Varakkaat ja hyvätuloiset? Paljon kauppalasku kuussa, siis esim s-perhe tai citymarket tms
Otsikossa siksi vähän kärjistäen kysytty hyvätuloisilta ettei kituuttajat tule ihmettelemään ja ällistelemään ja saarnaamaan miten ”meillä menee vai 200e kk ruokiin”.
Kerro perheen koko ja päivittäistavaraostokset (tässä siis mukana pesuaineet,ä tms muu mitä ostatte).
Mulla 1600e/7hlö ja mielestäni tää on aika vähän.
Kommentit (84)
Olen hyvätuloinen sinkku. Ruokaan ja juomaan menee noin tonni kuussa. Olen alkoholin suurkuluttaja ja en juuri koskaan syö kotona, aina ravintoloissa
700-800 kuussa, kaksi aikuista, kaksi teiniä ja kaksi koiraa.
Punaista lihaa tosi harvoin, marjoja ja omppuja tulee omalta pihalta, samaten yrttejä ja vihanneksia.
Aloitetaan lounaista, niihin menee molemmilta n.150 eli n.300€. Ruokakaupan lasku on n.800€(4h). Lauantaisin käydään brunssilla a'n80-100 eli n 350, lisäksi käytetään Woltia ehkä n.100 eurolla. Eli yhteensä n.1550€.
En ole vähään aikaan katsonut, mutta viimeksi kun katsoin, meni 800€/kk ja lisäksi työpaikkalounaat päälle. Meitä on kaksi ja isommat ostokset tehdään Citymarketista, Alepasta täydennyksiä. Prismassa käydään nykyisin harvemmin, ei ole yhtään ihan lähellä ja tulee paha mieli kun siellä ei ole mitään hyvää.
Jouluruokiin meni 500€. Ihan naurettavaa! Enimmäkseen oltiin joulu kahdestaan, yhtenä päivänä kävi tytär ja vävy syömässä. Mies ei vaan jotenkin pysty hillitsemään itseään kun on joku juhlapyhä ja ajautuu sinne Citymarketin herkkujen ääreen.
Meillä menee kahdestaan (lapset jo lentäneet pesästä) 200-250e/vko. Tuossa on mukana ruoat, juomat (ml. alkoholi, jota menee reilusti), ja erilaiset siivous-/taloustarvikkeet ja -aineet ym. Eli pyöreästi ehkä tonni kuussa. Ennen meni varmaan puolet enemmän, kun lapset (2) oli vielä kotona.
Meitä 2 + teini. Ja Välillä vähän muitakin.
Lasku 600-900 kk. Lisäksi lounaat töissä, ja kerran viikossa syömme ulkona.
Käyn kyllä Lidlissäkin kerran kuussa....
Meillä menee 200- 250 e / kk. Tässä on mukana opiskelevan lapsen perhe, jonne vien 2x viikossa 2 isoa kassia ruokaa ym. Me syömme lisäksi lounaat töissä tyyliin seisova pöytä, se otetaan tilistä, en muista hintaa. Kaupan kuiteista olen pitänyt välillä kirjaa. Olen kiinnostunut tekemään budjetteja. Itse syön aika vähän. Kesällä ulkona syöminen ja mökillä vieraille tarjoilu nostaa hintaa. Kauppa on Lidl tai Hangon Lidl. Ei meillä ole tarvetta säästää mihinkään. Alkoa ja tupakkaa ei osteta.
1 hlö talous.
Tammikuussa meni ruokaan näemmä 284,66 euroa. Sisältää työpaikkalounaat ruokalassa päivittäin, yhden kerran hotellin ravintolassa syömisen + yhden kerran noutoruuan (intialaista).
Kodintarvikkeisiin 35,89 euroa (tavallista enemmän, ostin mm. raastinraudan ja pastamitan) ja hygieniatarvikkeisiin 5,36 euroa mikä taitaa tarkoittaa kahta hammastahnatuubia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee kahdestaan (lapset jo lentäneet pesästä) 200-250e/vko. Tuossa on mukana ruoat, juomat (ml. alkoholi, jota menee reilusti), ja erilaiset siivous-/taloustarvikkeet ja -aineet ym. Eli pyöreästi ehkä tonni kuussa. Ennen meni varmaan puolet enemmän, kun lapset (2) oli vielä kotona.
Jäi sen verran vaivaamaan, kun tajusin etten itsekään oikein tiedä paljonko menee, että katsoin huvikseni viimeisten puolen vuoden menot nettipankista. Jos jättää joulukuun pois, koska lapset olivat kotona ja joulunpyhien aikaan kuitenkin tulee aina ostettua aika paljon ekstraa, niin keskiarvo on n. 1400e/kk, eli ei se aiemmin veikkaamani tonni kuussa ihan riittänytkään. Kappas.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään käsitystä! En ole koskaan tullut laskeneeksi. Käymme Stockan herkussa, Ullanlinnan Anton&Antonissa, Artesaanileipomossa ja Hakaniemen hallissa. Sekä miehellä että minulla on Stockan ylin kortti, pisteet kummallakin n 40000, mikä varmaan kertoo jotain meidän ostotottumuksistamme.
Onko se paremman värinen kantiskassi myös...?
1500e/5 henkilöä helposti, ja ollaan pienituloisia. Ja sää maksat, ketuttaako ap?
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee 200- 250 e / kk. Tässä on mukana opiskelevan lapsen perhe, jonne vien 2x viikossa 2 isoa kassia ruokaa ym. Me syömme lisäksi lounaat töissä tyyliin seisova pöytä, se otetaan tilistä, en muista hintaa. Kaupan kuiteista olen pitänyt välillä kirjaa. Olen kiinnostunut tekemään budjetteja. Itse syön aika vähän. Kesällä ulkona syöminen ja mökillä vieraille tarjoilu nostaa hintaa. Kauppa on Lidl tai Hangon Lidl. Ei meillä ole tarvetta säästää mihinkään. Alkoa ja tupakkaa ei osteta.
Siis viet kuukaudessa 16 isoa kassillista ruokaa. Paljonko on yhden kassin arvo? Jos 20€, niin siihen menee 320. Ei taida tuo 200€ olla ihan todellinen luku.
Ihan jäätäviä ruokamenoja teillä!!
Meillä menee 4000-500 eur/ kk, 2 aikuista, 2 poikaa, joista toinen suuriruokainen kasvava teinipoika.
Mutta me ollaankin hintatietoisia, ostetaan tarjoustuotteita, valmistetaan itse halpoja kotiruokia, limsat ym sellaiset vain viikonloppuisin. Ostetaan myös punalaputettuja tuotteita esim lihaa ja välillä ostetaan kun halvalla saa esim lihaa pakkaseen.
Syödään muuten hyvin! Viikonloppuisin esim juhlavampaa. Itsetehtyä stroganofia, paahtopaistia, pihviä yms jos löydetään tarjouslihaa.
Siis 400-500 eur/ kk
Ja tulot n 7000 eur brutto/kk yhteensä
600-700 euroa / kk. Kaksi aikuista ja kolme aikuista lasta, jotka ovat jo muuttaneet pois kotoa, mutta käyvät epäsäännöllisesti kotona syömässä (yksi lähes joka viikonloppu). Lisäksi työpaikkalounaisiin menee yhteensä noin 300 euroa kuukaudessa (siis kahdelta yhteensä).
Ulkona syömme vain 1-2 kertaa kuussa, jos työpaikkalounaita ei lasketa.
Meitä on kaksi aikuista ja koira. Tyttären perhe asuu lähellä, syövät täällä jonkin verran vaihtelevalla kokoonpanolla. Poika käy ehkä kerran kuussa ja on yön yli. Ostoksiin menee 550-800 euroa kuussa + silloin tällöin lounaat ulkona. Yleensä syömme töissä eväitä ja iltaruaan kotona. Minä käyn kerran viikossa kaupassa, lasku 130-170 euroa. Sisältää miehen oluet ja mun saunasiiderin. Mies saattaa käydä toisen kerran hakemassa evästä tai maitoa - lasku alle 20 e. Koiranruoka noin 17 euroa/kk kotiinkuljetuksella, mutta se syö myös kotiruokaa, marketin hammasluita ym.
Vierailija kirjoitti:
Siis 400-500 eur/ kk
Ja tulot n 7000 eur brutto/kk yhteensä
Uskon kyllä, että noinkin pärjää. Meillä tulot on selvästi päälle 7000 netto. En näe mitään syytä, miksi meidän pitäisi pihistellä ruokakaupassa. Jos sinne ja työpaikkalounaisiin menee yhteensä tonni kuussa, jää vielä yli kuusi tonnia muuhun elämään ja sijoitettavaksi.
Juuri katsoin mobiilista viime vuoden niin s-ryhmään noin 3700€ ja k-mobiilissa näkyi noin 3400€ ja tuohon tulee vielä päälle jotain satasia koska maksan usein käteisellä kaupassa. Eli noin 650€ kuussa ja meitä on kaksi henkeä. Tulot meillä yhteensä jotain 400 000€ vuodessa. Syödään hyvin enkä kyllä koskaan katso ruokakaupassa hintaa, kuitenkin ostetaan tosi paljon punalappuisia tuotteita ihan ekologisuudesta hävikin välttämiseksi.
Näyttää S-Kanavan mukaan olleen 12 kk ostokset aika tarkaan 4.000 €. Leikitään, että muualle menee tonni.
Tekee 450 €/kk kahdelle hengelle.