Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen irtaantumaan raadollisesta suhteesta? Olen niin ahdistunut, jopa peloissani. Inhoan itseäni.

Vierailija
12.02.2020 |

Viha on kääntynyt minuun, toisinaan tunnen vihaa myös miestä kohtaan. Elämä on harmaata ja ottaa päähän valinnat joita olen tehnyt suhteen aikana. En ole elänyt itselleni vaan toisen ehdoilla.
Suhde etenkin liian nopeasti, yritin jarrutella useaan otteeseen mutta lopulta aika vain vei ja heittäydyin tilanteeseen.

Mies kiusaa, mitätöi, pitää itseään mahtavana saaliina ja sitten taas epäilee jäänkö vai en, kehuu naisilla joita riittäisi, uhkailee lähes joka viikko erolla tai vihjaa jotain ympäripyöreää suhteemme jatkuvuudesta ja nauraa päälle. Silittää ja sanoo, etten saa loukkaantua.
Haluaa hyötyä minusta aika selvästi. Kuten kotityöt, seksi yms.
Mies on alkanut etoomaan, se kaikki kura mitä sieltä suusta tulee ja hämmentää. Vaikea suhtautua kun kaikki pitäisi ottaa kuin ei mitään.

Sitten on toinen puoli.
Uskoo minuun, kehuu paljon, antaa läheisyyttä, huomioi seksissä, lahjoo taloudellisesti(tosin ei hyvä juttu enää), tekee paljon töitä ja haluaa tulevaisuuden kanssani saman katon alla.

Mutta minä en voi luottaa mihinkään. Käytös on niin ristiriitaista ja ahdistaa, mieleni on sekaisin.
Olen yrittänyt olla hyvä hänelle mutta myös puolustautua tilanteissa joissa mitätöi.
Kaikki menee kuitenkin lopulta huumorin piikkiin ja minun herkkyyteen tai sitten mies sanoo, ettei edes ymmärrä loukkaavansa, eikä minun tule välittää.
Silti joskus naureskelee ja sanoo että kiusaa minua ja silti aina palaan.
Hiton ylimielistä käytöstä.
Toisena hetkenä taas anteeksipyyntöjä ja että enhän lähde hänen luotaan.

Tämän miehen myötä työkuvioni ovat menneet sekaisin, päihteitä kuluu luvattoman paljon(mies ei halua lopettaa vielä vaan haluaa olla viihteellä vapaat) ja minäkin olen sitten keventänyt ajatusmaailmaani.
Nyt tosin en tahtoisi enää, koko terveys menee ja tämä on todella paskaa koska tuntuu, etten osaa päättää enää mitä mieltä mistään asiasta olen.
Olenko itse sekaisin ja liian tuomitseva tai herkkä.

Ahdistaa kun mies laittaa viestiä kun on ikävä jne. Asumme siis erillämme ja aika kaukana toisistamme.
Pelkään jotain, mies on niin arvaamaton ja toisaalta joskus en usko, että hän on oikeasti paha, pelkästään vaan väsynyt ja masentunut ja purkaa sitä minuun.
Käytös on niin ailahtelevaa..

Kommentit (424)

Vierailija
81/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo ole klassista puliukon käytöstä? Siinähän mietitään korkealentoisia selityksiä ah, niin arvoituksellisen palapelimäiselle oikuttelulle.

Vierailija
82/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LUE:

Miksi se ei vain lähde ja psykopaatit ympärillämme.

Saat ne molemmat esim. Nex t orysta tai jostain muusta verkkokirjapalvelusta. Ne voi myös kuunnella äänikirjoina. 

Tuskin olet kärsinyt vielä tarpeeksi kuitenkaan. On niin vaikeaa lähteä. Ne hyvät hetket sekoittavat mielen. Mutta ihminen on juuri se, mikä se milläkin hetkellä on. Ihminen ei ole mielikuva ja toivo hyvistä hetkistä tai hänen omat puheensa siitä, kuinka sinä provosoit hänessä ikävää käytöstä. Kun hän on julma, ilkeä, arvaamaton, paha niin hän on juuri sitä eikä sitä tosiasiaa lievennä se, että välillä on toisin.

Aito rakkaus ei myöskään satuta. Ei koskaan. 

Tuhlaat elämääsi. Eron jälkeinen tyhjiö tai taloudellisten lahjojen taikka kauniiden sanojen (jotka eivät ole totta, ne ovat keino hallita sinua) kaipaus eivät koskaan ole niin isoja asioita kuin se, miten itsetuntosi murskautuu tässä kaikessa.

Aion kuunnella. Pidän muutenkin kirjojen kuuntelemisesta ja kun minulla on yksin aikaa pian paljon enemmän ja tahtomattakin ajattelen näitä asioita, niin ehkä prosessointi on syvempää ja nopeampaa kun tutustun aiheeseen toisten kokemuksien myötä. Tiedän, että raskasta se kuunteleminen välillä on kun tulee sellainen olo, miten tyhmä olen voinutkaan olla mutta ehkä se myös avaa silmiä armollisuudellekin.

Mielestäni minua on sattunut jo tarpeeksi ja olen valmis kyllä. Ei ole vaihtoehtoja ja olen selvinnyt ennenkin kipeistä asioista, se lohduttaa jollain tasolla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele jo tänään, jos mitenkään jaksat.

Keksin uuden osoitteen: aanikirjoja.sinulle ja sitten at ja sitten googlen sähköposti. Se on ehkä sellainen osoite, joka ei heti herätä ihmetystä, jos miehesi kävisi meilejäsi läpi. Kirjoita minulle, jos tuntuu, että siitä voisi olla apua.

Vierailija
84/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten miehen kaverit ovat suhtautuneet noihin julkisiin nöyryyttämisiin?

Vierailija
85/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaako joku muu kuin sinä itse olemaan vielä siinä parisuhteessa.

Vierailija
86/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele jo tänään, jos mitenkään jaksat.

Keksin uuden osoitteen: aanikirjoja.sinulle ja sitten at ja sitten googlen sähköposti. Se on ehkä sellainen osoite, joka ei heti herätä ihmetystä, jos miehesi kävisi meilejäsi läpi. Kirjoita minulle, jos tuntuu, että siitä voisi olla apua.

Kiitos kun tahdot tukea ja auttaa, tiedän tarvitsevani sitä nyt. En ehkä kehtaa ystävilleni puhua tilanteesta tai perheelleni.

Olen ollut liian sinisilmäinen miestä kohtaan ja jotkin ystävyyssuhteetkin ovat siitä hieman kärsineet.

Aion kirjoittaa sinulle mutta en vielä, huomenna haen tavarani pois. Sen jälkeen alkaa se todellinen prosessointi. On mukava tietää, että on joku joka kuuntelee ja ymmärtää omien kokemuksiensa kautta mitä käyn läpi, se on suuri apu. Palataan pian. Kiitos todella.

Ap

Vierailija
87/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle ja kaikille muille vaikeiden, toksisten, hankalien, kiukuttelevian, vähättelevien ja/tai manipuloivien miesten kanssa tekemisissä oleville suosittelen kirjaa Why Does He Do That? (Inside the Minds of Angry and Controlling Men) Sen voi lukea ja ladata ilmaiseksi englanniksi täältä; https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that.pdf

Kirjaa ei valitettavasti saa vielä suomeksi, mutta täältä voi ostaa fyysisen kopion ilmaisilla postikuluilla; https://www.bookdepository.com/Why-Does-He-Do-That-Lundy-Bancroft/97804…

Jokaisen naisen tulisi lukea tämä opus, jos minulta kysytään. 

Vierailija
88/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten miehen kaverit ovat suhtautuneet noihin julkisiin nöyryyttämisiin?

Hmm...

No mies on todella vahva persoona, ei kukaan oikein viitsi hänelle sanoa mitään, sillä takaisin tulee varmasti.

Mutta kyllähän sen kiusaantuneen ilmapiirin tuntee. Ehkä vähän naureskelevat hermostuneesti tai vain vaihtavat puheenaihetta tai jatkavat mihin viimeksi jäivät.

Yksi hänen kaveristaan kyllä antaa ihan myötätuntoakin ja keskustelee kanssani, ei mitätöi tai lähde mukaan milläänlailla. Enneminkin vain menee hiljaiseksi ja pohtivan oloiseksi. Huomioi seurassa ja tahtoo, että osallistun keskusteluihin.

Kerran kun mies jotain päissään selitti, etten muka voisi liittyä heidän seuraansa kun olimme lähdössä ulos niin tämä kaveri vain katsoi minua silmiin ja sanoi, ettei hätää, tottakai sä tuut meidän kanssa.

Hänen seura on turvallista ja sanonut minun olevan fiksukin, jollain tasolla toivoo varmasti, että ymmärrän lähteväni suhteesta vaikka ei sitä tietystikään viitsi kaverinsa aikana sanoa.

On sitten tietysti niitäkin hetkiä kun mies ylistää minua ystävien seurassa ja kertoo olevansa onnellinen, että on tavannut minut.

Kun selitän hänen huonoa käytöstään kostean illan jälkeen niin sanoo vain, että tietää joskus olevansa idiootti juotuaan ja muutkin ovat siitä hänelle maininneet. Pyytää anteeksi taas jne, sitä normaalia mitä yleensäkin.

Ap

Vierailija
89/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran, kuuntele nämä kirjat, ainakin nämä kaksi. Saat tunnukset ilmaiseksi tutustumistarjouksena kahdeksi viikoksi. Siinä kestää muutama minuutti. 

Itket varmasti. Häpeät, inhoat itseäsi, ihmettelet miksi olet ollut niin tyhmä, miksi olet niin arvoton, miksi juuri minä ja itket lisää. Huomaat kuitenkin myös, että muillekin on käynyt samoin. Narsistisia ja patologisesti psykopaattisia ihmisiä on jopa noin 10%, joten todennäköisyys sellaisen kohtaamiselle ei ole mitenkään epätodennäköistä. Erityisesti he iskevät niihin herkkiin, kiltteihin ja empaattisiin.

Toivon kovasti, että vahvimmaksi viestiksi nousisi kuitenkin, että tilanne ei koskaan tule muuttumaan. Teidän vuorovaikutuksenne ei ole tasa-arvoista. Toinen ei vain välitä. Eikä tule koskaan välittämäänkään.

Kunpa saisit käytännön tukea siihen, että saat itsesi tästä irti. Täysi irrottautuminen ja "no contact" ovat ensiarvoisen tärkeitä. Sitä ei moni tajua, mutta se on ainoa, mikä tulee toimimaan. Muuten hän manipuloi sinut takaisin tai tahallaan tulee satuttamaan sinua uusilla hoidoillaan. Se, että hän vaihtaa sinut tuosta vain seuraavaan ja tottakai paljon parempaan tulee satuttamaan sinua käsittämättömän syvästi. Itsetuntosi romahtaa. Hän yrittää esittää, kuinka heillä menee hyvin, täysin ongelmitta. Mietit, miten he onnistuivat, miksi se uusi saa kaiken sen hyvän, mitä teillä oli, mutta ilman sitä kaikkea pahaa ja ilkeää. Mietit, mikset sinä ollut pyytettömän ja jokapäiväisen rakkauden arvoinen, mutta joku toinen on. Mietit, miksi sinua piti kiusata ja satuttaa. Mikä sinussa oli vikana.

"No contact"! Tarvitset sen päästäksesi prosessoimaan sitä kaikkea ja rakentamaan itseäsi uudelleen. Kunpa uskoisit minua...

Kesään mennessä voit jo paremmin.

Vierailija
90/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lle ja kaikille muille vaikeiden, toksisten, hankalien, kiukuttelevian, vähättelevien ja/tai manipuloivien miesten kanssa tekemisissä oleville suosittelen kirjaa Why Does He Do That? (Inside the Minds of Angry and Controlling Men) Sen voi lukea ja ladata ilmaiseksi englanniksi täältä; https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that.pdf

Kirjaa ei valitettavasti saa vielä suomeksi, mutta täältä voi ostaa fyysisen kopion ilmaisilla postikuluilla; https://www.bookdepository.com/Why-Does-He-Do-That-Lundy-Bancroft/97804…

Jokaisen naisen tulisi lukea tämä opus, jos minulta kysytään. 

Kiitos tästä (olen ei-ap)! Täytyy tutustua.

Jo heti alussa erittäin hyvä huomio:

"Most books about abuse in relationships focus on women—how they’re hurt, why they stay. As important as these questions are, they can also distract us from the heart of the problem. Bancroftboldly asks—and brilliantly answers—the most important questions of all:

Why do so many men abuse women? What can be done about it?

This book is desperately needed and long overdue.”

Tätähän täälläkin aina peräänkuulutetaan ja myös niissä tapauksissa, joissa on lapsia: miksi jäätte, mikä teissä on vikana? 

Miksi niin moni mies on väkivaltainen: henkisestä, seksuaalista, sosiaalista, taloudellista ja fyysistä väkivaltaa?

Vierailija
91/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette aika vahvoja naiset jotka jäätte noihin suhteisiin. Kun pääsette niistä eroon teillä on sellaista pääomaa, mitä ei monella ole. VAHVUUTTA ja myös sitä arvostusta kunnon miestä kohtaan. Stay strong, paremmat ajat on tulossa.

Vierailija
92/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites seksuaalisuus tuommoisessa suhteessa?

Vierailija
93/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran, kuuntele nämä kirjat, ainakin nämä kaksi. Saat tunnukset ilmaiseksi tutustumistarjouksena kahdeksi viikoksi. Siinä kestää muutama minuutti. 

Itket varmasti. Häpeät, inhoat itseäsi, ihmettelet miksi olet ollut niin tyhmä, miksi olet niin arvoton, miksi juuri minä ja itket lisää. Huomaat kuitenkin myös, että muillekin on käynyt samoin. Narsistisia ja patologisesti psykopaattisia ihmisiä on jopa noin 10%, joten todennäköisyys sellaisen kohtaamiselle ei ole mitenkään epätodennäköistä. Erityisesti he iskevät niihin herkkiin, kiltteihin ja empaattisiin.

Toivon kovasti, että vahvimmaksi viestiksi nousisi kuitenkin, että tilanne ei koskaan tule muuttumaan. Teidän vuorovaikutuksenne ei ole tasa-arvoista. Toinen ei vain välitä. Eikä tule koskaan välittämäänkään.

Kunpa saisit käytännön tukea siihen, että saat itsesi tästä irti. Täysi irrottautuminen ja "no contact" ovat ensiarvoisen tärkeitä. Sitä ei moni tajua, mutta se on ainoa, mikä tulee toimimaan. Muuten hän manipuloi sinut takaisin tai tahallaan tulee satuttamaan sinua uusilla hoidoillaan. Se, että hän vaihtaa sinut tuosta vain seuraavaan ja tottakai paljon parempaan tulee satuttamaan sinua käsittämättömän syvästi. Itsetuntosi romahtaa. Hän yrittää esittää, kuinka heillä menee hyvin, täysin ongelmitta. Mietit, miten he onnistuivat, miksi se uusi saa kaiken sen hyvän, mitä teillä oli, mutta ilman sitä kaikkea pahaa ja ilkeää. Mietit, mikset sinä ollut pyytettömän ja jokapäiväisen rakkauden arvoinen, mutta joku toinen on. Mietit, miksi sinua piti kiusata ja satuttaa. Mikä sinussa oli vikana.

"No contact"! Tarvitset sen päästäksesi prosessoimaan sitä kaikkea ja rakentamaan itseäsi uudelleen. Kunpa uskoisit minua...

Aion todellakin kuunnella kirjat. Teen työn, että pääsen eroon.

Tiedän myöskin miehen kyllä lähtevän uuden matkaan samantien, en epäile sitä hetkeäkään.

Nyt täytyy sanoa, ettei se tunnu edes missään. Tiedän sen jo niin varmaksi.

Myöskin ajattelen, että mies menettää minut. Mielestäni olen hyvä ihminen, kaunis, huumorintajuinen ja seurassani on helppo olla. Miestäkin olen yrittänyt tukea ja todella olla hänelle hyvä kumppani.

En ole katkera jos hän löytää heti uuden, en usko että on siinäkään sydämellään mukana.

Tiedät näköjään varmasti mistä puhut, kiitos kun jaksat jakaa tietoa. Toimin nyt sen mukaisesti, ettei ole riskejä siitä, että hän manipuloi minua jäämään.

Sillä kun oikeasti mietin sitä, että mitä jos tämä jatkuisikin, mitä odotan tulevalta oikeasti jos jään?

No kerron, jos jatkan niin voisin edelleen huonosti, epäilisin itseäni ja miestä. En luota häneen, en ole luottanut enää pitkään aikaan.

Toki olisi hienoa jos olisi hieno talo ja varaa tehdä ja matkustella. Miehellä siihen on varaa mutta se olisi vain kulissia, en olisi kuitenkaan onnellinen enkä ole pinnallinen ihminen.

Miehen rahat tai status ei kiinnosta minua. Mies lupasi jo alussa, ettei ole pinnallinen kun yritin keskustella asiasta. En tahtonut pintaa tai kulissia elämääni mutta nyt huomaan sen olevan juuri sitä mitä vähiten toivoin.

Olisin vankilassa.

Jos tai kun en jää niin mitä silloin odottaa?

No vapaus ennenkaikkea, omat sääntöni ja rauha. Kaikki on aitoa, ei tarvitse peitellä mitään. Ei tarvitse hyväksyä asioita johon oma arvomaailma ja moraali ei todellisuudessa kykene. Stressi on suhteellisen pientä tähän verrattuna. Töitä minulla riittää, voin säästää rahaa ja haluan pitää huolta terveydestäni. Vähemmän päihteitä ja henkistä pahoinvointia.

En oikein keksi mitä menetän koska edes miehen läheisyys ei tunnu hyvältä enää.

Ap

Vierailija
94/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mies sanoi minulle aina : "Et tule koskaan löytämään kaltaistani."

Hän oli oikeassa. En myöskään halua! :P

Vierailija
95/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion todellakin kuunnella kirjat. Teen työn, että pääsen eroon.

Tiedän myöskin miehen kyllä lähtevän uuden matkaan samantien, en epäile sitä hetkeäkään.

Nyt täytyy sanoa, ettei se tunnu edes missään. Tiedän sen jo niin varmaksi.

Myöskin ajattelen, että mies menettää minut. Mielestäni olen hyvä ihminen, kaunis, huumorintajuinen ja seurassani on helppo olla. Miestäkin olen yrittänyt tukea ja todella olla hänelle hyvä kumppani.

En ole katkera jos hän löytää heti uuden, en usko että on siinäkään sydämellään mukana.

Tiedät näköjään varmasti mistä puhut, kiitos kun jaksat jakaa tietoa. Toimin nyt sen mukaisesti, ettei ole riskejä siitä, että hän manipuloi minua jäämään.

Sillä kun oikeasti mietin sitä, että mitä jos tämä jatkuisikin, mitä odotan tulevalta oikeasti jos jään?

No kerron, jos jatkan niin voisin edelleen huonosti, epäilisin itseäni ja miestä. En luota häneen, en ole luottanut enää pitkään aikaan.

Toki olisi hienoa jos olisi hieno talo ja varaa tehdä ja matkustella. Miehellä siihen on varaa mutta se olisi vain kulissia, en olisi kuitenkaan onnellinen enkä ole pinnallinen ihminen.

Miehen rahat tai status ei kiinnosta minua. Mies lupasi jo alussa, ettei ole pinnallinen kun yritin keskustella asiasta. En tahtonut pintaa tai kulissia elämääni mutta nyt huomaan sen olevan juuri sitä mitä vähiten toivoin.

Olisin vankilassa.

Jos tai kun en jää niin mitä silloin odottaa?

No vapaus ennenkaikkea, omat sääntöni ja rauha. Kaikki on aitoa, ei tarvitse peitellä mitään. Ei tarvitse hyväksyä asioita johon oma arvomaailma ja moraali ei todellisuudessa kykene. Stressi on suhteellisen pientä tähän verrattuna. Töitä minulla riittää, voin säästää rahaa ja haluan pitää huolta terveydestäni. Vähemmän päihteitä ja henkistä pahoinvointia.

En oikein keksi mitä menetän koska edes miehen läheisyys ei tunnu hyvältä enää.

Ap

Toi että miehen läheisyys ei tunnu enää hyvältä on niin pahalta tuntuvaa. Sit pitäs antaa seksiä vaikka vihaa sydämessään koko ukkoa. Yäk.

Vierailija
96/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tietääkö joku että mikä ihmisessä on  mennyt pieleen että se harjoittaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa ihmistä kohtaan jonka kanssa on solminut parisuhteen

Vierailija
97/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen sykli, gaslighting. Googleta.

Vierailija
98/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessani aloin itketmään. KAikki mitä olen kokenut vuosien aikana sai nyt nimen ja vahvistuksen sille etten ole hullu, en kuvittele asioita. Minulla on oikeus rakkauteen. Aion järjestää asiat niin että viimeistään kesällä asun yksin.

Vierailija
99/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hävettää, vieläkin, että en itse tajunnut tässäkään piilevää koukkua. Nämä tyypit kertovat juuri tätä. He ovat parasta, mitä sinulle on tapahtunut. "Olen kiltein, huomaavaisin, ihanin." "En ikinä tule satuttamaan sinua".

"Normaalin" ihmisen ei tarvitse sanoa mitään tällaista ääneen. Kiltteys, huomaavaisuus, ihanuus välittyvät käytöksestä. Ne ovat totta ja lisäksi sinulla on oikeus muodostaa mielipiteesi ihan itse. Niitä ei tarvitse sanoina istuttaa sinulle. "Normaalissa" parisuhteessa toisen ei myöskään tarvitse painottaa, ettei tule satuttamaan sinua. Sekin näkyy käytöksessä, sanoissa, teoissa, olemuksessa. Joskus tulee väärinkäsitys tai huomaamattaan loukkaa. Silloin asiasta puhutaan ja se selvitetään. Kumppanista näkee, kuinka pahoillaan hän on ja anteeksipyyntö tuntuu aidolta, ei näytelmältä. 

On todella iso hälytysmerkki, jos uusi tuttavuus kehuu itseään superlatiiveilla! Kuitenkin, tällaisen manipulatiivisen, nopeasti laskelmoidusti edenneen hirviön kohdattuani seuraavan kumppanini, sittemmin aviomieheni "suunnitelma" siitä, miten tutustumisemme voisi edetä tuntui oudolta, mutta juuri niinhän pitää asioiden mennäkin: "No, olemalla oma itseni, hyvine ja huonoine puolineni tutustun sinuun ja sinä varmaan teet niin myös." Ei koskaan mitään olen parasta sinulle ikinä, vaikka päädyimmekin naimisiin saakka.

Vierailija
100/424 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hävettää, vieläkin, että en itse tajunnut tässäkään piilevää koukkua. Nämä tyypit kertovat juuri tätä. He ovat parasta, mitä sinulle on tapahtunut. "Olen kiltein, huomaavaisin, ihanin." "En ikinä tule satuttamaan sinua".

"Normaalin" ihmisen ei tarvitse sanoa mitään tällaista ääneen. Kiltteys, huomaavaisuus, ihanuus välittyvät käytöksestä. Ne ovat totta ja lisäksi sinulla on oikeus muodostaa mielipiteesi ihan itse. Niitä ei tarvitse sanoina istuttaa sinulle. "Normaalissa" parisuhteessa toisen ei myöskään tarvitse painottaa, ettei tule satuttamaan sinua. Sekin näkyy käytöksessä, sanoissa, teoissa, olemuksessa. Joskus tulee väärinkäsitys tai huomaamattaan loukkaa. Silloin asiasta puhutaan ja se selvitetään. Kumppanista näkee, kuinka pahoillaan hän on ja anteeksipyyntö tuntuu aidolta, ei näytelmältä. 

On todella iso hälytysmerkki, jos uusi tuttavuus kehuu itseään superlatiiveilla! Kuitenkin, tällaisen manipulatiivisen, nopeasti laskelmoidusti edenneen hirviön kohdattuani seuraavan kumppanini, sittemmin aviomieheni "suunnitelma" siitä, miten tutustumisemme voisi edetä tuntui oudolta, mutta juuri niinhän pitää asioiden mennäkin: "No, olemalla oma itseni, hyvine ja huonoine puolineni tutustun sinuun ja sinä varmaan teet niin myös." Ei koskaan mitään olen parasta sinulle ikinä, vaikka päädyimmekin naimisiin saakka.

lisäksi tuollaiset miehet lyttäävät muita miehiä idiooteiksi, vaikka ovat itse pahimpia idiootteja päällä maan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi