Miten voisin selvittää syyn siihen, miksi ihastukseni ei pidä minusta?
Olen saanut pakit kahdelta ihmiseltä elämäni aikana ja olen miettinyt niitä molempia useamman vuoden ajan. Siihen ensimmäiseen käytin viitisen vuotta ja tähän toiseen on kulunut nyt jo yli kolme vuotta aikaa (en siis kykene ihastumaan keneenkään muuhun, kun prosessi on kesken).
En tiedä syytä siihen, miksi he eivät minusta välittäneet ja epäilen, että minussa on useitakin pahoja vikoja/puutteita, mutta kukaan ei vain kerro totuutta rehellisesti. Tekosyitä sain kuulla, mutta ne ovat vain tekosyitä. Haluaisin tietää, mikä ulkonäössäni, cv:ssäni ja ulosannissani mättää pahasti.
Miten voisin selvittää asian? Ensimmäisen tapauksen osalta ajattelen siten, että jos hän olisi kertonut syyt, olisin osannut korjata puutteeni, enkä olisi koskaan saanut siis pakkeja tältä toiselta henkilöltä. Auttakaa minua, please!!
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät vain ihastyneet sinuun. Sellaista sattuu.
Minuun ihastuu äärimmäisen harva. Mikä siihen voisi olla syynä? Nimittäin ei niitä aloitteen tekijöitä myöskään tule arkielämässäni vastaan oikeastaan ikinä (tosin en nyt suuremmin sellaisia kaipaakaan, mutta varmastikin kauniille ja karismaattisille niitä tulee paljon).
Lisäkysymys: mistä tietää, onko joku ihastunut, jos se ei tee konkreettista aloitetta? (Vai tarkoittaako aloitteen tekemättömyys pääsääntöisesti sitä, että henkilö ei vain ole ihastunut?) Kävin viime joulun alla jopa firman pikkujouluissa, eikä sielläkään tullut iskemään kuin yksi sama tyyppi, joka on vongannut vuosikausia. Olin meikattu ja uudessa, siistissä mustassa leningissä kuitenkin...ja siis ei tullut ketään uusia yrittelijöitä.
Ei salaista ihastusta voi mistään tietääkään. Mutta eipä normaalisti ihmisiä muutenkaan tulla kaikkialla iskemään. Moni varsin hyvännäköinenkin saa olla ihan rauhassa.
Ole ainoastaan säälittävän pinnallinen. Ei kukaan sellaisesta jaksa kiinnostua. Ihmiset itsesi mukaanlukien ovat sulle ainoastaan ulkonäköä. Lisäksi olet kehittänyt itsellesi kompleksin ja olemattoman itsetunnon. Siihen vielä muodollinen ja sulkeutunut käytös. Onpa ihme. Liikennevalotolppa lienee kiinnostavampaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi itkettää, kun tajusin sen oikean syyn. Vttu mun surkeaa paskaelämääni. En jaksaisi enää. Tämä on paha maailma. 😢
T. Ap
Oletko nyt tosissasi? Mikä se syy on?
Tuo yhden mainitsema liian iso nenä. Hän ilmeisesti tuntee minut (esim. livenä tai Facebookin kautta tms.). Mua on aina haukuttu siitä ja esim. ex-appeni piti mua kuulemma kasvoiltani liian rumana ex-miehelleni lähinnä nenäni vuoksi. Lisäksi kummitätini on kommentoinut nenääni ikävästi ja pari muutakin ihmistä elämäni varrella. Mun pitäisi vain tajuta, että eivät ne kommentit tyhjästä tule.
T. Ap
Appesi, siis sinulla on ollut suhde, tämä kertoo kuitenkin sen että nenäsi ei ole este suhteelle. Edes nenättömyys ei ole este oikean henkilön kohdalla. Tämä on yksi syy miksi olet estynyt?
Joo, se nenäni on yksi syy. Toinen on jotenkin suhteettoman iso takapuoli, vaikka siis olen housuista kokoa 38. Mutta siis en saa edes hoikkana lantiota/peppua ihan kapeaksi ja pieneksi. Inhoan lantiotani, kun siis kroppani olisi muuten hoikka ja siro, mutta näytän epämuodostuneelta, kun lantio on "eri paria" muun vartalon kanssa. Lisäksi reisissä on selluliittia...en saa sitä todellakaan millään pois.
T. Ap
Tuo kaikki on inhimillistä, minusta tuntuu että liioittelet rumuuttasi, etkä ole ruma ollenkaan.
Flaksini on ollut todella huono ja en ole koskaan tuntenut itseäni mitenkään naiselliseksi tai viehättäväksi. Olen ihmislajin edustaja vain, mutta en mitenkään arvokas tai viehättävä, en millään tavalla rakkauden arvoinen.
T. Ap
No miten nuo aiemmat sitten kelpuuttivat sinut, jos kerran olet niin ruma. Minä olen itse syrjätynyt mies, mutta silti minä en suostu pitämään itseäni huonona ja kelpaamattomana, vaikka tiedostan että se vaikuttaa.
Sä olet vähän pihalla tuosta ihastumisesta. Se kun on kemiaa. Jos toinen ei ihastu sinuun niin se ei ihastu vaikka heittäisit kärrynpyöriä ja puhuisit samalla latinaa.
Sinussa ei ole vikaa, kemia ei vain välillänne ollut molemminpuolista. Maailmassa on hitosti huvikseen likaista juttua heittäviä miehiä, he ovat yleensä niitä joilla ei pokka tosi paikan tullen pidä. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Koeta etsiä niitä hiljaisia, ujon oloisia miehiä. Siltä suunnalta voit löytää vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Tainnuta se joskus kloroformilla, raahaa rauhalliseen kellariin, köytä tuoliin kiinni. Hauskaa kuulustelua!
Ei ehkä kannata yllyttää?
Voi käydä vielä tulevaisuudessa niin, että sinä istut käräjänoikeudessa syytettyjen penkillä.
Eivät he välttämättä edes osaisi antaa selkeää vastausta, niin selkeää, että voisit hyötyä siitä.
Tuo, että olet vuosia jälkeenpäin pohtinut, mikä voisi olla syynä, kuulostaa kieltämättä kyllä vähän pakkomielteiseltä ja siltä, että olet poikkeuksellisen analyyttinen luonteeltasi. Ehkä nuo kaksi ihastustasi huomasivat sen ja pitivät sitä häiritsevänä? Analyyttisyys on muuten hyvä ominaisuus, mutta ihmissuhteisiin suuntautuvana sitä ei varmaan aina pidetä hyvänä.
Mutta ei sitä tosiaan tiedä, miksi he eivät ole pitäneet sinusta riittävästi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ap onkin trolli joka kuvittelee että jos hän ajattelee toisesta ihmisestä ikävästi, niistä tulee tämän ihmisen oikeita ajatuksia. Trollit on psykoottisia.
Ota kameralla liian läheltä nenääsi kuva ja kauhistele isoa nenää. (Kalansilmä efektiä)
Vierailija kirjoitti:
Ap onkin trolli joka kuvittelee että jos hän ajattelee toisesta ihmisestä ikävästi, niistä tulee tämän ihmisen oikeita ajatuksia. Trollit on psykoottisia.
Ota kameralla liian läheltä nenääsi kuva ja kauhistele isoa nenää. (Kalansilmä efektiä)
En ole trolli. Sukulaistani osa oikeasti pitivät mua rumana jo synnytyssairaalassa, kun näkivät ensimmäisen kerran. Mulle vinoiltiin lapsena useinkin ulkonäöstäni ja koin sen kiusallisena ja nöyryyttävänä. Lisäksi se ihastukseni inhoaa ja halveksii minua myös ja siksi antoi pakit.
T. Ap
Pitivät -> piti
Sorry typo...oon väsynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi itkettää, kun tajusin sen oikean syyn. Vttu mun surkeaa paskaelämääni. En jaksaisi enää. Tämä on paha maailma. 😢
T. Ap
Tuo yhden mainitsema liian iso nenä. Hän ilmeisesti tuntee minut (esim. livenä tai Facebookin kautta tms.). Mua on aina haukuttu siitä ja esim. ex-appeni piti mua kuulemma kasvoiltani liian rumana ex-miehelleni lähinnä nenäni vuoksi. Lisäksi kummitätini on kommentoinut nenääni ikävästi ja pari muutakin ihmistä elämäni varrella. Mun pitäisi vain tajuta, että eivät ne kommentit tyhjästä tule.
T. Ap
Appesi, siis sinulla on ollut suhde, tämä kertoo kuitenkin sen että nenäsi ei ole este suhteelle. Edes nenättömyys ei ole este oikean henkilön kohdalla. Tämä on yksi syy miksi olet estynyt?
Joo, se nenäni on yksi syy. Toinen on jotenkin suhteettoman iso takapuoli, vaikka siis olen housuista kokoa 38. Mutta siis en saa edes hoikkana lantiota/peppua ihan kapeaksi ja pieneksi. Inhoan lantiotani, kun siis kroppani olisi muuten hoikka ja siro, mutta näytän epämuodostuneelta, kun lantio on "eri paria" muun vartalon kanssa. Lisäksi reisissä on selluliittia...en saa sitä todellakaan millään pois.
T. Ap
Tuo kaikki on inhimillistä, minusta tuntuu että liioittelet rumuuttasi, etkä ole ruma ollenkaan.
Flaksini on ollut todella huono ja en ole koskaan tuntenut itseäni mitenkään naiselliseksi tai viehättäväksi. Olen ihmislajin edustaja vain, mutta en mitenkään arvokas tai viehättävä, en millään tavalla rakkauden arvoinen.
T. Ap
No miten nuo aiemmat sitten kelpuuttivat sinut, jos kerran olet niin ruma. Minä olen itse syrjätynyt mies, mutta silti minä en suostu pitämään itseäni huonona ja kelpaamattomana, vaikka tiedostan että se vaikuttaa.
Kukaan heistä ei ollut kuvataiteellisesti lahjakas (tosin he olivat muissa asioissa lahjakkaita). Heillä ei vain ollut kovin kummoista ns. "visuaalista silmää" tai tyylitajuakaan. (Tuo on siis oma teoriani syystä siihen, miksi he halusivat seurustella kanssani vuosia jopa ja he "luulivat" mua siedettävän näköiseksi).
Lisäksi yksi heistä oli minua vanhempi, mikä antoi tasoitusta, toinen oli ulkomailta (länsimaasta, jossa naisilla on voimakkaammat piirteet) ja kolmas oli niin nörtähtävä, ettei hän oikein tajunnut naisten päälle mitään. Kukaan naiselta kauneutta/visuaalista esteettistä nautintoa hakeva ei voisi minua koskaan hyväksyä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sä olet vähän pihalla tuosta ihastumisesta. Se kun on kemiaa. Jos toinen ei ihastu sinuun niin se ei ihastu vaikka heittäisit kärrynpyöriä ja puhuisit samalla latinaa.
Sinussa ei ole vikaa, kemia ei vain välillänne ollut molemminpuolista. Maailmassa on hitosti huvikseen likaista juttua heittäviä miehiä, he ovat yleensä niitä joilla ei pokka tosi paikan tullen pidä. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Koeta etsiä niitä hiljaisia, ujon oloisia miehiä. Siltä suunnalta voit löytää vaikka mitä.
Mielenkiintoinen näkökulma. Voi se noin ollakin. Ajattelen aina siten, että itsestäni poikkeava henkilö on kiinnostava. Lisäksi olen aina ajatellut, että ne hiljaiset, ujon oloiset eivät ole minusta kiinnostuneita, sillä kukaan sellainen ei ole koskaan tehnyt aloitetta suuntaani.
T. Ap
Tämä nyt vähän vaikuttaa provolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät vain ihastyneet sinuun. Sellaista sattuu.
Minuun ihastuu äärimmäisen harva. Mikä siihen voisi olla syynä? Nimittäin ei niitä aloitteen tekijöitä myöskään tule arkielämässäni vastaan oikeastaan ikinä (tosin en nyt suuremmin sellaisia kaipaakaan, mutta varmastikin kauniille ja karismaattisille niitä tulee paljon).
Lisäkysymys: mistä tietää, onko joku ihastunut, jos se ei tee konkreettista aloitetta? (Vai tarkoittaako aloitteen tekemättömyys pääsääntöisesti sitä, että henkilö ei vain ole ihastunut?) Kävin viime joulun alla jopa firman pikkujouluissa, eikä sielläkään tullut iskemään kuin yksi sama tyyppi, joka on vongannut vuosikausia. Olin meikattu ja uudessa, siistissä mustassa leningissä kuitenkin...ja siis ei tullut ketään uusia yrittelijöitä.
Haloo. Useimmat sun ikäiset on jo pysyvissä parisuhteissa. Haluaisit siis jonkun varatun tulevan vonkaamaan pikkujouluissa?!!
Mistä tiedät ikäni? Eikös yleensä ihmiset löydä toisiaan pikkujouluissa? En yleensä käy missään riennoissa, mutta tuo oli vuoden 2019 ainoa rientoni ja menin sinne myös sillä ajatuksella, että jospa olisin löytänyt seuraakin viimein.
Oletko kokeillut nettideittejä?
En ole. Olen liian ujo sellaisiin, enkä halua aiheuttaa pettymystä kenellekään.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaan sydämeni särkyi hiljattain taas hieman lisää. Ja tajusin tämän ketjun myötä syyn siihen, miksi koko aikuiselämäni on ollut pitkälti surua ja kärsimystä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole trolli. Sukulaistani osa oikeasti pitivät mua rumana jo synnytyssairaalassa, kun näkivät ensimmäisen kerran. Mulle vinoiltiin lapsena useinkin ulkonäöstäni ja koin sen kiusallisena ja nöyryyttävänä. Lisäksi se ihastukseni inhoaa ja halveksii minua myös ja siksi antoi pakit.
T. Ap
Jos näin on niin mitä lopulta menetit? Et yhtään mitään. Todennäköisesti hän kuitenkaan ei inhoa eikä halveksi, et vain ole yksinkertaisesti ollut sitä mitä hän etsi. Minäkin olen antanut lukuisia pakkeja, mutta koskaan en ole ajatellut että nämä ihmiset olisivat olleet jotenkin huonoja tai pitänyt heitä yleisesti kelpaamattomina. Eivät vain olleet oikeita minulle. Eikä aina mitään selvää syytä siihen edes pysty sanomaan, tuli vain väärä fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Jos näin on niin mitä lopulta menetit? Et yhtään mitään. Todennäköisesti hän kuitenkaan ei inhoa eikä halveksi, et vain ole yksinkertaisesti ollut sitä mitä hän etsi. Minäkin olen antanut lukuisia pakkeja, mutta koskaan en ole ajatellut että nämä ihmiset olisivat olleet jotenkin huonoja tai pitänyt heitä yleisesti kelpaamattomina. Eivät vain olleet oikeita minulle. Eikä aina mitään selvää syytä siihen edes pysty sanomaan, tuli vain väärä fiilis.
Lähinnä käännän sen pettymyksen itseeni. Ajattelen, että se ihastukseni on käytännössä täydellinen ja siksi hän ei voi edes pitää minusta. Helposti vertaan kaikkia muita häneen ja hän on se hyvyyden mittatikku, ideaali, jolloin kukaan ei voi saavuttaa sitä ihannetta, sillä he poikkeavat hänestä aina jonkin verran. Mitä enemmän mietin niitä pakkeja, sitä enemmän vain vihaan itseäni.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
T. Ap
T. Ap
Kukaan heistä ei ollut kuvataiteellisesti lahjakas (tosin he olivat muissa asioissa lahjakkaita). Heillä ei vain ollut kovin kummoista ns. "visuaalista silmää" tai tyylitajuakaan. (Tuo on siis oma teoriani syystä siihen, miksi he halusivat seurustella kanssani vuosia jopa ja he "luulivat" mua siedettävän näköiseksi).
Lisäksi yksi heistä oli minua vanhempi, mikä antoi tasoitusta, toinen oli ulkomailta (länsimaasta, jossa naisilla on voimakkaammat piirteet) ja kolmas oli niin nörtähtävä, ettei hän oikein tajunnut naisten päälle mitään. Kukaan naiselta kauneutta/visuaalista esteettistä nautintoa hakeva ei voisi minua koskaan hyväksyä.
T. Ap
Kirjoitit että sukulaisesi pitivät sinua rumana jo synnytyssairaalassa, ovatko he kertoneet sinulle tämän myöhemmin, vai olisiko tämä luomasi kuvitelma? Se kuinka viehättävänä toista pitää, vaikuttavat muutkin seikat kuin ulkonäkö, myös persoona. Kuvitteletko että ihmiset seurustelevat vain ulkonäköä, viehättävä ulkonäkö herättää kyllä kiinnostuksen, ja symmetrisyys miellyttää, mutta ihmisillä on kuitenkin henkilökohtaisia eroja siinä kuinka viehättävänä toisen näkee. Ei ole mitään "oikeaa" tai "väärää" tapaa pitää toista viehättävänä, kuten tahdot kuvitella noiden entisten heilojesi pitäneen ulkonäöstäsi jotenkin väärällä tavalla, kuin eivät osaisi oikeaa tapaa. Haluatko että sinut hyväksytään vain ulkonäön vuoksi, etkö halua tulla pidetyksi myös persoonasi takia, sinä puhut vain ulkonäöstä, mutta nuo miehet varmaan pitivät myös persoonastasi.
"Yksi heistä oli minua vanhempi, mikä antoi tasoitusta" Ei seurustelua kannatta ajatella pelinä missä lasketaan pisteitä, kun minä ihastun, haen aitoa sitoutumista, en pistelaskua jossa vertaillaan toisia paremmuusjärjestykseen.
Mitä enemmän toisen persoonasta pitää, sitä kauniimmalta toinen alkaa näyttää. Jos toinen rakastuu sinuun, voit olla täydellisen hänen silmissään, aivan kuin näet oman ihastuksesi nyt täydellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo cv on aika hauska.
Sinun pitää nyt lopettaa itsesi haukkuminen ja saada vähän itseluottamusta. Minä olen iso ja lihaksikas mies ja vaikka sellainen malli ei viehätä sinua, minun itsevarmuuteni ei laske siitä ollenkaan. Opi hyväksymään itsesi. :)