Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään tukihuijaria? - Millainen tarina löytyy henkilön taustalta?

Vierailija
13.02.2020 |

Jatkuvasti saamme lukea uutisia siitä kuinka joku on jäänyt kiinni tukien huijaamisesta. On niitä joka koijaavat miljoonia ja on niitä jotka tekeytyvät sairaaksi tai piilottelevat omaisuuttaan tukien toivossa. Mikä saa ihmiset huijaamaan? Eikö kyse ole varastamisesta?

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on tullut paljon keksittyjä tarinoita! Ja muutaman sadan euron "huijauksilla" eletään kuin kuninkaat. Joopa joo.

Jos viittasit tuohon minun kommenttiini (10), niin kyse ei todellakaan ollut mistään pikkusummista! Mieti itse! Asuivat käytännössä ilmaiseksi kun se pimeästi saatu vuokra kattoi molempien asuntojen omavastuun! Molemmat tienasivat pimeistä töistä hyvin, ja saivat työttömyyskorvaukset koska virallisesti olivat työttömiä (siihen aikaan ei vielä kovin aktiivisesti patisteltu työtä hakemaan). Koska virallisesti muita tuloja ei ollut, saivat sitten tietysti loput toimeentulotukena, ja sanomattakin selvää että kunta maksoi lapsista elarit koska isähän oli ”varaton” ja olivat ”eronneet”. Sen muuten unohdinkin mainita alkuperäisessä kommentissani. Lisäksi sitten tietysti yh korotus lapsilisiin. Mulle on aivan sama uskotko tämän todeksi vai et, totta se kuitenkin oli. Ja todellakin riitti rahaa siinä perheessä!!! Toki muodon vuoksi valittelivat ja voivottelivat ”köyhyyttä” ja miettivät jatkuvasti mitä mahdollisia tukia vielä voisi jostain saada.

Vierailija
22/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iso osa kansanedustajista keplottelee itselleen maksimi tuet

Kuka muistaa vielä Tykkyläisien(sdp) joka nosti pelkkiä kilometrikorvauksia kuukaudessa 7700 euron edestä. Lääkäri oli kirjoittanut naiselle todistuksen jonka mukaan lentäminen ei sovi naiselle vaan aiheuttaa hänellle migreeniä ja junalla kulkeminen on mahdotonta koska matkalla on tunneleita joissa naisella menee korvat lukkoon ja tällä voi olla haitallisia vaikutuksia naisen terveyteen näin ainoaksi vaihtoehdoksi naiselle jäi ajaa omalla autolla kotiin Kuopioon ja takaisin joka päivä mistä nainen tienasi mukavan lisä kansanedustajan palkkioonsa.

Eduskunnalla kyllä hyvät lääkärit. Saikkuakiin saa heti ja niin pitkään kuin haluaa jos esim. sattuu jäämään kiinni valehtelusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iso osa kansanedustajista keplottelee itselleen maksimi tuet

Tukipummi Lindström valehtelee työkkärille olevansa työtöntyönhakija, vaikka ei aidosti etsi työtä

Nostaa vaan kansanedustajan anssit omaan liiviinsä

Vierailija
26/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole välttämättä huijausta jos pelaa kelan/yhteiskunnan säännöillä, itsekkin aikoinaan pidin osoitettani pojan luona ja asuin kuitenkin koko ajan avokin kanssa, kelan mukaan ihminen asuu siellä missä on kirjoilla ja voihan sitä kyläillä ihan vapaasti kenen luona haluaa

Vierailija
27/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole välttämättä huijausta jos pelaa kelan/yhteiskunnan säännöillä, itsekkin aikoinaan pidin osoitettani pojan luona ja asuin kuitenkin koko ajan avokin kanssa, kelan mukaan ihminen asuu siellä missä on kirjoilla ja voihan sitä kyläillä ihan vapaasti kenen luona haluaa

Kyllä minä sanoisin tuota huijaamiseksi. Ei se, että löytää systeemistä porsaanreiän tee itse teosta yhtään sen hyväksyttävämpää.

Vierailija
28/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen miehen, joka asuu pitkäaikaisen avopuolison kanssa, mutta virallisesti ei ole koskaan siirtänyt kirjojaan hänen luokseen, ettei avopuoliso menettäisi asumistukeaan. Eli viranomaisille päin avopuoliso näyttelee yksinasujaa.

Tällaisesta laulettiin jo 70-luvulla, laulussa Tukilisäjenkka.

Siinä suomitaan herkullisesti byrokratiaa, joka saa ihmiset keksimään erilaisia kierto- ja vippaskonsteja.

Vierailija
29/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen yhden lähihoitajan joka tekee 6kk hommia, ja sitten nostaa 24 kk anssia

Tätä jatkunut jo 7 vuotta

Mitä sitten? En mä nää tässä huijausta. Sopii hänen elämäntyyliinsä.

Vierailija
30/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko täytti just 50v. On ollut viimeksi töissä 22 vuotiaana. Sen jälkeen viisi lasta ja kaikki mahdolliset tuet joita löytyy. Nyt itkee sitä että ulkomaalaiset vie eläkkeet 😄

Voihan tuosta olla montaa mieltä, mutta huijaus tuo olisi vain, jos hän olisikin käynyt koko ajan töissä nostaen samalla täydet tuet.

Vierailija
31/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiasiallinen asunto on eri kuin väestörekisteriin merkitty asunto ja tästä syntyy epäoikeutettua etua, niin kyseessä on yksiselitteisesti petos. 

Vierailija
32/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nukuit siellä jokaisen yön kuukaudesta toiseen, ei tainnut olla ihan kyläilyä.

Vierailija
33/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse. Aikoinaan nostin normaalisti opintotukea, enkä ollut töissä tukikuukausien aikana. Sitten tuli laki joka muutti tilanteen siten että tuen määrä lasketaankin vuositulon, eikä tukikuukausien tulon mukaan, joten minun olisi pitänyt tajuta itse omatoimisesti palauttaa kevätlukukauden tuesta osa, koska seuraavan kesän kesätyötulot alensivat edelisen kevään opintotukea. Olin siis saanut liikaa opintotukea ja makselin sitä sitten myöhemmin takaisin.

Vierailija
34/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamakin tiedossa. Instagramissa tekevät yhteistöitä ja nostavat tukia. Lapset hoidossa. Kiva vähän sisustella kotia ja laittaa itteensä. Postista haetaan uutta ilmaista tavaraa eikä ilmoiteta verottajalle mitään. Mies muka muuttanut pois, mutta vilahtaa välillä kuvissa kotona. Maksimoitu tuet.

Vierailija
35/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän olleeni tukihuijari ja täällä sen voi anonyyminä paljastaa.

Asuin alaikäisenä jo omillani eivätkä köyhät vanhemmat pystyneet juurikaan auttamaan. Lukiolaisen opinto- ja asumistuki ei riittänyt elämiseen vuokranmaksun jälkeen, joten marssin sossuun pyytämään rahaa ruokaan. Pakottivat ottamaan 6000€ opintolainaa, enkä ollut silloin kovinkaan etevä talouteni kanssa.

Jossain vaiheessa ehdotettiin takaisinmaksua, mutten masennuksen takia saanut asiaa hoidettua ja laina meni ulosottoon. Erään kerran sossuntäti sanoi maksusuunnitelmaani tehdessä, ettei ole oikein pakottaa lainanottoon ruoan takia.

Muutin myöhemmin pääkaupunkiseudulle ja löysin vihdoin töitä. Tässä vaiheessa soitin parhaalle ystävälle, että maksaa jäljellä olevan lainan 3000€ ettei mun tartte maksaa niitä ulosoton lisämaksuja. Maksoin neljässä kuukaudessa takaisin, kun nostin sekä palkkaa että työttömyyskorvausta. 

Kun maksu oli kaverille hoidettu, ilmoitin saaneeni työpaikan ja lopetin työttömyyskorvauksen hakemisen.

Olenko kauhea roisto?

Vierailija
36/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen miehen, joka asuu pitkäaikaisen avopuolison kanssa, mutta virallisesti ei ole koskaan siirtänyt kirjojaan hänen luokseen, ettei avopuoliso menettäisi asumistukeaan. Eli viranomaisille päin avopuoliso näyttelee yksinasujaa.

Tässä huijataan myös taloyhtiötä, koska vesimaksu laskutetaan yleensä henkilömäärän mukaan.

No yleensä kyllä tulee tasauslasku vesistä, eli se siitä huijaamisesta! 😉

Vierailija
37/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän olleeni tukihuijari ja täällä sen voi anonyyminä paljastaa.

Asuin alaikäisenä jo omillani eivätkä köyhät vanhemmat pystyneet juurikaan auttamaan. Lukiolaisen opinto- ja asumistuki ei riittänyt elämiseen vuokranmaksun jälkeen, joten marssin sossuun pyytämään rahaa ruokaan. Pakottivat ottamaan 6000€ opintolainaa, enkä ollut silloin kovinkaan etevä talouteni kanssa.

Jossain vaiheessa ehdotettiin takaisinmaksua, mutten masennuksen takia saanut asiaa hoidettua ja laina meni ulosottoon. Erään kerran sossuntäti sanoi maksusuunnitelmaani tehdessä, ettei ole oikein pakottaa lainanottoon ruoan takia.

Muutin myöhemmin pääkaupunkiseudulle ja löysin vihdoin töitä. Tässä vaiheessa soitin parhaalle ystävälle, että maksaa jäljellä olevan lainan 3000€ ettei mun tartte maksaa niitä ulosoton lisämaksuja. Maksoin neljässä kuukaudessa takaisin, kun nostin sekä palkkaa että työttömyyskorvausta. 

Kun maksu oli kaverille hoidettu, ilmoitin saaneeni työpaikan ja lopetin työttömyyskorvauksen hakemisen.

Olenko kauhea roisto?

En nyt roistoksi sanoisi, mutta epärehellinen. Tilanteesi oli vaikea, ja näit siinä ulospääsynä huijauksen rehellisen toiminnan ja muiden ratkaisujen sijaan. Hoidit itse asiasi huonosti, ja pakotit yhteiskunnan maksamaan. Sinuun laitettu raha oli pois vielä heikommassa asemassa olevalta.

Vierailija
38/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidetaan tuntea sama koijari :) On aika pitkään huijannut sievoisia summia.

Vierailija
39/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamakin tiedossa. Instagramissa tekevät yhteistöitä ja nostavat tukia. Lapset hoidossa. Kiva vähän sisustella kotia ja laittaa itteensä. Postista haetaan uutta ilmaista tavaraa eikä ilmoiteta verottajalle mitään. Mies muka muuttanut pois, mutta vilahtaa välillä kuvissa kotona. Maksimoitu tuet.

Jyväskylä? Siellä ainakin yksi tiedossa.

Vierailija
40/147 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse lukiossa lapsilisän loputtua. Kirjat piti kustantaa omilla rahoilla, mutta vanhempien tulot vaikutti opintolisän määrään. Joten kerroin kelalle, että asun vain äitini luona (vanhemmat eronneet), niin sain sitten 70e kuussa opintolisää. Muuteen olisi tullut 0e. Vanhemmilla oli yhteishuoltajuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä