Varakkaat ja hyvätuloiset? Paljon kauppalasku kuussa, siis esim s-perhe tai citymarket tms
Otsikossa siksi vähän kärjistäen kysytty hyvätuloisilta ettei kituuttajat tule ihmettelemään ja ällistelemään ja saarnaamaan miten ”meillä menee vai 200e kk ruokiin”.
Kerro perheen koko ja päivittäistavaraostokset (tässä siis mukana pesuaineet,ä tms muu mitä ostatte).
Mulla 1600e/7hlö ja mielestäni tää on aika vähän.
Kommentit (84)
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Ja ”s-perhe” tarkoittaa siis kauppaperhettä nimillä sale, prisma, s-market jne
1100-1200e/kk. 5 henkinen perhe, kolme teinipoikaa talossa. Jonkun verran syödään myös ulkona, 3-4x kuukaudessa ainakin.
Kyllä meillä tonni vähintään menee kolmelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Rikottiinko nyt yhdenvertaisuuslakia? :)
Mulla keskimäärin 200€/kk ja miehellä saman verran. Eli 400€/kk, 2 hengen talous. Molemmat hyvätuloisia ja syödään terveellisesti ja monipuolisesti.
Meillä menee 800e/kk, taloudessa neljä henkilöä. Mukana pesuaineet, kaikki mitä syödään (myös ulkona), polttoaineet ja satunnaiset kodinostokset.
Saanen kysyä, mitä ihmettä ostat että kauppaan menee tuollainen summa? 1600€ / kk tekee 19200 € vuodessa.
Suunnilleen menee 1000 euroa kuukaudessa kahdelta hengeltä, mutta syömme lisäksi kyllä paljon ulkona sekä lounaita että ilallisia.
Noin 700 €/kk. 2 aikuista, koira ja 2 kissaa. Tuossa siis vain päivittäistavaraostokset, ravintolassa syömiset tulee vielä tuon päälle.
Ehka n. 300 kuussa, jos viinit ja oluetkin lasketaan. 2 aikuista, iso koira ja ilmeisesti nykyaan myos kissa.
Taman lisaksi kaydaan usein myos ulkona syomassa tai tilataan (tosin harvoin) noutoruokaa.
Niin ja asutaan Alankomaissa, ruoka on taalla vahan edullisempaa kuin Suomessa (mutta eritoten hedelmat ja tietyt vihannekset seka liha ovat edelleen kalliita). Alkoholi toki sitten aika paljonkin halvempaa.
En tiedä, autokuski hoitaa nämä asiat.
Ei mitään käsitystä! En ole koskaan tullut laskeneeksi. Käymme Stockan herkussa, Ullanlinnan Anton&Antonissa, Artesaanileipomossa ja Hakaniemen hallissa. Sekä miehellä että minulla on Stockan ylin kortti, pisteet kummallakin n 40000, mikä varmaan kertoo jotain meidän ostotottumuksistamme.
Riippuu ihan hirveästi siitä, syönkö paljon ulkona vai kotona. No, 400-500 e menee helposti. Sinkku olen. Koiralle ei osteta kaupasta ruokaa vaan erikoisruokaa eläinlääkäriltä noin 100 e/kk.
Tonnin verran ja meitä on kaksi aikuista sekä teini + lemmikki.
Olemme nuoripari, nettotulot yhteensä 6600e/kk. Ruokaa kauppaan menee yhteensä noin 250-300€/kk. Syömme myös ulkona jonkin verran, ehkä 2-4x/kk.
Elämme säästeliäästi arjessa, tosin matkustelemme ja yövymme hotelleissa ihan suomessakin noin joka toinen kk. Molemmilta elämiseen menee asumismenot mukaan lukien 1000-1200€/kk. Säästämme asuntoon ja sijoitamme osakkeisiin noin 1500€/kk per nenä. Loput meneekin matkusteluun.
Täälläkin tonni kuussa tyyliin. Viisihenkinen perhe, joista lapset teinejä.
Asun yksin. Ruokaan ja pesuaineisiin yms. menee karkeasti noin 200 e kuussa. En säästele. Laitan kunolla ruokaa hyvin harvoin, niin siksi menee noin paljon. Tämän lisäksi käyn kahviloissa ja syön ulkona ehkä 30 e edestä. Alkoholiin menee keskimäärin 20 e. Eli yhteensä 250.
Veikkaisin että jossain 1000 euron paikkeilla se kai on ollut, ei tule pahemmin laskettua. Tämä siis kahdelta henkilöltä. Ei sisällä Alkosta ostettuja ruokajuomia. Eipä tuota Suomessa paljon ruokakauppaan mene kun tarjonta siellä on käsittämättömän huonoa. Keskieuroopan ja Italian isoissa marketeissa käyneet tietävät mitä tarkoitan. Suomessa ei jostain syystä millään ymmärretä että se vähän parempikin tavara voisi mennä kaupaksi jos sitä olisi tarjolla, vaikea on ostaa kun ei mitään ole. Järvenpään Citymarket on vähän sinne päin mutta on niin kaukana ettei sinne viitsi ruuan perässä ajella.
Siis muutkin kuin hyvätuloiset saa vastata kunhan ei ala tuo ihmettely ja kituuttelu.