Oletteko käyneet vain kävelemässä Helsingin keskustassa öisin?
Millaista on ollut katsella menoa? Mitä on näkynyt? Mietin lähdenkö vain kiertelemään katuja illemmalla.
Kommentit (40)
Mä oon uskaltanut. En pimeille kujille lähde ja Helsingissä on aina ihmisiä ympärillä. Kyllä ne saalistajat on baareissa ja siellä, missä humalaiset naiset kulkevat yksin pimeässä.
N27
Wau! kirjoitti:
Se ois kivaa,mutta yksin ei uskalla! Laitappa faceen ryhmä vaikka "helsingin yökävelijät" Kokoonnuttais jossain ja sitten vaa dallaanmaan!
Hienoo ois!
Hyvä idis
Se on hieman huvittavaa kun vanhat naiset pelkäävät jotain miehiä. Harvemmin ne ahdistelijat vanhempia naisia haluavat.
Tapahtuma öinä lähinnä. Tavallisena yönä aika outoa olisi siellä hillua. Mitä siellä olisi. Kerjäisit vain ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuma öinä lähinnä. Tavallisena yönä aika outoa olisi siellä hillua. Mitä siellä olisi. Kerjäisit vain ongelmia.
En oo koskaan saanut vielä ongelmia?
N27
Mä kuljen useinkin.
Terveisin, vampyyrinainen
Olisi kiva mennä vaikka kuvaamaan yömaisemia, mutta en uskalla. Kävin joskus aamutöissä Krunikassa, lähdin kotoa kävellen 5.20. Jo silloin pelotti. Yksi koikkelehtiva mies oli aina samaan aikaan liikenteessä. Välillä tuijotti minua.
Eli ei, en uskalla. Minua on monta kertaa seurattu, kun olen vaikka kävellyt baarista kotiin nuorempana. Helsinki on muuttunut vielä levottomammaksi kymmenen vuoden sisällä.
Talvipakkasella voin kävellä, raiskaajatkaan eivät tarkene olla ulkosalla. Mutta lämpimällä en uskalla. Sama on kyllä monissa pienissäkin kaupungeissa. Sitä on tullut varovaisemmaksi.
Näkymyt humalaisia, juhlijoita, toisilla hauskaa, joillain draamaa ja yksi itkee. Ihan erilaista seurata menoa selvinpäin kuin jos olisi itse yksi juhlijoista.
Ja poliiseja liikkuu paljon keskustassa. Mikä on hyvä vaan.
Mä tykkään talvella niistä valoista, joita on esim Stockan lähellä
oli kolmen linjan aikoina ihan tavallinen juttu että joskus 0200 menin parin kilason kävelyille, ei siellä ketään koskaan näkyny
5 vuotta olen talsinut yksin Helsingin (etenkin keskustan) katuja aina työvuorojen päätteeksi (klo 23-04 välillä) ja samoin joskus stressatessa kun en saa unta niin olen lähtenyt öisin parin tunnin kävelylle.
En ole osannut Helsingissä pelätä, kun on katuvaloja ja paljon takseja/ poliiseja ympärillä sekä tietenkin ihmisiä lähes kaikkialla. Aika rauhassa olen saanut olla, vaikka toki toisinaan joku juopunut juhlija/ pullonkerääjä/ ulkomaalainen tms, tulee juttelemaan.
Sek - sin vonkaajista pääsee eroon yleensä toteamalla ei kiitos/ nostamalla kättä (kämmen vonkaajaan päin) tai ihan vaan ohi kulkemalla sanomatta sanaakaan. Joidenkin hyväntahtoisten ihmisten (esim. suomalainen pullonkerääjä/ onnellinen juhlija) on ihan kiva vaihtaa pari sanaa. Tuttujakin on tullut näiden vuosien varrella esim. rautatieasemalta junaa odotellessa tms. samat ihmiset siellä lähinnä pyörii..
Enemmän minä pelkäsin Itä-Suomessa maalla asuessa, kun työmatkaa oli käveltävänä 10km metsän keskellä (ei Taloja, autoja, ihmisiä vaan pelkkiä karhuja).
Vierailija kirjoitti:
Mä oon uskaltanut. En pimeille kujille lähde ja Helsingissä on aina ihmisiä ympärillä. Kyllä ne saalistajat on baareissa ja siellä, missä humalaiset naiset kulkevat yksin pimeässä.
N27
Ei katso paikkaa, ei aikaa, vain uskonnolla on väliä.
Esimerkkinä Oulun pyykkituparaisssssskaus, uhri selvinpäin, keskellä päivää ja vanhus.
-Kukaan nainen/tyttö ei ole turvassa näiltä.
Tekivät yli puolet viime vuoden Helsingin raissssskauksista.
Siinä FAKTAT.
Vierailija kirjoitti:
Se on hieman huvittavaa kun vanhat naiset pelkäävät jotain miehiä. Harvemmin ne ahdistelijat vanhempia naisia haluavat.
Pelkäänkin luottokorttini puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27
Ei katso paikkaa, ei aikaa, vain uskonnolla on väliä.
Esimerkkinä Oulun pyykkituparaisssssskaus, uhri selvinpäin, keskellä päivää ja vanhus.
-Kukaan nainen/tyttö ei ole turvassa näiltä.
Tekivät yli puolet viime vuoden Helsingin raissssskauksista.
Siinä FAKTAT.
Kukaan ei ole turvassa miehiltä.
N25 kirjoitti:
5 vuotta olen talsinut yksin Helsingin (etenkin keskustan) katuja aina työvuorojen päätteeksi (klo 23-04 välillä) ja samoin joskus stressatessa kun en saa unta niin olen lähtenyt öisin parin tunnin kävelylle.
En ole osannut Helsingissä pelätä, kun on katuvaloja ja paljon takseja/ poliiseja ympärillä sekä tietenkin ihmisiä lähes kaikkialla. Aika rauhassa olen saanut olla, vaikka toki toisinaan joku juopunut juhlija/ pullonkerääjä/ ulkomaalainen tms, tulee juttelemaan.
Sek - sin vonkaajista pääsee eroon yleensä toteamalla ei kiitos/ nostamalla kättä (kämmen vonkaajaan päin) tai ihan vaan ohi kulkemalla sanomatta sanaakaan. Joidenkin hyväntahtoisten ihmisten (esim. suomalainen pullonkerääjä/ onnellinen juhlija) on ihan kiva vaihtaa pari sanaa. Tuttujakin on tullut näiden vuosien varrella esim. rautatieasemalta junaa odotellessa tms. samat ihmiset siellä lähinnä pyörii..Enemmän minä pelkäsin Itä-Suomessa maalla asuessa, kun työmatkaa oli käveltävänä 10km metsän keskellä (ei Taloja, autoja, ihmisiä vaan pelkkiä karhuja).
Muistitko heiluttaa avaimiasi uhkaajaa kohti?
T:Yle
Se ois kivaa,mutta yksin ei uskalla! Laitappa faceen ryhmä vaikka "helsingin yökävelijät" Kokoonnuttais jossain ja sitten vaa dallaanmaan!
Hienoo ois!