Mitä tehdä naapurin kanssa, käyttää meidän 9 vuotiasta "lapsenvahtina"
Eli siis jos meidän lapset menee ulos ja naapurin lapset näkevät sen, tulevat myös. Tai jos meidä 9v ja 7v menee pyytämään naapurista kavereitaan ulos tulee sieltä kaikki, myös juuri 4v täyttänyt.
Ja ongelma on se, että siinä vaiheessa meidän vanhin "joutuu" lapsenvahti rooliin ja tunnollisena ei osaa olla huolehtimatta.
Millä saada loppumaan?
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos päästätte 4v:n pihalle ilman, että olette mukana niin se lapsi voi kohta olla ties missä ja joutua onnettomuuteen. Ja se on yksinomaan teidän vikanne, ei muiden pihalla olevien lasten.
Tuolla logiikalla sairauskohtauksen saaneen läheiset ovat vastuussa henkilöstä, mutta ohi kävelevät ja autoilevat eivät ole, vaikka lähiomaiset olisivat kauempana kuin ohitse kulkeva liikenne.
Ei nyt oikein kestä tuo logiikka. Yritä nyt jumalauta vähän paremmin. Kyllä onnettomuuden sattuessa se vastuu vaan on niillä jotka ovat onnettomuuspaikalla lähimpänä. Heillä on ensisijaisesti vastuu asiasta.
Tämä on ihan mustaa valkoisella. Turha alkaa väittämään minulle asioista. Kyllä minä tiedän nämä asiat.
Tässä kyllä on ikä ihan validi tekijä. Samoin kuin alle 15v ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa, ei hän ole kyvykäs kantamaan yksin vastuuta toisista, kun ei itsestäänkään.
Näin on, mutta eikö nuo vanhemmat juuri kehuneet että valvovat jatkuvasti jopa vanhempia lapsiaan.
Joten he ovat silloin vastuussa ja jos heitä ei kiinnosta, niin se kertoo heidän inhimillisyydestä paljon.
Ainakin vastauksista päätellen viha ulkopuolisia lapsia kohtaan on melkoinen. Ja että tämän asian kanssa edes pitää vängätä.
Kyllä se asenne näkyy sieltä teksistä selvästi.
Kyllä. Selvästi ei haluta ottaa vastuuta edes sellaisesta lapsesta josta pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus ja myös eräällä tavalla toivotaan onnettomuutta jota vanhemmat lapset eivät voi hoitaa, vaan ilmeisesti jättää sairaskohtauksen saaneena nurmelle makaamaan???
Tälläiset asenteet ovat nykyään vallalla yhä enemmän.
Se on sellaista minä minä minä asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lasu tietysti. Ei alle kouluikäistä saa jättää ulos ilman aikuisen valvontaa.
Ei tuollaista lakia ole. Eli jos lasu tulee, niin sossut eivät voi tehdä huostaanottoa ihan vaan siksi, että perhe ei suostu noudattamaan jotain heidän itse keksimäänsä sääntöä. Ts. lasupaperin voi perhe heittää vaikka suoraan roskiin jos haluavat.
Lasu tekee ihan mitä haluaa, yhdellä sossutädillä on kaikki valta päättää lapsen asioista valitettavasti. Jos sossun mielestä lapsi on heitteillä, niin silloin siinä ei ole muilla mitään sanomista. Joten ilmoitusta vaan puukkaamaan neljä vuotiaasta, niin pääsee teidän perhe siitäkin riesasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos päästätte 4v:n pihalle ilman, että olette mukana niin se lapsi voi kohta olla ties missä ja joutua onnettomuuteen. Ja se on yksinomaan teidän vikanne, ei muiden pihalla olevien lasten.
Tuolla logiikalla sairauskohtauksen saaneen läheiset ovat vastuussa henkilöstä, mutta ohi kävelevät ja autoilevat eivät ole, vaikka lähiomaiset olisivat kauempana kuin ohitse kulkeva liikenne.
Ei nyt oikein kestä tuo logiikka. Yritä nyt jumalauta vähän paremmin. Kyllä onnettomuuden sattuessa se vastuu vaan on niillä jotka ovat onnettomuuspaikalla lähimpänä. Heillä on ensisijaisesti vastuu asiasta.
Tämä on ihan mustaa valkoisella. Turha alkaa väittämään minulle asioista. Kyllä minä tiedän nämä asiat.
Tässä kyllä on ikä ihan validi tekijä. Samoin kuin alle 15v ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa, ei hän ole kyvykäs kantamaan yksin vastuuta toisista, kun ei itsestäänkään.
Ei osaa soittaa apua tai kutsua vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lasu tietysti. Ei alle kouluikäistä saa jättää ulos ilman aikuisen valvontaa.
Ei tuollaista lakia ole. Eli jos lasu tulee, niin sossut eivät voi tehdä huostaanottoa ihan vaan siksi, että perhe ei suostu noudattamaan jotain heidän itse keksimäänsä sääntöä. Ts. lasupaperin voi perhe heittää vaikka suoraan roskiin jos haluavat.
Lasu tekee ihan mitä haluaa, yhdellä sossutädillä on kaikki valta päättää lapsen asioista valitettavasti. Jos sossun mielestä lapsi on heitteillä, niin silloin siinä ei ole muilla mitään sanomista. Joten ilmoitusta vaan puukkaamaan neljä vuotiaasta, niin pääsee teidän perhe siitäkin riesasta.
Sen takiahan tässä veroja maksellaan suolaisesti ettei tarvitsisi olla muiden suomalaisten kanssa tekemisissä.
Tai ottaa edes kontaktia lapsiin tai vanhempiin. Sitä varten on ulkoistettu henkilö lastensuojelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusa se on pienikin kiusa. Tärkeintä on kiusata :) ja olla mahdollisimman vittumainen ihminen.
t. länsisuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ymmärsin oikein, pihalla on kouluikäisiä lapsia teiltä ja naapurista, ja lisäksi naapurin nelivuotias. Millä ihmeen logiikalla vieraat lapset olisivat enemmän vastuussa pienimmästä kuin pikkuisen omat sisarukset?
Jos ap n esikoinen on vanhin joukosta.
Joo.
Meidän lapsella sana fiilis. On vanhin porukasta ja niiden pienimpien vanhemmat sisarukset jättää meidän lapsen niitten pienten sisarusten vahdiksi. Kyllästyi.
Palautatte vain pienimmän pihaltanne/kotoanne takaisin omaan kotiinsa saatesanoilla ei pysy nyt isompien leikeissä mukana.
Meidän pihasta ja kodista tuli hetkeksi yleinen päiväkoti. Koko ajan piti olla vahtimassa ja ennen kaikkea oman omaisuuden ehjänä säilymisen vuoksi komentamassa naapurin lapsia.
Sitten tehtiin säännöt, että ne lapset saa olla meidän tontilla, jotka sillä hetkellä leikkivät meidän lasten kanssa. Jos ei pysy isompien leikeissä mukana tai muuten muu tekeminen kiinnostaa yhteisiä leikkejä enemmän, minä aikuisena lähetän lapsen kotiinsa.
Hiljalleen ovat oppineet tämän, eikä näitä hoitotapauksia enää ole.
Näin on, mutta eikö nuo vanhemmat juuri kehuneet että valvovat jatkuvasti jopa vanhempia lapsiaan.
Joten he ovat silloin vastuussa ja jos heitä ei kiinnosta, niin se kertoo heidän inhimillisyydestä paljon.
Ainakin vastauksista päätellen viha ulkopuolisia lapsia kohtaan on melkoinen. Ja että tämän asian kanssa edes pitää vängätä.
Kyllä se asenne näkyy sieltä teksistä selvästi.