Varakkaat ja hyvätuloiset? Paljon kauppalasku kuussa, siis esim s-perhe tai citymarket tms
Otsikossa siksi vähän kärjistäen kysytty hyvätuloisilta ettei kituuttajat tule ihmettelemään ja ällistelemään ja saarnaamaan miten ”meillä menee vai 200e kk ruokiin”.
Kerro perheen koko ja päivittäistavaraostokset (tässä siis mukana pesuaineet,ä tms muu mitä ostatte).
Mulla 1600e/7hlö ja mielestäni tää on aika vähän.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
1500e/5 henkilöä helposti, ja ollaan pienituloisia. Ja sää maksat, ketuttaako ap?
Kyllä, jos olette sossulokkeja. Mun palkasta ryöstetään puolet, jotta kaltaisesi saavat eltuksen.
Ihmiset jotka taivastelee summia, katsokaa nyt sitä perheen kokoa, 7-henk perheen kulut ihan eri asia kuin 3-henk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jäätäviä ruokamenoja teillä!!
Meillä menee 4000-500 eur/ kk, 2 aikuista, 2 poikaa, joista toinen suuriruokainen kasvava teinipoika.
Mutta me ollaankin hintatietoisia, ostetaan tarjoustuotteita, valmistetaan itse halpoja kotiruokia, limsat ym sellaiset vain viikonloppuisin. Ostetaan myös punalaputettuja tuotteita esim lihaa ja välillä ostetaan kun halvalla saa esim lihaa pakkaseen.
Syödään muuten hyvin! Viikonloppuisin esim juhlavampaa. Itsetehtyä stroganofia, paahtopaistia, pihviä yms jos löydetään tarjouslihaa.Niin siis tämä ketju oli varakkaille ihmisille, he yleensä syövät pihviä kun haluavat eikä silloin kun se on -30% tarjouksessa.
Me ei syoda juuri koskaan pihvia, vaikka siihen olisi varaakin. Emme syo oikeastaan ollenkaan punaista lihaa (paitsi just tata kirjoittaessani muistin, etta tein pari viikkoa sitten osso buccoa :D)
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee 4000-500 eur/ kk, 2 aikuista, 2 poikaa, joista toinen suuriruokainen kasvava teinipoika.
Mutta me ollaankin hintatietoisia, ostetaan tarjoustuotteita, valmistetaan itse halpoja kotiruokia, limsat ym sellaiset vain viikonloppuisin. Ostetaan myös punalaputettuja tuotteita esim lihaa ja välillä ostetaan kun halvalla saa esim lihaa pakkaseen.
Syödään muuten hyvin! Viikonloppuisin esim juhlavampaa. Itsetehtyä stroganofia, paahtopaistia, pihviä yms jos löydetään tarjouslihaa.Niin siis tämä ketju oli varakkaille ihmisille, he yleensä syövät pihviä kun haluavat eikä silloin kun se on -30% tarjouksessa.
Me ei syoda juuri koskaan pihvia, vaikka siihen olisi varaakin. Emme syo oikeastaan ollenkaan punaista lihaa (paitsi just tata kirjoittaessani muistin, etta tein pari viikkoa sitten osso buccoa :D)
Tämä liittyy asiaan miten?
Siis on käytävä Cittarissa, jottei leimaannu köyhäksi ja kituuttajaksi!! :) Se nyt vaan helvetin tyhmää maksaa ylimääräistä sentiiäkään siitä maitopurkista tai vessapaperista, jonka saa muualta halvemmalla!! Kolmihenkinen perhe (yksi teini) ja meillä menee ehkä noin 300- 400 e/kk kuukaudessa päivittäistavaroihin (sis. kaikki ruoka, juomat, hygienia, pesuaineet, siteet) emmekä käytä Cittaria.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee 800e/kk, taloudessa neljä henkilöä. Mukana pesuaineet, kaikki mitä syödään (myös ulkona), polttoaineet ja satunnaiset kodinostokset.
Vähän menee nyt oudoksi, jos jopa polttoaineet ja kotiin hankittavat tavarat (oletan että tyyliin verhot tai kahvimuki) lasketaan kauppalaskuun mukaan. Luulin, että näissä kyselyissä haetaan lähinnä ruokatavaroiden loppusumma, toki monissa laskelmissa on myös mukana taloustavarat (leivinpaperi, wc-paperi, tiskiharja, tiskirätit, yms..). Mielestäni pesuaineita, oli ne sitten kodin tai henkilön, ei kuuluisi laskea mukaan.
Eli todellisuudessa monilla ei menekään itse ruokaan paljon rahaa, koska mukaan on laskettu kaikenmaailman hömppäostokset ja ulkonasyömiset + työpaikkaruokailu (ellei ole kotoa otetut eväät).
Eikö se ole hyvä, että käytetään rahaa?
Meillä 6 henkeä ja ruokaan menee 1500-2000e/kuussa. Ruoat tilaan kotiinkuljetuksella Citymarketista. Ei tuohon hintaan tarvitse edes mitään ihmeitä syödä, pelkästään tuoreisiin marjoihin saa kulumaan useamman satasen kuussa näin isolla perheellä.
Rahaa menee myös reilusti säästöön, joten ei kaikkea tuhlata syömiseen.
Siinä 300-400 , käydään kyllä pääasiassa Ludlissä. Vain köyhät maksavat ruuasta (ja monesta muusta asiasta) ylimääräistä.
Syödään paljon keittoja ja vihanneksia, ei haluta lihoa.
Nelihenkinen perhe ja noin 1500 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä liittyy asiaan miten?
Siten, etta varakkaiden ihmisten oletetaan ostavan pihvia.
En ole laskenut, mutta vähintään tonni. Ulkonasyömiset päälle, niin ainakin 1500e. 4 henkeä.
En saa mitenkään yli 500e kuussa ruokaan vaikka ostetaan myös paljon herkkuja. 4 hengen perhe ja ei raha ongelmia.
Ilmeisesti haettiin kaupan ruokiin menevää rahasummaa. Ei ulkona syömisiä lasketa mukaan. Vanhemmat ja 2 nuorta. About 500-600 €kk. Summaan sisältyy hygienia tuotteet, ne saa marketeista ruokaostosten yhteydessä näppärästi.
n. 500,00 euroa/kk 2 aikuista ja kissa. Ostetaan luomua ja kaikki ruoka tehdään gluteenittomana.
Kauppalasku noin 800. Mutta paljon syömme muualla kuin kotona.
1 aik+ 3 teiniä. 560e/kk ( sisältää myös evääni töihin, ei Alkoa)
Vierailija kirjoitti:
Siis on käytävä Cittarissa, jottei leimaannu köyhäksi ja kituuttajaksi!! :) Se nyt vaan helvetin tyhmää maksaa ylimääräistä sentiiäkään siitä maitopurkista tai vessapaperista, jonka saa muualta halvemmalla!! Kolmihenkinen perhe (yksi teini) ja meillä menee ehkä noin 300- 400 e/kk kuukaudessa päivittäistavaroihin (sis. kaikki ruoka, juomat, hygienia, pesuaineet, siteet) emmekä käytä Cittaria.
Minulla on ainakin paljon suurempi pula ajasta kuin rahasta. Monella hyvätuloisella on sama tilanne. Teet ruokaostokset Cittarissa tai K-Supermarketissa, koska niiden liha- ja kalatiskien vaöikoimat ovat ylivoimaisia muihin kauppoihin nähden (Stockan Herkkua ei ole minulle kätevässä paikassa). Kun sitten ostan paremmat ruoat niistä, niin en todellakaan halua käyttää ylimääräistä aikaa siihen, että kävisin hakemassa maidon ja muun bulkkitavaran Lidlistä tai edes Prismasta. Säästetyt eurot eivät vain ole minulle sen ylimääräisen ajan ja vaivan arvoisia.
400-500 euroa/kk, kaksi aikuista ja yksi teini. Ostetaan laadukasta ja terveellistä ruokaa, paljon luomua, kaikki ruoka tehdään itse. Pari-kolme kertaa kuussa ulkona syömässä, ei laskettu mukaan tuohon summaan. S-marketissa asioidaan pääasiassa, koska se on lähin.
En tiedä tarkkaa summaa, mutta 500-800 euron välillä pyörii. Toivottavasti ei enemmän...2 henkilöä, lounaat syödään ulkona, aamupalan ostan työpaikan ravintolasta usein. Mies tekee ruuan alusta alkaen ja laadukkaista raaka-aineista. Ruokakuluja voisi helposti pienentää, mutta ei ole ollut tarvetta niin ei ole säästetty. Entisenä pienituloisena ja köyhästä lapsuuden perheestä lähtöisin välillä mietin, että "tuhlaako" liikaa. 2-4 kertaa tulee syötyä iltaisin ulkona myös.
Niin siis tämä ketju oli varakkaille ihmisille, he yleensä syövät pihviä kun haluavat eikä silloin kun se on -30% tarjouksessa.