Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saat pisteitä tästä aspergertestistä

Vierailija
09.02.2020 |

http://xestia.net/testit/asperger.php

Ja onko sinulla diagnosoitu tai jotain muuta neurokirjoon kuuluvaa diagnoosia?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 2 minuuttia 41 sekuntia ja testipistemääräsi on 105 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

Adhd kyllä on. Yllättävän paljon pisteitä siihen nähden, että olen hyvin ekstrovertti.

Vierailija
62/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

128 pistettä - aikaa meni 4:36. Minulla luultavasti on asperger...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

108, lapsellani nepsy-piirteitä, ei diagnoosia. Eikä minullakaan. Moni noista kohdista sopii, jos on tavallista herkempi ja/tai introvertti. Itse olen molempia.

Vierailija
64/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 33 sekuntia ja testipistemääräsi on 123 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma."

Ei ole diagnosoitu. Olen tehnyt tuon testin monesti aiemmin enkä ole koskaan saanut noin korkeita pisteitä enkä tulosta, että olisi todennäköisesti asperger. Viimeksi taisin saada 117.

Vastasin tällä kertaa tahallaan vähän "rohkeammin", uteliaisuudesta että tuleeko erilainen tulos.

En usko että on aspergeria (piirteitä ehkä), psykologin testeissäkin käynyt.

Olen kuitenkin yleensä ottaen tosi huono itsearvioija, joten jos jokin testi perustuu vain omaan harkintaan, niin tulokseen on vaikea luottaa.

Tuossa testissä oli vaihtoehdot Ei, Jonkin verran ja Kyllä. Viimeisin tarkoittaa varmaan samaa kuin usein, mutta on vaikea arvioida ilmeneekö jokin usein, koska se vaatisi ymmärryksen siitä mikä on tavallista yleisempää. Ja pitäisi myös muistaa omaa elämää tarpeeksi, mutta mulla on huono muisti. Ja helposti muisti on myös valikoiva senhetkisen fiiliksen tai kysymyksenasettelun mukaan (muistaa helpommin ns. osumat kuin päinvastaiset tilanteet).

Vierailija
65/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 3 sekuntia ja testipistemääräsi on 90 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

Monien mielestä olen asperger. Diagnoosia ei ole.

Vierailija
66/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

108, lapsellani nepsy-piirteitä, ei diagnoosia. Eikä minullakaan. Moni noista kohdista sopii, jos on tavallista herkempi ja/tai introvertti. Itse olen molempia.

Tämä on minusta vähän ongelmallista asperger-piirteistä puhuttaessa: samoja piirteitä on, kuten mainitsit, tavanomaista herkemmillä ihmisillä sekä introverteillä. Yhtä hyvin voitaisiin puhua "herkkien ihmisten piirteistä" tai "introverttien piirteistä".

Lisäksi se, mikä vaikuttaa asperger-tyyppiseltä käyttäytymiseltä, voi usein selittyä esim. jännityksellä tai sillä, että ei ole saanut koskaan opastusta siihen, miten tietyissä tilanteissa toimitaan. Myös yleisellä vireystilalla ym. on vaikutusta asiaan. Moni as-ihminen on sanonut kokeneensa diagnoosin saamisen helpottavana, joten en halua teilata sen merkitystä täysin. Mielestäni nykyään silti nähdään as-piirteitä sielläkin, missä niitä ei ole. Ei kaikkea itsestä poikkeavaa tarvitse tai pidä diagnosoida. Monesti muita normittavat ihmiset ovat täysin sokeita omille kummallisuuksilleen eivätkä yhtään tiedosta omaa käytöstään.

Vierailija
67/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

122 on perheessä asperger diagnosoituja ihmisiä.

Vierailija
68/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 pistettä ja vähän yli 2 min

Vierailija
69/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 2 minuuttia 14 sekuntia ja testipistemääräsi on 137 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Kävin 15-vuotiaana tutkimuksissa, mutta silloisen anoreksian takia varmaa diagnoosia ei voinut antaa, koska anoreksia voi vahvistaa aspergertyyppisiä piirteitä, kun eristäytymistä ja pakkomielteisyyttä rutiineihin yms. Käskettiin tulla takaisin kun olen parantunut ja laitettiin papereihin alustavasti Asperger-piirteet.

Nyt olen 20, parantunut syömishäiriöstäni, mutten jaksa lähteä hakemaan diagnoosia. Luulen, että omalla kohdallani on kyse vain persoonallisuudestani, joka on hieman AS-piirteinen. Suvussani esiintyy diagnosoituja Asperger-ihmisiä, mutten usko, että minulla olisi. 

Vierailija
70/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

145. On asperger-diagnoosi, joten eipä yllättänyt.

Vierailija
71/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

99, ei ole aspergerin syndroomaa.

Lapsena ja nuorena minulla epäiltiin vahvasti tuota ja juoksutettiin psykologeilla. Olin hyvin erilainen, sulkeutunut ja vahvat as oireet. No diagnoosia ei koskaan tullut vaikka testattiin, olin juuri puhjennut pahaan murkku-kapinointi-ikään ja "suojauduin" kaikelta tuolla tavoin, mm. kiusaamiselta. Vakuutin ettei minussa ole vikaa koska suoraansanoen koko elämäni v*tutti tuolloin, eihän se ole kivaa olla kiusattu ja vanhempien ja lääkäreiden tökittävänä koska en ollut "normaali".

Nykyään olen hyvinkin sosiaalinen ja omasta mielestäni aika tavallinen, vaikka piirteitä vieläkin löytyy. Uskon että lapsuudessani koetut traumat väkivaltaisesta alkoholisoituneesta isästäni on ollut syynä poikkeavaan lapsuuteen ja nuoruuteen.

Vierailija
72/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

138, Adhd diagnoosi

Vierailija
73/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 pistettä. Ei diagnooseja, olen vain stereotyyppinen introvertti.

Vierailija
74/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytit testin tekemiseen 2 minuuttia 14 sekuntia ja testipistemääräsi on 137 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Kävin 15-vuotiaana tutkimuksissa, mutta silloisen anoreksian takia varmaa diagnoosia ei voinut antaa, koska anoreksia voi vahvistaa aspergertyyppisiä piirteitä, kun eristäytymistä ja pakkomielteisyyttä rutiineihin yms. Käskettiin tulla takaisin kun olen parantunut ja laitettiin papereihin alustavasti Asperger-piirteet.

Nyt olen 20, parantunut syömishäiriöstäni, mutten jaksa lähteä hakemaan diagnoosia. Luulen, että omalla kohdallani on kyse vain persoonallisuudestani, joka on hieman AS-piirteinen. Suvussani esiintyy diagnosoituja Asperger-ihmisiä, mutten usko, että minulla olisi. 

Syömishäiriöisistä naisista yli 20%:lla on oikeasti myös asperger.

Vierailija
75/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 26 sekuntia ja testipistemääräsi on 125 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Ei yllätä. Erityisesti pienenä oli selkeämpiä oireita muttei niitä 1970-luvun maalaiskunnassa juuri ihmetelty saatikka diagnosoimaan alettu.

M

Vierailija
76/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet 85

Aika testin tekemiseen 4min 31sek.

Ei aspergeria.

Ei diagnoosia.

Vierailija
77/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 2 minuuttia 49 sekuntia ja testipistemääräsi on 130 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Minulla on tutkimukset kesken neuropsykiatrian poliklinikalla.

Vierailija
78/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vastauksia :)

Vierailija
79/90 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

141 pistettä. Minullakin on nepsy-tutkimukset kesken –ensisijaisena epäilynä Asperger ja lisäksi tutkitaan myös ADD:n/ADHD:n mahdollisuutta. Sinänsä en ole yllättynyt, sillä olen koko ikäni ollut jollakin tavalla poikkeava ja hieman omalaatuinen. Testi oli melko stereotyyppinen eivätkä nuo kysytyt piirteet kaikilta osin edes kuulu diagnostisiin kriteereihin, mutta ehkä siitä voi saada jotain käsitystä mahdollisista neurologisista poikkeavuuksista.

Vierailija
80/90 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan