Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pettänyt ja olen raskaana

Vierailija
09.02.2020 |

Olemme miehen kanssa aloittaneet yrittää lasta yhteisymmärryksin viime syksynä. Tulin nopeasti raskaaksi, mutta kerkesin olla 6vko raskaana ja sain keskenmenon. En saanut mieheltäni tukea, vain ilmoituksen, että hänestä tuntuu, että pitäisi erota. Olin todella puulla päähän lyöty, että mistä kiikastaa. Äsken hän halusi perustaa perheen. Yritin keskustella hänen kanssaan, mutta ei.

Itkin pahaa oloani keskenmenon vuoksi ja siitä, että olen yksin kipujen kanssa ja siihen päälle mies vielä ajattelee eroa. Kuitenkin hän pani minua ovulaation aikaan ja tulin siitä jälleen paksuksi. Hän kyllä tiesi, että mihin ryhtyi. Ja minä typerä ajattelin, että hän vain panikoi ajatusta tulla isäksi. Ja minä painin omien surujeni kanssa ja ajattelin, että lapsen yrittäminen auttaisi pääsemään keskenmenosta yli.

Tulin heti raskaaksi tosiaan ja en iloinnut asiasta, sillä tilanne ei olisi voinut olla huonompi. Kävimme hakemassa lähetteen aborttin. Keskustelimme asiasta ja päädyimme siihen, että teemme molemmat kaikkemme, että onnistumme korjaamaan tilanteen ennen lapsen syntymää.

Viikko tästä lupauksesta sain vahingossa tietää, että hän on tapaillut työkaveriaan 2kk ajan. Eli ihan ensimmäisestä raskaudesta saakka! Ja on harrastettu ihan sitä seksiäkin. Olin aivan järkyttynyt ja halusin eron ja abortin. Siinä aikamme keskusteltuamme ja pohdittuamme miten ollaan tässä jamassa, päädyimme jatkamaan yhdessä ja herra sanoi panostavansa täysillä, että saadaan kaikki toimimaan.

Nyt tilanne onkin muuttunut taas niin, että minä olen lämmennyt ajatuksesta pitää lapsi ja hän haluaa ehdottomasti abortin. Syynä on se, että etääntymisestä johtuneet tunteiden laimeamiset pelottaa häntä, eikä hän tiedä onnistuuko saamaan ne takaisin koskaan. Kuitenkin sanoo minua rakastavansa ja on edelleen yhteenkuuluvuuden tunne. Sanoo, että nyt ei ole sopiva hetki lapselle.

Olen samaa mieltä kyllä, mutta miten helvetissä mä saan voimia tehdä abortin!!! Ollaan haaveiltu lapsesta yli kolme vuotta ja nyt kun olen 10vko raskaana niin minun pitäisi repiä toi pieni toivottu ihminen pois sisältäni?!? Mies ei tunnu ottavan vastuuta omista teoistaan. Toistaa vain kuinka hän uskoo miten vaikeaa se on yms. Pyysin häntä vaihtamaan työpistettä, jotta hän ei näkisi tätä naista kenen kanssa minua petti, mutta vastaukseksi tuli, että ei se oli niin helppoa vaihtaa.... Joo, abortti onkin sitten ihan super helppo. Tämä hänen työkaverinsa kenen kanssa petti minua, tiesi koko ajan, että olen raskaana ja tiesi mikä on meidän tilanne.

Tuntuu kuin olisin ainoa, joka kantaa vastuuta, jopa hänen teoista. Olen valmis antamaan anteeksi ja työstämään meidän parisuhteen ongelmia ja niin on hänkin, mutta vastuuta teoistaan hän ei ole nähtävästi valmis ottamaan. Olen kauheassa pattitilanteessa.... Olisi mukavaa kuulla eri näkemyksiä tai kuulla kokemuksia.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluatko tulla yh:ksi?

Koska sellainen sinä olet 7kk kuluttua.

Vierailija
2/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi, jos pärjäät sen kanssa yksin, mutta jätä ukko. Ei tuosta ikinä isää tule. Eikä pysy uskollisena ja jättää sut jossain vaiheessa joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä rakkautesi liittyy tähän pettämiseen.

Vierailija
4/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa näin päin. Toisinpäin olisi käynyt kuin sille Ristolle.

Vierailija
5/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä abortti. Tunnut melkoiselta sekasotkulta ihmisenä, joten en lasta antaisi tuollaiselle. Saati sitten tuohon tilanteeseen miehen kanssa. Kyllä siinä taas yksi nuorisorikollinen kasvaisi.

Vierailija
6/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde kannattaa unohtaa, ja miettiä haluatko lapsen yksin vai ydinperheessä. Jos yksin, niin sitten vaan asuntoa etsimään ja rakentamaan hyvää elämää lapselle ja sinulle, jos haluat ydinperheen niin abortti ja uutta miestä etsimään.

Jos haluat jatkaa parisuhdetta, niin abortti, koska on täysin väärin uutta elämää kohtaan, että kun äidin ja isän pitäisi keskittyä häneen, niin ajatukset onkin huonossa parisuhteessa, ja sitten pikkuvauva-aikana altistuu sille ilmapiirille.

Vierailija
7/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä abortti. Tunnut melkoiselta sekasotkulta ihmisenä, joten en lasta antaisi tuollaiselle. Saati sitten tuohon tilanteeseen miehen kanssa. Kyllä siinä taas yksi nuorisorikollinen kasvaisi.

Hanki abortti,olet itsekkin epävakaapersoona,eikä miehesi ole valmis sitoutumaan.Uskoton on aina petturi    vastuu molemmilla johonn .ette kumpikaan kykene......

Vierailija
8/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneskohan mies petti ja olen raskaana-provo tämä oikein on?

Kuudesmiljoonas?

Vierailija
9/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät lapsen, koska raskaus on jo noin pitkällä ja itse toivot lasta. Ukon sen sijaan abortoit elämästäsi nopeammin kuin pian, jotta ehdit saada ajatuksesi ja asumisesi järjestykseen ennen synnytystä. Pyydät reippaasti tukea yhteiskunnalta (=neuvolasta), siis vaadit. jos tuntuu siltä että psykologi, perheneuvola, ensikoti, tms voisi auttaa sinua, niin että alkutaival vauvan kanssa olisi mahdollisimman seesteinen pomppuisesta alusta huolimatta.

Vierailija
10/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko et on miehen lapsi olet varmaa myös pettänyt 

saat 0/5 provosta

Vierailija
11/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi myös niin että tuli ei toivottu raskaus heti ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen kun mies petti yhteisen ystävämme kanssa minua. Päädyin pitämään lapsen, vaikka hain aborttia.  Mutta nyt näin pari vuosikymmentä myöhemmin kun asiaa ajattelen niin, jos järkevästi olisin ajatellut enkä olisi ollut edellisestä raskaudesta ja vauva ajasta täysin uupunut sekä mieleltäni maahan lyöty, niin minun olisi ollut järkevintä tehdä abortti ja jättää mies. Hän jatkoi suhteen aikana useiden muidenkin naisten kanssa pettämistä jäätyään ensimmäisestä pettämisestä kiinni.  Sellainen elämä kun sinä istut kotona ja hoidat lapsia ja mies huorii ympäri kaupunkia aina kun silmäsi välttää, ei ole mitään elämää, vaan itsensä alentamista ja nöyryyttämistä. Eikä sellainen ihminen jaksa edes olla hyvä vanhempi lapsilleen. Minulla ei ole mitään onnellisia muistoja lasten lapsuudesta vaan syvä musta kuoppa jossa elin väsyneenä ja lannistuneena. Jäi kaikki kokematta, koska parisuhde imi kaiken ilon elämästä ja voimat. Ei riittänyt mielenkiinto lapsiin kun pohti omia ongelmiaan.

Vierailija
12/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin abortin tuossa tilanteessa. Muutoin olis sidottu tuollaiseen ääliöön yhteisen lapsen myötä vuosikausiksi. Väistämättä täytyy jotenkin olla tekemisissä.

Vierailija
13/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perus sunnuntaiprovo. Ihan liian väkinäisesti kirjoitettu ollakseen uskottava ja saadakseen tulta alleen. 1/5, ei jatkoon.

Vierailija
14/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että netti on pullollaan kaikkea kuraa. Ihmiset ei usko kaikkea, eikä todellakaan pidä uskoa kaikkea mitä netissä lukee. Aavistin, että provoheitto kommentteja tulee ja olin valmis ottamaan ne vastaan. Haluan vain tuoda ihmisille esiin, että ennen kuin heitätte provokommentteja, niin mieluiten ette heitä. Toivoisin itse enemmän kuin mitään muuta, että en eläisi tätä elämää tällä hetkellä. Pidän tätä itsekin ihan saatanan absurdina. En tuomitse provokommentoijien heittoja, itsekään en uskoisi. Mutta miettikää miltä joltakin ihmiseltä tuntuu, kun hän ottaa ison askeleen ja rohkaistuu avautumaan edes anonyymisti vaikeasta asiastaan tavoitteena saada hieman apua tai näkökulmaa, jotta voisi prosessoida vaikeaa tilannettaan, sitten joku tulee ja väittää, että valehtelet. Wow. Silloin kun hän juuri on haavoittuvaisillaan. En puhu nyt itseni puolesta vaan ihan niiden, jotka ei itseään osaa puolustaa.

Rakkaudella

- Ap

Vierailija
15/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kasvattaa lapsensa yksin, kuin huonossa suhteessa.

Vierailija
16/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko helvettiin ja pidät lapsen. Teillä kahdella menee kaikki hyvin kun rupeat keskittymään vain ja ainoastaan teihin kahteen. Onnea Ja voimia.

Vierailija
17/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ns. talkkarin lapsi tulossa. Toivottavasti mies ymmärtää juosta ja vaatia isyystestin.

Vierailija
18/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait tietää vahingossa pettämisestä ja toinen nainen kaiken aikaa kartalla, miten teillä menee? Onko hän joku tuttusi vai onko miehelläsi tapana töissä jakaa kaikki, mitä suhteessanne tapahtuu...

Vierailija
19/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitseeko juuri tämä mies jatkaa geenejään kanssasi? Biologisesti ajatellenhan se on miehen päätehtävä elämässä. 

Laitetaan biologiset logiikkakysymykset syrjään. Sinun tilanteestasi on ainakin hyvä oppia: Jos mies tai nainen sanoo mitään näitä perusrallatuksia kuten "En TiEdÄ hAluAnKo jAtkAa" tai "eHkÄ pItäis ErOTa" tai jopa "ehkämuneipitäisollasuhteessajustnyt" (10 yhdessäolovuoden jälkeen tietty), niin jalat ristiin kunnes se tietää mitä haluaa.

"Emmätiiä ehkä mä jään ehkä en" ei ole aikuisen käytöstä eikä sitä paranneta seksillä. Pahimmassa tapauksessa on joutunut jonkun "raskautan mahdollisimman monta naista"-fetisistin loukkuun, tai "teen lapsen niin miehen on aina oltava mun elämässä"-ansaan.

Niin mies kuin nainenkin, jos toinen "pohtii suhteen tilaa" yksinään ja roikuttaa suhdetta löysässä hirressä - REIDET KIINNI.

Mitä tuohon sun tilanteeseesi tulee, niin pohtisin asiaa kahdelta kantilta. Ensinnäkin tuolta ensin mainitsemaltani biologian suunnalta. Sitten siltä, haluatko ottaa riskin ettet saa lasta enää myöhemmin. Sinä tunnet itsesi ja sinulla on valta tehdä päätös, jonka kanssa voit elää loppuelämäsi. Vaikka just nyt voi tuntua ihan paskalta, niin loppujen lopuksi sä itse olet paras ekspertti omaan persoonaasi. Jotkut ovat herkempiä eivätkä koskaan toivu "mitä jos olisinkin pitänyt lapsen"-ajatuksesta. Toiset ovat eri tavalla herkkiä ja haluavat olla satavarmoja siitä, että jokainen lapsi on toivottu ja saa kaksi kunnollista vanhempaa (ainakin lähtökohtaisesti). Toistaiseksi lapsella on vain sinut. 

Abortissa on myös aina riski, ettet tule enää raskaaksi, eikä niitä tule tehdä "nyt ei ole sopiva hetki mutta ensi vuonna voisi olla"-perustein. Varsinkin jos teillä on ollut vaikeuksia saada lapsi alulle ja haluat lapsen lähitulevaisuudessa kuitenkin. 

Tsemppiä, paska tilanne. Kehottaisin myös muiden kirjottajien tavoin varautumaan siihen, ettei mies tuosta muutu ja jäät YH:ksi. Siinä ei ole mitään väärää jos haluat olla YH, mutta on hyvä kuitenkin tiedostaa se.

Vierailija
20/26 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda hetkeksi koko mies ja mieti mitä SINÄ haluat. Jos haluat lapsen, tee niin. Pärjäät kyllä lapsen kanssa. Mies vaikuttaa melkoiselta tuuliviiriltä etkä sinä voi häntä muuttaa. Ajattele vain itseäsi, älä miestä. Tee se, mikä on parasta sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan