Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko haastanut narsistipomoa? Miten kävi?

Vierailija
10.02.2020 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko otsikossa kysymys. Kas vain, eipä olisi arvannut.

Vierailija
62/107 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen pomo on niin karismaattinen, että kestää pitkään ennen kuin ymmärtää mistä on kyse. Tällaiseen henkilöön ensi alkuun hurmaantuu. Kun alat päästä jyvälle hänestä, on liian myöhäistä. Hän ei kestä minkäänlaista kyseenalaistamista, ei edes normaaleja työhön liittyviä kysymyksiä. Hänellä on erittäin vahvat ennakkoluulot ihmisistä ja asioista, joiden mukaan mennään. Hänen johdollaan firma menee puihin kun hänen aikansa menee oman asemansa pönkittämiseen eikä johtamiseen. Esimiehenä hän rakentaa hovin, joka tekee likaiset työt hänen puolestaan. Kun yrität tuoda narsistin toimia esille, kukaan ei usko sinua, koska narsisti osaa esiintyä hurmaavan itsevarmasti ja narsisti hoveineen on jo mustamaalannut sinut laajalti. Pian huomaat olevasi työyksikössäsi yksin otsassasi vaikean ihmisen leima. Täysin riekaleena, uupuneena ja valmiina työkyvyttömyyseläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut muutaman oman mielipiteen ja idean narsistipomolle. Siitä seurasi mykkäkoulu, mustamaalaaminen muille, eristäminen muista ja jouduin lopulta lähtemään, mutta minulle kävi hyvin. Narsisti valehtelee itselleen ja muille ja sillä valheilla oikeuttaa vaikka minkälaisen käytöksen ja teot uhria kohtaan. Ja ne asiat eivät ole missään suhteessa uhrin ”virheisiin”.

Vierailija
64/107 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo tähän, mutta haluaisin korostaa sitä, että ihan oikeasti kannattaa miettiä todella tarkkaan jaksaako tuohon älyttömään, päättymättömään riitelyyn/alistamiseen/nöyryyttämiseen/haukkumiseen lähteä. Jos duuni ei ole luokkaa "kaikki mistä olen haaveillut," niin parasta on vain etsiä vaivihkaa toinen paikka ja säästää itsensä moiselta hirveydeltä. Hälytyskellot kun kalkattaa, edes etäisesti, niin kuuntele niitä ja juokse.

Joku jo sanoikin, että kunnon persisti ei laannu, vaan sitä vastoin oikein herää henkiin kunnon vastakkainasettelun myötä. Sitä ei normaali ihminen jaksa, eikä pitäisikään.

En tosiaan itse kadu sitä, että sanoin ja laitoin hanakasti vastaan viime metreille asti, mutta jälkensä se jätti siitäkin huolimatta. Ainakin voin sanoa, että kerrankin elämässäni tein Jotain Oikein. :D 

Liian monisyinen ja täysin epäuskottavalta kuulostava horina, jos tuon tarinan pistäisin sanoiksi, siksi en viitsi enempää avata yksityiskohtia. Niin hyvin ne persistit osaavat hommansa, etten itsekään uskoisi puoliakaan niistä hulluuksista, mitä näin, koin ja kuulin oman pikku kokemukseni aikana.

Jos narsisti on älykäs, häntä ei voi mitenkään voittaa. Hän onnistuu aina kääntämään asiat uhrin syyksi. Ja hänellä ei ole mitään rajoja moraalissa eikä missään kuten normi-ihmisellä. Siksi tilanne on toivoton usein.

Vierailija
65/107 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli selvitys, jossa konsultti haastatteli koko henkilöstön. Sillä saatiin pois yksi pomo, hän oli niin ilmeinen alkoholisti,että se oli helppo.

Kaikki hehkutimme yhtä toista pikkupomoa, että hän on kuulemma pidetty. Eipä tiedetty, että kun hän sai ylennyksen, hänestä ilmeni varsinainen narsisti. Niin lipevä, että kukaan muu kuin se alainen, jonka hän valitsi milloinkin kohteeksi, ei tiennyt miten myrkyllinen hän osasi olla.

Tämä on juuri näitä, että mitään vikaa ei näy, mutta porukasta vain vaihtuu vuoden sisällä yli puolet.

Vierailija
66/107 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttaa se epäoikeudenmukaisuus, että yksi ihminen saa terrorisoida työpaikkaa ilman seuraamuksia.

Vierailija
67/107 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen pomoni on edellä kuvattujen kaltainen. Työssä on yhtä helvetti, hovi saa tahtonsa läpi muut on idiootteja kun eivät pysy päivittäin vaihtuvien määräysten ja uudistusten perässä. Haastan pomoa joka palaverissa ja nautin kun se alkaa punoittaa ja saa vaivoin hillittyä raivonsa. Minulla on jo ovi auki muualle, siksi teen niin ja myös jotta uudet tulokkaat näkisi millainen se on. Työntekijät vaihtuu tiuhaan ja paikalla on huono maine, se kertoo paljon.

Vierailija
68/107 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin naristipomon ja tämän esimiehen kanssa työterveydessä neuvottelemassa omasta burn outista. En tiedä vieläkään miten hän sen teki, mutta lopputulemaltaan kaikki symppasivat tätä pomoa, kun hän ei ollut tiennyt, miten rankkaa minulla oli. Vaikka olin juuri selittänyt, että olen kertonut hänelle kasvotusten, ollut sairaslomalla uupumuksen takia, ja että työtaakkaani oli vähennetty häntä ylemmän esimiehen käskystä jo aiemmin, koska olin uupunut. Irtisanouduin vakkarityöpaikasta tuon jälkeen koska koin, että edes työterveydessä ei narsistipomoja bongata. Saman ihmisen takia sairaslomalla on ollut monta muutakin, mutta siellä se vaan edelleen kyykyttää ja esittää, ettei ole tiennyt.

Vierailija
69/107 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on niin tutun kuuloista.

Mä jouduin mm. puhutteluun kun en kuulemma tervehdi ja sano heippa. Kuten kaikki muutkin, tervehdin ja sanon heippa niille ketkä osuu matkan varrelle työpisteeltä ulko-ovelle (Ja mulla on vaki työaika 8-16). En kierrä koko työpaikalla ja keskeytä muiden hommia. Tässä asiassa sanoin vastaan. Että me ei olla päiväkodissa jossa vilkutetaan kaikille.

Työpaikan vaihtorahakassasta puuttui rahaa, ensin xxx euroa ja tarkistuksen jälkeen yyy euroa ja lopulta kuitenkin vaan zz euroa. Tämä oli pitkä prosessi jolla yritettiin sauhustaa minut ja työkaveri ulos, syytettynä varastamisesta. Ja näin jälkikäteen olen miettinyt että puuttuikohan sieltä sittenkään.

Hoidin firman kirjanpitoa ja pomo teki vaikka mitä laittomuuksia. Irtosanotut/-sanoutuneet olivat heti kuin ilmaa joille ei olisi palkkaakaan tarvinnut maksaa. Maksatti firmalla ties mitä kun sai ne puhuttua työksi, sai raivokohtauksen jos jostain huomautti. Olin kuulemma itse vain idiootti joka ei osaa mitään.

Äitiyslomalta palatessa minutt alennettiin. Sopi hyvin, tein oman vuoroni ja lähdin kotiin, ilman isompaa vastuuta.

Join kakkukahvit kun pomo lähti.

Vierailija
70/107 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti suoraan haastanut, mutta en alistunut narsistipomon kohteluun. Siitä seurasi sitten rajua ulossavustamista, palkanalennus, työtehtävien pois ottamista, puhutteluita (haukkumista) jne., kunnes minut irtisanottiin laittomasti. Haastoin työnantajan oikeuteen ja voitin. Ja, koska työpaikka oli julkisella sektorilla tarkoittaa se sitä, että veronmaksajat ovat iloisesti maksaneet minulle monen kuukauden palkan korvauksina, työnantajan kalliit asianajajat jne. Ja kuntapuolella laittomuuksiin sortuvia johtajia löytyy enemmänkin ja veronmaksajien kustannuksella narsistin sairas touhu voi jatkua, kun virka suojaa narsistia ja usein ylin johto on kädetöntä.

Vierailija
71/107 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon narsisti ei anna sinun lähteä. Jos havaitsee että haet uutta vakoilee sinua ja soittelee kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ettei sua palkata.

Ei suostu irtisanomaan ihmisiä, vaan pakotaa ne irtisanoutumaan että joutuisivat karenssiin.

Vierailija
72/107 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon narsisti ei anna sinun lähteä. Jos havaitsee että haet uutta vakoilee sinua ja soittelee kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ettei sua palkata.

Ei suostu irtisanomaan ihmisiä, vaan pakotaa ne irtisanoutumaan että joutuisivat karenssiin.

Kyllä narsisti myös irtisanoo ja jakaa aiheettomia varoituksia. Tällä tavalla jäljellä olevat saadaan ns. ruotuun ja alistumaan.

Minut narsisti irtisanoi, mutta on sen jälkeenkin yrittänyt vahingoittaa työuraani.

Vierailija
73/107 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi nauraa hysteerisesti ja tämän jälkeen piti mykkäkoulua.

Vierailija
74/107 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasi laiton irtisanominen ja hyvittelyksi 3kk palkkaa vastaava summa.

Olihan se kuitenkin kova pala, mutta siitäkin noustiin.

Vierailija
75/107 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Uutena työntekijänä ja itse voimakkaana persoonana en lähtenyt mukaan tuon ihmisen juttuihin ollenkaan. Sen verran monessa liemessä on minut keitetty etten ihan vähästä säikähdä. Tiedän myös olevani erittäin ammattitaitoinen työssäni, ja tunnen hyvin oikeuteni työntekijänä. Kun en antanut tuon ihmisen hyppiä silmille, uskaltautuivat muutkin mukaan laittamaan sille vastaan. Lopputuloksena se joutui oman esimiehensä puhutteluun, työterveyshuollon kautta saikulle, ja lopulta irtisanoutui itse. Myöhemmin kuulin että oli jo aiemmin polttanut monet sillat takanaan.

Vierailija
76/107 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttuja tarinoita täällä. Narsisti esimiehenä täälläkin 😱

Vierailija
77/107 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei ota palautetta vastaan, hänen kanssaan on turha kommunikoida. Ainoa keino on ottaa yhteys häntä ylempään tahoon, jos mahdollista.

Vierailija
78/107 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastoin joskus aikoinaan yhtä hullua mesua. En itse aloittanut tietenkään koskaan, mutta kun hän alkoi meuhkata ja riehua jostain asiasta sanoin hänelle vastaan ja käskin tukkia turpansa jos ei ole mitään asiallista sanottavaa. Käsikin toistamiseen kovaäänisesti häntä lopettamaan sen älyttömän meuhkaamisen.

Hän oli niin sairas että raivo pursui fyysisenä riehumisena ja huutamisena.

No seurasi  seuraavan päivän piilovittuiluam johon edelleen kuittasin että koita nyt käyttäytyä tms.... yhtä nasevaa kuin hänkin ....

Hän oli niin impulsiivinen, toisaalta jos lääkitys oli kohillaan, niin muutama päivä saattoi aina mennä ihan  ok.

Toisaalta hämpä lopetti minulle vittuilun koska vedin vastapalloon samalla mitalla.

Hän arvosti osaamistani ja sitoutumistani työhön joten jätti minut rauhaan. 

Hänellä oli aina joku kyykytettävä ja vähäteltävä, yleensä ne jotka teki aputöitä tai olivat muuten jotenkin ärsyttäviä hänestä. Narskuhan on kuin hyena joka nujertaa heikoimmat.

onneksi pääsin melko pian pois sieltä hullujen huoneelta.

Vierailija
79/107 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa näitä onnellisia loppuja enemmänkin.

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Uutena työntekijänä ja itse voimakkaana persoonana en lähtenyt mukaan tuon ihmisen juttuihin ollenkaan. Sen verran monessa liemessä on minut keitetty etten ihan vähästä säikähdä. Tiedän myös olevani erittäin ammattitaitoinen työssäni, ja tunnen hyvin oikeuteni työntekijänä. Kun en antanut tuon ihmisen hyppiä silmille, uskaltautuivat muutkin mukaan laittamaan sille vastaan. Lopputuloksena se joutui oman esimiehensä puhutteluun, työterveyshuollon kautta saikulle, ja lopulta irtisanoutui itse. Myöhemmin kuulin että oli jo aiemmin polttanut monet sillat takanaan.

Vierailija
80/107 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt kertoa enemmän. Esimies toiminut tavalla josta tavallinen duunari saisi potkut, mutta kun on karismaa ja suhteita on tähänkin asti onnistunut kääntämään asiat aivan ylösalaisin. Miten pitkään pitää katsoa, että yksi ihminen terrorisoi kokonaista työpaikkaa? 

Ap

Loputtomiin.

Esihenkilöt ja johtajat ovat usein sen verran älykkäitä että jos joku kyseenalaistaa heidän toimia, he osaavat kääntää aina asian yrityksen eduksi ja taiteilemaan sanansa ja tekonsa laillisuuden rajaa hipoen niin ettei heitä voi syyttää mistään laittomasta tai asiattomasta käytöksestä.

Olen ollut tällaisen terror....n alaisena. Hän lty johtaja, me päällikkötasoa. 2 v jaksoin sitten tuli päätepiste. 1/2 v terapoin itseäni ja huilasin pois ihan jo sitä fyysistäkin väsymystä mikä oli aiheutunut 24/7 asiantuntijatyötä tehtyäni. Pelon ja "mikään ei riitä" kulttuurilla johtava sairaspersoonainen muiden vähättelijä ei hellitä koskaan. Jos hän mäkee jonkun uupuvan, jän lisää vetyä myllyyn koska nauttii siitä että voi osoittaa jonkun olevan heikompi kuin hän itse. Hän saa voima ja ylemmyyden tunnetta toisten nujertamisesta.

Jos huomaatte tällaisia piirteitä jossain henkilössä, niin pitäkää varanne.

Älkää haastako narsistista henkilö, se kolahtaa aina omaan nilkkaan. Narskun kanssa pärjää osoittamalla hänelle arvostusta, ehkä vähän joskus nuoleskelemallakin jne....

Narskujen kanssa elämä on yhtä teatteria, mutta niimpä työelämä yleensäkin on. Ei siellä voi kukaan olla oma vapaa itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi