Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni olettaa että meillä on varaa tulla häihin kesällä ulkomaille

Vierailija
15.02.2020 |

Kohde tyyliin Amsterdam. 3 yötä menisi minimissään ja sitten vielä lahjat ja vaatteet...2 aikuista ja 2 lasta. Ei mitään mahdollisuukdia kyllä kun edes tonni ei riitä mihinkään. Lähemmäs 3 tonnia pitäisi olla ja kun on jo kesäkuussa kesätyöpalkat kilahtaa tileille vasta heinäkuussa. Sit päästään ehkä lintsille ja Tallinnan risteilylle. Sisko suutuin kun jouduimme sanomaan että emme pääse. Lahjan lähetän toki.

Kommentit (380)

Vierailija
201/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MMS85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisihan ne lapset jättää vaikka mummolaan ja mennä kahdestaan.

Pakkoko lasten lähteä mukaan aikuisten juhliin? Ja lentoja voi bongata halvalla netistä samon majoitus.

Ja jos lomarahat ovat tiedossa molemmilla, niin johan reissun maksaa luottokortilla.  Olisihan se mielenkiintoista nähdä millaiset häät on ulkomailla.

Eikä kukaan oleta mitään, siskosi ei vain tiennyt, että olette niin köyhiä tyhjätaskuja, ettei ole varaan lentää nykyisillä hinnoilla johonkin Euroopan kaupunkiin pariksi kolmeksi päiväksi.

Mummokin on todennäkösesti kutsuttu häihin...

Kyllä häiden järjestäjien tulisi maksaa ainakin perheenjäsenten matkakulut.

Lasten isällä ei ole äitiä, vai onko hänetkin kenties kutsuttu?

No esim mun lasten isällä ei ole äitiä kuin hautuumaalla. Kuoli yllättäen nuorena aggressiivisen syöpään kun esikoinen oli kaksi.

Vierailija
202/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä ap murehdi! Olemme asuneet mieheni ja lapsemme kanssa pian viisi vuotta ulkomailla ja juuri kukaan sukulaisistamme ei ole ” päässyt” käymään luonamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä lähtisi, jos oma talous olisi tiukoilla. Haluaisin kuitenkin käyttää rahani omalle perheelle ja lapsillekin mieluisiin asioihin. 

Ja jos sitten lähtisin, en veisi lahjaa, koska se, että olen paikalla, olis jo se lahja minulta.

Vierailija
204/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole siskosi kanssa mitenkään erityisen läheinen, miksi edes välität hänen pienestä suuttumisestaan? Miten se vaikuttaa sinun elämääsi? Ja miten hän ilmaisi tämän suuttumuksensa? Ei hän ainakaan turpiin lyönyt, koska on siellä ulkomailla, ja sinä kotimaassa.

Vierailija
205/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko sisko siis damissa vai miksi ne juhlat on siellä?

Vierailija
206/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä ja meidän rippijuhla vastaavissa tilaisuuksissa.

Maahan jossa juhlat olivat ei ole hallintoa.

Kalliiksi tuli. Enemmän minua harmittaa tuhlattu juhliin tuhlattu aika. Niinä kesinä en matkustanut muualle lomille.

Vierailija
207/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisihan ne lapset jättää vaikka mummolaan ja mennä kahdestaan.

Pakkoko lasten lähteä mukaan aikuisten juhliin? Ja lentoja voi bongata halvalla netistä samon majoitus.

Ja jos lomarahat ovat tiedossa molemmilla, niin johan reissun maksaa luottokortilla.  Olisihan se mielenkiintoista nähdä millaiset häät on ulkomailla.

Eikä kukaan oleta mitään, siskosi ei vain tiennyt, että olette niin köyhiä tyhjätaskuja, ettei ole varaan lentää nykyisillä hinnoilla johonkin Euroopan kaupunkiin pariksi kolmeksi päiväksi.

Mummokin on todennäkösesti kutsuttu häihin...

Kyllä häiden järjestäjien tulisi maksaa ainakin perheenjäsenten matkakulut.

Tästä olen samaa mieltä. Olen pari kertaa ollut sukujuhlissa ulkomailla, ja aina on maksettu matkat ja hotelli. Kutsuja tietää, että en suostu majoittumaan kenenkään nurkkiin.

Vierailija
208/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut häissä ja meidän rippijuhla vastaavissa tilaisuuksissa.

Maahan jossa juhlat olivat ei ole hallintoa.

Kalliiksi tuli. Enemmän minua harmittaa tuhlattu juhliin tuhlattu aika. Niinä kesinä en matkustanut muualle lomille.

Piti kirjoittaa, ettei ole halpalentoja. Sinne lentää vain Finnair 2 kertaa viikossa,

Vierailija
209/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Niin, se on jännä, että vaikka Helsingistä Amsterdamiin siskon häihin matkustaminen on liian kallista, mutta jos häät järjestettäisiin Rovaniemellä, niin se ei olisi mikään ongelma, vaikka lennot, ruuat ja majoitukset maksaisivat saman verran kuin Amsterdamissa.

Yleensä kyllä Rovaniemelle lähtö on vaikeaa juuri helsinkiläisille. Rovaniemeläisen taas pitää lähteä milloin vain Amsterdamiin, koska sinne pääsee niin kätevästi...Helsingistä.

Vierailija
210/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisia ovat nämä ihmiset kenellä ei ole mitään asiallista vaatetusta ja jokaisiin juhliin täytyy aina erikseen ostaa vaatteet? Oikeasti mitä ihmettä??

Ei mulla ainakaan ole mitään juhlavaa vaatetta tai ylipäätään mitään juhliin sopivaa. 

Olen viimeksi ollut juhlissa, ylppäreissä, viisi vuotta sitten. Olivat talvisaikaan, niin ei tarvinnut laittaa kuin siistimpi neule ja farkut. Ylppärit pidettiin kotona n. 20 hengen piirissä.

Painoni on tuosta pudonnut huomattavasti (laihdutan edelleen) ja koska tosiaan juhlia ei ole ollut, niin ei ole tarvinnut vaatteita ostaa. Näköpiirissä ei ole juhlia tulossa, joten turhaan kaappiin nyt alkaisin varaamaan juhlavampaa vaatetta. Ja koska seuraavissa juhlissa (jos koskaan enää mitään on) painoni on todennäköisesti on taas jotain muuta kuin nyt, niin siksikin on turhaa tuhlata rahaa.

Töissä käytän farkkuja ja ihan tavallisia paitoja ja neuleita, niin eipä noista ole juhlavaatteiksi. Juhlavampia kenkiä en omista myöskään.

Aloitukseen... En lähtisi ulkomaille häihin, ei kiinnosta, vaikka kuinka kyseessä olisi siskoni. En suostu tuhlaamaan rahaa ja aikaa muutaman tunnin juttuun. 

Vierailija
211/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko sisko siis damissa vai miksi ne juhlat on siellä?

Aloituksessa lukee "KOHDE TYYLIIN AMSTERDAM", ihan siinä ensimmäisenä. Joko menee teille vatipäille perille, että ei oikeasti ole kyse Amsterdamista, vaan ilmeisesti jostain Keski-Euroopan kaupungista.

Ja myöhemmin kommenteissa selviää, että sisko opiskelee tässä kyseisessä kaupungissa/maassa, jossa menee naimisiin.

Luetun ymmärtäminen!!!

Vierailija
212/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juhla-asut kesä- ja talvikäyttöön aina valmiina.

Samoin hautajaisasu. Olen käyttänyt asua seitsemän kertaa. Se on siis vain hautajaiskäytössä.

Vierailija
213/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran saa kulumaan hääreissuun Suomessa. Mun sisko meni naimisiin Rovaniemellä, ja kulut melkein tuota samaa luokkaa.

Lennot Hki-Rollo-Hki (4 hlö) 800 €

Majoitus 2 yötä 500 € (iso huone)

Taksit helsingin päässä ja rollossa yht. 300 €

Ruokailut XXX €

Häälahja, vaatteet ym. 4 hengeltä 500 €

TOTAL noin 2 500 €

Ja kyseessä kahden yön reissu kotimaassa!

Vierailija
214/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinkakohan paljon se sisko on tuhlannut rahaa sun lasten lahjoihin...

Oho, olipas heitto!

Vierailija
215/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perheen kanssa kannata majoittua hotelliin.

Ja kyllä esim Helsingissä on ihan julkinen liikenne...

Vierailija
216/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin pitäisi sitten majoittua jos ei hotelliin? 

Ja me emme asu Helsingissä, vaan kauempana, joten taksilla kentälle ja takaisin (suuntaansa 80 €). 

Vierailija
217/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me emme asu Helsingissä, vaan kauempana, joten taksilla kentälle ja takaisin (suuntaansa 80 €). 

Airbnb.

Ja te asutte siis ilman mitään julkista liikennettä?

Ja jos ap lähtee yksin kai se mies voi viedä kentälle?

Hääkaupungissa takuuöla on julkista liikennettä tai hän voi jakaa taksin.

Vierailija
218/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airbnb.

No voi hel*etti teidän kanssa. MÄ kerroin, paljonko MEIDÄN PERHEEN matka siskon häihin tuli maksamaan Suomessa. En kaivannut säästövinkkejä, en halua käyttää julkisia neljän hengen ja matkalaukkujen rahtaamiseen, enkä asua kenenkään randomin luteisessa kodissa (airbnb). Ja varmasti edustan enemmistöä. Ei mulla ole rahasta puutetta, kerroin vain realistisesti, että matkustaminen suomessa maksaa ihan yhtä paljon (ellei enemmänkin) kuin muualla maailmassa.

Vierailija
219/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airbnb.

No voi hel*etti teidän kanssa. MÄ kerroin, paljonko MEIDÄN PERHEEN matka siskon häihin tuli maksamaan Suomessa. En kaivannut säästövinkkejä, en halua käyttää julkisia neljän hengen ja matkalaukkujen rahtaamiseen, enkä asua kenenkään randomin luteisessa kodissa (airbnb). Ja varmasti edustan enemmistöä. Ei mulla ole rahasta puutetta, kerroin vain realistisesti, että matkustaminen suomessa maksaa ihan yhtä paljon (ellei enemmänkin) kuin muualla maailmassa.

Tässä keskustellaan matkakuluista joten tottakai sinun summiadi kommentoidaan.

Mitä ihmeen raahattavaa sinulla on kahden päivän matkalla?

Hölmö maksaa liikaa Suomessa ja maailmalla.

Vierailija
220/380 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman verran saa kulumaan hääreissuun Suomessa. Mun sisko meni naimisiin Rovaniemellä, ja kulut melkein tuota samaa luokkaa.

Lennot Hki-Rollo-Hki (4 hlö) 800 €

Majoitus 2 yötä 500 € (iso huone)

Taksit helsingin päässä ja rollossa yht. 300 €

Ruokailut XXX €

Häälahja, vaatteet ym. 4 hengeltä 500 €

TOTAL noin 2 500 €

Ja kyseessä kahden yön reissu kotimaassa!

Sinulla luulisi näillä kokemuksilla olevan ymmärrystä sille, ettei siskosi sieltä Rovaniemeltä pysty tulemaan teille ihan joka kissanristiäisiin.