Mies pettänyt ja olen raskaana
Olemme miehen kanssa aloittaneet yrittää lasta yhteisymmärryksin viime syksynä. Tulin nopeasti raskaaksi, mutta kerkesin olla 6vko raskaana ja sain keskenmenon. En saanut mieheltäni tukea, vain ilmoituksen, että hänestä tuntuu, että pitäisi erota. Olin todella puulla päähän lyöty, että mistä kiikastaa. Äsken hän halusi perustaa perheen. Yritin keskustella hänen kanssaan, mutta ei.
Itkin pahaa oloani keskenmenon vuoksi ja siitä, että olen yksin kipujen kanssa ja siihen päälle mies vielä ajattelee eroa. Kuitenkin hän pani minua ovulaation aikaan ja tulin siitä jälleen paksuksi. Hän kyllä tiesi, että mihin ryhtyi. Ja minä typerä ajattelin, että hän vain panikoi ajatusta tulla isäksi. Ja minä painin omien surujeni kanssa ja ajattelin, että lapsen yrittäminen auttaisi pääsemään keskenmenosta yli.
Tulin heti raskaaksi tosiaan ja en iloinnut asiasta, sillä tilanne ei olisi voinut olla huonompi. Kävimme hakemassa lähetteen aborttin. Keskustelimme asiasta ja päädyimme siihen, että teemme molemmat kaikkemme, että onnistumme korjaamaan tilanteen ennen lapsen syntymää.
Viikko tästä lupauksesta sain vahingossa tietää, että hän on tapaillut työkaveriaan 2kk ajan. Eli ihan ensimmäisestä raskaudesta saakka! Ja on harrastettu ihan sitä seksiäkin. Olin aivan järkyttynyt ja halusin eron ja abortin. Siinä aikamme keskusteltuamme ja pohdittuamme miten ollaan tässä jamassa, päädyimme jatkamaan yhdessä ja herra sanoi panostavansa täysillä, että saadaan kaikki toimimaan.
Nyt tilanne onkin muuttunut taas niin, että minä olen lämmennyt ajatuksesta pitää lapsi ja hän haluaa ehdottomasti abortin. Syynä on se, että etääntymisestä johtuneet tunteiden laimeamiset pelottaa häntä, eikä hän tiedä onnistuuko saamaan ne takaisin koskaan. Kuitenkin sanoo minua rakastavansa ja on edelleen yhteenkuuluvuuden tunne. Sanoo, että nyt ei ole sopiva hetki lapselle.
Olen samaa mieltä kyllä, mutta miten helvetissä mä saan voimia tehdä abortin!!! Ollaan haaveiltu lapsesta yli kolme vuotta ja nyt kun olen 10vko raskaana niin minun pitäisi repiä toi pieni toivottu ihminen pois sisältäni?!? Mies ei tunnu ottavan vastuuta omista teoistaan. Toistaa vain kuinka hän uskoo miten vaikeaa se on yms. Pyysin häntä vaihtamaan työpistettä, jotta hän ei näkisi tätä naista kenen kanssa minua petti, mutta vastaukseksi tuli, että ei se oli niin helppoa vaihtaa.... Joo, abortti onkin sitten ihan super helppo. Tämä hänen työkaverinsa kenen kanssa petti minua, tiesi koko ajan, että olen raskaana ja tiesi mikä on meidän tilanne.
Tuntuu kuin olisin ainoa, joka kantaa vastuuta, jopa hänen teoista. Olen valmis antamaan anteeksi ja työstämään meidän parisuhteen ongelmia ja niin on hänkin, mutta vastuuta teoistaan hän ei ole nähtävästi valmis ottamaan. Olen kauheassa pattitilanteessa.... Olisi mukavaa kuulla eri näkemyksiä tai kuulla kokemuksia.
Kommentit (26)
Pidä lapsi jos haluut, pärjäät kyllä loistavasti yksinhuoltajana jos tahdot :) mutta jätä mies! Ei siitä olis isäksi tai sulle mieheksi! Löydät ja ansaitset paremman! :)
T. Kahden muksun yh, erosin kun lapset oli 4kk ja 2v. ja se oli paras päätös ikinä!
Ärsyttää, kun joidenkin mielestä nuoret yh-äidit ovat kouluttamattomia tonttuja eli yhteiskunnan pohjasakkaa. Mä pääsin opiskelemaan yliopistoon toivomalleni alalle, pojat ovat tällä hetkellä 3- ja 5-vuotiaat ja mul on uus mies :)
Aina neuvo, jonka osaan antaa on se, että ap:n kannattaa luopua miehestään.
Jos itse olisin tuossa tilanteessa ja päättäisin pitää lapsen. Keskittyisin tukiverkoston luomiseen ja oman elämän järjestämiseen ennen lapsen tuloa. Mieheltä en odottaisi yhtään mitään. Jos menee mukaan tuohon miehen eiku sittenkin jahkailuun ja tunnetiloihin, sitä saa elää kyllä sitten loputtomiin. Saat pettyä siihen, miten tärkeysjärjestys menee. Ja kasvattaa lapsesi lisäksi keskenkasvuista aikuista.
Ihan ensimmäiseksi sinun tulisi erota miehestäsi. Hän petti sinut raskaimpaan mahdolliseen aikaan. Seuraavaksi sinun täytyy miettiä, että kykenetkö huolehtimaan lapsesta yksinäsi.
Tsemppiä. Olet joutunut ihan kamalaan tilanteeseen.
Voi kun joku olisi keksinyt jotain sellaisia juttuja joilla voisi harrastaa seksiä ilman että tulee raskaaksi, ettei sitten tarvitse luottaa keskenmenoihin ja abortteihin. No, ehkä vielä joku päivä...