Sain kutsun luokkakokoukseen, miten on mahdollista että minä tai kukaan silloisesta ystäväporukasta emme muista yhtä kutsuttua poikaa lainkaan?
Siis kukaan, silloisesta viiden tytön ystäväporukasta emme muista yhden kutsutun pojan olleen koskaan luokallamme. Emme tunnistaneet ulkonäöltä emmekä nimeltä. Vahvistin tämän porukan ulkopuolisilta luokkalaisilta, että ks. poika tosiaan oli luokallamme kaksi vuotta. On todella hämmentynyt olo, miksi ihmeessä kukaan meistä viidestä ei muistanut ks. henkilöä? Eihän sitä voi varmaksi sanoa, mutta kaikki teoriat otetaan vastaan?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen muisti on todella huono ja epäluotettava. Olet ehkä tahallaankin pyyhkinyt hänet muististasi koska hän ei sopinut tarinaan.
Tvssähän on joskus tullut olikohan aivopelit, jossa näytettiin, miten helposti aivoja pystytään huijaamaan, manipuloimaan ja luomaan vääriä muistikuvia ja varmoja havaintoja, jotka ei olekaan totta.
Muistan testin, jossa katsoja seurasi punaisen ja keltaisen joukkueen korispeliä. Siinä piti muistaakseni laskea, että kuinka monta kertaa pallo oli punaisilla ja kuinka monta kertaa keltaisilla tai jotain vastaavaa. Sen jälkeen kysyttiin huomaisiko videossa jotain outoa ja se näytettiin uudestaan, Kentällä pyöri joku tyyppi gorillapuvussa ja sitä vaan ei ollenkaan huomannut, kun keskittyi niin kovasti siihen itse tehtävään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi samoin yhden tytön kanssa. Tämä nyt opettajanainen luuli olevansa jotenkin luokan keskipiste ja kertoili miten oli ihastuksiakin poikien kanssa ym. Minä leikin kanssaan ja odottelinkin tapaamistaan. Luokkakokouksessa ilmeni ettei valtaosa luokasta muistanut häntä lainkaan. Hän oli varsin järkyttynyt tuosta ja soitteli myöhemmin ja ihmetteli asiaa. Hän loukkaantui asiasta niin että poisti minutkin facekavereistaan. Omat luulot voivat olla aika vääristyneet.
Onko aikuiset ihmiset luokkakokouksissa niin tökeröitä, että sinne kutsun saaneille sanotaan päin naamaa, että emmä kyllä muista sua ollenkaan?
No jos ei muista, niin ei muista. Minä voisin kyllä sanoa, etten nyt oikein muista sinua. Tai aika vaikeaa on muistella menneitä, jos ei ole mitään muistikuvaa toisesta. Mutta mulla on huono ihmismuisti, joten olen tottunut kyselemään, että kukas sinä olitkaan... :)
No se nyt on ymmärrettävää, et varmaankaan ole "ampumassa ketään alas luuloistaan" kuitenkaan, kuten nämä ikuiset teinitytöt?
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi samoin yhden tytön kanssa. Tämä nyt opettajanainen luuli olevansa jotenkin luokan keskipiste ja kertoili miten oli ihastuksiakin poikien kanssa ym. Minä leikin kanssaan ja odottelinkin tapaamistaan. Luokkakokouksessa ilmeni ettei valtaosa luokasta muistanut häntä lainkaan. Hän oli varsin järkyttynyt tuosta ja soitteli myöhemmin ja ihmetteli asiaa. Hän loukkaantui asiasta niin että poisti minutkin facekavereistaan. Omat luulot voivat olla aika vääristyneet.
Ei teillä ainakaan mitään käytöstapoja ollut, jos tuollaista olette menneet sanomaan.
Hän oli selvästi tyypillinen kiltti poika joka joutui yläasteen seinänviereltä katselemaan tyttöjen pyörimistä mopopaikan pahisten seurassa :( Olitteko sinä ja kaverisi jännä tyttöjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hyvin muistat ala-aste, yläaste tai lukioaikaiset luokkakaverit? Luokalla n. 20 henkeä ja itse en muista puoliakaan.
Eskarista lähtien muistan kaikki etunimeltä. Ja jengiä kerkes paljon vaihtumaankin. Muistan myös rinnakkaisten luokkien tyyppien nimet.
N47 Helsinki
Miksi? Itselläni on hämäriä muistikuvia muutamasta parhaasta kaverista. Loppuja en edes tunnista luokkakuvasta.
Itselleni kävi merkillinen tapaus kun kävin kotiseudulla noin viisi vuotta lukion päättymisen jälkeen. Kaupassa tulee täysin tuntematon tyyppi tervehtimään ja pyytämään anteeksi kun kiusasi minua koulussa. Häntä on kuulema kaikki nämä vuodet asia mieltäpainanut. Oli kuulema ollut niin kateellinen. En muista nähneeni koko ihmistä koskaan, puhumattakaan että olisin huomannut kyseistä kiusaamista. Totesin vaan antavani anteeksi ja että en ole koskaan asiaa muistellut. Osoittaa vaan sen, että varsinkin teininä ihminen keskittyy kaivelemaan omaa napaansa eikä niin kauheasti mieti asioita toisten jannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette olleet tyypillisiä koulutyttöjä, täynnä itseänne.
Teini-iälle on tyypillistä, että ollaan itsekeskeisiä, eikä huomioida asioita kuin omalta kantilta. Tämä johtuu yksinkertaises ati aivojen kehitysvaiheesta. Aivojen etulohko kehittyy viimeiseksi ja valmista on noin 25 vuotiaana.
Näin juuri ja olisi pitänyt kirjoittaa vain, että ap ja kaverinsa olivat tyypillisiä teinejä, kyllä se koskee poikiakin. Mutta kun aikuiset jatkaa samaa ja pahempaakin vielä 20 vuotta myöhemmin... Minkä pikkiin se laitetaan?
Siihen, ettei kaikilla se empatiakyky ole yhtä kehittynyt aikuisenakaan.
Se sentään kutsuttiin. Minua ei kutsuttu. Toisaalta ei haittaa pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi koulupojat ovat paljon parempia, ja huomioivat aina muut, näkymättömiä tyttöjä myöden. ;)
Meillä oli tapana kerätä luokkakuvien taakse porukan nimikirjoitukset. Sieltä oli helppo palauttaa mieliin kuka oli kuka.
Vierailija kirjoitti:
Minun nykyinen mieheni oli samalla luokalla kanssani lukiossa, mutta ei minulla ole siitä mitään muistikuvaa. Luokkakuva sen kumminkin todistaa.
Jossain lukiossa ei välttämättä vietä samalla luokalla olevien kanssa paljonkaan aikaa.
Minä en mennyt lukion kokoukseen kun totesin ettei siellä ole ketään kenen kanssa olisin tekemisissä ollut. Ehkä ne olisi siellä ihmetellyt kuka minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi koulupojat ovat paljon parempia, ja huomioivat aina muut, näkymättömiä tyttöjä myöden. ;)
Nyt oli puhe tytöistä, mutta korjasin myöhemmin ketjussa, että olisi pitänyt puhua vain koululaisista tai teineistä sukupuoleen puuttumatta.
Näin juuri ja olisi pitänyt kirjoittaa vain, että ap ja kaverinsa olivat tyypillisiä teinejä, kyllä se koskee poikiakin. Mutta kun aikuiset jatkaa samaa ja pahempaakin vielä 20 vuotta myöhemmin... Minkä pikkiin se laitetaan?