Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varakkaat ja hyvätuloiset? Paljon kauppalasku kuussa, siis esim s-perhe tai citymarket tms

Vierailija
12.02.2020 |

Otsikossa siksi vähän kärjistäen kysytty hyvätuloisilta ettei kituuttajat tule ihmettelemään ja ällistelemään ja saarnaamaan miten ”meillä menee vai 200e kk ruokiin”.
Kerro perheen koko ja päivittäistavaraostokset (tässä siis mukana pesuaineet,ä tms muu mitä ostatte).
Mulla 1600e/7hlö ja mielestäni tää on aika vähän.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis on käytävä Cittarissa, jottei leimaannu köyhäksi ja kituuttajaksi!! :) Se nyt vaan helvetin tyhmää maksaa ylimääräistä sentiiäkään siitä maitopurkista tai vessapaperista, jonka saa muualta halvemmalla!! Kolmihenkinen perhe (yksi teini) ja meillä menee ehkä noin 300- 400 e/kk kuukaudessa päivittäistavaroihin (sis. kaikki ruoka, juomat, hygienia, pesuaineet, siteet) emmekä käytä Cittaria. 

Minulla on ainakin paljon suurempi pula ajasta kuin rahasta. Monella hyvätuloisella on sama tilanne. Teet ruokaostokset Cittarissa tai K-Supermarketissa, koska niiden liha- ja kalatiskien vaöikoimat ovat ylivoimaisia muihin kauppoihin nähden (Stockan Herkkua ei ole minulle kätevässä paikassa). Kun sitten ostan paremmat ruoat niistä, niin en todellakaan halua käyttää ylimääräistä aikaa siihen, että kävisin hakemassa maidon ja muun bulkkitavaran Lidlistä tai edes Prismasta. Säästetyt eurot eivät vain ole minulle sen ylimääräisen ajan ja vaivan arvoisia.

Meillä on kaikki kaupat yhtä kaukana: 3-4 km Cittari, Prisma, Herkku ja Lidl. Minä valitsen kaupan sen mukaan, mitä olen ostamassa eniten. Herkussa käyn vähemmän, syynä parkkipaikan vaikeus.

Meillä nettotulot ovat 7000 e, mutta silti käyn vähintään kerran kuussa Lidlissä.

Käyn siellä aina, kun espressopavut ja oliiviöljy on loppu, sekä tarvitsen paljon kasviksia/hedelmiä.

Lidlissä on parhaat hedelmät. Ja kahvipapuja ja öljyä meillä menee paljon, ja katson ihan rahaa siinä. Samalla tietty ostan kärryn täyteen.

Prismasta en oikeastaan tykkää yhtään. Se on tylsä. Menen sinne vain, jos ostan pesuaineita tai muuta ei-ruokaa.

Maidot ja pikkutäydennykset haen lähi k-kaupasta.

Vierailija
62/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla keskimäärin 200€/kk ja miehellä saman verran. Eli 400€/kk, 2 hengen talous. Molemmat hyvätuloisia ja syödään terveellisesti ja monipuolisesti.

Ai jaa, meillä on aikuinen ja teini ja menee tuo sama 600 e/kk terveelliseen ruokaan. Olen pienituloinen YH

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla keskimäärin 200€/kk ja miehellä saman verran. Eli 400€/kk, 2 hengen talous. Molemmat hyvätuloisia ja syödään terveellisesti ja monipuolisesti.

Ai jaa, meillä on aikuinen ja teini ja menee tuo sama 600 e/kk terveelliseen ruokaan. Olen pienituloinen YH

Komppi. Sama täällä. Hyvätuloisena pariskuntana en kehtaisi elvistellä 600e ruokalaskulla, siihen kun pystyy pienituloinen yksinhuoltajakin. 

Vierailija
64/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee 800e/kk, taloudessa neljä henkilöä. Mukana pesuaineet, kaikki mitä syödään (myös ulkona), polttoaineet ja satunnaiset kodinostokset.

Aika pienellä selviätte. Meitä 2 ja pienet tulot, mutta ruokalasku samaa luokkaa.

Vierailija
65/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000-1200€ kolmelta hengeltä

Vierailija
66/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanen kysyä, mitä ihmettä ostat että kauppaan menee tuollainen summa? 1600€ / kk tekee 19200 € vuodessa.

Eihän se ole henkilöä kohden kuin+200e, ei paljoa, jos on varaa laittaa ruokaan...

Vierailija
67/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ostokset noin 1000€ kuussa, siitä noin 300€ polttoaineisiin.

Eikä kyllä olla mitään hyvätuloisia, vaan keskituloisia ja puolison kanssa bruttotulot yhteensä noin 90-100 tonnia vuodessa.

Vierailija
68/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanen kysyä, mitä ihmettä ostat että kauppaan menee tuollainen summa? 1600€ / kk tekee 19200 € vuodessa.

Eihän se ole henkilöä kohden kuin+200e, ei paljoa, jos on varaa laittaa ruokaan...

Mua rupesi nyt kiinnostelemaan, etta MITA sielta kaupasta ostetaan, etta tuon 200 euroa/henki saa viikossa kulumaan? :D 

Kun siis me syodaan seka erittain monipuolisesti, etta normaalisti terveellisestikin (vihanneksia ja hedelmia paivittain), ja joskus herkutellaankin vahan spesiaalimmilla ruokalajeilla. 

Eika me silti, vaikka miten reviteltaisiin, saada menemaan enemman kuin satanen viikossa kauppaan kahdelta + koiralta ja tassakin on jo sitten jonkin verran alkoholijuomia mukana...

Vierailija
69/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä 2 aikuista. Menee noin 600€/kk. Sisältäen ruoan lisäksi kaikki wc-paperit, pesuaineet yms. 

Vierailija
70/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua rupesi nyt kiinnostelemaan, etta MITA sielta kaupasta ostetaan, etta tuon 200 euroa/henki saa viikossa kulumaan? :D 

Kun siis me syodaan seka erittain monipuolisesti, etta normaalisti terveellisestikin (vihanneksia ja hedelmia paivittain), ja joskus herkutellaankin vahan spesiaalimmilla ruokalajeilla. 

Eika me silti, vaikka miten reviteltaisiin, saada menemaan enemman kuin satanen viikossa kauppaan kahdelta + koiralta ja tassakin on jo sitten jonkin verran alkoholijuomia mukana...

Tuossahan oli alunperin kysymys siitä, että 7-henkinen perhe käyttää ruokaan 1600 eur / kk, siis vähän päälle 200 euroa henkeä kohden kuukaudessa, ei viikossa.

Vierailija
71/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan oli alunperin kysymys siitä, että 7-henkinen perhe käyttää ruokaan 1600 eur / kk, siis vähän päälle 200 euroa henkeä kohden kuukaudessa, ei viikossa.

Ai joo, sori. Aivojumitus. 

Carry on! :D 

Vierailija
72/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

800€/3 hlöä ja ainakin yhdet vieraat eli n 12 hlöä / kk.

Enemmänkin menisi kevyesti

Vierailija
73/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 650 e, kaksi aikuista. Lounaat syödään aina ulkona, illalliset pari kertaa viikossa.

Vierailija
74/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan tarkkaan laskenut, mutta veikkaa 1500 eur, (äiti + isä ja lähes teini-ikäiset tyttö ja poika). Syömme mielestäni laadukkaasti ja terveellisesti pääsääntöisesti.

Vierailija
75/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 700 cittariin. Lisäksi vessapaperit, ulkokananmunat ja iso osa raa'asta lihasta muualta.

2+1, kokataan itse ja eväät töihin.

Vierailija
76/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sellaista 20-25 euron päiväkulutusta "kattona". Eli jos menee yli 50 euroa kerralla kauppaan, ei "saa" mennä huomenna, eikä ylihuomenna kauppaan. Arvioisin, että alle 200 euron hujakoilla viikkokulutus pyörii. Jos pari viikkoa lähellä satasta, tulee väkisinkin liki parin sadan viikko perään, kun täytetään "loppuunsyötyjä" varastoja.

Jos ei juurikaan seuraile mitä menee kauppaa, niin tuppaa menemään yli 800 euroa kuukaudessa.

Vierailija
77/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän sellaista 20-25 euron päiväkulutusta "kattona". Eli jos menee yli 50 euroa kerralla kauppaan, ei "saa" mennä huomenna, eikä ylihuomenna kauppaan. Arvioisin, että alle 200 euron hujakoilla viikkokulutus pyörii. Jos pari viikkoa lähellä satasta, tulee väkisinkin liki parin sadan viikko perään, kun täytetään "loppuunsyötyjä" varastoja.

Jos ei juurikaan seuraile mitä menee kauppaa, niin tuppaa menemään yli 800 euroa kuukaudessa.

Kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Vain yksi aikuinen syö lämpimän ruuan muualla, muut syövät kotona.

Vierailija
78/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 600€ kuussa. 4 hlö perheessä. 2 aikuista ja lapset 7v.&4v.

Ja olemme hyvätuloisia.

Vierailija
79/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 600€ kuussa. 4 hlö perheessä. 2 aikuista ja lapset 7v.&4v.

Ja olemme hyvätuloisia.

Tarkistin asian s-tililtä ja keskimäärin 450€ kuussa mennyt viimeisen vuoden aikana.

Vierailija
80/84 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 800 euroa/kk. 4 hlöä.