Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon 5 vuotta säästänyt pikku summia puskurirahastoon ja nyt on 10 000 koossa.

Vierailija
13.02.2020 |

Pitäisikö sen kunniaksi lunastaa säästöt ja laittaa auto vaihtoon ja aloittaa rahastopuskurin kasvatus taas nollasta?

Tekisi mieli.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisit laittanu pörssiin niin ois 20.000e.

Vierailija
2/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon?? Kai tämä oli trolli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan rahastolla olla myös osakkeita.

Vierailija
4/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä saman suuruinen puskuri. Jäädytin sen mutta jatkoin säästämistä, muutaman vuoden välein saa mukavia irtiottoja tai muuta kivaa turhuutta. Ei niitä rahoja hautaan saa mukaan.

Vierailija
5/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan, mutta valikoivalla osakepoiminnalla voittaa hyvin epätodennäköisesti indeksin. Ja varsinkaan saa 100% arvonnousua muutamassa vuodessa. Arvonnousun osuus tosta summasta on n. 34%, eli mielestäni olen poiminut kohtuu hyvin menestyneet rahastot. 

ap

Vierailija
6/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tekee 166,66 e/kk.

Vierailija
7/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoon?? Kai tämä oli trolli?

No ei ole. Miksi olisi?

ap

Vierailija
8/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tekee 166,66 e/kk.

Toki matemaattisesti, mutta kun katsoo säästettyjä eriä niin parhaimmat on nousseet lähes 80%. Eli alkuperäinen sijoitettu summa on useamman tonnin pienempi kuin nykyarvo.

ap

Vierailija
9/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä saman suuruinen puskuri. Jäädytin sen mutta jatkoin säästämistä, muutaman vuoden välein saa mukavia irtiottoja tai muuta kivaa turhuutta. Ei niitä rahoja hautaan saa mukaan.

Ei saa ei. Ja siksi pitää elämästäkin nauttia. Kunhan ei nollille vedä varoja kuin pakon edessä.

Enkä sitä ole tekemässä, jos ton "ylimääräisen" puskurin nyt lunastan. Nousu on viime aikoina ollut sellaista, että melkein jo siksikin tekisi mieli.

ap

Vierailija
10/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MCI (ntr) on noussut noin 60 pinnaa viidessä vuodessa. Suomen pörssissä huonommat. Mahtaa olla hyvät poiminnat, jos on asiaan vihkiytymättömänä tuplannut rahansa. Puhumattakaan, että voitosta verottaja vie 30%, ellei ole kapitalisaatiosopimusta.

Tulee mieleen kysyä, kuten aikoinaan kysyin pankkineuvojaltani, joka aina innolla kauppasi pankin rahastoja: "Paljonko sinulla itselläsi on tätä ja mikä on tuottoprosentti?"

Vierailija
11/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tekee 166,66 e/kk.

Toki matemaattisesti, mutta kun katsoo säästettyjä eriä niin parhaimmat on nousseet lähes 80%. Eli alkuperäinen sijoitettu summa on useamman tonnin pienempi kuin nykyarvo.

ap

Miten tämän useamman tonnin päättelit?

Vierailija
12/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tekee 166,66 e/kk.

ap

Miten tämän useamman tonnin päättelit?

En sitä tarvinnut päätellä, kun salkussa lukee hankinta-arvo ja markkina-arvo ja niiden välinen erotus, eli arvonnousu. Verot tietty lopuksi pitää vielä maksaa.

ap

Vierailija
13/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi pyy pivossa kun kymmenen oksalla.

Vierailija
14/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt kaikkia säästöjäsi heti uuteen autoon tuhlaa, vaan pidä ne varalta hätätapauksia varten.

Vierailija
15/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Itsellä sama tilanne, tällä viikolla meni ekaa kertaa 10 000 rikki. Mahtava fiilis! Itsellä tuoton osuus vain 1000 e, olen säästänyt vähemmän aikaa kuin sinä. Itsellä indeksirahastoja pääasiassa.

Vierailija
16/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Mä olen laittanut vapaaehtoiseen eläkesäästöön viimeisen 13v aikana n.20 000e. Nyt eläkesäästötilillä on 41 000e. Osakkeet ovat kivasti tuottaneet.  Seitsemän vuoden päästä saan alkaa nostamaan rahojani. Voipi potti olla aika paljon isompi silloin :) Ihan kiva, että on tullut säästettyä pikkuhiljaa normaalin työeläkkeen päälle. 

Vierailija
17/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt kaikkia säästöjäsi heti uuteen autoon tuhlaa, vaan pidä ne varalta hätätapauksia varten.

En tietenkään kaikkia rahojani laita autoon, mutta ton puskurin voisin siihen uhrata. Uusi auto on joka tapauksessa hankinnassa.

ap

Vierailija
18/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas meni osakkeisiin viime vuonna 40 000.

Vierailija
19/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap! Itsellä sama tilanne, tällä viikolla meni ekaa kertaa 10 000 rikki. Mahtava fiilis! Itsellä tuoton osuus vain 1000 e, olen säästänyt vähemmän aikaa kuin sinä. Itsellä indeksirahastoja pääasiassa.

Kiitos samoin! Kärsivällisyydellä pienistäkin summista kertyy ihan kivat säästöt, siitä tämä osoituksena.

Vierailija
20/47 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas meni osakkeisiin viime vuonna 40 000.

Ok. Minkä verran meni rahastoihin, tileille ja minkä arvoinen on autosi?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi