Miksi hitossa lasket lentokoneessa penkkiäsi takana olevan päälle? Tällaisesta jutusta tulossa oikeusjuttu
Woman at center of seat recline controversy wants to sue American Airlines
https://nypost.com/2020/02/15/woman-at-center-of-seat-recline-controver…
Nainen laski penkkiänsä takana olevan miehen päälle ja kaatoi hänen juomansa niin tekemällä. Mies ärsyyntyi ja takutti naisen penkkiä loppumatkan, nyt nainen haastaa siitä lentoyhtiön oikeuteen.
Naisen vika, penkkiä ei lasketa tuolla tavalla. Tuo on ärsyttävää.
Yritä astua toisen ihmisen saappaisiin ja tee hänelle niinkuin soisit itsellesi tehtävän. Lentokoneissa ei pitäisi olla mahdollista edes tuo penkkien liikuttelu.
Kommentit (82)
Lasken koska olen ainut lapsi, itsekäd idiootti, enkä ymmärrä että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, mun edessä istui Atlantin yli -lennolla tosi iso mies, joka ei mahtunut istuimeensa muuten kuin että tuoli oli koko ajan vähän kallistettuna, siis myös ruokailun ajan.
Töitä siinä yritin tehdä pöytä kylkiluita painaen, eikä ruokailukaan helppoa ollut. Kone oli täynnä.
Nyt on kyllä pakko kysyä, että missä konetyypissä pöytä painaa sinun kylkiluitasi? Edes minä en ole moiseen ikinä törmännyt, vaikka olen bmi 28. Työkseni matkustan.
Eiköhän se ole sen edessä olevan oikeus mahtua istumaan isompi kuin sinun oikeutesi saada maksimaalisesti työskentelytilaa läppärillesi. Ei sillä, kivahan se olisi, että kaikille olisi enemmän tilaa, mutta näin se nyt on, kun lentolippujen hinnat on kilpailtu niin alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mun edessä istui Atlantin yli -lennolla tosi iso mies, joka ei mahtunut istuimeensa muuten kuin että tuoli oli koko ajan vähän kallistettuna, siis myös ruokailun ajan.
Töitä siinä yritin tehdä pöytä kylkiluita painaen, eikä ruokailukaan helppoa ollut. Kone oli täynnä.Nyt on kyllä pakko kysyä, että missä konetyypissä pöytä painaa sinun kylkiluitasi? Edes minä en ole moiseen ikinä törmännyt, vaikka olen bmi 28. Työkseni matkustan.
Eiköhän se ole sen edessä olevan oikeus mahtua istumaan isompi kuin sinun oikeutesi saada maksimaalisesti työskentelytilaa läppärillesi. Ei sillä, kivahan se olisi, että kaikille olisi enemmän tilaa, mutta näin se nyt on, kun lentolippujen hinnat on kilpailtu niin alas.
Finnairin. Esim. ruokaillessa penkit pidetään pystyssä tai pitäisi pitää pystyssä.
Itse kysyisin ensin takana istuvalta että haittaisiko jos lasken penkkiä nokosten ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisesta edes keskustellaan! Koska penkkejä voi kallistaa, niitä myös saa halutessaan kallistaa. Jos ei saisi, se olisi erikseen kielletty ja lukisi lentoyhtiön säännöissä. Onhan se ärsyttävää, mutta se on vaan siedettävä jos ylipäätään haluaa lentokoneessa matkustaa.
Ei ole "vaan siedettävä". Edessä oleva ei voi jumittaa takana olevaa niin, että tämä ei pysty tekemään mitään istuinpaikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos penkkiä pysyy kallistaa, niin kyllä se on takana istuvan vaan kestettävä, myös hän voi kallistaa penkkiään jos haluaa vaikka levätä. Se on jokaisen oikeus. Ei me suomalaisetkaan junissa valiteta että joku haluaa nukkua matkalla ja kallistaa penkkinsä, sitä varten siinä se toiminto on.
Olen valittanut ja valitan vastakin. Joudun matkustamaan paljon työssäni ja tekemään töitä lento/junamatkoilla. Kenenkään nukkuminen ei ole siitä penkin kallistamisesta kiinni, mutta läppärin käyttö on.
Penkit on poistettava lentokoneista koska rahvas ei osaa matkustaa penkeillä riitelemättä. Seisokoon tai istukoon lattialla.
Minusta tuommoisessa tilanteessa voi tehdä ketjureaktion, eli kun edessäni selkänoja tulee syliini, minä vastaavasti kallistan oman selkänojani. Ja takana istuva tekee halutessaan saman jne. Jos takanani aletaan protestoida, sanon, että syyllinen istuu edessäni, puhu sille.
Niin kauan kuin penkit ovat kallistettavia eikä sitä ole kielletty ohjeissa, näin tulee tapahtumaan. Norskilla ei penkit käänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos penkkiä pysyy kallistaa, niin kyllä se on takana istuvan vaan kestettävä, myös hän voi kallistaa penkkiään jos haluaa vaikka levätä. Se on jokaisen oikeus. Ei me suomalaisetkaan junissa valiteta että joku haluaa nukkua matkalla ja kallistaa penkkinsä, sitä varten siinä se toiminto on.
Olen valittanut ja valitan vastakin. Joudun matkustamaan paljon työssäni ja tekemään töitä lento/junamatkoilla. Kenenkään nukkuminen ei ole siitä penkin kallistamisesta kiinni, mutta läppärin käyttö on.
Kyllä se nukkuminen nimen omaan on siitä kiinni. Jos penkkiä ei saa kallistaa yhtään, niin pään paino on täysin niskan varassa ja heti kun olet torkahtamassa, niskan rentoutuminen johtaa pään retkahtamiseen ja havahtumiseen. Kun taas hieman kallistaessa pään paino lepää osin selkänojalla eikä vastaavaa tapahdu.
Eihän monissa koneissa saa kallistusta säädettyä kuin noin 10 cm , ja se ei todellakaan voi olla silloin kohtuutonta käyttää kyseistä säätövaraa. Voit tietty avautua henkilökunnalle ja toivoa saisiko paikan muualta jos se estää työntekosi, mutta työskentelymahdollisuus ei ole mikään lippuun automaattisesti sisältyvä oikeus kuin ehkä bisneksessä, jonka etuihin sen mainostetaan kuuluvan.
Toivoisin ettei penkkejä voisi kallistaa lainkaan. Kerran täydessä koneessa istumapaikkani oli käytäväpaikka koneen viimeisellä penkkirivillä, jossa selkänojia ei voi kallistaa. Edessäni oleva päätti matkustaa koko matkan selkänoja kallistettuna, jolloin sen etäisyys kasvoistani oli noin 20 cm. Lennon aikana yritin selailla lehteä käytävälle kallistuneena, mutta mukavaa se ei ollut. Onneksi oli vain parin tunnin lento kyseessä.
Olenko ainoa, joka osaa nukkua niin että penkki on pystyasennossa?
Tai no en lentokoneilla ole matkustanut, mutta junassa nukun aina eikä ole kertaakaan käynyt edes mielessä kallistaa penkkiä. Toki ei ole mistään yöunista ollut kyse, mutta en kyllä silloinkaan kallistaisi penkkiä jos takana istuu joku koska tuntuisi yksinkertaisesti itsekkäältä enkä varmaan edes saisi nukuttua, kun miettisin koko ajan että häiritseeköhän se kallistettu penkkini takana olevaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä siinä yritin tehdä pöytä kylkiluita painaen, eikä ruokailukaan helppoa ollut. Kone oli täynnä.Nyt on kyllä pakko kysyä, että missä konetyypissä pöytä painaa sinun kylkiluitasi? Edes minä en ole moiseen ikinä törmännyt, vaikka olen bmi 28. Työkseni matkustan.
Finnairin. Esim. ruokaillessa penkit pidetään pystyssä tai pitäisi pitää pystyssä.
Toki pitäisi pitää. Mutta ei ne silti kenenkään kylkiluihin osu, ovat aika matalallakin. Tai sitten olet ihan helevetan iso ihminen.
Ei haittaa kallistaminen yhtään, enemmän harmia on tietokoneen käytöstä kun näppäimistö rapisee ja ruutu hohkaa ärsyttävästi.
Vierailija kirjoitti:
Penkeissä on kallistusmahdollisuus, joten sitä saa käyttääkin. Piste
Kallistus on tarkoitettu yölentoja varten kun valtaosa porukasta yrittää nukkua tai torkkuu.
Matkustamohenkilöstö voisi kyllä kuuluttaa asiasta lennon alussa, kun kaikkilla ei ymmärrys riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnair ei ole konetyyppi, vaan lentoyhtiö, pässi! Ei se pöytähärpäke ketään kylkiluihin kolhi, jos sulla ei ole navan kohdalla kylkiluita.
Ohis
Nukun aivan mainiosti mannertenvälisillä lennoillakin penkki normiasennossa. Jos tuntuu kovasti vaikealta, auttaa, kun taittelee huovankulman tai huivin niskan tueksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nukkuminen nimen omaan on siitä kiinni. Jos penkkiä ei saa kallistaa yhtään, niin pään paino on täysin niskan varassa ja heti kun olet torkahtamassa, niskan rentoutuminen johtaa pään retkahtamiseen ja havahtumiseen. Kun taas hieman kallistaessa pään paino lepää osin selkänojalla eikä vastaavaa tapahdu.
Eihän monissa koneissa saa kallistusta säädettyä kuin noin 10 cm , ja se ei todellakaan voi olla silloin kohtuutonta käyttää kyseistä säätövaraa. Voit tietty avautua henkilökunnalle ja toivoa saisiko paikan muualta jos se estää työntekosi, mutta työskentelymahdollisuus ei ole mikään lippuun automaattisesti sisältyvä oikeus kuin ehkä bisneksessä, jonka etuihin sen mainostetaan kuuluvan.
Laske päätuki niskan taa tai laita pieni tyyny, taittele pusero, peite tmv. sinne niin jo vain onnistuu.
Käytän kaikkia koneen varusteita ja mukavuuksia. Käyn jopa vessassa.
Sitä varten se vipu on siellä, että sitä voi käyttää. 😊
Mitä muita hassuja sääntöjä olette keksineet, esim. ei saa käyttää lukuvaloa, ei saa mennä vessaan? 😂
Onneksi ei tarvitse matkustaa turistiluokassa.