Kyllähän käsidesillä voi puhdistaa puhelimen?
Pyyhkii vaan kuivaksi, eikö vain? Ei pitäisi olla haittaa puhelimelle?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saippuoin S-seiskani astianpesuaineella ja huuhtelen vesihanan alla. Suuntaan vesisuihkun keskelle näyttöä ja takakantta ja pidän puhelinta hieman pystyssä, jottei latausliitäntään menisi kauheasti vettä. Sitten pyyhin puhtaalla pyyhkeellä kuivaksi ja ravistan aukot tyhjiksi. Lataus ei onnistu heti, ilmoittaa kosteudesta liittimessä. Varmaan sata kertaa olen pessyt noin ilman vahinkoa.
Et kuulosta kovin fiksulta.
Kyseinen puhelinmalli kestää testin mukaan puolen tunnin veden alle upotuksen. Ei siinä kovin fiksu tarvitsekaan olla, kun ymmärtää puhelimen kestävän silloin myös kevyen vesipesun.
Käsidesillä puhelimen putsaus.. Ei hyvää päivää!! Ei sovi minkään tavaran puhdistukseen ja desonfiointiin. Niissä on ihon suojan ja hoidon vuoksi glyseriiniä, joka taas jättää mahtavan tarttumispinnan bakteereille... ja kasvualustan. Sitte tämä "olen pyyhkinyt talouspaperilla kuivaksi".
Desinfiointiaika on aineen kuivamisaika ihollakin. Eli saavuttaakseen tarkoituksensa desinfioinnissa, ainetta pitää olla litilölli märäksi asti ja antaa kuivaa itsekseen. Jos kuivaa paperilla, vaikutusaika ja täyty ja on täysin hyödytön käyttö.
Pistäkää ne luurit minigrip-pussiin kun ootte liikenteessä. Ihan hyvin toimii se kosketusnäyttö siitä läpi. Kotona sitten tipautatte puhtaan puhelimen pois pussista vaikka sohvalle ja putsaatte pussin.
Tai näin mä teen, koska oon ihan liian laiska putsatakseni sitä puhelinta jatkuvasti.
Pyyhin käsidesillä ja veteen kostutetulla käsipaperilla.
Desinfioin puhelimeni 95% etanolilla, eikä se ainakaan vielä ole sulanut.
Vierailijapa hyvinkin kirjoitti:
Käsidesillä puhelimen putsaus.. Ei hyvää päivää!! Ei sovi minkään tavaran puhdistukseen ja desonfiointiin. Niissä on ihon suojan ja hoidon vuoksi glyseriiniä, joka taas jättää mahtavan tarttumispinnan bakteereille... ja kasvualustan. Sitte tämä "olen pyyhkinyt talouspaperilla kuivaksi".
Desinfiointiaika on aineen kuivamisaika ihollakin. Eli saavuttaakseen tarkoituksensa desinfioinnissa, ainetta pitää olla litilölli märäksi asti ja antaa kuivaa itsekseen. Jos kuivaa paperilla, vaikutusaika ja täyty ja on täysin hyödytön käyttö.
Just tätä olin itsekin tulossa kirjoittamaan. Nimenomaan glyseriini jää tahmaksi puhelimen pintaan. Käyttäkää vaikka desinfiointipyyhkeitä ja jättäkää se puhelin kotiin kauppareissun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailijapa hyvinkin kirjoitti:
Desinfiointiaika on aineen kuivamisaika ihollakin. Eli saavuttaakseen tarkoituksensa desinfioinnissa, ainetta pitää olla litilölli märäksi asti ja antaa kuivaa itsekseen. Jos kuivaa paperilla, vaikutusaika ja täyty ja on täysin hyödytön käyttö.Just tätä olin itsekin tulossa kirjoittamaan. Nimenomaan glyseriini jää tahmaksi puhelimen pintaan. Käyttäkää vaikka desinfiointipyyhkeitä ja jättäkää se puhelin kotiin kauppareissun ajaksi.
Mitäs kassajonossa sitten tekee, jos ei ole puhelinta?
Isopropanoli on käytetyin jopa huollossa.
Tällä saatte saman tuloksen , erittäin edullinen ja vaikka joka päivä käytetyksi ei hintaa paljon tule.
https://www.yliopistonapteekki.fi/cutisoft-wipes-puhdistuspyyhe-yksitta…
Keltakorkkinen apteekin neoamisept on samaa ainetta kuin elektroniikkahuollon puhdistusaine.
Tuolla itse pyyhin rasvaiset räpylänjäljet kosketusnäytöistä.
Vanha ketju mutta nostetaan. Vastaus aloitukseen kyllä voi.
Käsidesillä saa todella puhtaaksi puhelimen.
Sitä kannattaa laittaa suoraan mikrokuitu liinaan ja sitten puhdistaa.
Tulee kuin uusi. Itse käytin samaa evästä myös lataus porttien puhdistamiseen.
Japanissa jaeltiin kännyköille sellaisia Savett -tyyppisiä desinfiointiliinoja. Olisivat ihan käteviä täälläkin.