"Vanhojen tanssien kaunein! Lotta, 17, piirsi itse unelmapuvun, jonka Meri-äiti toteutti ihmeen kaupalla"
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/2a40824d-cdd1-470f-b0fb-aee15db96773
Todella kaunis puku. Varsinkin ensimmäisessä kuvassa, missä valo tekee puvusta vaaleamman.
Kommentit (46)
Ja mikäköhän tuostakin tekee kauniin?
Tosi ilkeitä kommentteja täällä. Kaunis puku ja todellakin arvostan, että joku vaivautuu itse tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, Lotta ja äiti, ihan ok.
Myös me teimme tyttäreni kanssa yhdessä hänen vanhojentanssipukunsa, mutta emme vaivautuneet iltikseen siitä asiasta. Koska siinä lukiossa teema oli myös historia, oli kyseessä ns tyylipuku, joten ehkä tekele oli vielä jonkin verran vaikeampi. Tyttöni oli kyllä sirompi kuin Lotta, joten lopputulos kampauksineen oli astetta kauniimpi. Komea oli myös koko luokka tyylipukuineen (osa vuokrattu teatterista). Vaan nättejähän ne nuoret tytöt aina on.
Mutta hei, eiks oo vähän noloa tuo tapa tulla kerjäämään kehuja...?
Tekele
Taitamattomasti tai kiireisesti tehty esine, valmiste tai muu, tai muuta aikaansaannos
sepustus, kyhäelmä.
Esimerkiksi: Matkamuistoina kaupattiin surkeita tekeleitä. Pöytälaatikkokirjailijan tekele.
harvinainen, harvoin tekeillä oleva esine tai muu, tai muuta valmiste, teelmä (1).
Katso myös: avuttomasti, floppi, kyhäelmä, aikaansaannos, räpellys
https://www.suomisanakirja.fi/tekele
😁
Kaunis malli mutta väri latisti. Yläosa ehkä vähän uimapukumainen
Hienoa kun äiti ja tytär pystyi tuollaiseen projektiin yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Myös me teimme tyttäreni kanssa yhdessä hänen vanhojentanssipukunsa, mutta emme vaivautuneet iltikseen siitä asiasta. Koska siinä lukiossa teema oli myös historia, oli kyseessä ns tyylipuku, joten ehkä tekele oli vielä jonkin verran vaikeampi. Tyttöni oli kyllä sirompi kuin Lotta, joten lopputulos kampauksineen oli astetta kauniimpi. Komea oli myös koko luokka tyylipukuineen (osa vuokrattu teatterista). Vaan nättejähän ne nuoret tytöt aina on.
Suomessahan kehuminen ja se, että menee mukavasti on noloa ja hävettävää ja tuomittavaa. Ei mulla muuta, hei.
Oihan ok muttei tyylillisesti yhtenäinen. Etumus jää liian muotoja korostamattomaksi pelliksi, selän kaarelliset remmit eivät sovi tyylillisesti muuhun pukuun. Helmassa liian leveää hörselöä. Väri on sensijaan kaunis ja strassit, jotka olisin sijoittanut pääntiestä alaspäin. Remmien kanssa on oltava varovainen ettei tule halpa vaikutelma, samoin heman härselöinen ettei tule roskamaista vaikutelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistettu. Unohdit vain kertoa kuinka tyttärellesi maistui rööki jo lukioaikoina, kyllähän röökimuijat hoikkina pysyy. Nythän tyttäresi on jo siirtynyt mammakerholaiseksi ja yh-arki Korsossa rullaa tukien tahtiin. Äitinsä tyttö!
Näin tämän puvun fb-ryhmässä. Minusta uskomaton taidonnäyte harrastelijalta.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä ihmisiä täällä taas.
Vierailija kirjoitti:
Oihan ok muttei tyylillisesti yhtenäinen. Etumus jää liian muotoja korostamattomaksi pelliksi, selän kaarelliset remmit eivät sovi tyylillisesti muuhun pukuun. Helmassa liian leveää hörselöä. Väri on sensijaan kaunis ja strassit, jotka olisin sijoittanut pääntiestä alaspäin. Remmien kanssa on oltava varovainen ettei tule halpa vaikutelma, samoin heman härselöinen ettei tule roskamaista vaikutelmaa.
Mun mielestä nimenomaan strassien erikoisempi sijoittelu teki pukusta enemmän huippumuotia kuin luisteluasun. Samoin hieno hillitty harmaa ja helman "raita" oli haute couture -henkinen. Suloista miten yhteistyössä tehty, olisipa minulla ja lapsellani yhtä läheiset välit ja kiva projekti vanhojentanssien tullessa (oma tyttöni ei ole vielä edes koulussa!). Huippua että äiti lähti toteuttamaan tyttären unelmaa.
Ja sinä joka kehuit omaa tyttöäsi "sirommaksi". Häpeä. Toivottavasti et kasvata samanlaisia kiusaajia lapsistasi.
Samanlaisia pukuja olin paljon tänä vuonna. Onko tuo tyyli muotia?
Kun näin tämän puvun ennen vanhojen tansseja lehdessä, ajattelin, että onpas ihanan kaunis ja jopa omaperäinen puku.
Meidän kaupungissamme tanssittiin vanhat jo silloin 9.2. ja valehtelematta näitä juuri tällä tavalla kerrostettuja helmoja mahtui 10 tusinaan. Oli siis tämän vuoden aivan ehdoton trendi. Otoksena siis koko kaupungin tanssijat isossa urheiluhallissa. Oli kaikissa mahdollisissa väreissä, mutta ylivoimaisesti suositin oli tämäntyyppinen helma.
Kauniita ja ihania olivat kaikki vanhat, mutta omaperäinen tai uniikki tuo puku ei ollut. Plussaa taitavalle ompelijalle, ehdottomasti ja aivan mahtavaa, että äiti toteutti tyttären unelman.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia pukuja olin paljon tänä vuonna. Onko tuo tyyli muotia?
On, tuo helmamalli varsinkin. Miellän hääpukumaiseksi, mutta kaunishan se on.
Onhan se kaunis puku. Suuremman vaikutuksen minuun tekee tuo itse tehty mallinukke.
Ainoa minkä olisin muuttanut, oli helman raita. Nyt yläosa ja alaosa olivat kuin eri pukuun kuuluvat.
Mutta itse työnä puku tietysti hieno amatöörin tekemäksi.
Minua häiritsee ihan suunnattomasti toimittajan otsikko tuossa jutussa: ", jonka Meri-äiti toteutti ihmeen kaupalla". Tuo ei tarkoita yhtään mitään, "ihmeen kaupalla" ei ole mikään sanonta eikä termi. On olemassa sanonta "kuin ihmeen kaupalla", mutta sekään ei sovi tuohon merkitysyhteyteen. Se sopisi esim. yhteyteen "selvittiin maanjäristyksestä kuin ihmeen kaupalla, vaikka puut kaatuivat ympärillä".
En voi sietää toimittajien viljelemää huonoa epäkieltä.
Tän vuoden hitti tuo tuollainen puku. Kaikkilla oli sama.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen ja pliisu.
Ite oot pliisu.
Helma on kaunis, mutta yläosa istuu huonosti. Hieno puku kuitenkin "amatöörin" tekemäksi.