Jos et voisi asua Suomessa enää koskaan, niin minkä maan valitsisit loppuelämäsi asuinmaaksi?
Mikä on Suomen jälkeen kakkosvaihtoehtosi loppuelämäsi asuinmaaksi?
Kommentit (82)
Olen asunut 19 vuotta täällä Singapore:ssa, eikä tämä ole todellakaan ole kakkosvaihtoehto.
Jos täältä pitäisi muuttaa sosialistinen suomi olisi viimeinen paikka, minne mennä.
Totalitarismia ei löydy enää muualta maailmasta.
N. 52
En ole käynyt missään näistä, mutta Tanska, Norja tai Kanada. Matkustelisin näissä ennen päätöstä.
Joskus ajelin espanjan rannikon moottoritietä valenciaan, pimeällä näkyi valoja/taloja siellä täällä ja mietin olisiko joku tuollainen pieni rannikkokylä mukava paikka asua, lämmintä, rento rauhallinen meininki?
Mistä sitten saisi rahaa elää siellä?
Norja. Myös Tanska, Kanada tai Uusi-Seelanti voisi olla ok.
Alapeukkuja tulee, mutta Ruotsi. Olen asunut 10 vuotta joten kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 19 vuotta täällä Singapore:ssa, eikä tämä ole todellakaan ole kakkosvaihtoehto.
Jos täältä pitäisi muuttaa sosialistinen suomi olisi viimeinen paikka, minne mennä.
Totalitarismia ei löydy enää muualta maailmasta.N. 52
52 v ja silti pitää Pohjois-Koreaa Suomea vapaampana.
Vielä 20 vuotta sitten vastaus olisi ollut helpompi kuin nykyään. Lista maista joiden kohdalla voi sanoa "ei ikinä" kasvaa huolestuttavaa vauhtia.
Vastaus riippuu siitäkin mikä on syynä maastamuutolle. Koska näitä ei ole määritelty vastaan Norja tai Kanada.
Tornionjoen tuolle puolen. Sieltä katselisin Suomeen. :)
Kanada, Islanti, Tanska tai Pohjoisnorja.
Ruotsi, Norja ja Tanska olisivat helpoimmat vaihtoehdot. Espanja voisi myös olla mahdollinen, mutta se vaatisi enemmän kielen opettelua kun ei siellä pysty ainakaan töitä tekemään turisti-espanjalla.
Taitaa vain olla vaikea saada kunnon kämppää tuolta. Talvella yöt aika viileitä.