Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Kaikkonen ja Jannika Ranta pariskunta odottaa perheenlisäystä

Vierailija
13.02.2020 |

PERHEENLISÄYSTÄ TULOSSA?! MINISTERI ANTTI KAIKKONEN JA JANNIKA-RAKAS VAUVAHUHUJEN KOHTEENA!

Kommentit (244)

Vierailija
121/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ow kirjoitti:

31v nainen on aika passeli tuommoiselle toisella kierroksella olevalle keski-ikäiselle setämiehelle.

Kolmannella kierroksellahan tuo Antti K jo on. Olihan hän naimisissa jo ennen Taiveahoa.

Vierailija
122/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan että Satukin saa vielä lapsia uudessa suhteessa. Ehkä he eivät vaan saaneet niitä yhdessä. Eikös nyt voisi myös adoptoida?

Ikää alkaa olla liikaa, pitäisi olla pitkähkö avioliittokin taustalla jos pariskuntana adoptoi.

Muistaakseni ikäraja on 40 vuotta.

Itse muistelisin, että lapsen ja vanhemman ikien erotuksen tulee olla enintään 45 vuotta. Niin, voihan sitä adoptpida hieman vanhemmankin lapsen. Ja onhan Satulla ilmeisesti käytännössä koko lapsuuksiensa ajaksi sijoitetut sijaislapset, tuskin adoptiolle on edes tarvetta...?

ONKO TIETOA, jos 46 v nainen ottaa vaikka 25 v miehen, vaikuttaako naisen yli ikäisyys heidän adoptioon ? Pitääkö naisen ja miehen molempien olla alle 45?

Se ero lasketaan vanhempaan vanhempaan.

no miten nuori nainen voi sit adoptoida yksin,,,ja sit löytää 50 v miehen, eli heistä tulee "yli-ikäisiä" vanhemmiksi?? Otetaanko lapsi pois?  

sillon on naisen parempi adoptoida yksin, ja salata vanha mies, ja sit vähin erin hivuttaa se mies heidän elämään. Onpa erikoista, tollo laki!

25 vuotta on alaikäraja.

Ihan fiksu laki se on

Lapselle halutaan tarpeeksi nuoret koulutetut vakaat vauraat vanhemmat.

et nyt ymmärtänyt kysymystäni. Siis vaikka 30 v nainen ja 55 v. mies haluu adoptoida. He salaa miehen olemassaolon, koska nainen saa adoptoida yksin, mutta ei 50 v. miehen kanssa. Siis adoptio hyväksytään, ja sitten hän vaan ottaa sen miehen lapsen elämään, eli näin he kaksi sai lapsen. Eli idiootti laki, joka ei ota huomioon avioerojen määriä (50%). TUrha olettaa että kaikki nuoret yksinäiset naiset jotka adoptoi, pysyy sinkkuina, tai nai ikäistään tai nuorta miestä. Se voi naida vaikka 70 vuotiaan isäksi lapselle.

Yksinhakijat jäävät jonojen hännille eli jos joskus lottovoittona jonkin lapsen saavat, saavat vanhan ja erityistarpeisen lapsen.

Jos sen luvan yleensä saa tuolla taustalla, koska neuvonnassa kyllä takerrutaan tuoreeseen eroon jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy sääliksi ne sijoitetut lapset.

Olisivat ansainneet vakaat olot ja ehjän perheen, eikä tuollaista repaleisia elämää kun biologistenkin vanhempien kanssa meni mönkään.

Moneen kertaan rikotut lapset.

Ihmetyttää kyllä, miten aikuiset ihmiset sitoutuvat sijaislapsiin ja sitten alkavatkin tuollaisiksi?

Voi hyvänen aika. Eihän kukaan voi parisuhteensa kestävyydestä takuuseen mennä eikä varmaan olisi lasten kannalta sen parempi, että sijaisvanhemmat hampaat irvessä asuisivat saman katon alla vain heidän vuokseen. Ei ole syytä olettaa että lapset tästä olisivat "rikki" menneet.

No kyllä se on kuule pitkälti omasta asenteesta kiinni ja ihmettelenkin, miksi tuollaisella asenteella otetaan jotain toisten lapsia kasvatettavaksi.

Sinunkin asenteesi on surkea.

Kyllä se surkea asenne tuntuu olevan siellä päässä, vaikutat tuomitsevalta, yksioikoiselta ja kapeakatseiselta. Ei voi ottaa "asenteeksi" että haluaa jakaa elämänsä jonkun kanssa, jos ei kerran enää halua.

Jos on tuollainen asenne, ei kannata ottaa vastuulle muiden lapsia joilla vieläpä on jo kiintymyssuhdetrauma ja yksi rikkinäinen perhe takana.

Täytyy olla todella tasainen tyyppi ja erityisen vakaa kumppanuus, että voi alkaa tuollaiseen vastuuseen.

Ihan oikeasti, kukaan ei ole mikään ennustaja. Asetat ihan kohtuuttomia odotuksia sijaisvanhemmuudelle. Suhde voi olla vaikka miten vakaa ja halu olla yhdessä vahva silloin kun sijaisvanhemmuuteen ryhdytään. Ero on tässäkin tapauksessa sopuisa ja entisten puolisoiden välit hyvät, kumpikaan ei ole katoamassa lasten elämästä mihinkään ja varmasti yhdessä ammattilaisten kanssa pyrkivät huolehtimaan lasten hyvinvoinnista.

Ei se ole mitään liikaa vaadittu, että lapsille ei tulisi toistuvia muuttoja, päivähoidon ja paikkakunnan vaihdoksia, uusia isiä ja äitejä ja sisaruksia ovista ja ikkunoista.

Noiden lasten elämä on ollut pelkkää kaoottista myllerrystä noiden hoteissa.

Vierailija
124/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tollanen pullaposki kaikkonen saa tollasen daamin. Täysin mitäänsanomaton ja karismaton äijä. Päiväkotilapsen kasvot huonosti itsestään huolta pitävän aikuisen kropassa.

Lähinnä naurattaa tollaset kanget. Itsellä kolmekymppisenä kolme lasta ilman sen kummempaa yrittelyä (yks tuli ehkäisystä huolimattakin) ja iltapäivämutustelua.

Elämä on vähän erilaista meillä paksutukkasilla, laatikkoleuka, leveaharteisille.. ei jaksa enää kirjottaa.

Vierailija
125/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan että Satukin saa vielä lapsia uudessa suhteessa. Ehkä he eivät vaan saaneet niitä yhdessä. Eikös nyt voisi myös adoptoida?

Ikää alkaa olla liikaa, pitäisi olla pitkähkö avioliittokin taustalla jos pariskuntana adoptoi.

Adoptoitavan lapsen ja iäkkäämmän puolison ikäero on käytännössä korkeintaan noin 45 vuotta. Satu täyttää jo 44 v.

Ei vaan nuoremman puolison.

Vierailija
126/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptoitavan lapsen ja iäkkäämmän puolison ikäero on käytännössä korkeintaan noin 45 vuotta. Satu täyttää jo 44 v.

Ei vaan nuoremman puolison.

Ei. Iäkkäämmän.

Vierailija
127/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on siten, että on pariskuntia joiden Ph:t ei täsmää vaan siitä johtuen ei voi hedelmöittyä sopimattoman ph:n omaavan kanssa.

Tiedän monta tapausta, joissa eron jälkeen molemmat ovat tulleet vanhemmiksi mainutusta syystä. Eli vikaa ei ole ollut muuten, kuin ph:t ovat hylkineet toisiaan.

Ottakaa tuokin huomioon te, joilla on vaikeuksia tulla raskaaksi nykyisen puolison kanssa.

Onko tämä virallista, tutkittua tietoa? Googlaamalla ei ainakaan löydy tietoa tällaisesta ilmiöstä, siis että kumppanien "yhteensopimattomat" ph-arvot olisivat joku juttu.

En tiedä tutkimuksesta, mutta minulle tuon kertoi eräs äiti, jolle lääkäri oli sen kertonut. ( eri)

Vierailija
128/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuhan jätti Antin, joten hieman outoa kun täällä surkutellaan Satun tilannetta. Toki varmasti muuten hänelle raskasta, mutta ei Antti ole tässä mitenkään väärin toiminut. Kun Anttihan olisi kai ollut valmis olemaan Satun kanssa vaikka omia lapsia ei olisikaan tullut.

Vai katseliko Antti jo syksyllä uutta ja Satullakin jotain vipinää jo tahollaan? Sekä Satu että Antti taisivat olla vielä tahoillaan liitoissa, kun heidän love-story alkoi? 

Vierailija
129/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse muistelisin, että lapsen ja vanhemman ikien erotuksen tulee olla enintään 45 vuotta. Niin, voihan sitä adoptpida hieman vanhemmankin lapsen. Ja onhan Satulla ilmeisesti käytännössä koko lapsuuksiensa ajaksi sijoitetut sijaislapset, tuskin adoptiolle on edes tarvetta...?

Toki mutta sijaislasten biovanhemmat säilyvät kuitenkin oheishuoltajina, on tapaamisoikeudet jne. Ei voi oikein verrata adoptiolapseen joka on ns. oma lapsi.

Biovanhemmat pysyvät ihan normaalisti huoltajina. Ei heistä oheishuoltajia tule.

Vierailija
130/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Satua. ei ole helppo tilanne. Olen eronnut lapsettomasta liitosta ja mies teki sitten kuin Kanki, meni uusiin naimisiin melkein saman tien ja sai lapsen. Olen onnellinen hänen puolestaan, mutta kyllä se silti oli aika karu tunne kun en itse saanut lasta hänen kanssaan, enkä tule saamaan kenenkään kanssa iän vuoksi. Varsinkin kun Satun adoptiohaaveet kaatui Kaikkosen tuomioon.

joo mut ei ois Satu voinu adoptiolasta saada ilman miestäkään, yksinäiset naiset ei saa adoptoida. Tai paperilla saa, käytännössä ei.

En tiedä Sadun ikää, ostais lainakohdun intiasta.

Mut käytännössä sijaislapset pysyy sijaishuollossa eli se on kuin adoptio. vaikka onkin rikos ja väärin. Tunnen tapauksia, sijaislapsi joutunut jäämään pysyvästi sijaishoitolaan, vaikka kotiolot korjaanutuneet ja on jo uusiakin lapsia saatu.

Uusien lasten saaminen ei ikävä kyllä ole monestikaan merkki olojen korjaantumisesta --vaan päinvastoin :( 

Vierailija
131/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuori kaunis nainen viitsii katsella tuota turvonnutta, elähtänyttä rikollista ja vielä lapsia tuon röhväkkeen kanssa tehdä? 🤢

Täytyy olla helvetin epätoivoinen, että tuon Antin kanssa parisuhteeseen alkaa, tai rahanahne, tai molempia; epätoivoinen ja rahanahne.

No en kyllä tuolla ulkonäöllä varustettua naista sanoisi epätoivoiseksi. Yksi suomen kauneimmista naisista. Söpökin vielä.

mies30

Vaan eipä ole kelvannut kenellekään, jotainhan hänessä on pahasti vialla kun täytyy pariutua turvonneen kaikkosen kanssa, jossa ei ole miestä ei minkään vertaa. Ja rikollinenkin on.

No siinä on vakka kantensa valinnut, inhottavia molemmat.

Mistä tiedät ettei ole kelvannut? Aika vanhanaikainen käsitys sinulla!

Vierailija
132/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että Antti saa toivomansa lapsen. Harmi että sadun kanssa ei onnistunut

Miksi? Eikös se ole helpotus, nyt kun erosivatkin.

Vierailija
133/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Satua. ei ole helppo tilanne. Olen eronnut lapsettomasta liitosta ja mies teki sitten kuin Kanki, meni uusiin naimisiin melkein saman tien ja sai lapsen. Olen onnellinen hänen puolestaan, mutta kyllä se silti oli aika karu tunne kun en itse saanut lasta hänen kanssaan, enkä tule saamaan kenenkään kanssa iän vuoksi. Varsinkin kun Satun adoptiohaaveet kaatui Kaikkosen tuomioon.

joo mut ei ois Satu voinu adoptiolasta saada ilman miestäkään, yksinäiset naiset ei saa adoptoida. Tai paperilla saa, käytännössä ei.

Mut käytännössä sijaislapset pysyy sijaishuollossa eli se on kuin adoptio. vaikka onkin rikos ja väärin. Tunnen tapauksia, sijaislapsi joutunut jäämään pysyvästi sijaishoitolaan, vaikka kotiolot korjaanutuneet ja on jo uusiakin lapsia saatu.

Lapsen etu on saada olla siellä mihin on juurtunut. Eli hyvä, että yleensä ei lähdetä purkamaan vuosia kestänyttä huostaanottoa. Tiedän tapauksia, joissa biovanhemmatkin ovat halunneet lasten jäävän sijaiskotiin.

Vierailija
134/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuori kaunis nainen viitsii katsella tuota turvonnutta, elähtänyttä rikollista ja vielä lapsia tuon röhväkkeen kanssa tehdä? 🤢

Täytyy olla helvetin epätoivoinen, että tuon Antin kanssa parisuhteeseen alkaa, tai rahanahne, tai molempia; epätoivoinen ja rahanahne.

No en kyllä tuolla ulkonäöllä varustettua naista sanoisi epätoivoiseksi. Yksi suomen kauneimmista naisista. Söpökin vielä.

mies30

Vaan eipä ole kelvannut kenellekään, jotainhan hänessä on pahasti vialla kun täytyy pariutua turvonneen kaikkosen kanssa, jossa ei ole miestä ei minkään vertaa. Ja rikollinenkin on.

No siinä on vakka kantensa valinnut, inhottavia molemmat.

Mistä tiedät ettei ole kelvannut? Aika vanhanaikainen käsitys sinulla!

Koska epätoivoissaan tarrasi ensimmäiseen lihavaan sikaan joka huoli?

Vierailija
135/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen etu on saada olla siellä mihin on juurtunut. Eli hyvä, että yleensä ei lähdetä purkamaan vuosia kestänyttä huostaanottoa. Tiedän tapauksia, joissa biovanhemmatkin ovat halunneet lasten jäävän sijaiskotiin.

Mihis nuo lapset sitten on juurtuneet? Jo avioliiton aikana tuli yksi muutto, sen jälkeen toinen, toiselle paikkakunnalle.

Ministerillä ei ole aikaa ja on uudet suhteet. Sijaisäidillä hinku uudestaan politiikkaan ja jo toinen uusi isukkitarjokas.

Mihin he siis on juurtuneet??? Kaikki muuttunut ja myllertynyt.

Vierailija
136/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla seiskan ankka tämä vauvauutinen. Oli liian hyvä ollakseen totta.  Seiskan sivuilta ei tuota juttua enää löydy.

Vierailija
137/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptiohaaveet kaatuivat, mutta sijoituslapsiahan heillä on. Käytännössä varmasti pitkälti sama asia kuin adoptio, siis sen vanhemmuuden kokemisen kannalta.

Eihän se nyt mitenkään ole aivan sama asia. Sijoituksessa tavoite kuitenkin on että lapsi pystyisi joskus palaamaan biologisten vanhempiensa huomaan. Vaikka niin ei ikinä tapahtuisi, niin se mahdollisuus ja "pelko" siitä on aina olemassa. Lapsella on myös oikeus olla yhteydessä biologisiin vanhempiinsa ja suhteita pyritään pitämään yllä. Lapsella saattaa olla hyvinkin vahva ajatusmalli siitä että biologinen vanhempi on hänen "oikea" vanhempansa josta hänet on vastentahtoisesti erotettu. Lapsella voi olla monenlaisia ongelmia jos on viettänyt varhaislapsuutensa vaikkapa päihdeäitinsä kanssa ja päihdeäiti voi itse aktiivisesti estää hyvän suhteen muodostumista lapsen ja sijaisvanhemman välille. Muutenkin jatkuvasti joutuu olemaan tekemisissä viranomaisten kanssa ja ilmoittaa ja järjestellä mikäli tahtoo viedä lapsen vaikka ulkomaille lomalle. Lasta koskevat isot päätökset eivät ole sijaisvanhemman päätettävissä. 

Adoptiolapsi on käytännössä oma lapsi jonka joku toinen vain on sattunut synnyttämään. Adoptiolapsen majoittamisesta ei makseta vanhemmalle rahaa ja vanhemmalla on täsmälleen samat oikeudet ja velvollisuudet kuin biologisilla vanhemmilla. Viranomaiset eivät puutu perheen asioihin ja valintoihin eikä kuvioissa ole "toista" perhettä. 

Kirjoitinkin, että se on pitkälti sama asia, huomasitko? Eikö heidän sijoituslapsistaan ainakin toinen tullut heille vauvana ja tällaisia sijoituksia ei kai käytännössä juuri pureta.

Kumpikaan ei tullut vauvana.

Adoptiolapsi on sama asia kuin biologinen lapsi. Oma lapsi.

Sijoitettu lapsi on toisen lapsi.

Toinen tuli vauvana.

Vierailija
138/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tieto raskaudesta? Ettei olisi fake news.

Odotetaan vahvistusta :D, eiköhän tuo seiska ainakin kerro siitä kohta. Malttia, malttia meille.

Vierailija
139/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptiohaaveet kaatuivat, mutta sijoituslapsiahan heillä on. Käytännössä varmasti pitkälti sama asia kuin adoptio, siis sen vanhemmuuden kokemisen kannalta.

Eihän se nyt mitenkään ole aivan sama asia. Sijoituksessa tavoite kuitenkin on että lapsi pystyisi joskus palaamaan biologisten vanhempiensa huomaan. Vaikka niin ei ikinä tapahtuisi, niin se mahdollisuus ja "pelko" siitä on aina olemassa. Lapsella on myös oikeus olla yhteydessä biologisiin vanhempiinsa ja suhteita pyritään pitämään yllä. Lapsella saattaa olla hyvinkin vahva ajatusmalli siitä että biologinen vanhempi on hänen "oikea" vanhempansa josta hänet on vastentahtoisesti erotettu. Lapsella voi olla monenlaisia ongelmia jos on viettänyt varhaislapsuutensa vaikkapa päihdeäitinsä kanssa ja päihdeäiti voi itse aktiivisesti estää hyvän suhteen muodostumista lapsen ja sijaisvanhemman välille. Muutenkin jatkuvasti joutuu olemaan tekemisissä viranomaisten kanssa ja ilmoittaa ja järjestellä mikäli tahtoo viedä lapsen vaikka ulkomaille lomalle. Lasta koskevat isot päätökset eivät ole sijaisvanhemman päätettävissä. 

Adoptiolapsi on käytännössä oma lapsi jonka joku toinen vain on sattunut synnyttämään. Adoptiolapsen majoittamisesta ei makseta vanhemmalle rahaa ja vanhemmalla on täsmälleen samat oikeudet ja velvollisuudet kuin biologisilla vanhemmilla. Viranomaiset eivät puutu perheen asioihin ja valintoihin eikä kuvioissa ole "toista" perhettä. 

Kirjoitinkin, että se on pitkälti sama asia, huomasitko? Eikö heidän sijoituslapsistaan ainakin toinen tullut heille vauvana ja tällaisia sijoituksia ei kai käytännössä juuri pureta.

Kumpikaan ei tullut vauvana.

Adoptiolapsi on sama asia kuin biologinen lapsi. Oma lapsi.

Sijoitettu lapsi on toisen lapsi.

Toinen tuli vauvana.

Ei tullut. Toinen tuli vajaa kaksivuotiaana ja toinen leikki-ikäisenä.

Surkeat sijaisvanhemmat ovat kyllä.

Vierailija
140/244 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tollanen pullaposki kaikkonen saa tollasen daamin. Täysin mitäänsanomaton ja karismaton äijä. Päiväkotilapsen kasvot huonosti itsestään huolta pitävän aikuisen kropassa.

Antti Kaikkonen on yhtä miehekäs kuin keskiverto nainen. Saa varmaan makkarissa pikkuhousut märiksi pelkällä avuttomalla katseellaan.

Aika ilkeitä kommentteja, voisi kutsua jo ihan vihapuheeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi