Paljastui, ettei mies ja eksänsä ole kertoneet lapsilleen avioerostaan!
Tai sitten mua on vaan ku**tettu. Aloin kesällä seurustella miehen kanssa, jonka kanssa ollaan nopeasti tultu läheisiksi. Ollaan puhuttu yhteen muutosta ja jopa naimisiinmenosta. Samoin ollaan kesällä menossa yhdessä mun siskon häihin sillä ajatuksella, että esitellään mun suku hänelle ja sitten myöhemmin kesällä päinvastoin minut hänen sukulaisilleen ja lapsilleen. Miehellä on kaksi lasta aiemmasta liitosta, jotka asuvat pohjoisessa äitinsä luona. Lapset ovat alle kouluikäisiä ja erosta on kaksi vuotta aikaa.
Paitsi nyt mies kertoi, etteivät ole (muka?) eksänsä kanssa edes kertoneet lapsille erostaan. On vaan sanottu, että isi asuu Helsingissä töiden puolesta. Hän käy siis tapaamassa lapsia joka toinen viikonloppu, ettei pienten lasten tarvitse matkustaa. Mä kuulin tästä ettei lapsille ole kerrottu erosta-jutusta tänään ja olin aika järkyttynyt ja suutuinkin miehelle. En siis huutanut, haukkunut yms. mutta ilmaisin järkytykseni. Mulle tuli ekana mieleen, että entä jos mies onkin naimisissa ja pohjois-Suomessa toinen perhe. Ja jos tämä toinen perhe-kuvio ei pitäisikään paikkaansa ja mies on todella eronnut, niin mitä ihmeen sekoilua tuo on, ettei lapsille ole kerrottu erosta!?!
Mies selittää, että lapset ovat niin pieniä, etteivät ymmärtäisi eroa. Toisaalta sitten sanoi, ettei halua lasten kärsivän erosta. Siis häh!? Sanoin, että mitähän lapset sitten tuumaavat jos ja kun minut esitellään heille kesällä, niin ajattelevatko että ahaa, isillä on kaksi naista. Mies selitti, ettei lapsille tarvitse selittää sen tarkemmin kuka minä olen. Tätä kirjoittaessakin tulee tunne, että homma k*see. Mitä enemmän mietin, niin miehen on pakko olla varattu tai jotain todella outoa joka tapauksessa. Sanoin miehelle, että turha kuvitella minun jäävän johonkin kaappirakkaaksi, ja nyt sitten mies on pitänyt mykkäkoulua koko illan. Ei siis asuta yhdessä, mutta whatsapp-viestien perusteella esittää loukkaantunutta
Kommentit (128)
Yksi soitti ”exälle” ja tiedät jo enemmän. Minä valitettavasti annoin valheen jatkua liian pitkään samankaltaisessa tilanteessa.
Luulen (ihan mutua toki) että asia on juuri niin kuin mies sanoo. Kaksi tossua ei ole saanut aikaiseksi kertoa pienille lapsilleen erosta. Eli ero on totta.
No sehän ei sitä muuta että iso ongelmahan tuosta tulee jatkossa. Eli valitettavasti ei jatkoon. Eihän tuollaisen kanssa voisi edes perhettä perustaa. Miten ne uudet lapset koskaan selitettäisiin? Nähtävästi ei millään tavalla. Ne nyt vaan olisivat tämän kaveri Mirkun lapsia jotka ihan sattumalta tosi hassusti kutsuvat minua iskäksi. Hehheh.
Ei kannata jatkaa suhdetta, jos mies ei halua esitellä sinua lapsilleen ja suvulleen. Jotain tässä on pielessä, vähintään miehen asenne sinua ja suhdettanne kohtaan.
Haiskahtaa kyllä hieman. Tiedän miehen, joka kertoi naisystävälle eronneensa, mutta lapset tulivat ja menivät miten sattui, koska ”emme halunneet eron jälkeen sopia mitään järjestelyä lasten asumisen suhteen kun ovat niin pieniä.” Todellisuudessa mies oli edelleen tukevasti naimisissa. Esitti vaan vuokrakaksiossaan sinkkuisää.
Kuulostaa ihan mun ja mun ex-miehen kuviolta. Paitsi että mm. lapsiluku ei ihan täsmää. Lapset ei tiedä, että ollaan erottu. Aattelevat vaan, että asutaan eri kaupungeissa työkuvioiden takia. Ei kyllä itseasiassa taideta kunnolla edes ollakaan erottu, kun oon raskaana tälle ex-miehelleni parhaillaan. Säätöjä on ollut molemmilla puolin ja toisin, ootkohan just sä yksi mun exän säädöistä?
Ei ne oikeasti ole eronneet. Sua kusetetaan. Mies on edelleen naimisissa.
Kyllähän nyt jokainen vanhempi kertoisi lapsilleen totuuden!
HAISKAHTAA PAHASTI. Voi tosin olla että on tottakin, ettei ole vaan kertonut.
Yhtä kaikki kannattaa ottaa jalat äkkiä alleen. Itselläni oli aikanaan samanlainen tilanne, seurusteltiin ihan vakavissamme jopa vuoden, mutta mies ei saanut kerrottua lapsilleen kokonaistilannetta.
Nyt naurattaa, mutta oikeasti silloin meinasi revetä otsasuoni sen kaiken pelleilyn takia. Luoja mikä tossu.
Mitä enemmän tätä ajattelen, sitä vihaisempi olen. Päästin aamulla miehen liian helpolla, kun hän tästä kertoi. Etenkin v****aa se, että en yleensä rakastu enkä ole aiemmin edes suunnitellut naimisiin menoa, en ole aiemmin edes asunut kenenkään kanssa yhdessä. Ja ikää mulla on kohta 40v. Kavereille en tätä kehtaa edes kertoa, siksi avaudun täällä. Arvaan kyllä, etten ole ensimmäinen nainen kenelle näin käy.
ap
Jos suhteenne on noin vakava, miksei mies ota sinua joskus sinne pohjoiseen mukaan? Voisithan asua hotellissa tms ja tavata lapset vain ohimennen? Yleensä uusi kumppani myös edes nopeasti esitellään exälle, jos kuvioissa on lapsia. Miksi pitää odottaa kesään asti? Oletko tavannut miehen vanhempia tai ystäviä? Jos sinua ei ole esitelty kenelläkään, olisin erityisen huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jatkaa suhdetta, jos mies ei halua esitellä sinua lapsilleen ja suvulleen. Jotain tässä on pielessä, vähintään miehen asenne sinua ja suhdettanne kohtaan.
No tätä mietin myös, eli jos mies olisikin oikeasti eronnut kuten väittää, on siinäkin jotain tosi outoa, jos ettei voisi reilusti esitellä minua lapsilleen. En aio suostua piiloteltavaksi. Hänen puoleltaan kukaan muu ei tiedä meidän suhteestamme, muutamaa kaveria lukuun ottamatta, jotka olenkin nähnyt. Mutta kun mietin tätäkin, niin ihan hyvinhän kaverit ovat toisilleen lojaaleja, eivätkä käräyttäisi minua miehen mahdolliselle vaimolle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos suhteenne on noin vakava, miksei mies ota sinua joskus sinne pohjoiseen mukaan? Voisithan asua hotellissa tms ja tavata lapset vain ohimennen? Yleensä uusi kumppani myös edes nopeasti esitellään exälle, jos kuvioissa on lapsia. Miksi pitää odottaa kesään asti? Oletko tavannut miehen vanhempia tai ystäviä? Jos sinua ei ole esitelty kenelläkään, olisin erityisen huolissani.
Tämä on myös mikä minua huolestuttaa. Eli minua ei ole esitelty muutamaa miehen sinkkukaveria lukuun ottamatta kenellekään. Olen myös kysynyt siitä, että haluaisiko että tulisin pohjois-Suomeen hänen kanssaan mutta kuulemma on niin "rasittava" matka, ettei kannatta tulla viikonlopuksi. Mainittakoon sen verran, että koska mies tuskin lukee tätä palstaa, niin kyseinen kaupunki on Oulu, jonne mies matkustaa lentämällä. Tunnin "rasittava" lentomatka siis. Mies on sanonut, että hyvä aika esitellä suvulle puolin ja toisin on kesä, koska silloin on ensin mun siskon häät ja on sanonut, että sen jälkeen voidaan esitellä minut sitten hänen suvulle. Mutta nyt pieni piru mun olkapäällä sanoo, että tulisikohan silloin kesällä joku yllättävä "este", ettei esittely onnistu...
ap
Kerro ap jotain miehestä, kuulostaa pelottavan tutulta.. Siis jotain yleistä, josta ei voi tunnistaa, mutta josta voisi päätellä, onko eräs sarjapettäjä löytänyt uuden uhrin. Kai näitä vastaavia on valitettavasti monia, mutta minua vaivaa, voisiko kyseessä olla eräs tuntemani henkilö.
Julkaise teidän parisuhde Facebookissa ja katso, miten kukin reagoi. Alle kouluikäisethän eivät sitä näe, joten lapsia ei voi käyttää verukkeena.
Kumpikin vaihtoehto on erittäin huono: joko niin että ero ei ole selvä tai edes lainkaan totta, tai sitten että mies on täydellinen lapatossu.
Jälkimäinen tilanne ei ole yhtään sen parempi ap:n kannalta, koska lapatossun kanssa luvassa on mitä ihmeellisintä pe*seilyä kun ap:ta ei voida esitellä eikä erosta oikein edes kertoa kun "lapsiraukat ovat niin hauraita pikku prinsessoja" ynnä muuta, kun ei hahmoteta että kyllä se lastenkin elämä jatkuu.
Tuollaiseen tossuun ei pidä sekaantua lainkaan, koska nämä ennusmerkit huomioiden on aivan satavarmasti luvassa vielä yhtä sun toista mikä pahoittaa ap:n mielen. Ap jää aina kakkoseksi, kun tossu ei hahmota kokonaistilannetta, vaan "suojelee lapsiaan" väärällä tavalla.
Tokikaan lasten elämään ei pidä marssittaa kaikkia tapailukumppaneita, se on selvä. Mutta tässä ei vaikuta olevan sellaisesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Julkaise teidän parisuhde Facebookissa ja katso, miten kukin reagoi. Alle kouluikäisethän eivät sitä näe, joten lapsia ei voi käyttää verukkeena.
En ole Facebookissa, kun olen työni puolesta sellaisessa asemassa, että vältän kaikkea sosiaalista mediaa ja henkilötietojen antamista mihinkään. Muuten kyllä hyvä idea. Mutta muuten kyllä aion vaatia mieheltä dokumenttia avioerosta, jotta tällä suhteella olisi mitään mahdollisuutta. Ei tosin kyllä näytä siltä. Nimittäin miehen loukkaantuneet whatsapp-viestit. Jos oikeasti olisi "viaton" eli eronnut, tajuaisi kyllä miten oudolta tuo kuvio vaikuttaa ja haluaisi todistaa dokumentit avioerostaan. Esim. vaikka yhteinen whatsapp puhelu ex:lle tai omille vanhemmilleen. Mutta ei ole sellaista ehdottanut ja pelaa mielensäpahoittamiskorttia.
ap
Ei kyllä hyvältä kuulosta. Niin tai näin, ongelmia voi olla luvassa. Olen itse uusperheellinen. Miehelleni ja exälleen ero tarkoitti jotain sellaista, että ollaan perhe, mutta asutaan erillään ja kumpikin seurustelee/panee muita tahollaan. Lapset eivät yhtään ymmärtäneet mikä on ero ja kuka minä olen ja mikä on meidän perhe ja miten niin äiti ei ole osa perhettämme.
Selkeytyi vasta kun sanoin, että nyt poistun kuviosta, jos ex ei poistu.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin vaihtoehto on erittäin huono: joko niin että ero ei ole selvä tai edes lainkaan totta, tai sitten että mies on täydellinen lapatossu.
Jälkimäinen tilanne ei ole yhtään sen parempi ap:n kannalta, koska lapatossun kanssa luvassa on mitä ihmeellisintä pe*seilyä kun ap:ta ei voida esitellä eikä erosta oikein edes kertoa kun "lapsiraukat ovat niin hauraita pikku prinsessoja" ynnä muuta, kun ei hahmoteta että kyllä se lastenkin elämä jatkuu.
Tuollaiseen tossuun ei pidä sekaantua lainkaan, koska nämä ennusmerkit huomioiden on aivan satavarmasti luvassa vielä yhtä sun toista mikä pahoittaa ap:n mielen. Ap jää aina kakkoseksi, kun tossu ei hahmota kokonaistilannetta, vaan "suojelee lapsiaan" väärällä tavalla.
Tokikaan lasten elämään ei pidä marssittaa kaikkia tapailukumppaneita, se on selvä. Mutta tässä ei vaikuta olevan sellaisesta kyse.
Samaa mietin myös, että kumpikin vaihtoehto on tosi huono. Etenkin lisättynä siihen, mistä kirjoitin aiemmassa viestissäni, eli mies mököttää kun joutui kuulemma aiemmin tänään kohdaltani epäreilusti kohdelluksi ja syytetyksi.
ap
ps- harmi kun palsta menee kohta kiinni. Olisi kiva purkaa ketutusta täällä ja juoda viiniä. Tosin ei mulla ole viiniä eikä muutakaan alkoholihuomaa, ajaisikohan yrttitee saman asian v****kseen? :D
Erosta saa ihan mustaa valkoisella ja eronnut-status näkyy myös monessa virallisessa dokumentissa eli joku sellainen esiin vaan näin alkuun. Jos mies on eronnut, sen jälkeen kannattaa miettiä, onko hänen tapansa hoitaa asioitaan sellainen, että hänen kanssaan kannattaa harkita yhtään mitään.
Kuulostaa kovasti juuri siltä mitä pelkäät.
”Ex”-vaimolta kysymällähän tuo selviää...