Unilääkkeet eivät auta!
Olen saanut lääkäriltä reseptin väliaikaiseen unettomuuden hoitoon. Piti olla lääkärin ja apteekkarin mukaan niin varovainen niin varovainen, kun vie kertakaikkiaan tajun kun on niin tehokas lääke. Toimin kuten pakkausselosteessa sanottiin ja vetäydyin sänkyyni. Kaksi tuntia lääkkeen oton jälkeen vielä pyörin ja katsoin kelloa. Sitten avasin netflixin. Väsytti kyllä, mutta unesta ei tietoakaan. Pakkausseloste kielsi ehdottomasti toisen napin ottamisen, ettei tule hengityslamaa.. jep, kunhan nyt ensin pääsisi siihen uneen asti!
Mitä ihmeen mynthoneita nämä nykyiset lääkkeet ovat?
Kommentit (65)
Itellä sama kokemus Sedixistä. Jätin "unilääkkeet" joululomalla pois hitaasti ja nyt sitten Sedixiä tammikuun alusta saakka. Nukahdan ja NUKUN aamuun asti. Ei mitään pöhnäistä oloa. Olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyden sairauksissa ei ole oireena unettomuus, vaan liika nukkuminen. Eli jos kärsii unettomuudesta, se on käytännössä varma merkki siitä, ettei ole ainakaan mielisairas...
Joissain mt-ongelmissa oireena on liika nukkuminen, joissain taas unettomuus. Esim. masennus voi hyvin yleisesti aiheuttaa kumpaa tahansa.
Sen lisäksi, että mielenterveyden ongelmat usein aiheuttavat unettomuutta, unettomuus myös usein aiheuttaa mielenterveyden ongelmia.
Unettomuus ei missään nimessä ole varma merkki siitä, että henkilö ei ole mielisairas.
Olen yrittänyt mirttatsapiinia vain 1 mg mutta tekee zombiksi ja v....tuttaa koko seuraavan päivän. Ei maha mittään.
Käytin usean vuoden ajan Stellaa, kuuluu Z-lääkkeisiin. Huomasin, että toleranssin alkoi nousta ja päänsärkyä pitkin päivää. Nyt ollut ilman jo kuukauden. En saanut mitään vieroitusoireita. Pari ensinmäistä yötä valvoin ja nukutuksi sain vain pari tuntia.
Ostin apteekista Sedix kärsimyskukka valmistetta ihan vain tueksi, en uskonut edes auttavan, mutta en tiedä oliko siitä hyötyä, mutta nyt nukun joskus pitemmät unet 8-9h, joskus 6h.
Tällähetkellä ei mitään lääkitystä.