Tunnetko ketään tukihuijaria? - Millainen tarina löytyy henkilön taustalta?
Jatkuvasti saamme lukea uutisia siitä kuinka joku on jäänyt kiinni tukien huijaamisesta. On niitä joka koijaavat miljoonia ja on niitä jotka tekeytyvät sairaaksi tai piilottelevat omaisuuttaan tukien toivossa. Mikä saa ihmiset huijaamaan? Eikö kyse ole varastamisesta?
Kommentit (147)
Alla ainakin kahdesta tapauksesta juttua.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/817984-kohu-jatkuu-husu-husse…
Voih, ei mulla energiat riitä vahdata muiden rahoja, omissa on ihan riittävästi huolehtimista. Nimenomaan siten etten joutuisi tukiin varautumaan, enkä olekaan. Mitä muut mun rahoista ajattelee on mulle täysin yhdentekevää.
Tuomio tuli tänään, Kela ei ihan heti lähde oikeuteen joten melkoinen summa tai törkeä petos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole välttämättä huijausta jos pelaa kelan/yhteiskunnan säännöillä, itsekkin aikoinaan pidin osoitettani pojan luona ja asuin kuitenkin koko ajan avokin kanssa, kelan mukaan ihminen asuu siellä missä on kirjoilla ja voihan sitä kyläillä ihan vapaasti kenen luona haluaa
Jos nukuit siellä jokaisen yön kuukaudesta toiseen, ei tainnut olla ihan kyläilyä.
No milläs sen joku todistaa? Ei taija kelalla riittää resurssit kyttäämiseen!
Ei, mutta kun saavat vaikka sen nimettömän ilmiannon, niin alkavat tutkia. Pahimassa tapauksessa asianosainen joutuu petossyytteeseen. En suosittele.
Sain aikanaan hyväpalkkaisesta duunista kenkää työnantajani ajettua alas toimintansa. Sen sijaan, että olisin ottanut minulle tarjottuja töitä vastaan, päätin pitää kevään ja kesän vapaata ja nostaa siinä sivussa ansiosidonnaista. Rentouduin, urheilin, opiskelin ja vietin aikaa perheeni kanssa.
En ole koskaan tuntenut asiasta huonoa omaatuntoa. Päin vastoin. Hymyilyttää vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Yks raksaukko tekee pimeesti hommia ja nostaa täydet asumis- ja toimeentulotuet siihen päälle.
Kesti hetken kun mietin mikä on raks-aukko. Nyt en saa sitä pois päästä.
HELSINKILÄINEN sosiaalidemokraatti Samia Hagi Muse on asetettu syytteeseen Helsingin käräjäoikeudessa. Syytteen rikosnimikkeenä on petos. Asianomistajana on Kansaneläkelaitos (Kela).
Hagi Muse itse kiistää syyllisyytensä. Hän vastasi Helsingin Sanomien kysymykseen petossyytteestä viime viikolla, ettei tiedä ”tästä asiasta mitään”.