En halua, että mua kutsutaan synnyttäjäksi!
En mä ainakaan halua, että mua aletaan miksikään synnyttäjäksi kutsumaan. Olen odottava äiti ja äiti sitten kun vauva on syntynyt.
Minusta tuollainen nimittely on loukkaavaa ja naista halventavaa. Ihan kuin alennettaisiin joksikin lehmäksi.
Ja vauvalla on myös isä, jota isäksi sopii sanoa.
Kommentit (84)
En minäkään. Minua saa kutsua synnyttäjäksi vain synnytyssairaalassa synnytykseen liittyvällä reissulla. Kun lapsi on syntynyt, tahdon, että minua kutsutaan äidiksi.
Äitiyspakkaus: synnyttäjäpakkaus?
Johtuu taas sateenkaariväestä. Vähemmistö alkaa määrätä tahdin joka asiassa, ettei vaan loukkaannuta.
Vierailija kirjoitti:
Isät ovat siittäjiä? Hyvää siittäjän päivää.
Kyllä. Kun pariskunta menee synnytysosastolle heitä kutsutaan synnyttäjäksi ja siittäjäksi.
"Synnyttäjä voisi nyt siirtyä tuohon jakkaralle, noin, ja siittäjä voi olla siinä takana tukemassa." :)
Vierailija kirjoitti:
Johtuu taas sateenkaariväestä. Vähemmistö alkaa määrätä tahdin joka asiassa, ettei vaan loukkaannuta.
Ja kuinka käykään, osaako enemmistö suhtautua asiaan yhtään sen paremmin?
Kyllä nää on taas niin näitä... 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isät ovat siittäjiä? Hyvää siittäjän päivää.
Kyllä. Kun pariskunta menee synnytysosastolle heitä kutsutaan synnyttäjäksi ja siittäjäksi.
"Synnyttäjä voisi nyt siirtyä tuohon jakkaralle, noin, ja siittäjä voi olla siinä takana tukemassa." :)
Eihän se synnyttäjän kumppani välttämättä ole siittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Noille on annettu jo ihan liikaa valtaa. Ja heistäkin se järkevin osuus tajuaa, että tällaisessa tasapäistämisessä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kyl se on siittäjä.
Joka on pannu sen synnyttäjän paksuksi.
T. Samarin
Vierailija kirjoitti:
Sopiva nimitys olisi Emakko.
Tietenkin noin jos porsii useita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl se on siittäjä.
Joka on pannu sen synnyttäjän paksuksi.
T. Samarin
Mutta siittäjä ei ole välttämättä isä.
Ja entäpä keinohedelmöityksessä? Itse "siittämisen" tekee lääkäri, mutta siittiöt ovat luovuttajalta ja siihen päälle sitten se isä.
Joo sama kyllä itsellä! Vai alammeko kutsua isiä siittäjiksi? Todella naurettavaa kertakaikkiaan. Yleensä olen hyvin suvaitsevainen ja myötämielinen uudistuksille ja kaikelle tasa-arvoa eteenpäin vievälle, mutten kyllä ymmärrä tätä.. Vähn niinkuin sitäkään että kuukautissiteistä tehdään sukupuolettomia?!
Minusta tässä ei edistetä tasa-arvoa vaan poljetaan naisen arvoa alentamalla häntä.
Pitääkö noita hallituksen akkoja kutsua nyt synnyttäjiksi?
Marin on pääsynnyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tässä ei edistetä tasa-arvoa vaan poljetaan naisen arvoa alentamalla häntä.
Tasa-arvon ”edistys” tässä ilmeisesti on että muunsukupuolisetkin otetaan huomioon tai se että perheessä ei enää ole aina äiti ja isää.. Ei niinkään tässä asiassa naisten tasa-arvosta kyse!
Näin minä ymmärtäisin asian ja sen mitä tällä typerällä jutulla lähdetty hakemaan
Kuka olisi uskonut, että juuri feministit (Aunt Lydiat) ovat tämän Handmaid's Tale'n takana, jossa naiseus typistetään synnyttäjyydeksi, kohdunkantajuudeksi, munasolun tuottajaksi ja rintakehäruokkijaksi. Kaikki promillen takia. Ihan kuin biologiset ominaisuudet eivät liittyisi mitenkään naisten sortoon. Praise be!
Valtaväestö joutuu muuttamaan termejä ettei parille hulllulle tule paha mieli
WHO kutsuu tyttöjä/naisia sanalla "a menstruator", hyh hyh
Itse kutsun äitiäni edelleen Äidiksi ❤️ Ja tulen aina kutsumaan.
T: tyttö 16
Vierailija kirjoitti:
Joo sama kyllä itsellä! Vai alammeko kutsua isiä siittäjiksi? Todella naurettavaa kertakaikkiaan. Yleensä olen hyvin suvaitsevainen ja myötämielinen uudistuksille ja kaikelle tasa-arvoa eteenpäin vievälle, mutten kyllä ymmärrä tätä.. Vähn niinkuin sitäkään että kuukautissiteistä tehdään sukupuolettomia?!
Juurikin tämä. Nykyään kaikesta tehdään sukupuolittomatonta ja näin niinkin yksinkertaisesta ja viattomasta nimityksestä kuin Äiti tulee ongelma...
Olisko porsija, sikiön pullauttelija tms mielestäsi parempi.
Synnyttäjä olet tasan sen aikaa kun synnytät.
https://www.lily.fi/blogit/punaisen-talon-varjossa/