Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni olettaa että meillä on varaa tulla häihin kesällä ulkomaille

Vierailija
15.02.2020 |

Kohde tyyliin Amsterdam. 3 yötä menisi minimissään ja sitten vielä lahjat ja vaatteet...2 aikuista ja 2 lasta. Ei mitään mahdollisuukdia kyllä kun edes tonni ei riitä mihinkään. Lähemmäs 3 tonnia pitäisi olla ja kun on jo kesäkuussa kesätyöpalkat kilahtaa tileille vasta heinäkuussa. Sit päästään ehkä lintsille ja Tallinnan risteilylle. Sisko suutuin kun jouduimme sanomaan että emme pääse. Lahjan lähetän toki.

Kommentit (380)

Vierailija
81/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on . Tosiasia kuitenkin on, ettei vieläkään suurin osa ihmisistä asu pääkaupunkiseudulla. Voit ihan itse tarkistaa ,miten vähän maakuntakentiltä on lentoja yhtään minnekkään. Ryan airkin on niitä paljon vähentänyt. Jos kotimaan lentoja sattuu olemaankin, niitä ei halvalla saa. Tämä on se realiteetti , jossa eletään.

Oulusta voi myös lentää Amsterdamiin. Eikö sekään kelpaa?

Eikö sun tyhmyydellä oo mitään rajaa? Esim. mun asuinpaikasta Ouluun on vielä hankalampi mennä kuin Helsinkiin. Molemmat on täältä katsottuna syrjässä. -eri

Vierailija
82/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ainakin minulla kun on jo lapsia haluaa laittaa ne vähät rahat lasten kanssa reissaamiseen vaikka kotimaassakin. Tai risteilyhin. Tylsää myös se että joutuu lapsille sanomaan että ei nyt mennä Tallinnaan/Tukholmaan/Lintsille... kun äippä reissasi ulkomailla viikon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos esim. Asuu Lapissa tai Lappeenrannassa pelkästään se lentokentälle meneminen on iso juttu

Vierailija
84/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn elämä kuulostaa aika hirveältä, sori. Eletään ihan konkurssin partaalla, yksin matkustaminen on kamala ajatus - ilmeisesti siis uusavuton ja köyhä, sekä päälle huonot suhteet sukuun. Ei käy kateeksi.

Vierailija
85/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tou tonnia enempää maksa

Minulla hätävarasto ja säästöt ovat tuo tonni, ja sen säästämiseen meni pienituloisena duunarina ~2 vuotta. Niin arvaa käytänkö johonkin häämatkaan.

Jos tämä on ap, niin noin kädestä suuhun budjetilla ei olisi kyllä pitänyt paria lasta pyöräyttää. Edesvastuutonta.

On se fiksua saada lapset opiskelijana. Varsinkin naiselle. Sitten kun valmistuu, lapset on jo isompia ja voi panostaa uraan. Pitkällä tähtäimellä viisas valinta.

Vierailija
86/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, kai teiltä nyt normaalit juhlavaatteet löytyy? Ja mitä lahjaan tulee niin voisin kuvitella, että se on siskollesi yhdentekevä kun vain pääsisitte paikalle. Kuulostaisi mielenkiintoisemmalta kuin joku risteilyreissu.

Meidän häihin tuli perhettä ulkomailta ja me maksettiin lähimmille kyllä yöpaikat.

Vierailija
87/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on . Tosiasia kuitenkin on, ettei vieläkään suurin osa ihmisistä asu pääkaupunkiseudulla. Voit ihan itse tarkistaa ,miten vähän maakuntakentiltä on lentoja yhtään minnekkään. Ryan airkin on niitä paljon vähentänyt. Jos kotimaan lentoja sattuu olemaankin, niitä ei halvalla saa. Tämä on se realiteetti , jossa eletään.

Eikö sun tyhmyydellä oo mitään rajaa? Esim. mun asuinpaikasta Ouluun on vielä hankalampi mennä kuin Helsinkiin. Molemmat on täältä katsottuna syrjässä. -eri

Missä sinä asut?

Vierailija
88/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennot neljälle a 200

Hotellihuone 3 kertaa 200

Kulkeminen paikanpäällä 200

Ruokailut ja muut 300-500

Meinaatko, että pelkkä menolippu riittää? Kyse on tietyistä päivistä, joten et voi poimia parhaita tarjouksia päältä. Lentoihin voi varata tuplat eli 400 euroa. Amsterdam on kallis paikka. 4 ihmistä = pitää olla kaksi hotelli huonetta ala 100 euroa yö = 3 yötä x 100 € x 2 = 600 euroa. Paikan päälle kulkemiseen tuo 200 euroa voi riittää + muut kulut 4 hengeltä 500 euroa. Eli tekee yhteensä 400 € + 600 € + 200 € + 500 € = 1700 euroa. Tohon lahjat ja tuliaiset päälle, niin pari tonnia kun varaan, niin ei tarvitse koko ajan stressata lompakkoa.

Vierailija
89/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä mies perheen kanssa kotiin ja mene sinä yksinäsi siskon häihin. Matkat ei paljon maksa eikä yhden hengen majoitus.

Tämä. Plus että eihän siellä tarvitse häiden takia montaa vuorokautta olla.

Tässä ei huomioida sitä, että iso osa ihmisistä ei asu lähelläkään Helsinki-Vantaan lentokenttää, joten näiden halpojen lentojen tai ylipäätään lentojen takia pitää puoli päivää ensiksi matkustaa sinne kentälle. Ei ole herkkua lähteä yötä vasten matkustamaan , että pääsee sinne aamulennolle.

Yöjunallahan matkustaa ihan mukavasti, loppumatka rautatieasemalta (vai pääseekö Pasilastakin?) kehärataa tai lentokenttäbussilla. Jos ihan aidosti haluaa osallistua, löytyy kyllä joku keino päästä juhliin. Jos ei halua osallistua, voi tietysti keksiä tekosyitä vaikka millä mitalla.

Vierailija
90/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sinä asut?

Katsoppa Suomen karttaa ja mieti. Vaihtoehtoja on aika monta.

Vierailija
91/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla hätävarasto ja säästöt ovat tuo tonni, ja sen säästämiseen meni pienituloisena duunarina ~2 vuotta. Niin arvaa käytänkö johonkin häämatkaan.

Jos tämä on ap, niin noin kädestä suuhun budjetilla ei olisi kyllä pitänyt paria lasta pyöräyttää. Edesvastuutonta.

On se fiksua saada lapset opiskelijana. Varsinkin naiselle. Sitten kun valmistuu, lapset on jo isompia ja voi panostaa uraan. Pitkällä tähtäimellä viisas valinta.

Epäilen vahvasti ettei ap ole opiskelemassa lääkäriksi tai di:ksi, jos jo yksin matkustaminen aikaansaa paniikkikohtauksen... Eiköhän tässä ole klassinen amisperhe-teiniraskaus kyseessä. Siihen viittaa myös katkeruus siskon ulkomailla opiskelua kohtaan.

Vierailija
92/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sinä asut?

Katsoppa Suomen karttaa ja mieti. Vaihtoehtoja on aika monta.

Eli missä.

Vierailija
93/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä mies perheen kanssa kotiin ja mene sinä yksinäsi siskon häihin. Matkat ei paljon maksa eikä yhden hengen majoitus.

Tämä. Plus että eihän siellä tarvitse häiden takia montaa vuorokautta olla.

Tässä ei huomioida sitä, että iso osa ihmisistä ei asu lähelläkään Helsinki-Vantaan lentokenttää, joten näiden halpojen lentojen tai ylipäätään lentojen takia pitää puoli päivää ensiksi matkustaa sinne kentälle. Ei ole herkkua lähteä yötä vasten matkustamaan , että pääsee sinne aamulennolle.

Yöjunallahan matkustaa ihan mukavasti, loppumatka rautatieasemalta (vai pääseekö Pasilastakin?) kehärataa tai lentokenttäbussilla. Jos ihan aidosti haluaa osallistua, löytyy kyllä joku keino päästä juhliin. Jos ei halua osallistua, voi tietysti keksiä tekosyitä vaikka millä mitalla.

Monet yöjunavuoroista on lakkautettu. Ennen se oli kätevä kyllä.

Vierailija
94/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn elämä kuulostaa aika hirveältä, sori. Eletään ihan konkurssin partaalla, yksin matkustaminen on kamala ajatus - ilmeisesti siis uusavuton ja köyhä, sekä päälle huonot suhteet sukuun. Ei käy kateeksi.

Elämämme ei ole hirveää. Kun valmistumme mies 1,5 kuluttua ja minä vähän myöhemmin meillä nousee tulotasokin. Mutta joo nyt ei oo rahaa kun työnteon sijaan opiskelemme ja satsaamme tulevaisuuteen

Vierailija
95/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätä menemättä jos on noin helvetin vaikeeta! Mutta lopeta toi rutina ☹

Vierailija
96/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparat

Vierailija
97/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa. En lähtisi ulkomaille häihin, ellei kutsuja olisi minulle todella rakas. En yleensä rakasta ihmisiä, jotka eivät yhtään huomioi omaa tilannettani pyytäessään minulta asioita. Eli en pahemmin joudu näihin tilanteisiin.

Vierailija
98/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen vahvasti ettei ap ole opiskelemassa lääkäriksi tai di:ksi, jos jo yksin matkustaminen aikaansaa paniikkikohtauksen... Eiköhän tässä ole klassinen amisperhe-teiniraskaus kyseessä. Siihen viittaa myös katkeruus siskon ulkomailla opiskelua kohtaan.

Minä taas epäilen sinun olevan klassinen kultalusikka suussa syntynyt kerrmaperse, joka on voinut reissata myös opiskelijana.

Vierailija
99/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaatteet ja lahjat ole mikään este. Ei tarvitse ostaa huippukallista lahjaa, ja vaatteita nyt saa vaikka minkälaisia. Kukaan ei tiedä, mitä päälläsi olevat vaatteet ovat maksaneet, turha siis ostella mitään kalliita kuteita.

Tee näin ja pääset halvalla

Osta 5kg talkkunaa ja paketoi 1kg lahjaksi jolloin jää 4kg matkaruuaksi.

Tsekkaa ladas öljyt ja ajakaa sillä perille ja yövytte siinä.

Oislo abaut 1000 reissu.

Vierailija
100/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi onkin hyvä tapa päästä halvalla hääkustannuksista. Voi sitten sanoa, että kutsu on lähetetty. Sadalle kun laittaa kutsut, niin 10 pääsee paikalle. Ei tule kalliiksi häät. Itse vois pitää häät vaikka jossain Argentiinan pikkukylässä, niin jos 2 ihmistäkin pääsee paikan päälle, niin hyvä.