Vihaan ulkonäköäni suunnattoman paljon
En tiedä, mitä voisin itselleni tehdä. Näytän mielestäni aivan hirveältä kaikin puolin. Olen
sairaalloisen lihava ja elän jatkuvassa syömishäiriökierteessä, olen 172cm pitkä ja painoa 120kg tällä hetkellä. Minulla on myös akne ja hiukseni ovat räjähtäneet liiasta värjäämisestä ja käsittelystä. Kun katson itseäni peilistä, tekisi vain mieli itkeä. Haluaisin näyttää edes ihmiseltä. En pysty tekemään juuri mitään mitä haluaisin, koska olen liian ruma joka paikkaan.
Kommentit (12)
Voit aloittaa menemällä lääkärin vastaanotolle. Vaivoihisi on apua saatavilla. Akneen mahdollisesti lääkitys ja isoin ongelmasi eli syömishäiriön hoito. Kun saat ruokavaliosi paremmaksi, ulkonäkökin kohentuu ja paino alkaa laskea. Anna itsellesi aikaa parantua, mikään ei tapahdu hetkessä. Olet arvokas ihminen ja ansaitset apua :)
Et voi muuttaa kaikkea kerralla. Mistä haluaisit itse aloittaa? Aknen hoitaminen on ehkä nopeinta, samoin kampaajalla käyminen. Sitten on tietysti terveyden eteen tehtävä jotain, mutta se on pitempi projekti, kuten tiedät. Mikä tuottaa sulle mielihyvää, minkälaisista asioista elämässä pidät?
Eihän se ulkonäkö elämään vaikuta. Turhaan vihaat.
Hoida vaikka hiuksesi kuntoon ja akne, liika hiilari aiheuttaa myös aknea ylipainon lisäksi. Mene keskustelemaan syömishäiriöstäsi jonnekin.
Mitä kaikkea olet tehnyt asioiden parantamiseksi vai vänisetkö vain? Jos meinaat vain märistä, niin märise jatkossakin ihan niin paljon kuin haluat, ei se muita kiinnosta, mutta jos haluat muutoksia, niin edellisissä viesteissä oli asiaa. Pitää vain itse vaivautua.
Muista se, että voit tehdä ihan mitä vain, aivan sama miltä näytät. Opiskella unelma-alaasi, lentää jonnekin Euroopan pääkaupunkiin lomalle. Mene ulos laskiaispullalle.
Jos menet ulos, niin ihan normaaleja pärstöjä siellä on. Osalla myös paljon ekstrapainoa ja akne.
Nyt vaan kaikki elämästä irti, kun vähän toivut ja soita terveyskeskukseen mahd. pian. :)
Ei ulkonäössäsi ole mitään vikaa, mutta tuo masennus kannattaa hoitaa pois. Ala myös syömään vitamiineja.
Olen 17. Uskomatonta varmasti, mutta totta. Olen nuorisopsykiatrian asiakas. Akneakin hoitanut jo vuosia tuloksetta. Hiukset juuri kampaajalla laitettu ja silti karmeassa kunnossa. En halua edes harrastaa mitään tai tehdä yhtään mitään kun olen niin ällöttävä.
Ap
Ravitsemusterapeutti on oikea osoite psykologin lisäksi.
Jos sä haluisit näyttää ihmiseltä niin olisko se apina vai viekas lisko enemmän sitä olomuotoa kuvaava
Noh minäkin painan 120 kg, mutta olen 162 cm. Tuon mukaan mun pitäisi olla aivan epätoivoinen, mutta näenkin peilissä oikein hehkeän ja kivan näköisen ihmisen. Kyllä se kauneus on katsojan silmässä.
Terveyssyistä olen kylläkin ruvennut vihdoin minäkin laihduttamaan, mutta minusta tuntuu, että oman ulkonäön hyväksyminen auttaa siinäkin asiassa, kun ei ole sellaista kielteistä pakkoa, vaan se laihdutus lähtee elämänhalusta ja siitä, että haluaa kohdella itseään paremmin kuin on tähän asti kohdellut. Sinussa on varmasti paljon rakastettavaa, koeta löytää itsestäsi ne puolet ja lähde siltä pohjalta liikkeelle. Onnea matkaan!
Minkä ikäinen olet? Oletko hakenut apua syömishäiriöösi, se tuntuu olevan ensisijainen ongelmasi?