Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljastui, ettei mies ja eksänsä ole kertoneet lapsilleen avioerostaan!

Vierailija
15.02.2020 |

Tai sitten mua on vaan ku**tettu. Aloin kesällä seurustella miehen kanssa, jonka kanssa ollaan nopeasti tultu läheisiksi. Ollaan puhuttu yhteen muutosta ja jopa naimisiinmenosta. Samoin ollaan kesällä menossa yhdessä mun siskon häihin sillä ajatuksella, että esitellään mun suku hänelle ja sitten myöhemmin kesällä päinvastoin minut hänen sukulaisilleen ja lapsilleen. Miehellä on kaksi lasta aiemmasta liitosta, jotka asuvat pohjoisessa äitinsä luona. Lapset ovat alle kouluikäisiä ja erosta on kaksi vuotta aikaa.

Paitsi nyt mies kertoi, etteivät ole (muka?) eksänsä kanssa edes kertoneet lapsille erostaan. On vaan sanottu, että isi asuu Helsingissä töiden puolesta. Hän käy siis tapaamassa lapsia joka toinen viikonloppu, ettei pienten lasten tarvitse matkustaa. Mä kuulin tästä ettei lapsille ole kerrottu erosta-jutusta tänään ja olin aika järkyttynyt ja suutuinkin miehelle. En siis huutanut, haukkunut yms. mutta ilmaisin järkytykseni. Mulle tuli ekana mieleen, että entä jos mies onkin naimisissa ja pohjois-Suomessa toinen perhe. Ja jos tämä toinen perhe-kuvio ei pitäisikään paikkaansa ja mies on todella eronnut, niin mitä ihmeen sekoilua tuo on, ettei lapsille ole kerrottu erosta!?!

Mies selittää, että lapset ovat niin pieniä, etteivät ymmärtäisi eroa. Toisaalta sitten sanoi, ettei halua lasten kärsivän erosta. Siis häh!? Sanoin, että mitähän lapset sitten tuumaavat jos ja kun minut esitellään heille kesällä, niin ajattelevatko että ahaa, isillä on kaksi naista. Mies selitti, ettei lapsille tarvitse selittää sen tarkemmin kuka minä olen. Tätä kirjoittaessakin tulee tunne, että homma k*see. Mitä enemmän mietin, niin miehen on pakko olla varattu tai jotain todella outoa joka tapauksessa. Sanoin miehelle, että turha kuvitella minun jäävän johonkin kaappirakkaaksi, ja nyt sitten mies on pitänyt mykkäkoulua koko illan. Ei siis asuta yhdessä, mutta whatsapp-viestien perusteella esittää loukkaantunutta

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap jotain miehestä, kuulostaa pelottavan tutulta.. Siis jotain yleistä, josta ei voi tunnistaa, mutta josta voisi päätellä, onko eräs sarjapettäjä löytänyt uuden uhrin. Kai näitä vastaavia on valitettavasti monia, mutta minua vaivaa, voisiko kyseessä olla eräs tuntemani henkilö.

En uskalla kertoa enempää, ettei henkilöllisyyteni paljastu. Mutta osuiko myös kaupungit kohdalleen vai vaan yleinen tuntuma? Veikkaan, ettei ole ollenkaan niin harvinainen juttu tämä. 

ap

Vierailija
22/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosta saa ihan mustaa valkoisella ja eronnut-status näkyy myös monessa virallisessa dokumentissa eli joku sellainen esiin vaan näin alkuun. Jos mies on eronnut, sen jälkeen kannattaa miettiä, onko hänen tapansa hoitaa asioitaan sellainen, että hänen kanssaan kannattaa harkita yhtään mitään.

Siis tarkoitin että kotiin tulee käräjäoikeuden kirje plus näkyy sähköisissä dokumenteissa eli helppo katsoa vaikka Suomi.fi:stä parissa minuutissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap jotain miehestä, kuulostaa pelottavan tutulta.. Siis jotain yleistä, josta ei voi tunnistaa, mutta josta voisi päätellä, onko eräs sarjapettäjä löytänyt uuden uhrin. Kai näitä vastaavia on valitettavasti monia, mutta minua vaivaa, voisiko kyseessä olla eräs tuntemani henkilö.

En uskalla kertoa enempää, ettei henkilöllisyyteni paljastu. Mutta osuiko myös kaupungit kohdalleen vai vaan yleinen tuntuma? Veikkaan, ettei ole ollenkaan niin harvinainen juttu tämä. 

ap

Ap, molemmat kaupungit täsmää. Kerro vaikka, millä kirjaimella alkaa sen yrityksen nimi, jossa mies on töissä.

Vierailija
24/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mun ja mun ex-miehen kuviolta. Paitsi että mm. lapsiluku ei ihan täsmää. Lapset ei tiedä, että ollaan erottu. Aattelevat vaan, että asutaan eri kaupungeissa työkuvioiden takia. Ei kyllä itseasiassa taideta kunnolla edes ollakaan erottu, kun oon raskaana tälle ex-miehelleni parhaillaan. Säätöjä on ollut molemmilla puolin ja toisin, ootkohan just sä yksi mun exän säädöistä?

Voi hyvä jumala.

Vierailija
25/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa huutamaan provoa mutta muistin että lähipiirissä oli ihan samanlainen tilanne. Mies lähti Helsingistä töihin ensin Tampereelle ja sitten Rovaniemelle. Asui siellä jossain poikamiesboksissa ja molemmat saivat elää omia elämiä kulissit kunnossa. Lapsista yksi tajusi tilanteen itsekin, nuorinta suojeltiin viimeiseen asti. Lopulta tuli ihan oikeakin ero muös niistä kulisseista ja edelleenkään nuorimmalle (hetkessä lukioikäinen) ei kerrottu edes siinä vaiheessa kun talo oli myynnissä.

Vierailija
26/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosta saa ihan mustaa valkoisella ja eronnut-status näkyy myös monessa virallisessa dokumentissa eli joku sellainen esiin vaan näin alkuun. Jos mies on eronnut, sen jälkeen kannattaa miettiä, onko hänen tapansa hoitaa asioitaan sellainen, että hänen kanssaan kannattaa harkita yhtään mitään.

Siis tarkoitin että kotiin tulee käräjäoikeuden kirje plus näkyy sähköisissä dokumenteissa eli helppo katsoa vaikka Suomi.fi:stä parissa minuutissa.

Kyllä, sanoin eilen miehelle että haluaisin nähdä virallisen dokumentin avioerosta. Kysyin myös, onko mahdollisesti muita sukulaisia, ketkä eivät "tiedä" erosta tai onko hänellä jotain muita salaisuuksia. Lopputulos: mies sanoi, että tottakai on eronnut, kaikki muut sukulaiset tietää erosta ja sanoi, että kysymykseni ovat loukkaavia ja mökötti whatsapp-viesteissään koko loppupäivän eilen. Laittoi mm. viestin, että haluaa miettiä meidän tilannetta uudestaan, koska olin kuulemma niin "hyökkäävä". Ja en siis huutanut enkä edes korottanut ääntäni, olin vain pikemminkin järkyttynyt. 

Laitoin tänään herättyäni WA-viestin: huomenta, jutellaanko tänään? On lukenut, muttei vastannut. Näin painajaisia koko viime yön, ahdistaa ja suututtaa samaan aikaan. Mielestäni tuo miehen käytös paljastaa aika paljon! Hyökkäys/mökötys on paras puolustus? 

ap 

Vierailija
27/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap, molemmat kaupungit täsmää. Kerro vaikka, millä kirjaimella alkaa sen yrityksen nimi, jossa mies on töissä.

En uskalla, olen tosi tarkka muutenkin yksityisyysasioista. Jäin miettimään jo tuota kaupunkien nimien laittoa, kun alkuun ajattelin kirjoittaa vain pohjois-ja etelä-Suomesta. Tulee kyllä kylmät väreet ajatuksesta, jos olisin joutunut sarjapettäjän uhriksi, sillä ko. mies TIESI, että mulle esim. avioliitosta puhuminenkin on iso juttu. 

ap

Vierailija
28/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sanoin eilen miehelle että haluaisin nähdä virallisen dokumentin avioerosta. Kysyin myös, onko mahdollisesti muita sukulaisia, ketkä eivät "tiedä" erosta tai onko hänellä jotain muita salaisuuksia. Lopputulos: mies sanoi, että tottakai on eronnut, kaikki muut sukulaiset tietää erosta ja sanoi, että kysymykseni ovat loukkaavia ja mökötti whatsapp-viesteissään koko loppupäivän eilen. Laittoi mm. viestin, että haluaa miettiä meidän tilannetta uudestaan, koska olin kuulemma niin "hyökkäävä". Ja en siis huutanut enkä edes korottanut ääntäni, olin vain pikemminkin järkyttynyt. 

Laitoin tänään herättyäni WA-viestin: huomenta, jutellaanko tänään? On lukenut, muttei vastannut. Näin painajaisia koko viime yön, ahdistaa ja suututtaa samaan aikaan. Mielestäni tuo miehen käytös paljastaa aika paljon! Hyökkäys/mökötys on paras puolustus? 

ap 

Ahaa, tämän perusteella mies on lapsellinen manipuloija, joka yrittää 3-vuotiaan keinoin saada tahtoaan periksi? Sinuna sanoisin vain että ei tarvitse enää miettiä, eikä nähdä. Ikinä.

Luultavasti kun teet noin, niin hetken päästä hän on hyvittelemässä? Tämä paljastaa todellisen luonnon.

Olen muutamankin tällaisen miehen tavannut. Totesin heti että ei onnistu minun kanssani tuollainen.

Eräs jota tapailin, hävisi moneksi viikoksi, ja kun vihdoin sain hänet kiinni ja kysyin mitä ihmeen peliä hän pelaa, niin hän kiukutteli ettei hänen tarvitse tuollaista kuunnella!! Sanoin että hakee luonani olevat kamat sitten pois, ja niin hän tuli, niskojaan nakellen, ja niiiiiiin ylvästellen nirppanokka pystyssä. Että HÄNEN ei tarvitsge tällaista kuunnella eikä selitellä minulle yhtään mitään. Sanoin että en kuuntelisi vaikka yrittäisi pakottaa, heippa, ja ovi kiinni perässään. Tuli syyllistäviä viestejä pari päivää, ja sitten rakastavia ja hyvitteltvi. Vaihdoin puhelinnumeron. Suosittelen tekemään samoin.

Vierailija
29/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En uskalla, olen tosi tarkka muutenkin yksityisyysasioista. Jäin miettimään jo tuota kaupunkien nimien laittoa, kun alkuun ajattelin kirjoittaa vain pohjois-ja etelä-Suomesta. Tulee kyllä kylmät väreet ajatuksesta, jos olisin joutunut sarjapettäjän uhriksi, sillä ko. mies TIESI, että mulle esim. avioliitosta puhuminenkin on iso juttu. 

ap

Ok, päätös on sinun tietenkin. Ja kuten sanottu, näitä tyyppejä on paljon. Valitettavasti. Firmoja nyt on niin paljon Suomessa, että yksi alkukirjain ei kyllä kenellekään ulkopuoliselle sano mitään. Tämä tietömäni tapaus työskentelee firmassa, jonka nimi alkaa S-kirjaimella. Mies on sinua viitisen vuotta vanhempi (et sanonut tarkkaa ikääsi joten siksi noin).

Vierailija
30/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kannata sekaantua. Ei ole kyllä lapsia älyllä pilattu jos eivät tajua että ovat eroonnet jos miestä ei ole näkynyt kuin satunnaisesti, eikä koskaan kotona....

Vierailija
31/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ok, päätös on sinun tietenkin. Ja kuten sanottu, näitä tyyppejä on paljon. Valitettavasti. Firmoja nyt on niin paljon Suomessa, että yksi alkukirjain ei kyllä kenellekään ulkopuoliselle sano mitään. Tämä tietömäni tapaus työskentelee firmassa, jonka nimi alkaa S-kirjaimella. Mies on sinua viitisen vuotta vanhempi (et sanonut tarkkaa ikääsi joten siksi noin).

Huh, ei ole tämä sama tyyppi mutta sehän ei poista oman (kohta ex?) miesystäväni sarjapettäjän tai ylipäätään pettäjän mahdollisuutta. Kammottaa, miten tämän ketjun perusteella ainakin yllättävän yleistä tuo ukkomiesten pettäminen. Ja erityisen loukkaavaa minua kohtaan, että luo valheellisen tulevaisuudenkuvan yhteisestä elämästä naimisiinmenoineen yms. 

ap 

Vierailija
32/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin vaihtoehto on erittäin huono: joko niin että ero ei ole selvä tai edes lainkaan totta, tai sitten että mies on täydellinen lapatossu.

Jälkimäinen tilanne ei ole yhtään sen parempi ap:n kannalta, koska lapatossun kanssa luvassa on mitä ihmeellisintä pe*seilyä kun ap:ta ei voida esitellä eikä erosta oikein edes kertoa kun "lapsiraukat ovat niin hauraita pikku prinsessoja" ynnä muuta, kun ei hahmoteta että kyllä se lastenkin elämä jatkuu.

Tuollaiseen tossuun ei pidä sekaantua lainkaan, koska nämä ennusmerkit huomioiden on aivan satavarmasti luvassa vielä yhtä sun toista mikä pahoittaa ap:n mielen. Ap jää aina kakkoseksi, kun tossu ei hahmota kokonaistilannetta, vaan "suojelee lapsiaan" väärällä tavalla.

Tokikaan lasten elämään ei pidä marssittaa kaikkia tapailukumppaneita, se on selvä. Mutta tässä ei vaikuta olevan sellaisesta kyse.

Näkisin tämän myös niin, että mies ihan itsekin haluaa pitää takaoven auki myös sinne päin, pelkän tossuiluin sijaan. Seksiä kun heillä on melko varmasti edelleen. Jos oikeasti olisi varma erosta ja haluaisi elämässä eteenpäin, lapsille kerrottaisiin ja muut käytännön asiat, kuten tapaamiset, sovittaisiin kunnolla. Eihän se todellakaan miehen toimintaa yhtään paremmaksi tee, päinvastoin.

Vierailija
33/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

Ahaa, tämän perusteella mies on lapsellinen manipuloija, joka yrittää 3-vuotiaan keinoin saada tahtoaan periksi? Sinuna sanoisin vain että ei tarvitse enää miettiä, eikä nähdä. Ikinä.

Luultavasti kun teet noin, niin hetken päästä hän on hyvittelemässä? Tämä paljastaa todellisen luonnon.

Olen muutamankin tällaisen miehen tavannut. Totesin heti että ei onnistu minun kanssani tuollainen.

Eräs jota tapailin, hävisi moneksi viikoksi, ja kun vihdoin sain hänet kiinni ja kysyin mitä ihmeen peliä hän pelaa, niin hän kiukutteli ettei hänen tarvitse tuollaista kuunnella!! Sanoin että hakee luonani olevat kamat sitten pois, ja niin hän tuli, niskojaan nakellen, ja niiiiiiin ylvästellen nirppanokka pystyssä. Että HÄNEN ei tarvitsge tällaista kuunnella eikä selitellä minulle yhtään mitään. Sanoin että en kuuntelisi vaikka yrittäisi pakottaa, heippa, ja ovi kiinni perässään. Tuli syyllistäviä viestejä pari päivää, ja sitten rakastavia ja hyvitteltvi. Vaihdoin puhelinnumeron. Suosittelen tekemään samoin.

Kiitos kokemusten jakamisesta. Minustakin tuo miehen käytös on manipuloivaa. Numeroa en kuitenkaan hänen takiaan ole vaihtamassa, siitä olisi liikaa vaivaa minulle, sillä mulla on ollut sama numero lukioikäisestä lähtien. Tarvittaessa voin laittaa miehen estoon, jos alkaa häiriköimään. Mutta koska meidän suhde on ollut kesästä saakka hyvin tiivis, haluan ja aion käydä kunnon keskustelun miehen kanssa, ihan itseni takia. En ehkä ikinä tule saamaan vastauksia kysymyksiini, mutta haluan selvittää mitä mies on oikein ajatellut ja tehnyt. Haluan kunnon konfrontaation ja jos mies ei siihen pysty, sekin kertoo jotain. 

ap 

Vierailija
34/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäitä hattuun, ap. Nyt olet eroamassa av-palstan mielipiteen perusteella. Selvitä ensin kenen luona asuu Oulussa käydessään vai onko siellä kodissaan. Sitten mustaa valkoisella erosta. Sano että tuntuu oudolta tuo lapsikuvio.

Vierailija
35/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäitä hattuun, ap. Nyt olet eroamassa av-palstan mielipiteen perusteella. Selvitä ensin kenen luona asuu Oulussa käydessään vai onko siellä kodissaan. Sitten mustaa valkoisella erosta. Sano että tuntuu oudolta tuo lapsikuvio.

Eihän ap eroamassa ole vaan nimenomaan haluaa keskustella asiat läpi. Mies olisi voinut jo eilen lähettää todisteen erostaan mököttämisen sijaan. Se, ettei sitä tehnyt, kertoo jo paljon.

Vierailija
36/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös maistraatista kuka vaan saa tietää onko henkilö se ja se avioliitossa? Mun mielestä ei ole salaista tietoa kun sieltähän noi juorulehdetkin kyselee, et onko eropaperit jätetty:D

Vierailija
37/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös maistraatista kuka vaan saa tietää onko henkilö se ja se avioliitossa? Mun mielestä ei ole salaista tietoa kun sieltähän noi juorulehdetkin kyselee, et onko eropaperit jätetty:D

Ei saa. Siviilisääty on yksityisyyden suojan alla olevaa tietoa.

Vierailija
38/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

Ei kyllä hyvältä näytä. Ap:lla soi aivan syystä nyt hälytyskellot.

Ensin tuo tilanne, ettei erosta ole kerrottu lapsille, ja nyt ilmenee että mies on vielä taipuvainen heittäytymään marttyyriksi, eli manipuloi käytöksellään ap:ta. Ei vaikuta siltä että miehellä olisi missään mielessä aikuinen tapa käsitellä asioita.

Ap:na miettisin äärimmisen tarkkaan alkaisinko enää mihinkään, vaikka ero sinänsä oikeasti olisikin totta.

Vierailija
39/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tajusi, että jää kiinni ja nyt poistuu ap:n elämästä vähin äänin. Kohta uutta matoa koukkuun.

Vierailija
40/128 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin, ettei "ex"-vaimokaan tiedä erosta, vaan luulee miehen vain asuvan töiden vuoksi etelässä. Pohjoisessa käydessä sitten eletään normaalia perhe-elämää. Neuvon jättämään ennen kuin sinut jätetään, jos haluat selvitä jotenkin voittajana tilanteesta.