Seinänaapurin puhe- ym. äänet kuuluu seinän läpi.
Kyseessä vuokra-asunto, mikä muuten olisi ihan ok, mutta seinänaapurin äänet kuuluu liikaa seinän läpi. Auttaisiko joku iso ryijy tai seinävaate kyseisellä seinällä jotenkin vaimentamaan ääniä? Asunnossa ei siis kaiu, vaan nimenomaan naapurista tulevat lasten huudot ym. tulee seinän läpi todella hyvin. Kyseessä siis olohuoneet vierekkäin naapurin kanssa. Mistään muualta tulevat elämisen äänet ( rappukäytävä, vessa) eivät häiritse elämistä.
Kommentit (28)
Eikö oikeasti ole mitään konstia, millä voisi edes vähän vaimentaa seinän takaa kuuluvaa naapurin tenavien jatkuvaa huutoa, itkua ja möykkäämistä? Eivät sentään yöllä metelöi, mutta huutaminen ym. alkaa jo heti aamusta ja pahimmillaan kestää iltaan saakka lähes tauotta. Eivät edes aina kunnolla itke, vaan sellaista kitinää.. Jotain sellaista seinään, mitä vuokra-asuntoon voi ylipäätään laittaa? Iso kirjahylly täyteen kirjoja...? Jotain ääntä vaimentavaa kangasta?
Vierailija kirjoitti:
Googleta akustiikkalevyt.
Tätä meinasin itsekin ehdottaa.
Aika vähän on tehtävissä mitään. Akustiikkalevyt auttaa oman asunnon akustiikaa, ei seinän takaa tulevaa. Käytännössä tarvisi niin ison ja kalliin remontin ettei sitä kukaan vuokra-asuntoon tee.
Vierailija kirjoitti:
Eikö oikeasti ole mitään konstia, millä voisi edes vähän vaimentaa seinän takaa kuuluvaa naapurin tenavien jatkuvaa huutoa, itkua ja möykkäämistä? Eivät sentään yöllä metelöi, mutta huutaminen ym. alkaa jo heti aamusta ja pahimmillaan kestää iltaan saakka lähes tauotta. Eivät edes aina kunnolla itke, vaan sellaista kitinää.. Jotain sellaista seinään, mitä vuokra-asuntoon voi ylipäätään laittaa? Iso kirjahylly täyteen kirjoja...? Jotain ääntä vaimentavaa kangasta?
Turha sinun on niitä lapsia syyttää, jos taloa ei ole osattu rakentaa oikein.
Entäs kun äänet kuuluu naapurin halvan laminaatin kolinana?
Naapurissa pieniä lapsia, jotka pudottelevat tavaroita lattialle ja hakkaavat tuota laminaattia. Mun luo kuuluu kauhee kolina.
Miten tätä saisi vaimennettua, muutakuin lynkkaamalla naapurin kersat?
Kerrostaloissa on joskus vedetty sähköt niin että pistokkeet on vastakkain ja välissä on vain ilmaa ja johtoja.
Kyllä isot villaryijyt ääntä vaimentaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakennat seinän eteen lisärungon, villoitat kivivillalla (ei ole ääneneriste vaan vaimentaja), levytät esim. Knaufin Silent Board -kipsilevyllä (tämä on se eristävä osa) valmistajan ohjeen mukaan. Tasoitat ja maalaat. Helppoa kuin heinän teko. Vuokranantajalta tietysti lupa etukäteen kun ei ole oma asunto.
Joku ehdotti akustiikkalevyjä. Ei ole ääneneriste vaikka toki hiukan ääntä eristääkin. Äänen eristämistä varten tarvitaan massaa kuten peruskoulun fysiikan tunneilla on opetettu jos on viitsinyt kuunnella tai lukea ja pystyy soveltamaan opittua käytännössä.
Ei noissa halpispaskataloissa auta mikään muu kuin laittaa tulpat korviin - jos sekään auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talohan voi olla hyvinkin rakennettu oikein eli rakentamismääräysten minimivaatimusten mukaan.
Turha on niitä lapsia syyttää jos ei ole kuunnellut koulussa kun ilmaista opetusta annettiin ja tästä johtuen on pienituloinen eikä ole varaa omakotitaloon. Tietysti jos on omia lapsia niin se voi vaikuttaa tuohon omakotitalon ostoon, parin lapsen elättämisen hinnalla sellaisen jo hyvinkin saisi.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän on tehtävissä mitään. Akustiikkalevyt auttaa oman asunnon akustiikaa, ei seinän takaa tulevaa. Käytännössä tarvisi niin ison ja kalliin remontin ettei sitä kukaan vuokra-asuntoon tee.
Noin 30 € / seinäneliö jos itse tekee. Kalleus on tietysti suhteellinen käsite. Itse sovin vuokranantajan kanssa että hän maksaa materiaalit ja minä hoidan työt. Tästähän on hyötyä myös asunnon vuokraajalle. Sain myös vähän piristystä kun samalla tuli muutettua seinän väri. Tein siis seinän lisälevytyksen kuten joku aiemmin kuvaili. Inspiraation tähän sain jostain telkkarin remonttiohjelmasta. Hyvin toimii, rakenteita pitkin johtumista tämä ei tietenkään poista mutta sitä ei poista muutenkaan mikään ja on melko marginaalista sekä satunnaista että näin jotain häiritsevää ääntä kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talohan voi olla hyvinkin rakennettu oikein eli rakentamismääräysten minimivaatimusten mukaan.
Turha on niitä lapsia syyttää jos ei ole kuunnellut koulussa kun ilmaista opetusta annettiin ja tästä johtuen on pienituloinen eikä ole varaa omakotitaloon. Tietysti jos on omia lapsia niin se voi vaikuttaa tuohon omakotitalon ostoon, parin lapsen elättämisen hinnalla sellaisen jo hyvinkin saisi.
Olet ihan tyhjäpää itse, ei voi muuta todeta. Ihan sama, asutko omakotitalossa vai vaikka linnassa, mutta ei sinulle ainakaan älykkyyttä ole suotu tekstisi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa on joskus vedetty sähköt niin että pistokkeet on vastakkain ja välissä on vain ilmaa ja johtoja.
Voisikohan tuota tilannetta jotenkin parantaa? Siis ilman, että revitään mitään auki.
Tulisko joku eristämään munkin kämpän? Naapurissa lapset KIRKUU asian kuin asian. Mitä tännepäin kuuluu, niin "normaali puhe" on huutamista, "hädässä" kimitetään ja vingutaan, ja KAIKKI muu kommunikaatio on kirkumista.
Kaikki.
Kerran olin jo vähällä lähteä mainitsemaan mökästä kun pari tuntia oli veljekset huutaneet, nahistelleet ja paukuttaneet lattioita ja pattereita, mutta aikeet katkesi kuullessani äidin (?) yrittävän epätoivoisen oloisesti saada jälkikasvuaan rauhoittumaan. Siitä asti olen purrut hammasta (ja katsellut sterilisaatiomahdollisuuksia...), ainakaan noiden kanssa ei tarvitse elää...
Jollain niistä on oltava joku diagnoosi, ei voi elämä olla muuten niin kamalaa että kaikki hereilläoloaika täytyy huutaa kuin syötävä...
Vierailija kirjoitti:
Tulisko joku eristämään munkin kämpän? Naapurissa lapset KIRKUU asian kuin asian. Mitä tännepäin kuuluu, niin "normaali puhe" on huutamista, "hädässä" kimitetään ja vingutaan, ja KAIKKI muu kommunikaatio on kirkumista.
Kaikki.
Kerran olin jo vähällä lähteä mainitsemaan mökästä kun pari tuntia oli veljekset huutaneet, nahistelleet ja paukuttaneet lattioita ja pattereita, mutta aikeet katkesi kuullessani äidin (?) yrittävän epätoivoisen oloisesti saada jälkikasvuaan rauhoittumaan. Siitä asti olen purrut hammasta (ja katsellut sterilisaatiomahdollisuuksia...), ainakaan noiden kanssa ei tarvitse elää...
Jollain niistä on oltava joku diagnoosi, ei voi elämä olla muuten niin kamalaa että kaikki hereilläoloaika täytyy huutaa kuin syötävä...
Suomessa ei vaan osat kasvattaa lapsia. Ei se tarkoita, etteikö sun jälkikasvusta tule samanlaista. Siihen voi itse vaikuttaa. Naapurisi eivät ole opettaneet lapsilleen, että huutamisen sijaan voi puhua normaalilla äänellä ja että pattereita ei paukutella yms.
Siis ei tarkota että sun jälkikasvusta tulee samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki.
Jollain niistä on oltava joku diagnoosi, ei voi elämä olla muuten niin kamalaa että kaikki hereilläoloaika täytyy huutaa kuin syötävä...Suomessa ei vaan osat kasvattaa lapsia. Ei se tarkoita, etteikö sun jälkikasvusta tule samanlaista. Siihen voi itse vaikuttaa. Naapurisi eivät ole opettaneet lapsilleen, että huutamisen sijaan voi puhua normaalilla äänellä ja että pattereita ei paukutella yms.
Välillä äiti kuuluu ojentavan ipanoita ihan asiallisesti, mutta vastaansa saa poikkeuksetta kimeä-äänistä inttämistä. Volyymit nousee noilla ihan älyttömiin mittasuhteisiin. Joskus jompikumpi vanhemmista puuskahtaa "nyt en jaksa enää" tjsp ja jättää inttäjän inttämään, josta alkaa vollaus...kesto viidestä minuutista varttiin. Tätä sitten toistetaan kolmesta kolmeenkymmeneen kertaa päivässä...jotenkin vaan tuntuu että tuossa on takana muutakin kuin kehnot kasvatustaidot. Varmahan en tietenkään voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki.
Jollain niistä on oltava joku diagnoosi, ei voi elämä olla muuten niin kamalaa että kaikki hereilläoloaika täytyy huutaa kuin syötävä...Suomessa ei vaan osat kasvattaa lapsia. Ei se tarkoita, etteikö sun jälkikasvusta tule samanlaista. Siihen voi itse vaikuttaa. Naapurisi eivät ole opettaneet lapsilleen, että huutamisen sijaan voi puhua normaalilla äänellä ja että pattereita ei paukutella yms.
Välillä äiti kuuluu ojentavan ipanoita ihan asiallisesti, mutta vastaansa saa poikkeuksetta kimeä-äänistä inttämistä. Volyymit nousee noilla ihan älyttömiin mittasuhteisiin. Joskus jompikumpi vanhemmista puuskahtaa "nyt en jaksa enää" tjsp ja jättää inttäjän inttämään, josta alkaa vollaus...kesto viidestä minuutista varttiin. Tätä sitten toistetaan kolmesta kolmeenkymmeneen kertaa päivässä...jotenkin vaan tuntuu että tuossa on takana muutakin kuin kehnot kasvatustaidot. Varmahan en tietenkään voi olla.
Luultavasti kasvatus on aloitettu liian myöhään.
Asutaankohan samassa talossa? En usko minkään seinävaatteen auttavan, lisäeristys olisi tarpeen.