Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon 5 vuotta säästänyt pikku summia puskurirahastoon ja nyt on 10 000 koossa.

Vierailija
13.02.2020 |

Pitäisikö sen kunniaksi lunastaa säästöt ja laittaa auto vaihtoon ja aloittaa rahastopuskurin kasvatus taas nollasta?

Tekisi mieli.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se raha sellasta, kun joillain polttelee taskuissa eikä pysty lainkaan pitämään puskuria.

Vierailija
42/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi kun tajuais näistä jotain. Oon tässä mietiskellyt, että miten valmistautua siihen kun lapsilisät loppuu ja lapset on kalleimmillaan. Säästän kyllä rahastoon jonka tähtäin on omassa eläkeajassa, mutta pitäisi alkaa varautua tuohon lasten ikävuosiin 17-19(20). Olisko ideaa, jos alkaisi pikkuhiljaa laittaa säästöön lapsilisien verran kuukaudessa? Pikkuhiljaa siis totuttelisi elämään sillä summalla, joka sitten muutaman vuoden päästä on käytössä ja samalla säästäisi esim. lasten ajokortteja varten. Ongelma on vaan se, että aika lailla kaikki menee mikä tulee tällä hetkellä :D Jostain täytyy siis alkaa tinkiä.

On varauduttu sillä tavalla, että kun 18 täyttää niin ei ole minun ongelma miten elämänsä rahoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä avasin osakesäästötilin viime perjantaina laitoin sinne 20 000€ osallistuin Musti & Mirri osakeantiin ja tänään oli tilin saldo reilu 21 000€. Ihan kiva viikkotienesti 🙂

Musti groupin arvo tulee putoamaan alku hypen jälkeen.

Vierailija
44/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsi kun tajuais näistä jotain. Oon tässä mietiskellyt, että miten valmistautua siihen kun lapsilisät loppuu ja lapset on kalleimmillaan. Säästän kyllä rahastoon jonka tähtäin on omassa eläkeajassa, mutta pitäisi alkaa varautua tuohon lasten ikävuosiin 17-19(20). Olisko ideaa, jos alkaisi pikkuhiljaa laittaa säästöön lapsilisien verran kuukaudessa? Pikkuhiljaa siis totuttelisi elämään sillä summalla, joka sitten muutaman vuoden päästä on käytössä ja samalla säästäisi esim. lasten ajokortteja varten. Ongelma on vaan se, että aika lailla kaikki menee mikä tulee tällä hetkellä :D Jostain täytyy siis alkaa tinkiä.

On varauduttu sillä tavalla, että kun 18 täyttää niin ei ole minun ongelma miten elämänsä rahoittaa.

Meitä on joka lähtöön. Mulle on itsestään selvää että niin kauan kun kotona asuvat niin kannattelen taloudellisesti ja kannustan opiskeluun. Ja jos kykenen, vielä sen jälkeenkin.

Vierailija
45/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Mä olen laittanut vapaaehtoiseen eläkesäästöön viimeisen 13v aikana n.20 000e. Nyt eläkesäästötilillä on 41 000e. Osakkeet ovat kivasti tuottaneet.  Seitsemän vuoden päästä saan alkaa nostamaan rahojani. Voipi potti olla aika paljon isompi silloin :) Ihan kiva, että on tullut säästettyä pikkuhiljaa normaalin työeläkkeen päälle. 

Mitä järkeä tunkea rahaa eläkesäästötilille? Niissähän on aivan surkeat ehdot. Tavalliseen indeksiin vaan kaikki.

No en mä nyt tiedä.. Mitä tarkoitat surkeilla ehdoilla? Itseasiassa aliarvioin säästöni, katsoin juuri, että tällä hetkellä saldo onkin 42 500e. Viime syksynä pienensin takuusäästöosuutta ja sijoitin ilmasto-osakkeisiin sen sijaan. Se oli hyvä siirto, sillä ennen joulua saldo oli n. 39 000e ja nyt 3500e enemmän

Minä taas katsoin nyt osakesalkkuni saldoa ja se on 4000 euroa enemmän kuin maanantaina. En tiedä oliko siirtosi mitenkään erityisen hyvä.

Vierailija
46/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kylmää kyytiä. Saako lapsesi asua vielä kotona vai pistätkö pihalle? Me ruvettiin säästämään lapsille opiskelurahoja kun he aloittivat koulun ja ihan kivat muutaman tonnin pesämunat niistä tuli. Uudessa elämänvaiheessa ei tarvita taloudellisia huolia.

Aloittajana en laittaisi kaikkia säästöjä autoon vaan säästäisin vuoden pari ja miettisin asiaa uudestaan.

47/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olkoon, sää olet myynyt 5 vuotta elämästäs nuukailuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä