Oletko haastanut narsistipomoa? Miten kävi?
Kommentit (107)
Haastoin narskupomon hiljaisesti opettamalla koko työporukan narskun toimintatapoihin.
Narskut eivät ole kovin monimutkaista porukkaa, kun ymmärtää miten ne toimii.
Parin vuoden päästä kaikki narskun seläntakaiset paskapuheet raportoitiin välittömästi ja avoimesti tupakkaringissä.
Sen jälkeen pari tasoa isommalle pomolle valitus ja narsupäälliköstä tuli trukkikuski.
Sitten me kiusattiin se pihalle.
Paljon järkevämpää äänestää jaloillaan kuin tapella työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Narskupomo/tj sai raivokohtauksen kun kyseenalaistin hänen stragiamuutoksen firmalle (asiakaskentän tuntien en uskonut sen toimivan).
Lähdin aika saman tien, koska tuollaista käytöstä ei pidä sietää yhtään. Nyt minulla on tosi hyvä esimies, toista tonnia enemmän palkkaa ja työ on tosi kiinnostavaa.
Eli hyvin kävi. Ei tarvitse tehdä epävakaiden hullujen kanssa töitä, vaan kaikki työkaverit ovat normaaleja, mukavia ja fiksukäytöksisiä.
Ai niin, ja se firma meni konkurssiin.
Narsupomofirmat usein menee.
En suoranaisesti, ymmärsin lähteä mieluummin. Eräs mielenkiintoinen tapahtuma kuitenkin sattui. Oli kehittämispäivä ja narskupomo innoissaan. Iso yksikkömme ryhmätöissämme olimme jo niin lannistettuja että emme saaneet aikaiseksi juuri mitään. Jotta narskupomo ei ihan raivostuisi, listasimme vastauksiimme vain ihan läpihuutojuttu - tavanomaisia asioita. Siis niitä tuli about kymmeneltä ryhmältä suunnilleen samat. No, ehkä hän totesi, että olemmepa yhtämielisiä asioista, eikö ole yhtään kunnon ideaa? Kehittämispäivä todettiin onnistuneeksi ja lopetimme sen ennen päättymisajankohtaa.
Ylimmälle johdolle raportointi narskusta ei onnistunut. Pääjohtaja tyssäsi huolen heti kun arvasi ilmeestä mistä puristaa ja sanoi, että ei kannata hänelle puhua - ei hän puutu asiaan.
Työterveys ei myöskään puuttunut. Sain vain päivän tai kaksi sairauslomaa uupumisen vuoksi. Eihän se riittänyt, olisi pitänyt olla vähintään kuukausi, kaksi.
Narskupomo piti pientä muistikirjaa, johon hän kirjasi kunkin epäkelpoisuudet ja virheet ja otti ne sitten puheeksi kehityskeskusteluissa. Siis kehityskeskusteluissa!!
Luoja puuttui peliin ja jonkun vuoden päästä narskupomo kuoli syöpään. Minua se ei auttanut, sitä ennen olin jo joutunut irtisanoutumaan.
Edellisessä työpaikassani oli myös narsku toimitusjohtaja. Sain sairauskohtauksen erään episodin jälkeen. Jouduin irtisanoutumaan sieltäkin, koska en halunnut vaarantaa itseäni.
Toipuminen on vienyt vuosia. Ja nytpä minulla on siskoni, joka käyttäytyy narskun tavoin. Varmaan myös työssään mahdoton.
Mietin ulkomaille muuttoa...
- Onko näitä narskuja kaikkialla? Miksi ihmiset kasvavat itsekeskeisiksi ja ilkeiksi? Siinä suuri kysymys tulevaisuuden suunnittelijoille.
Narskupomo/tj sai raivokohtauksen kun kyseenalaistin hänen stragiamuutoksen firmalle (asiakaskentän tuntien en uskonut sen toimivan).
Lähdin aika saman tien, koska tuollaista käytöstä ei pidä sietää yhtään. Nyt minulla on tosi hyvä esimies, toista tonnia enemmän palkkaa ja työ on tosi kiinnostavaa.
Eli hyvin kävi. Ei tarvitse tehdä epävakaiden hullujen kanssa töitä, vaan kaikki työkaverit ovat normaaleja, mukavia ja fiksukäytöksisiä.
Ai niin, ja se firma meni konkurssiin.