, että ap on ehkä vähän turhan fiksoitunut tiettyihin värisävyihin. Totuushan on, että jotkut noista lempiväreistä aavistuksen poikkeavat voivat sopia vielä vähän paremmin. Mutta se selviää kokeilemalla.

Vierailija
79/82 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että olen tuo clear spring nyt kun värjään vielä hiuksia raidoittamalla vaaleammaksi. Ja tykkään meikata vaikka meikkaankin suht hillitysti ja ohuita kerroksia. Olen myös nelikymppinen mutta itselläni huulipuna on sellainen mikä raikastaa kasvot. En oikein voi käyttää mattaisia tai kovin vaaleita utuisia tai peittäviä punia. Se varmaan johtuu tuosta värityypistä. Käytän yleensä keskiväristä huulipunaa joka on sellainen kuultava. Silmiä meikkaan hillitysti. En ulos meikkaa räikeillä väreillä.

Luulen että vanhemmiten tosiaan pastellit myös parempia, enhän nytkään laittaisi päälleni mitään neon oranssia esim.paitsi ehkä urheillessa.

Ja kesälle sopiikin hienosti kaikki hienostuneet sävyt mutta kevät tarvitsee jotain raikasta, huulipunaa, väriä tms huivia. Jos laitan vaal.persikan paidan ja samanväristä huulipunaa niin näytän ihan värittömältä ja samalta väriltä.

Ap

Vierailija
80/82 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuttava tuo ajatus, että kesän sävyt olisivat hienostuneita. Turhatutuneena olen joskus ajatellut, että muut maalaavat oikeillä VÄREILLÄ, mutta vaaleille kesille on jaossa jäänyt pelkästään valkoisella laimennettuja vesivärejä. Heti jos vähän irrottelee esimerkiksi huulipunan kanssa, niin näyttää vain räikeältä ja halvalta. Niin väärin, kun muilla se sama sävy näyttää hillityn tyylikkäältä - tai ainakin normaalilta, vaikkei ihan mätsäisikään.