Suositelkaa hyvää peittoa paljon öisin hikoilevalle?
No otsikossahan tuo tulikin. Olen etsimässä miehelleni uutta peittoa, budjetti 100-200e. Ongelma on se, että mies palelee öisin paljon, mutta siinä samalla myös hikoilee aivan tajuttomasti. Sänky on hänen puoleltaan aina aamuisin läpimärkä. Asunnon sisälämpötila on 20-22c eli kylmä täällä ei ole, ja itse nukun hyvin ihan perus peiton alla. Vinkkejä kehiin, millainen peitto olisi hyvä?
Kommentit (25)
Jos yksi alue palelee ja toinen hikoilee, voi yrittää käyttää näillä alueilla eripaksuisia peitteitä. Siis käyttää kahta eri peitettä samaan aikaan.
Villapeitto. Ei ainakaan polyesteria tm. keinokuituista.
Ompelin itse kahdesta peitteestä vyöhykepeiton. Hartiaosalle 50 cm untuvapeittoa ja jalkopää päiväpeittoa.
Toivottavasti hän on käynyt lääkärissä! -ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos yksi alue palelee ja toinen hikoilee, voi yrittää käyttää näillä alueilla eripaksuisia peitteitä. Siis käyttää kahta eri peitettä samaan aikaan.
Tätä on kokeiltu, ei valitettavasti toimi. Toinen peite on aina järjestään lattialla. :/
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti hän on käynyt lääkärissä! -ohis
On käynyt. Hänellä on perussairauteen lääkitys (epilepsia), en tiedä vaikuttaako se tuohon hikoiluun vai mikä.
Ap
Mulla on hikoilun/ palelun vuoksi systeeminä pussilakana jonka päälle fleecepeitto. Sitä sitten venkslaan yöllä niin että kun on kuuma, laitan peiton alemmaksi ja nukun pussilakanalla ja kun palelee niin kietoudun fleecepeittoon. t vaihdevuodet
Perhana kun tuo ukko ei herää siihen jos on kylmä/hikoilee tolkuttomasti. Hän siis nukkuu koko yön sikeästi vaikka nukkuisi lätäkössä. Sen takia tuo eri peittojen/peitteiden yhdistely ei toimi. :D
Ap
Mä olen yöhikoilija, mies palelee. 15 vuoden kokeilujen jälkeen parhaaksi molemmille on osoittautunut lampaanvillapeitto. Ei allergisoi, ei hiosta ja pitää lämpimänä. Kaikkien muiden kanssa joko sytyn palamaan tai mies jäätyy. Myös taistelu makuuhuoneen ikkunasta päättyi, nyt se saa olla raollaan.
Toivottovasti ikkunan aukipitäjä maksaa itse lämmityskulunsa.
Mulla on sängyssä pussilakanan lisäksi pari eri peitettä joita vaihtelen yöllä, nukun itse hyvin vaan viileässä.
Onko miehellä joku aineenvaihduntasairaus? Urheileeko?
Tuli vaan mieleen, kun itse hikoilin tajuttomasti öisin kun vakava ylirasitus oli päällä.
jos hikoaa mutta silti kylmä niin kannattaa varmaan joo tsekata onko kaikki kunnossa
muutoin viileämmäksi huone ja hengittävä puuvillainen peitto
Minulla on Joutsenen ohuin 150 gramman peitto. Suosittelen ja sopii budjettiinne.
Vierailija kirjoitti:
Toivottovasti ikkunan aukipitäjä maksaa itse lämmityskulunsa.
12 tässä, kaukolämmössä, patterit aina nollilla. Silti liki +24 nytkin
Viileämpi asunto hakusessa.
kannatan joutsenen untuvapeittoa. sopiva sekoitus höyheniä. hengittää ja lämmittää.
Petauspatjan alle voi laittaa sähköisen lämpöhuovan, jonka toimintaa voi ohjata kellokytkimellä. Voi käyttää vaikka herätyskellona, eikä tarvitse herätä viluisena silloin.
Osta miehellesi makuupussi. Ei palele ja sinua ei haittaa hänen hikoilunsa.
Up! :)
Ap