Unilääkkeet eivät auta!
Olen saanut lääkäriltä reseptin väliaikaiseen unettomuuden hoitoon. Piti olla lääkärin ja apteekkarin mukaan niin varovainen niin varovainen, kun vie kertakaikkiaan tajun kun on niin tehokas lääke. Toimin kuten pakkausselosteessa sanottiin ja vetäydyin sänkyyni. Kaksi tuntia lääkkeen oton jälkeen vielä pyörin ja katsoin kelloa. Sitten avasin netflixin. Väsytti kyllä, mutta unesta ei tietoakaan. Pakkausseloste kielsi ehdottomasti toisen napin ottamisen, ettei tule hengityslamaa.. jep, kunhan nyt ensin pääsisi siihen uneen asti!
Mitä ihmeen mynthoneita nämä nykyiset lääkkeet ovat?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Älä rupea ainakaan syömään Mirtazapinia. Mene ennemmin vaikka yksityiselle ja pyydä kunnon bentsolääke, esim. Tenox tai Xanor. Kaikkein vähiten sivuvaikutuksia.
Kiinnostaisi tietää miksi et suosittele Mirtazapinia. Tehoton verrattuna noihin muihin? Kietämättä olen havainnut saman. Olen jo vuosia käyttänyt murusta ennen nukkumaanmenoa ja unettomuus silti vaivaa välillä, jos on vähänkään enemmän stressiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oliko mikä lääke? Stilnock, Ketipinor, Imovane, Tenox, Xanor ????
Tenox on ainakin todella tehokas.
Tuo eka, ihan pilipalilääke.
Stilnoct ei ole erityisen tehokas ohjeen mukaisella annostuksella. Lisäksi vaikutus on todella lyhyt. Sain joskus noita, piti ottaa reilusti enemmän että uni tuli. Ja sitten näkökenttä aaltoili. Ja unet olivat lyhyet ja olo sen jälkeen krapulainen.
Imovane on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Älä rupea ainakaan syömään Mirtazapinia. Mene ennemmin vaikka yksityiselle ja pyydä kunnon bentsolääke, esim. Tenox tai Xanor. Kaikkein vähiten sivuvaikutuksia.
Mitä kauheaa tuosta Mirtsasta seuraa?
Unettomuuteen otetaan ihan murunen, neljäsosa tabl.
Mulla oli ihottumaa, sain siihen tabletteja, otin niitä yhden illalla ja nukuin 22.00-8.30.
Oli hyvät unet. En sinällään kärsi unettomuudesta, mutta normisti nukun vain n.7h.
Vierailija kirjoitti:
Saatteko te unta unilääkkeen kanssa?
Minulle lääkäri määräsi Tolvon-nimistä lääkettä. Otin sitä ennen kuin menen nukkumaan. Pesen itseni ja harjaan hampaat. Sänkyyn päästessä nukahdan heti.
Alussa meinasin nukahtaa jo kylpyhuoneessa ja minun piti ottaa tukea lavuaarista kun pesin hampaita. Älysin, että on fiksumpaa ottaa lääke suihkun ja rasvaisten jälkeen MUTTA ennen hampaidenpesua että hammastahnan fluori jää vaikuttamaan yöksi hampaisiin.
Lääke on vanha ja muistaakseni vielä edullinenkin.
Samaa ongelmaa, kuulisin mieluusti lisää kokemuksia
Mulla Stilnoct toimii hyvin. Olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta kohta 15 vuotta ja kyllä lääkärit on tähän asti suostuneet uusimaan reseptin kun olen onnistunut pitämään käytön korkeintaan kolmena iltana viikossa. Toki ne vähintään kerran vuodessa koittavat tyrkyttää muita mutta niistä on tullut inhottavia sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää miksi et suosittele Mirtazapinia. Tehoton verrattuna noihin muihin? Kietämättä olen havainnut saman. Olen jo vuosia käyttänyt murusta ennen nukkumaanmenoa ja unettomuus silti vaivaa välillä, jos on vähänkään enemmän stressiä..
Huonompi teho. Saattaa aiheuttaa tokkuraisuutta myös päivällä. Aiheuttaa usein voimakasta ruokahalun lisääntymistä ja sitä kautta lihomista.
Sama kokemus minullakin. Joskus lääkkeet auttavat, mutta eivät todellakaan aina. Usein ne myös herättävät liian aikaisin. Olen kokeillut Stilnoctia, Tenoxia ja Mirtazapinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok lääke se on jos pystyy hallitsemaan itseään eikä ala syöpötellä. Se lisää ainakin alkuun ruokahalua ja herkkuhimoja. Saattaa myös aiheuttaa päiväväsymystä mutta siitä vierottautuminen on helppoa verrattuna johonkin Ketipinoreihin.
Mulla jostain parasetamoli selvästi tehostaa bentson vaikutusta. Jos otan pelkän Xanorin, niin sekin kyllä väsyttää mutta jos otan sen lisäksi yhden parasetamolin, niin ihan selvä ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kokeillut juuri tuollaista annosta unettomuuteen. Kyllähän sillä uni tulee, mutta tekee olon hirveän raskaaksi ja välillä tuntuu kuin ei edes saisi kunnolla henkeä. Ja tosiaan neljäsosaa olen ottanut eikä edes mitään alkoholia tai muuta lääkettä samalla. Seuraavana päivänä kamala päiväväsymys, joka kestää ihan iltaan asti.
Onko ap:n ongelma siis, ettei sua väsytä illalla vai että et vain pääse uneen? Itselläni oli se ongelma, että vaikka nukuin huonosti, virkistyin aina yötä vasten. Aloin ottaa iltaisin magnesiumia sitraattimuodossa ja minua se ramasee mukavasti. Rentouttaa lihaksia jne. Eihän se varsinaiseen unettomuuteen auta mutta ajattelinpa nyt kertoa jos jollain on vain lieviä ongelmia nukkumisen kanssa. Myös apteekin valeriaanat yms. kannattaa testata ennen kuin hakee lääkkeitä.
Minä olen saanut parhaimmat unet Zopinoxin ja 5mg melatoniinin voimin. Sellaisen annoksen kun nappaa illalla ja istuu vielä parikymmentä minuuttia sohvalla katsomassa telkkaria niin sen jälkeen saakin melkein kontata sänkyyn.
Mulla oli ennen Doxalia, mutta sitä ei enää saa pikkutabletteina.
Tilalle tuli mirtaa. Neljäsosa 15 mg tabletista pilkkomistarkkuudella.
Eniten on auttanut työstressin väheneminen.
Mulla auttoi rautakuuri jo kahden viikon ottamisen jälkeen. Pureskeltava maltofer 100mg .
Lisäksi jalkojen särky on lakannut.
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor on aivan surkea lääke. Olen sitä vuosia syönyt uniongelmiin, eikä nykyään auta unen saantiin, mutta tekee takykardiaa eli sydän lyö liian lujaa. Yritä siinä sitten saada unen päästä kiinni. Pitkäaikaiseen käyttöön ei lääkärit uskalla muuta määrätä.
Voi olla yksilöllistä, mutta minulle tuo auttaa ja olen kiitollinen kun löytyi sopiva.
Otan illalla n klo 20.30 2 tbl 25mg Ketipinoria. Alan nukkumaan 22- 23 välillä. Otan myös melatonin 5mg samaan aikaan. ( reseptilääke Yo apteekkivalmiste).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonompi teho. Saattaa aiheuttaa tokkuraisuutta myös päivällä. Aiheuttaa usein voimakasta ruokahalun lisääntymistä ja sitä kautta lihomista.
Mirta teki pöhnäisen olon ja lihotti. Lihoin varmaan 15kg ja eräs tuttuni lihoi n 30kg Mirtan käytön seurauksena.
Kun aloin käyttämään Ketipinoria aloin laihtumaan ja ei koskaan mitään pöhnää ja tokkuraa aamulla.
Sulla ei vaan tuo valmiste toimi. Ja tuo hysteerinen varoittelu myös tuttua, huumorilla pitää ottaa.
Jokin toinen unilääke voi toimia, tai vaikka yksi jo mainituista valmisteista. Jos masennusta, väsyttävä masennuslääke voisi olla parempi. Riippuu tietysti siitäkin, onko iltaisin väsynyt vai mikä ongelma varsinaisesti on, kuten joku jo kysyi.
Itsellä ahdistus syynä, ja unilääkkeet sekä bentsot toimivat. Ei tosin Stillnoct, se sattui olemaan yhtä tyhjän kanssa.
Ketipinor on aivan surkea lääke. Olen sitä vuosia syönyt uniongelmiin, eikä nykyään auta unen saantiin, mutta tekee takykardiaa eli sydän lyö liian lujaa. Yritä siinä sitten saada unen päästä kiinni. Pitkäaikaiseen käyttöön ei lääkärit uskalla muuta määrätä.