Antti Kaikkonen ja Jannika Ranta pariskunta odottaa perheenlisäystä
PERHEENLISÄYSTÄ TULOSSA?! MINISTERI ANTTI KAIKKONEN JA JANNIKA-RAKAS VAUVAHUHUJEN KOHTEENA!
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adoptiolain (22/2012) mukaan adoptiovanhemman tulee olla 25 vuotta täyttänyt ja lapsiesityksen tullessa korkeintaan 49-vuotias. Muut kuin aviopuolisot eivät voi yhdessä adoptoida lasta, mutta lapsen voi adoptoida myös yksin. Tämä tarkoittaa sitä, että avoliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa elävät eivät voi adoptoida lasta yhdessä. Jos elät avoliitossa, pohtikaa naimisiin menemistä. Toisaalta jos toinen puolisoista on jo lähellä adoptiovanhemman yläikärajaa (49 vuotta lapsiesityksen tullessa), voi nuoremman puolison olla järkevämpää adoptoida yksinhakijana ja toteuttaa perheen sisäinen adoptio myöhemmin.
Vanhemman vanhemman ja lapsen ikäero saa olla maksimissaan 45 vuotta.
Eli 49-vuotias voi saada nelivuotiaan lapsen, kyllä.
Yksinhakijat ei nykytilanteessa saa lapsia juuri mistään, ja jos saavat ne lapset on erittäin erityistarpeisia, eikä niitä anneta hakijalle jolla on jo kaksi sijoitettua lasta, jotka yleensä tulkitaan myös erityistarpeisiksi.
Voisko tuosta sijaisvanhempana toimimisesta olla adoptiossa? vai onko se enemmänkin haitta?
Haitta.
Koska ylipäätään jo olemassaolevat lapset ovat haitta ja vielä suurempi haitta jos ovat vielä kuormittavia kuten sijoitetut ovat - siis ihan siksi että siinä on sitä säätämistä ihan eri tavoin kuin tavallisessa vanhemmuudessa.
Adoptioneuvonnassa myös haastatellaan noita lapsia ja ylipäätään epäilen suuresti, että kolmatta lasta annettaisiin tuollaiselle hakijalle mistään. Jos ylipäätään saisi edes luvan.
Avioerokin niin tuore, että sekin on jo haitta. Samaten takana on muutto, uusi mies ja nyt taas jo uusi kihlattukin.
Millähän perusteella sitten tuorekin avioliitto on joskus hyvä juttu? Minulla on tuttavapiiristä tällainen kokemus. Saivat myös lapsen melko pian, perheellä oli kyllä melkoisen hyvä toimeentulo, varsinkin toisella puolisoista. Ja ikäkin jo juuri tuon 45 vuoden ikäeron verran lapseen.
Ei se olekaan hyvä juttu. Esim Kiina vaatii viiden vuoden avioliiton. Jokin maa voi joustaa avioliiton pituudesta, mutta silloinkin vaaditaan avoliitolta sitten vuosien pituutta.
Eli missä tapauksissa tuo nopea ( alle kahden vuoden) mittainen adoptio toteutuu?
Mistä tiedät kauanko prosessi oikeasti kesti?
Koska jakoivat kokemuksensa hyvin avoimesti ja olivat varautuneita hyvinkin pitkään prosessiin mihin toivoivat tukea .
Eli et tiedä.
Normaalisti jo adoptioneuvonta vie vuoden, jota ennen jonotetaan sinne neuvontaan, itse luvan saamiseen menee 3 - 6 kuukautta ja sitten niitä asiapapereita kootaan 1 - 3 kk.
Hyvin todennäköisesti teille on kerrottu kun kaikki tää on tehty ja ne paperit on lähetetty ja hyväksytty ja sitten on alettu odottaa.
Alle kahdessa vuodessa ei nykyään kukaan saa adoptiolasta. Siis niin että lasket tuon kotimaan prosessin mukaan.
Joo, sitä ihmettelivät. Koska olivat lukeneet juuri tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle kahdessa vuodessa ei nykyään kukaan saa adoptiolasta. Siis niin että lasket tuon kotimaan prosessin mukaan.
Mutta totta tosiaan tuo, että heidän prosessistaan on jo useampia vuosia aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten ollut Kiina-adoptio liki 20 vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei :D
Kauhee mylly lähti tästä, kun joku kertoo täällä jonkun Seiskan juorun.
Kiva kaveri, joka on alkanut kilkuttelemaan seiskalehteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo turhia aikailtu. Marraskuussa löytäneet toisensa ja heinäelokuussa saavat. Näin se käy kun oikea osuu kohdalle.
Tai kun haluaa hätiköidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten sinä valehtelet.
Nuo luettelemani aikataulut on olleet vuodesta 2005 tuollaiset.
Sitä ennen saattoi saada nopeammin. Esim me saimme kuopuksemme, mutta siinä auttoi nopeuttamaan jo yksi adoptiolapsi ja neuvonta kesti vain puoli vuotta. Ja minä tiesin mitä kerätään kohdemaahan ja tein sen kolmen kuukauden homman kolmessa päivässä.
Sillon pitää kangella takoa, kun rauta on kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Kauhee mylly lähti tästä, kun joku kertoo täällä jonkun Seiskan juorun.
Kiva kaveri, joka on alkanut kilkuttelemaan seiskalehteen.
Ja voihan olla ihan mahdollista, että seiska on vain kaivanut tuon kuvan missä rouvalla on iltapuvussa vähän mahaa näkyvillä ja keksinyt lähipiirin juorun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten sinä valehtelet.
Nuo luettelemani aikataulut on olleet vuodesta 2005 tuollaiset.
Sitä ennen saattoi saada nopeammin. Esim me saimme kuopuksemme, mutta siinä auttoi nopeuttamaan jo yksi adoptiolapsi ja neuvonta kesti vain puoli vuotta. Ja minä tiesin mitä kerätään kohdemaahan ja tein sen kolmen kuukauden homman kolmessa päivässä.
Ehkä olen ymmärtänyt jotain todella väärin. Huh, teillä on ollut raskas prosessi. Ja varmasti kallis. Kuinka paljon teillä meni rahaa tuohon?
Marraskuun alussa Antti toi suhteen julkisuuteen eli eivät todellakaan ole olleet vasta marraskuusta saakka yhdessä, vaan paljon kauemmin. Ei kai kukaan nyt paljasta suhdettaan julkisuudessa ekojen viikkojen aikana, vaan muutama kuukausi suhteen alkamisesta. Ovat varmaan olleet yhdessä jo kohta vuoden päivät.
8.11. oli Iltiksessä juttu Kaikkosen seurustelusta, siis siitä, kun hän itse kertoi siitä julkisuudessa. Av:n logiikan mukaan se on seurustelun alku, se marraskuu, kun asiasta kerrottiin :D
Satuhan jätti Antin, joten hieman outoa kun täällä surkutellaan Satun tilannetta. Toki varmasti muuten hänelle raskasta, mutta ei Antti ole tässä mitenkään väärin toiminut. Kun Anttihan olisi kai ollut valmis olemaan Satun kanssa vaikka omia lapsia ei olisikaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Myös lahjasiittiöitä on olemassa.
Olen muuten itse 31 v., enkä voisi ikinä kuvitella seurustelevani 45-vuotiaan sedän kanssa. No tämä ihan ohiksena.
Olen itse 31-vuotias, enkä voisi kuvitellakaan seurustelevansa 45-vuotiaan kanssa. Sen ikäinen olisi minulle aivan liian nuori.
Kyllä ovat tyhmiä. Hankkia nyt jotain mukuloita tämmöseen maahan
Vosi mennä lomalle lesboksen saarelle jättää lapsi sinne lapsiparkkiin hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuun alussa Antti toi suhteen julkisuuteen eli eivät todellakaan ole olleet vasta marraskuusta saakka yhdessä, vaan paljon kauemmin. Ei kai kukaan nyt paljasta suhdettaan julkisuudessa ekojen viikkojen aikana, vaan muutama kuukausi suhteen alkamisesta. Ovat varmaan olleet yhdessä jo kohta vuoden päivät.
Aivan. Eli jos Jannika on raskaana, lapsi on Antin.
ow kirjoitti:
Voihan se siittäjä olla joku muukin kuin Antti, jos kerran aina ennen on ampunut räkäpäitä
Tuli aivan sama mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo turhia aikailtu. Marraskuussa löytäneet toisensa ja heinäelokuussa saavat. Näin se käy kun oikea osuu kohdalle.
Anttina varmistaisin isyyden testillä, ellei kyseessä ole joku muu sovittu järjestely.
Hyvin kyllä kuittautuu Sadun pikakihlat...