Voiko sekaanin ja vegaanin parisuhde toimia?
Vai tuleeko kitkaa jo ensimmäisellä ravintolakäynnillä? Kokemuksia tahtoisin kuulla.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään jo se aiheuttaa ongelmia, kun toinen tykkää tummapaahtoisesta vahvasta kahvista ja toinen laihasta vaaleasta.
Kaksi keitintä, ongelma ratkaistu.
Tavallisena kasvissyöjä naisena jaan pari suhdekokemustani, erään sekaani miehen kanssa ongelma oli hänen lokkeilunsa, eli kyllä ne mun pastat, leivät ja hedelmät jne hänelle kelpasi liian hyvinkin, muttei vastavuoroisesti hankkinut mitään sopivaa syötävää koskaan mulle, tämä päättyi onneksi jo tapailuvaiheessa enimmäkseen muista syistä. Eräs avoliittoni sekaanin kanssa toimi paremmin, hän alun ajattelemattomuuden jälkeen oppi kunnioittamaan mun paistinpannua johon en eläinrasvaa halunnut, muutempa tuo ruokahomma ei tainnut enempiä hiertää, tykättiin kumminkin kokkailla yhdessäkin, niin lähes kaikista ruuista saatiin keksittyä molemmille sopivat versiot lähes samalla työmäärällä. Mäkin pitäisin ongelmallisempana tuota jonkun kommentoimaa gluteenitonta ruokavaliota parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta mutta pitäisin ravintolakäyntiä suurempana ongelmana sitä arkielämää. Mikä parisuhde se on kun pitää molempien laittaa ruoat erikseen? Ei kävisi minulle. Ravintolassa joku kolmas laittaa ruoan, joten sama kai se sille on.
T. Sekaani
Meillä on ainakin sekaanin ja kasvissyöjän parisuhde toiminut jo kolmekymmentä vuotta. Ihan samoin, kuin tunnen myös pariskuntia, joista toinen on vegaani, toinen syö lihaa. Tai joku on gluteeniton, joku allerginen kananmunalle ja maidolle jne.
Ei me ainakaan olla koettu ongelmaksi, eikä laiteta eri ruokiakaan, ihan helposti sujuu. Samalla kun keitetään perunat ja tehdään salaatti, toinen syö lihapullia, minä kasvispyöryköitä. Välillä tehdään nakkikeitto kahteen kattilaan, toiseen nakit ja toiseen vegenakit, samalla vaivalla. En usko, että se sen hankalammaksi menisi, vaikka olisin vegaanikin.
Miksi aamulla pitäisi olla kiire saati juoda vain yksi kuppi kahvia?