Jos et voisi asua Suomessa enää koskaan, niin minkä maan valitsisit loppuelämäsi asuinmaaksi?
Mikä on Suomen jälkeen kakkosvaihtoehtosi loppuelämäsi asuinmaaksi?
Kommentit (82)
Thaimaassa niin kauan kuin tassu nousee, sen jälkeen paperittomana Suomeen hyvään hoivaan.
Saudi-arabia. Koska ihanan monikulttuurinen.
No jos töissä pitäisi käydä, niin varmaan UK, Irlanti tai Kanada ihan kielisyistä. Muuten Etelä-Saksa tai Sveitsi, miksei Pohjois-Sloveniakin.
Tanska, Norja, Itävalta, Saksa tai sitten joku Seychellit/Kanariansaaret.
Tässä järjestyksessä: Skotlanti, Ruotsi, Irlanti tai Islanti. Eli eipä kovin kauas tulisi lähdettyä. Olen matkustellut kyllä Euroopankin ulkopuolella, mutta muissa kuin näissä maissa en asuisi. No ehkä jos Ranskan rannikolta tarjottaisiin kivaa pientä taloa keskiaikaisen kylän kupeesta, saattaisin sitäkin vaihtoehtoa harkita :)
Vierailija kirjoitti:
Itävalta, Sveitsi tai Islanti.
Unohdin Norjan, sen lisäisin vielä.
Joku Kreikan saari tai Skotlanti. Pohjois-Englantikin voisi onnistua, kokemustakin on.
Muuttaisin Irlantiin tai jopa Britanniaan.
Olen jo asunut pitkät tovet Saksassa, UK:ssa, Kanadassa, USA:ssa ja Israelissa ja näistä maista ehdottomasti paras on ollut Kanada, joten sinne voisin mennä loppuelämän ajaksi. Tosin olen suunnitellut eläkevuosia jo ihan muualle...Nepaliin.
Ehkä Espanja. Siellä on sentään joskus lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanian maaseudulle lähelle saksalaisten rakentamia luostarilinnoja
Oletko katsonut Mark Wiensin (ruokavlogaaja) viimeaikaiset videot Romaniasta?
Niistä minullekin nimittäin tuli samat fiilikset.
En, mutta Nunna-elokuvan olen.
Ainakin itäosa Kanadasta on aivan liian samanlaista kuin täällä. Paitsi etäisyydet on vielä pidempiä, ja sääolosuhteet vielä vaihtelelempia. Veljeni asuu siellä, mutta itse en oikein osaisi kuvitella aduvani.
Alaska, Kanada, Pohjois-Norja, Islanti, Huippuvuoret tai Fär-saaret. Ainakaan etelämmäksi en halua.
unkari tai joku jossa ei mu ssuja näy.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itäosa Kanadasta on aivan liian samanlaista kuin täällä. Paitsi etäisyydet on vielä pidempiä, ja sääolosuhteet vielä vaihtelelempia. Veljeni asuu siellä, mutta itse en oikein osaisi kuvitella aduvani.
Se on juuri se syy, että valitsisin Kanadan.
Uusi-Seelanti.