Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ateisti mutta voisin uskoa Jumalaan seuraavilla ehdoilla:

Vierailija
13.02.2020 |

- Jumala rakastaisi kaikkia ehdoitta
- kaikki ihmiset pääsisivät kuoleman jälkeen taivaaseen, ilman ehtoja
- mikään yksittäinen uskonto ei olisi oikeassa ja muut väärässä, vaan Jumala olisi kaikille sama ja yhteinen
- jos olisi järjestäytynyt uskonto, niin se ei kahlitsisi ihmistä keinotekoisilla säännöillä tai opeilla vaan olisi aito voimavara, ilman uhkailua, oikeassa olemisen tarvetta tai me vs. ne -ajattelua.

En ole löytänyt tällaista Jumalaa mistään, joten olen edelleen ateisti.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on aika pitkälti spiritual-not-religious meinikiä. Siinä juuri korostetaan, että on vain yksi jumaluus/elämän energian lähde ja että me kaikki olemme yhtä. Tosin monet uskovat että ihminen jälleensyntyy kunnes on kasvanut tarpeeksi sieluna ja nousee sitten ylemmille ulottuvuuksille. Uskonnot ovat nimenomaan ihmisen luomia, mutta  jumala oikeasti  'elää' jokaisen ihmisen sisällä. Uskonnoiden tarkoitus on usein vain hallita ihmistä, kun taas spirituaalisuudessa sinä itse (true self) hallitset itseäsi ja elämänkokemustasi lähde-energian avulla.

-

Vierailija
42/43 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on hirveän kapea käsitys ateismista, koska väitätte etten ole ateisti. Kai nyt itse tiedän, mikä olen. :D

Ateismissa on erilaisia painotuksia ja suuntauksia, mutta yhteistä ateisteille on se, ettemme usko jumaliin. Se ei tarkoita, ettemmekö voisi ruveta uskomaan tiettyjen ehtojen täyttyessä. Painotan edelleen, että olen itse agnostisuuteen painottuva ateisti.

ap

Ateisti tietää että jumalia ei ole.

Agnostikko ei tiedä onko vaiko ei ole.

Kyseessä on kaksi aivan eri asiaa.

AP, et ole agnostisuuteen painottuva ateisti vaan ole ateistiin painottuva agnostikko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatko sinä uskoa Jumalaan vai jonkun käsitykseen Jumalasta? Aloituksesta nimittäin saa sen vaikutelman, että etsit jonkun uskonnon käsitystä Jumalasta (jotta voisit yhtyä tähän käsitykseen), et itse Jumalaa. Vai mistä muutoin päättelet, ettei Jumala ole kuvaamasi kaltainen? Siitä, että joku ihminen/uskonto on määritellyt Jumalan toisin? Ei Jumalaan uskomisessa tai Jumalan löytämisessä tarvita mitään jonkun muun noudattamaa "uskontoa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi