Miten voisin selvittää syyn siihen, miksi ihastukseni ei pidä minusta?
Olen saanut pakit kahdelta ihmiseltä elämäni aikana ja olen miettinyt niitä molempia useamman vuoden ajan. Siihen ensimmäiseen käytin viitisen vuotta ja tähän toiseen on kulunut nyt jo yli kolme vuotta aikaa (en siis kykene ihastumaan keneenkään muuhun, kun prosessi on kesken).
En tiedä syytä siihen, miksi he eivät minusta välittäneet ja epäilen, että minussa on useitakin pahoja vikoja/puutteita, mutta kukaan ei vain kerro totuutta rehellisesti. Tekosyitä sain kuulla, mutta ne ovat vain tekosyitä. Haluaisin tietää, mikä ulkonäössäni, cv:ssäni ja ulosannissani mättää pahasti.
Miten voisin selvittää asian? Ensimmäisen tapauksen osalta ajattelen siten, että jos hän olisi kertonut syyt, olisin osannut korjata puutteeni, enkä olisi koskaan saanut siis pakkeja tältä toiselta henkilöltä. Auttakaa minua, please!!
Kommentit (85)
Hän halusi jonkun jolla on enemmän myyntikokemusta.
Täääää on niiiin vanha juttu. "He's just not that into you".
Vierailija kirjoitti:
Kato peiliin
Eli siis olen vain ruma?
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti itse, miksi et ole halunnut olla tietyn ihmisen puoliso. Siihen liittyy niin sata asiaa, tuskin mitään yhtä. Toki todellakin itsekin haluan tietää eroni syyn. Mutta puoliso on vain sanonut, että ei nauttinut enää samoista asioista kuin ennen.
Noh miksi ne molemmat olivat niin söpöjä ja ihania aluksi minua kohtaan? Siis hymyileväisiä, rentoja, reiluja, mukavia. Jopa osin sen jälkeen, kun kerroin tunteeni. Ja siis sain pakit silti tekosyiden säestämänä.
Toiset pyrkivät käyttäytymään lähtökohtaisesti niin kaikille, ei se välttämättä ole ihastusta. Ei kaikkien kanssa vaan synkkaa romanttisella tasolla, ei siihen edes välttämättä tarvita vikoja. Olitko itse myös vastavuoroinen?
He molemmat olivat myös flirttailevia. Itse olen ujo ja erittäin estynyt/estoinen ja muodollinen, mutta tykkään todella paljon sellaisista, jotka heittävät vähän likaista ja vihjailevaa huumoria normaalin puheen joukkoon.
T. Ap
Niin ja siis mitä tarkoittaa vastavuoroinen tässä yhteydessä?
Eivät vain ihastyneet sinuun. Sellaista sattuu.
Ei siihen tarvitse mitään syytä miksi ei viehäty jostain ihmisestä. En minä ainakaan halua olla jokaisen miehen kanssa joka on komea, kohtelias ja ihana. Päinvastoin siihen tarvitsee syyn, miksi ihastuu johonkin. Ei sinussa välttämättä ole mitään vikaa, vaikkakin nuo monen vuoden ihastuksen kuulostavat kyllä karmealta.
Terapeutti tekee vain työtään. Ei ihastu potilaisiin.
Onko jossain vielä niin lapsellisia ihmisiä että ihastuvat?
Vierailija kirjoitti:
Hän halusi jonkun jolla on enemmän myyntikokemusta.
CV:llä viittasin siihen, että pitäisikö mulla olla jotenkin poikkeuksellisen hieno työura, jotta kelpaisin?
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti tekee vain työtään. Ei ihastu potilaisiin.
Ei ole kyse mistään terapeutista tai vastaavasta.
Vierailija kirjoitti:
Taisit itse vastata omaan kysymykseesi: estynyt ja muodollinen. Syy ei välttämättä ole tämä, mutta sinä et anna mitään itsestäsi ja vastapuoli ei ole riittävän kärsivällinen odottamaan että avautuisit.
Vierailija kirjoitti:
Minuun ihastuu äärimmäisen harva. Mikä siihen voisi olla syynä? Nimittäin ei niitä aloitteen tekijöitä myöskään tule arkielämässäni vastaan oikeastaan ikinä (tosin en nyt suuremmin sellaisia kaipaakaan, mutta varmastikin kauniille ja karismaattisille niitä tulee paljon).
Lisäkysymys: mistä tietää, onko joku ihastunut, jos se ei tee konkreettista aloitetta? (Vai tarkoittaako aloitteen tekemättömyys pääsääntöisesti sitä, että henkilö ei vain ole ihastunut?) Kävin viime joulun alla jopa firman pikkujouluissa, eikä sielläkään tullut iskemään kuin yksi sama tyyppi, joka on vongannut vuosikausia. Olin meikattu ja uudessa, siistissä mustassa leningissä kuitenkin...ja siis ei tullut ketään uusia yrittelijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisit itse vastata omaan kysymykseesi: estynyt ja muodollinen. Syy ei välttämättä ole tämä, mutta sinä et anna mitään itsestäsi ja vastapuoli ei ole riittävän kärsivällinen odottamaan että avautuisit.
Olen aina ajatellut, että naisen pitäisi olla melko nuiva, estynyt ja muodollinen pariutumisasioissa. Jotenkin sisäänrakennettu moraalini kieltää muun. Lisäksi pelottaisi vieläkin enemmän pakit, jos jotenkin avautuisin. Nyt voin turvautua siihen, että olin etäinen ja sössin asioita itsekin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuun ihastuu äärimmäisen harva. Mikä siihen voisi olla syynä? Nimittäin ei niitä aloitteen tekijöitä myöskään tule arkielämässäni vastaan oikeastaan ikinä (tosin en nyt suuremmin sellaisia kaipaakaan, mutta varmastikin kauniille ja karismaattisille niitä tulee paljon).
Lisäkysymys: mistä tietää, onko joku ihastunut, jos se ei tee konkreettista aloitetta? (Vai tarkoittaako aloitteen tekemättömyys pääsääntöisesti sitä, että henkilö ei vain ole ihastunut?) Kävin viime joulun alla jopa firman pikkujouluissa, eikä sielläkään tullut iskemään kuin yksi sama tyyppi, joka on vongannut vuosikausia. Olin meikattu ja uudessa, siistissä mustassa leningissä kuitenkin...ja siis ei tullut ketään uusia yrittelijöitä.
Haloo. Useimmat sun ikäiset on jo pysyvissä parisuhteissa. Haluaisit siis jonkun varatun tulevan vonkaamaan pikkujouluissa?!!
Suhdeasiat on hyvin pitkälti "henkilökemiaa" eli oikeastaan koskaan syy ei ole mikään yksittäinen juttu vaan kokonaisuutena ei sytytä tai sitten sytyttää toisen puutteista ja vioista huolimatta.
Jos kysytään, että miksi ei niin todella vaikea on eritellä miksi toinen ei sytytä ihastumisen tai rakastumisen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo. Useimmat sun ikäiset on jo pysyvissä parisuhteissa. Haluaisit siis jonkun varatun tulevan vonkaamaan pikkujouluissa?!!
Mistä tiedät ikäni? Eikös yleensä ihmiset löydä toisiaan pikkujouluissa? En yleensä käy missään riennoissa, mutta tuo oli vuoden 2019 ainoa rientoni ja menin sinne myös sillä ajatuksella, että jospa olisin löytänyt seuraakin viimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ajatellut, että naisen pitäisi olla melko nuiva, estynyt ja muodollinen pariutumisasioissa. Jotenkin sisäänrakennettu moraalini kieltää muun. Lisäksi pelottaisi vieläkin enemmän pakit, jos jotenkin avautuisin. Nyt voin turvautua siihen, että olin etäinen ja sössin asioita itsekin.
T. Ap
Muodollinen aluksi voi olla ok, mutta jos on nuiva, vastapuoli helposti tulkitsee että olet kylmä persoona, tai sinua ei kiinnosta. Ujous voi olla minusta söpöä, nuivuus ei. Sinun kannattaa rohkeasti avautua edes vähän, muista että aina on riski että saat pakit myöhemmin, vaikka toinen pyytäisi sinua treffeille eikä päinvastoin, pettymyksen riski on aina, vaikka pääsisit suhteesen asti. Ei kannata pelata mitään pelejä jossa naisen pitää olla vaikeastitavoiteltava, ole rohkeasti itsesi.
Toiset pyrkivät käyttäytymään lähtökohtaisesti niin kaikille, ei se välttämättä ole ihastusta. Ei kaikkien kanssa vaan synkkaa romanttisella tasolla, ei siihen edes välttämättä tarvita vikoja. Olitko itse myös vastavuoroinen?