Miten voisin selvittää syyn siihen, miksi ihastukseni ei pidä minusta?
Olen saanut pakit kahdelta ihmiseltä elämäni aikana ja olen miettinyt niitä molempia useamman vuoden ajan. Siihen ensimmäiseen käytin viitisen vuotta ja tähän toiseen on kulunut nyt jo yli kolme vuotta aikaa (en siis kykene ihastumaan keneenkään muuhun, kun prosessi on kesken).
En tiedä syytä siihen, miksi he eivät minusta välittäneet ja epäilen, että minussa on useitakin pahoja vikoja/puutteita, mutta kukaan ei vain kerro totuutta rehellisesti. Tekosyitä sain kuulla, mutta ne ovat vain tekosyitä. Haluaisin tietää, mikä ulkonäössäni, cv:ssäni ja ulosannissani mättää pahasti.
Miten voisin selvittää asian? Ensimmäisen tapauksen osalta ajattelen siten, että jos hän olisi kertonut syyt, olisin osannut korjata puutteeni, enkä olisi koskaan saanut siis pakkeja tältä toiselta henkilöltä. Auttakaa minua, please!!
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät vain ihastyneet sinuun. Sellaista sattuu.
Minuun ihastuu äärimmäisen harva. Mikä siihen voisi olla syynä? Nimittäin ei niitä aloitteen tekijöitä myöskään tule arkielämässäni vastaan oikeastaan ikinä (tosin en nyt suuremmin sellaisia kaipaakaan, mutta varmastikin kauniille ja karismaattisille niitä tulee paljon).
Lisäkysymys: mistä tietää, onko joku ihastunut, jos se ei tee konkreettista aloitetta? (Vai tarkoittaako aloitteen tekemättömyys pääsääntöisesti sitä, että henkilö ei vain ole ihastunut?) Kävin viime joulun alla jopa firman pikkujouluissa, eikä sielläkään tullut iskemään kuin yksi sama tyyppi, joka on vongannut vuosikausia. Olin meikattu ja uudessa, siistissä mustassa leningissä kuitenkin...ja siis ei tullut ketään uusia yrittelijöitä.
Ihastumisesta ei aina ole kyse silloinkaan, jos henkilö tekee aloitteen. Esimerkiksi jos täysin tuntemattomat tulevat iskemään, niin ettei aiemmin ole sanaakaan tai ehkä katsettakaan vaihdettu, taustalla ei voi mitenkään olla ihastumista. Korkeintaan kiinnostusta. Toisaalta joku voi olla kovinkin ihastunut eikä aloitetta tee. Todella vaikea näistä on tietää, kun ei toisen ajatuksia pysty lukemaan.
Sulla on liian suuri nenä, siitä se johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on liian suuri nenä, siitä se johtuu.
Ahaa ok. Tunnet siis minut? Epäilinkin tuota itse asiassa itsekin. Nenäni vuoksi mulle on v*ttuiltu suunnilleen syntymästäni lähtien (oikeasti sukulaiseni kommentoivat lähinnä nenääni, kun kävivät synnytyssairaalassa katsomassa minua vauvana...mitään kohteliasta tai positiivista eivät olleet kuulemma sanoneet). Kuvissa se voi näyttää normaalilta, mutta onhan se isompi kuin mitä suomalaiseen kauneusihanteeseen kuuluu.
Surullista, kun en voi sille mitään ilman kauneuskirurgiaa. Ok, tämä oli viimeinen niitti. Hommaan itselleni sen leikkauksen tämän vuoden aikana. En aio kärsiä pakeista ja torjunnasta koko loppua elämääni vain jonkun vtun nenän takia prkl. Ihmiset ovat kyllä julmia. Toisaalta itse ihastun juuri äärimmäisen kapea- ja sironenäisiin juuri siksi, kun inhoan omaa nenääni.
T. Erittäin katkera Ap
Alkoi itkettää, kun tajusin sen oikean syyn. Vttu mun surkeaa paskaelämääni. En jaksaisi enää. Tämä on paha maailma. 😢
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Alkoi itkettää, kun tajusin sen oikean syyn. Vttu mun surkeaa paskaelämääni. En jaksaisi enää. Tämä on paha maailma. 😢
T. Ap
Oletko nyt tosissasi? Mikä se syy on?
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Ei tuo yksi heitto ollut sulle joten älä noteeraa. Joku haluaa täällä vain ilkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Tuo yhden mainitsema liian iso nenä. Hän ilmeisesti tuntee minut (esim. livenä tai Facebookin kautta tms.). Mua on aina haukuttu siitä ja esim. ex-appeni piti mua kuulemma kasvoiltani liian rumana ex-miehelleni lähinnä nenäni vuoksi. Lisäksi kummitätini on kommentoinut nenääni ikävästi ja pari muutakin ihmistä elämäni varrella. Mun pitäisi vain tajuta, että eivät ne kommentit tyhjästä tule.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Ei tuo yksi heitto ollut sulle joten älä noteeraa. Joku haluaa täällä vain ilkeillä.
Se osui ja upposi. Yleensä suomalaisilla on todella tiukat kriteerit nenien suhteen muutenkin (pitäisi olla pikkuruinen, litteä ja kapea) ja valitettavasti siinä asiassa en mahdu ihanteisiin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Tuo yhden mainitsema liian iso nenä. Hän ilmeisesti tuntee minut (esim. livenä tai Facebookin kautta tms.). Mua on aina haukuttu siitä ja esim. ex-appeni piti mua kuulemma kasvoiltani liian rumana ex-miehelleni lähinnä nenäni vuoksi. Lisäksi kummitätini on kommentoinut nenääni ikävästi ja pari muutakin ihmistä elämäni varrella. Mun pitäisi vain tajuta, että eivät ne kommentit tyhjästä tule.
T. Ap
Appesi, siis sinulla on ollut suhde, tämä kertoo kuitenkin sen että nenäsi ei ole este suhteelle. Edes nenättömyys ei ole este oikean henkilön kohdalla. Tämä on yksi syy miksi olet estynyt?
Nyt tajuan, että olen tosiaan tavoitellut sellaisia ihmisiä, jotka ovat aivan liian hyviä minulle, enkä edes tajunnut, miten nolo olin, kun kuvittelin, että mulla olisi ollut mitään jakoa heihin. Kuvittelin itsestäni raskaasti aivan liikoja. He molemmat ovat jalopiirteisiä, skandinaavisen näköisiä kapeine, siroine nenineen, ohuine huulineen ja vahvoine leukoineen ja itse olen kuin joku kuvottava metsänpeikko tai maahinen, ali-ihminen.
Ei heidän kaltaisensa kaunispiirteiset ihmiset voi koskaan kiinnostua minun kaltaisistani roskaihmisistä. Olen ollut vain liian ruma heille molemmille. Siksi minusta ei kukaan muukaan ole koskaan oikein kiinnostunut ja itseäni suojellakseni en kiinnostu juuri kenestäkään (se vasta olisikin surullista, jos saisi joltain tavikselta pakit).
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
Appesi, siis sinulla on ollut suhde, tämä kertoo kuitenkin sen että nenäsi ei ole este suhteelle. Edes nenättömyys ei ole este oikean henkilön kohdalla. Tämä on yksi syy miksi olet estynyt?
Mulla on ollut kolme pitkähköä suhdetta elämäni aikana. Ei enempää, eikä mitään yhden illan juttuja koskaan.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
Joo, se nenäni on yksi syy. Toinen on jotenkin suhteettoman iso takapuoli, vaikka siis olen housuista kokoa 38. Mutta siis en saa edes hoikkana lantiota/peppua ihan kapeaksi ja pieneksi. Inhoan lantiotani, kun siis kroppani olisi muuten hoikka ja siro, mutta näytän epämuodostuneelta, kun lantio on "eri paria" muun vartalon kanssa. Lisäksi reisissä on selluliittia...en saa sitä todellakaan millään pois.
T. Ap
VIHAAN ITSEÄNI. Anteeksi, että rakastuin sinuun, söpö ihastukseni siellä jossain. 💔
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
Joo, se nenäni on yksi syy. Toinen on jotenkin suhteettoman iso takapuoli, vaikka siis olen housuista kokoa 38. Mutta siis en saa edes hoikkana lantiota/peppua ihan kapeaksi ja pieneksi. Inhoan lantiotani, kun siis kroppani olisi muuten hoikka ja siro, mutta näytän epämuodostuneelta, kun lantio on "eri paria" muun vartalon kanssa. Lisäksi reisissä on selluliittia...en saa sitä todellakaan millään pois.
T. Ap
Farkuissa koko on noin W29 tai W30 ja pituus L34. Mutta olen ällöttävä "läskiperse", vaikka kuinka treenaisin. Olen kuvottava fyysisesti.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti itse, miksi et ole halunnut olla tietyn ihmisen puoliso. Siihen liittyy niin sata asiaa, tuskin mitään yhtä. Toki todellakin itsekin haluan tietää eroni syyn. Mutta puoliso on vain sanonut, että ei nauttinut enää samoista asioista kuin ennen.
Noh miksi ne molemmat olivat niin söpöjä ja ihania aluksi minua kohtaan? Siis hymyileväisiä, rentoja, reiluja, mukavia. Jopa osin sen jälkeen, kun kerroin tunteeni. Ja siis sain pakit silti tekosyiden säestämänä.
Toiset pyrkivät käyttäytymään lähtökohtaisesti niin kaikille, ei se välttämättä ole ihastusta. Ei kaikkien kanssa vaan synkkaa romanttisella tasolla, ei siihen edes välttämättä tarvita vikoja. Olitko itse myös vastavuoroinen?
He molemmat olivat myös flirttailevia. Itse olen ujo ja erittäin estynyt/estoinen ja muodollinen, mutta tykkään todella paljon sellaisista, jotka heittävät vähän likaista ja vihjailevaa huumoria normaalin puheen joukkoon.
T. Ap
No voisiko tässä olla yksi syy? Jos he olivat flirttailevia ja puheissaan vähän roiseja, niin mitä jos he haluaisivat toisen samanlaisen eivätkä syty estoisista ja muodollisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
T. Ap
Tuo kaikki on inhimillistä, minusta tuntuu että liioittelet rumuuttasi, etkä ole ruma ollenkaan.
Tykkään naisillakin Y-kirjaimen muotoisesta harteikkaasta, vahvakäsivartisesta ja kapealantioisesta kropasta sekä siroista skandinaavisista kasvonpiirteistä (kapea, pieni nenä ja vahva leuka, ohuet huulet, pohjoismainen väritys). Mun mielestäni se tanskalainen Brigitte Nielsen on kaunis, tosin pitäisi olla pidemmät hiukset ja ohuemmat huulet.
Miehissä en tykkää niin jykevistä tai mitenkään bodatuista, mutta siis jänteikäs, hoikka vartalo, samantyyppiset kasvonpiirteet kuin mainitsemallani naisella ja todella paksut, kuohkeat lyhyehköt hiukset. Itse olen mainittujen ulkonäkötyyppien vastakohta päärynäkroppineni ja isoine nenineni sekä pienine leukoineni. Olen kuvottava rumilus ja ali-ihminen.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
T. Ap
Tuo kaikki on inhimillistä, minusta tuntuu että liioittelet rumuuttasi, etkä ole ruma ollenkaan.
Flaksini on ollut todella huono ja en ole koskaan tuntenut itseäni mitenkään naiselliseksi tai viehättäväksi. Olen ihmislajin edustaja vain, mutta en mitenkään arvokas tai viehättävä, en millään tavalla rakkauden arvoinen.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti itse, miksi et ole halunnut olla tietyn ihmisen puoliso. Siihen liittyy niin sata asiaa, tuskin mitään yhtä. Toki todellakin itsekin haluan tietää eroni syyn. Mutta puoliso on vain sanonut, että ei nauttinut enää samoista asioista kuin ennen.
Noh miksi ne molemmat olivat niin söpöjä ja ihania aluksi minua kohtaan? Siis hymyileväisiä, rentoja, reiluja, mukavia. Jopa osin sen jälkeen, kun kerroin tunteeni. Ja siis sain pakit silti tekosyiden säestämänä.
Toiset pyrkivät käyttäytymään lähtökohtaisesti niin kaikille, ei se välttämättä ole ihastusta. Ei kaikkien kanssa vaan synkkaa romanttisella tasolla, ei siihen edes välttämättä tarvita vikoja. Olitko itse myös vastavuoroinen?
He molemmat olivat myös flirttailevia. Itse olen ujo ja erittäin estynyt/estoinen ja muodollinen, mutta tykkään todella paljon sellaisista, jotka heittävät vähän likaista ja vihjailevaa huumoria normaalin puheen joukkoon.
T. Ap
No voisiko tässä olla yksi syy? Jos he olivat flirttailevia ja puheissaan vähän roiseja, niin mitä jos he haluaisivat toisen samanlaisen eivätkä syty estoisista ja muodollisista.
Tämäkin on mahdollista. Itse ihailen sellaista; he ovat niitä cooleja ja itsevarmoja. En tosin uskalla muuntautuakaan sellaiseksi itse.
T. Ap
Oletko kokeillut nettideittejä?