Mistä tietää onko kellertävä, punertava vai neutraali iho?
Jos ei osaa katsoa ranteiden verisuonien väristä....
Kun ilmeisesti meikkivärit valitaan sen mukaan onko kellertävä, neutraali vai punertava.
Kommentit (82)
Itselläni on punasävyinen iho, joten valitsen punaista vähentämään hieman keltaiseen taittavan vaalean meikkivoiteen. Punasävyinen vain korostaisi punakkuutta ja ei sovi yhtään. Esim. Lorealin True Matchin Golden ivory on loistava itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Kävin joskus ostamassa meikkejä, ja mietin parin Urban Decayn luomiväripaletin välillä. Myyjä suositteli niistä yhtä, kun "olet lämmin sävyltäsi". Ei sanonut mulle mitään, ja kotona piti googlettaa, mikä homma on. Myöhemmin kun kävin etsimässä Maciltä meikkivoidetta, toinen myyjä sanoi pohjasävystä samaa. Jos et itse siis osaa päättää, kannattaa käydä esim. Macin tai jonkun muun laadukkaita meikkivoiteita myyvän brändin pisteellä. :>
Yksi ihan hyvä kikka on myös katsoa, sopiiko kulta- vai hopeakorut paremmin. Kulta yleensä pukee lämpimiä, hopea kylmiä, neutraalille voi mennä molemmat.
Juu, muistakaa vaan että MAC:illa nuo "warm" ja "cool" tarkoittavat juuri päinvastaista kuinyleensä eli C onkin kellertävä, lämmin ja W viileäsävyinen. En tiedä Urban Decayn sävyistä, mutta mahdollisesti sait myyjiltä ristiriitaiset näkemykset värityksestäsi, jos UD:n sävyjaottelu on tavanomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mietin sitä, että nyt hiukseni ovat kultaisen vaaleat. Sävytetty kampaamossa ja sopii minulle niin laitanko nyt hopeashampoota kuitenkin hiuksiin jotta olisivat ns.muodin mukaiset ja kylmänsävyiset. Näytänkö l
ämpimine hiuksineni jotenkin vanhanaikaiselta?
Ap
Sulla on kellertävä iho. Jos teet hiuksista kylmän sävyiset, niin lopputulos on tosi hassun näköinen. En suosittele. Mun mielestä lämpimät sävyt eivät ole vanhanaikaisia. Mikä kenellekin sopii. Hopeanharmaista kutreista tulee muutenkin mielikuva jostain Maisa Torpan kaltaisesta IG-typsystä. Niillä on kaikilla samanlaiset hiukset, mutta kuitenkin oranssi naama.
Mulla ollut kaiken värisiä hiuksia. Tummat, vaaleat ja punaiset. Punaisista en pitänyt itselläni. Tummat näytti oudoilta vaaleaa ihoa vasten. Eniten tykkään vaaleista hiuksista.
Olen niissäkin jo tarpeeksi kalpea.Mac:ltä antavat aina nc20 voiteen joka liian keltainen ja sitten muista kickseistä antavat aina punertavan tai harmahtavan meikkivoiteen. Viimeksi pyysin keltaista joka ei sitten ollutkaan hyvä. Poskipunaa en ole hyvää löytänyt, joko liian näkyvä tai ei näy ollenkaan. Liian pinkki tai liian oranssi. Onko suositella? Seiraavaksi kokeilen tuota Lorealin ivory neutral sävyä. Hiuksista käy viileät vaaleat ja lämpimät vaaleat kunhan on tietty kirkkaus hiuksissa. Ei sameat. Tykkään nyt näistä kultaisista kun kiiltävät enemmän. Huulipunissa tykkään enempi pinkistä, ei oranssia. Vaatteissa kirkkaita ja puhtaita sävyjä. Jotenkin nyt viehättää Gwen Stefanin väritys vaikken ole ihan yhtä vaalea. Tummansiniset silmät itselläni.
Ap
Light spring tai light summer. Googlaamalla löydät esimerkkikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mietin sitä, että nyt hiukseni ovat kultaisen vaaleat. Sävytetty kampaamossa ja sopii minulle niin laitanko nyt hopeashampoota kuitenkin hiuksiin jotta olisivat ns.muodin mukaiset ja kylmänsävyiset. Näytänkö l
Ap
Sulla on kellertävä iho. Jos teet hiuksista kylmän sävyiset, niin lopputulos on tosi hassun näköinen. En suosittele. Mun mielestä lämpimät sävyt eivät ole vanhanaikaisia. Mikä kenellekin sopii. Hopeanharmaista kutreista tulee muutenkin mielikuva jostain Maisa Torpan kaltaisesta IG-typsystä. Niillä on kaikilla samanlaiset hiukset, mutta kuitenkin oranssi naama.
Mulla ollut kaiken värisiä hiuksia. Tummat, vaaleat ja punaiset. Punaisista en pitänyt itselläni. Tummat näytti oudoilta vaaleaa ihoa vasten. Eniten tykkään vaaleista hiuksista.
Olen niissäkin jo tarpeeksi kalpea.Mac:ltä antavat aina nc20 voiteen joka liian keltainen ja sitten muista kickseistä antavat aina punertavan tai harmahtavan meikkivoiteen. Viimeksi pyysin keltaista joka ei sitten ollutkaan hyvä. Poskipunaa en ole hyvää löytänyt, joko liian näkyvä tai ei näy ollenkaan. Liian pinkki tai liian oranssi. Onko suositella? Seiraavaksi kokeilen tuota Lorealin ivory neutral sävyä. Hiuksista käy viileät vaaleat ja lämpimät vaaleat kunhan on tietty kirkkaus hiuksissa. Ei sameat. Tykkään nyt näistä kultaisista kun kiiltävät enemmän. Huulipunissa tykkään enempi pinkistä, ei oranssia. Vaatteissa kirkkaita ja puhtaita sävyjä. Jotenkin nyt viehättää Gwen Stefanin väritys vaikken ole ihan yhtä vaalea. Tummansiniset silmät itselläni.
Ap
Paitsi että en juurikaan pidä pastelleista tai pidän mutta näytän vähän pliisulta niissä kun iho ja hiukset melkein saman väriset. Lisäksi silmät on aika tummat siniset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Paitsi että en juurikaan pidä pastelleista tai pidän mutta näytän vähän pliisulta niissä kun iho ja hiukset melkein saman väriset. Lisäksi silmät on aika tummat siniset.
Ap
No sitten ehkä clear spring...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mi8tähän se tarkoittaa, kun kaikki puhtaat ja kirkkaat värit tuntuu näyttävän päällä hirveiltä? Kun sovitan kaupassa vaatteita, näytän likaiselta peikolta uuteen vaatteeseen verrattuna. Oli se vaate melkein minkä värinen vain.
Harmahtavat ja "likaiset" luontomaiset värit mulle taas näyttäisi sopivan, kokonaisuus näyttää tasapainoisemmalta. Eli vaatteet yhtä "likaisilta" kuin minäkin. :D
En usko ihoni olevan selkeästi lämmin tai kylmä. Se on hyvin vaalea, ehkä neutraali tai aavistuksen kellertävä. Tukka on värjäämätön vaaleanruskea ja silmät sinivihreät. Naamassa punoitusta, en meikkaa. Tuntuu että useimmat vaatteet on tarkoitettu jotenkin puhtaamman tai hienomman näköisille. Mulle ei sovi edes perus raita-t-paidat, joissa on valkoista ja jotain muuta väriä.
Sähän olet ihan selkeästi lämminsävyinen tuon kuvauksen perusteella.
Miten niin "selkeästi lämminsävyinen"? Kuvauksesta tulee mieleen neutraalihko soft/muted -tyyppi, jollaisia ovat soft summer ja soft autumn.
Olen mielestäni neutraali lämmin ja mulle sopii upeasti kultaiset luomivärit. Jos sopii hopeiset, niin viittaisi enemmän viileään.
Vierailija kirjoitti:
Olen mielestäni neutraali lämmin ja mulle sopii upeasti kultaiset luomivärit. Jos sopii hopeiset, niin viittaisi enemmän viileään.
Juuri näin. Neutraalille tyypille voi toki sopia molemmat, mutta yleensä jompikumpi on pukevampi.
Niin ja mulle ei sovi valitettavasti yhtään sellaiset murretut kylmät huulipunat, malva tai roosa väriset että älkää ehdottako sitä vaaleaa kesää. Vaikka käy kyllä hopeinen luomiväri..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mulle ei sovi valitettavasti yhtään sellaiset murretut kylmät huulipunat, malva tai roosa väriset että älkää ehdottako sitä vaaleaa kesää. Vaikka käy kyllä hopeinen luomiväri..
Ap
Jatkan vielä. Luomiväri joka sopi oli Ud:n naked2 paletin verve...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kenen julkkiksen väritys muistuttaa sinun omaasi? Millainen luonnollinen hiusvärisi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kenen julkkiksen väritys muistuttaa sinun omaasi? Millainen luonnollinen hiusvärisi on?
Hyvä kysymys. En oikein tiedä. Vaalea jolla tummansiniset silmät, vaalea iho ja pisamia. Ehkä Emma Stone vaaleilla hiuksilla mutta silmäni sinisemmät, hänellä vihreät. Niin ja en muuten muistuta häntä ulkonäöltä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvä kysymys. En oikein tiedä. Vaalea jolla tummansiniset silmät, vaalea iho ja pisamia. Ehkä Emma Stone vaaleilla hiuksilla mutta silmäni sinisemmät, hänellä vihreät. Niin ja en muuten muistuta häntä ulkonäöltä.
Ap
Warm/True Spring
tai
Cool/True Summer.
Sanoit hopean sopivan, joten kallistun jälkimmäiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Warm/True Spring
tai
Cool/True Summer.
Äsh..vaikeaa. mieluiten olen se clear spring. Pinkki sopii. Ei ruskeat. Ei luomissa edes sellaiset lämpimät punaisen ruskeat. Sitten taas true summer, ihanat värit mutta luulen ettei sen huulipunat sovi. Pitää ehkä kokeilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Warm/True Spring
tai
Cool/True Summer.
Äsh..vaikeaa. mieluiten olen se clear spring. Pinkki sopii. Ei ruskeat. Ei luomissa edes sellaiset lämpimät punaisen ruskeat. Sitten taas true summer, ihanat värit mutta luulen ettei sen huulipunat sovi. Pitää ehkä kokeilla.
Ap
Googlasin "emma stone color analysis", ja näemmä hänen värityksensä jakaa mielipiteitä.
Rusketutko? Jos kyllä, olet ehkä kevät. Jos et, saatat olla kesä.
Nuorena rusketuin ihan pavuksi. Nykyään en ole auringossa joten en tiedä. Hiukset oli nuorena sellaiset vähän lämpimän vaaleat mutta silloin ei ollut hopea shampoita.
Ap
En ole kyllä koskaan saanut selvyyttä omasta sävystä! Saa auttaa jos joku keksii mikä olen.
Silmät on vihreänruskeat. Hiukset kullanvaaleat. Palan todella helposti auringossa ja tosi vaalea iho, olen aina kalpea ja meikkivoiteena lumene cc ivory. Posket punottaa helposti. Verisuonet näyttää mun mielestä... no tätä just en tiedä! Ei ne ole siniset mutta ei vihreätkään. Mulla on oman väriset hiukset eli kullanvaaleat nyt mutta silloin kun oli punaiset, monet luuli että olen aito punapää.
Mikä ihme olen?
Silmien ja hiusten väri on käsittääkseni yhdentekevä. Vain ihon väri ratkaisee. Kuka ihme tuon ikinä voi saada selville mikä on?
Vierailija kirjoitti:
Nuorena rusketuin 9ihan pavuksi. Nykyään en ole auringossa joten en tiedä. Hiukset oli nuorena sellaiset vähän lämpimän vaaleat mutta silloin ei ollut hopea shampoita.
Ap
Sitten kallistut ehkä kevään puolelle.
Tänään laitoin sellaista hopeanhohtoista luomiväriä silmiin ja kun olen peilistä katsonut niin käy tosi hyvin silmiini ja ihooni.
Ap