Miksi hitossa lasket lentokoneessa penkkiäsi takana olevan päälle? Tällaisesta jutusta tulossa oikeusjuttu
Woman at center of seat recline controversy wants to sue American Airlines
https://nypost.com/2020/02/15/woman-at-center-of-seat-recline-controver…
Nainen laski penkkiänsä takana olevan miehen päälle ja kaatoi hänen juomansa niin tekemällä. Mies ärsyyntyi ja takutti naisen penkkiä loppumatkan, nyt nainen haastaa siitä lentoyhtiön oikeuteen.
Naisen vika, penkkiä ei lasketa tuolla tavalla. Tuo on ärsyttävää.
Yritä astua toisen ihmisen saappaisiin ja tee hänelle niinkuin soisit itsellesi tehtävän. Lentokoneissa ei pitäisi olla mahdollista edes tuo penkkien liikuttelu.
Kommentit (82)
Kannattaa tällaisen penkin kallistajan päälakeen kääntää se oma ilman puhallin.
Mieheni on yli 2 metriä pitkä ja hänen polvensa on kiinni penkissä niin ettei edessä oleva saa kallistettua penkkiään vaikka haluaisi. Joku daami kerran aikansa rytkytti penkkiään kunnes ymmärsi ettei se hievahdakaan. Nykyään varaamme paikat varauloskäynnin kohdalta, jossa miehen edessä ei ole penkkiä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisesta edes keskustellaan! Koska penkkejä voi kallistaa, niitä myös saa halutessaan kallistaa. Jos ei saisi, se olisi erikseen kielletty ja lukisi lentoyhtiön säännöissä. Onhan se ärsyttävää, mutta se on vaan siedettävä jos ylipäätään haluaa lentokoneessa matkustaa.
Ei ole "vaan siedettävä". Edessä oleva ei voi jumittaa takana olevaa niin, että tämä ei pysty tekemään mitään istuinpaikallaan.
No kyllä se vaan on siedettävä! Tottakai! Kun niissä säännöissä todellakaan penkin kallistamista ei kielletä! Sinä et millään oikeudella ketään voi kieltää penkkiään kallistamasta. Sinulla ei katsos ole minkäänlaisia valtuuksia laatia uusia sääntöjä lentoyhtiöille. Yritä nyt vaan elää tämän asian kanssa.
Edessä olevan penkin tunnistamista tai potkimista ei ole myöskään kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisesta edes keskustellaan! Koska penkkejä voi kallistaa, niitä myös saa halutessaan kallistaa. Jos ei saisi, se olisi erikseen kielletty ja lukisi lentoyhtiön säännöissä. Onhan se ärsyttävää, mutta se on vaan siedettävä jos ylipäätään haluaa lentokoneessa matkustaa.
Ei ole "vaan siedettävä". Edessä oleva ei voi jumittaa takana olevaa niin, että tämä ei pysty tekemään mitään istuinpaikallaan.
No kyllä se vaan on siedettävä! Tottakai! Kun niissä säännöissä todellakaan penkin kallistamista ei kielletä! Sinä et millään oikeudella ketään voi kieltää penkkiään kallistamasta. Sinulla ei katsos ole minkäänlaisia valtuuksia laatia uusia sääntöjä lentoyhtiöille. Yritä nyt vaan elää tämän asian kanssa.
Edessä olevan penkin tunnistamista tai potkimista ei ole myöskään kielletty.
Siis rummuttamista. Siispä sekin on vain siedettävä.
Minuakin ärsyttää, jos edessäoleva kallistaa penkkiä, mutta ratkaisen asian kallistamalla myös omaa penkkiä.
Jos joku kallistaa penkin edessäni, vaihdan paikkaa minun pikku Nico-Jessikani kanssa ja annan potkia etupenkkiä koko loppumatkan. Eihän noille lapsille voi mitään, potkivat jos haluavat.
Tuon toki kohteliaan luvan kysymisen kanssakin on vähän niin ja näin. Kuinka moni kehtaa oikeasti sanoa, että kyllähän se häiritsee. Kaikkein kohteliainta on jättää kallistamatta tai kallistaa ihan minimaalisesti jos on pakko.
Penkkiä saa laskea, joten lasken sen. Varsinkin, jos siellä takana on joku lapsi, tai nuori, joka ei kehtaa protestoida, vaan kärsii hiljaa
Matkustan bisnes- luokassa. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ärsyttää, jos edessäoleva kallistaa penkkiä, mutta ratkaisen asian kallistamalla myös omaa penkkiä.
Miten teet sen viimeisellä penkkirivillä kuten tässä jutussa?
Jos edellä oleva alkaa kallistamaan penkkiä, laitan jalat ristiin, jolloin edellä oleva ei saa penkkiä kallistettua alas asti. Ihan todella ärsyttävää kun aletaan vaan kippaamaan ilman varotusta. Varsinkin päivälennolla teen yleensä jotain ristikoita, katson leffaa tai luen kirjaa. Jos edessä oleva kippaa penkin kokonaan alas, mitään näistä ei pysty enää tekemään. Todellakin kaipaan jotain ajanvietettä pitkällä lennolla, penkin kippaajat ovat todella itsekkäitä. Minusta tämä on ainoastaan hyväksyttävää yöllä ja silloinkin varmista, että et ole kaatamassa kenellekään juomia syliin.
Jokainen harmistuu saadessaan penkin syliinsä. En tunne yhtään ihmistä joka ei marmattaisi asiasta. Siinä penkki sylissä, et mahdu syömään, lukemaan lehteä, saati käyttämään pienintäkään läppäriä. Tämä on toiselta pois, ei ole winwin tilannetta. Miksi siis toisen lennon pitää olla kurjempi kuin toisen? Kannatan turistiluokassa penkkien kiinnittämistä pystyasentoon tai niin että vai vähän kallellaan mahdollisuus, ei kaatoa takana istuvan syliin!
Vierailija kirjoitti:
Penkeissä on kallistusmahdollisuus, joten sitä saa käyttääkin. Piste
Selkänojassa on naputusmahdollisuus, joten sitä saa käyttääkin.
Atlantin yli lennettäessä penkit voi laskea lepoasentoon yleensä siinä vaiheessa kun kone pimennetään lepoa varten. Tämä on vähän kuin ketjureaktio. Itse aina tarkistan mikä on tilanne takana istujalla, ennen kuin lasken penkin. Yleensä en laske penkkiä, mutta jos edellä istuva tekee niin, melkein pakko on itsekin tehdä niin, jos haluaa mukavammin matkustaa. Tulee melkein paniikki, jos edellä istuva rysäyttää penkin, koska sehän tulee melkein syliin. Ymmärrän tämän jutun henkilö, joka istui takana niin, ettei voinut omaa penkkiään laskea lepoasentoon. Kaksi tuntiahan on hyvin lyhyt lentoaika, joten ei liene tarvetta levätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin dreamlinerissa saa myös viimeisen rivin penkit kallistettua. Jos matkustaa pienemmässä koneessa missä tämä ei onnistu voi asian ratkaista varaamalla haluamansa paikka etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penkeissä on kallistusmahdollisuus, joten sitä saa käyttääkin. Piste
Selkänojassa on naputusmahdollisuus, joten sitä saa käyttääkin.
Jos nyt välttämättä haluat lapsellisuuttasi korostaa, niin siinähän naputtelet. Enemmän se luultavasti sua rasittaa kuin mitä se mua häiritsee. Jos siitä kerran jotain iloa saat, niin se sinulle suotakoon. Eihän älyllistä heikkolahjaisuutta kukaan itse valitse. Harvempi aikuinen kuitenkin tahallaan laskeutuu käytökseltään lapsen tasolle jos niin sanotusti ”käy täysillä”.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa laskea penkkiä, koska sitä ei ole kielletty ja se on mahdollista! Lenmme taas alkuviikosta mannertenvälisen pitkän lennon perheen kanssa ja aivan varmasti jossakin vaiheessa nukumme ja laskemme penkkiä niin pitkälle kuin se on mahdollista. Tietenkään ei ruokailun aikana, eikä kertarysäyksellä ilman varoitusta.
Mutta tuon miehen ja ap:n kaltaisten "minä minä ja mun alueeni" kaltaisten tyyppien on aivan turha kitistä ja peräänkuuluttaa empatiaa, koska itse ovat noin aggressiivisia. Ei kannata lentomatkustaa, jos oman intiimin tilan loukkaamattomuus menee noin yli.
Ja ei, ei tuo nainenkaan tietysti oikein toiminut. Meni ns. reisille koko porukalla.
Siis nuo penkkien kallistelijathan niitä ”minä minä”-ihmisiä on! Normaalilla logiikalla ja empatiakyvyllä varustettu ihminen ymmärtää selkänojan laskemisen rajoittavan suuresti takanaolijan tilaa ja aiheuttavan epämukavuutta ja jopa vaarallisia tilanteita (kuuma kahvi polville), joten penkki pidetään pystyasennossa vaikka vähän hammasta purren. Mutta näille kallistelijoille pienen pieni parannus _omaan_ mukavuuteen on niin tärkeää, että viis siitä vaikka takana istuva ei voisi käyttää tietokonetta tai saisi ruoat päälleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin dreamlinerissa saa myös viimeisen rivin penkit kallistettua. Jos matkustaa pienemmässä koneessa missä tämä ei onnistu voi asian ratkaista varaamalla haluamansa paikka etukäteen.
Me varaamme nykyään aina mieleiset paikat, ja hyvien paikkojen varaaminen onnistuu maksamalla. Muistaakseni jossakin isossa Boeing 777 koneessa ei takimmaisia penkkejä pysty laskemaan alas. Voin muistaa väärinkin.
Nämä penkkien "koska minä voin"-kallistelijat ovat niitä samoja mulkeroita, jotka kulkevat kevyenliikenteen väylällä vasenta laitaa, "koska jalankulkijalle ei ole määrätty kumpaa laitaa pitää kulkea, niin kuljen epäloogisesti kaikkia muita vastaan. Koska voin. " Eli ei ajatella yhtään sitä omaa napaa pidemmälle, vaan oikein tahallaan halutaan provosoida ja ärsyttää muita ihmisiä, "koska voi". Itse en voi ymmärtää tuota ihmistyyppiä, jotka oikein haastavat riitaa ihan tahallaan.
Lasken penkin koska voin...ja mitään et voi!