Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Nainen järkyttyi pyydettyään lokitiedot Omakanta-palvelusta – naapuri oli käynyt urkkimassa intiimejä terveystietoja 7 kertaa päivässä

Vierailija
11.02.2020 |

Nainen järkyttyi pyydettyään lokitiedot Omakanta-palvelusta – naapuri oli käynyt urkkimassa intiimejä terveystietoja 7 kertaa päivässä

linkki: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/80481153-3fb4-4388-be5b-2e5528472ad9

Järkyttävää!!

Tuomio on aivan liian pieni!

"Pohjois-Savon käräjäoikeus on tuominnut sairaanhoitajan tietosuojarikoksesta 40:een 15 euron päiväsakkoon eli maksamaan 600 euroa. Lisäksi oikeus on velvoittanut hoitajan korvaamaan naapurilleen kärsimyksestä 500 euroa ja oikeudenkäyntikuluista 2 236 euroa."

Kommentit (347)

Vierailija
21/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa, jos mun tiedot joku kyylä kyyläis omakannasta, sais kylmää kyytiä. Olen terveempi kuin mitä päältäpäin uskoisi. Ja niitä harvoja Suomessa, joka ei syö mitään masennuslääkkeitä tai tarvitse mitään mielenterveyspalveluita.

Että saattais siinä käydä niinkin päin, että kyyläsisaret pettyis oikein joukolla.

Ok?

Kyllä kyylän mielipaha on enemmän kuin ok...

Vierailija
22/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva rangaistus olisi ollut julkaista tuon hoitajan henkilötiedot ja Oma kanta -merkinnät kaikkien nähtäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö hoitsuille tehdä psykologiset testit ja järjestää päälle vuosiseuranta?

Ei, kun lukita ne tiedot niin, ettei hoitsut/sossut pääse millään niitä kyyläämään.

Vierailija
24/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt kummallista, ettei noita tietoja saada suojattua. Kun esim. pankkitiedot saadaan.

Miten niitä voisi suojata hoitajilta, lääkäreiltä, sihteereiltä jne., joilla on ihan työnsä puolesta välttämätön pääsy potilaiden tietoihin. Monesti niihin tietoihin on päästävä kiireellä välittömästi. Hyvä, että näitä väärinkäyttäjiä tulee ilmi.

Vierailija
25/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiva rangaistus olisi ollut julkaista tuon hoitajan henkilötiedot ja Oma kanta -merkinnät kaikkien nähtäväksi.

Pelkkä nimi riittäis. Häijy ilkeä luonne(häiriö) ja mielenvikaisuus kävisivät ihan itsestäänkin selviksi. Kukaan sen peräpukamista haluais enää lukea.

Vierailija
26/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, kuinka nuo lokitiedot saa?

Vierailija
27/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se nyt kummallista, ettei noita tietoja saada suojattua. Kun esim. pankkitiedot saadaan.

Miten niitä voisi suojata hoitajilta, lääkäreiltä, sihteereiltä jne., joilla on ihan työnsä puolesta välttämätön pääsy potilaiden tietoihin. Monesti niihin tietoihin on päästävä kiireellä välittömästi. Hyvä, että näitä väärinkäyttäjiä tulee ilmi.

Eikö pelkkä lääkäreiden pääsy tietoihin riittäisi?

En usko, että kukaan lääkäri jaksaisi/ehtisi juoruilla pitkin kyliä.

Vierailija
28/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakantapalvelu pitää poistaa käytöstä.

Vierailija
29/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoru-Tehy voi unohtaa palkankorotus- ja kikystä luopumispuheet. Muutaman prosentin palkanalennus olisi paikallaan.

Vierailija
30/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkat on niin matalat niin pitäähän jotain luontaisetuja olla.

Ei se niin mene että paiskitaan töitä halvalla ja pitkään rasittavaa työtä ja sitten ei ole mitään urkintaetujakaan!

Ehei.

Vierailija
31/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakantapalvelu pitää poistaa käytöstä.

Kyllä, hemmetin monta vuotta jo ollut, joten voidaan varmasti hyvällä omalla tunnolla todeta ettei se palvele tarkoitustaan, eikä väärinkäytöksiä pystytä estämään. Tällä menolla ihmiset vaan alkaa vältellä lääkärissä käyntiä, ja varsinkin puhumista siellä mistään arkaluontoisesta. Vai onkohan se peräti tarkoituskin, että saadaan terveydenhoidon kustannuksia alas, kun jengi delaa mieluummin kuin menee lääkäriin levittelemään asioitaan? :D

Vierailija
32/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli ennen eläköitymistään sairaanhoitaja ja h*lvetinmoinen juorukello se on ollut aina. Ja joo, kyllä urkki naapurien ja sukulaisten terveystietoja ja "luottamuksellisesti" kertoi juoruakkakavereilleen niitä. Siinä sitten yhdessä kauhisteltin ihmisten vaivoja ja diagnooseja, Minullekin kerran yritti juoruta naapurista, mutta sanoin suoraan että tuo on paitsi mautonta myös rikollista ja minä en halua kuulla. Hän vaan sanoi että ymmärtää kuulemma paremmin nyt naapuria kun tietää diagnoosit. 

Vierailija
33/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kanta => terveystiedot => terveystietojen luovutus

Kävin kattomassa onko mun tietoja kukaan urkkinu.

Vierailija
34/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vainoharhaista porukkaa!

Vierailija
35/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on vainoharhaista porukkaa!

Kerro se tuolle urkinnan uhrille, joka ei varmasti enää koskaan luota terveydenhoitohenkilöstöön.

Vierailija
36/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa tuomion tällaisesta, pitäisi ottaa ammattioikeudet automaattisesti ja lopullisesti pois. Ehkä se vähän hillitsisi urkkimishaluja.

Vierailija
37/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä ihmettelee, että kuinka tyhmiä nää hoitsut ja kyylät oikein on? Heillehän varmasti paukutetaan päähän, että jokaisesta käynnistä jää "sormenjälki", heidät saadaan kiinni jos asiattomilla teillä ovat olleet. Ja silti kuvittelevat olevansa lakien yläpuolella. - en jää kiinni, kun mä osaan olla ovela.

Vierailija
38/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä ihmettelee, että kuinka tyhmiä nää hoitsut ja kyylät oikein on? Heillehän varmasti paukutetaan päähän, että jokaisesta käynnistä jää "sormenjälki", heidät saadaan kiinni jos asiattomilla teillä ovat olleet. Ja silti kuvittelevat olevansa lakien yläpuolella. - en jää kiinni, kun mä osaan olla ovela.

Tämäkin jäi kiinni vain uhrin aktiivisuuden ansioista. Kuinka paljon onkaan niitä urkkimistapauksia, jotka eivät tule ikinä ilmi? Vaikuttaa valitettavasti todennäköiseltä, että vain ani harva joutuu tällaisista rikoksista ikinä vastuuseen.

Vierailija
39/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta eiköhän tämäkin valitettavasti ole vain jäävuoren huippu. Suurin osa potilaista ei vaan koskaan selvittele tätä lokia mistä nämä asiattomat urkinnat saisi selville...

Vierailija
40/347 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kyllä nuo asiat pitäisi olla tiedossa ihan jokaisella potilastietojen kanssa työskentelevillä ihmisillä. Itse olen sairaanhoitaja ja minulla on kokemusta esimerkiksi tällaisesta, että lääkäri on mennyt minun tunnuksilla kirjaamaan omia juttujaan. Oma vika tottakai, että jätin hetkeksi koneen auki kansliassa, mutta todella röyhkeää ja ajattelematonta lääkäriltä. Kysyin häneltä, että miksi hän minun tunnuksilla on kirjaamassa, niin kohautti vaan olkiaan, että nopeasti hän nyt vaan tässä ajatteli laittaa, kun kone oli auki...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi