Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän mua vaivaa

Vierailija
08.02.2020 |

Niin. Asioiden tekemisen "automaation" puuttuminen.

Tämä näkyy eniten arjessa. Tuntuu että mitä yksinkertaisimmissa asioissa, niitä mitä toiset tekevät ajattelematta (automaatio), esim näkee roskan, poimii sen matkaan ja laittaa roskikseen. Minä "näen" roskan kyllä, mutta tuntuu että aivot eivät tavallaan rekisteröi sitä tai mitä pitää tehdä (automaattisesti). Tuntuu että kaikkiin näihin terveille niin yksinkertaisissa asioissa, minun pitää joka kerta tietoisesti prosessoida päättää esim että "tuolla on roska, nouse ja vie se roskiin".

Tämä ei koske pelkästään siivoamista. Koskee myös kengännarujen solmimista, autosta sisälle siirtymistä jne.

Olen miettinyt ovatko nämä toiminnanohjauksen ongelmia. Mutta se ei ole pelkästään asioiden aloittaminen. Se on koko se prosessi.

Tämä on suhteellisen voimaa vievää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näistä tullut ikänä rutiinia? Onko lapsuuden kodissa millainen tapa hoitaa asioita, oletko osallistunut lapsesta asti kotitöihin?

Vierailija
2/6 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuota samaa. Olen ajatellut, että johtuisi keskittymisvaikeuksista. Ei ole siis mitään diagnoosia, mutta on paljon ongelmia keskittymisen kanssa. Myöskin hetkessä läsnä oleminen on minulle todella hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinullakin on rutiineja. Mieti, miksi rutiinit puuttuvat osasta normaaleja asioita. Keskittymishäiriö? Et joutunut lapsena tekemään niitä?

Vierailija
4/6 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näistä tullut ikänä rutiinia? Onko lapsuuden kodissa millainen tapa hoitaa asioita, oletko osallistunut lapsesta asti kotitöihin?

Ei se ole siitä kiinni että asia on muuttunut ikäväksi rutiiniksi kun teen kenkävalintanikin tämän asian perusteella. Vetoketju sivussa tai sitten tarralenkkarit. Mut kiitti näkökulmasta.

Ap

Vierailija
5/6 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinullakin on rutiineja. Mieti, miksi rutiinit puuttuvat osasta normaaleja asioita. Keskittymishäiriö? Et joutunut lapsena tekemään niitä?

Keskittymishäiriötä tutkittu mutta vanhemman vuoksi ei tainnut tulla dg. Koska "ihan hyvin ja normaalisti asiat ovat olleet "

Kyllä olen varmasti yrittänyt kovasti ainakin, koska meillä vallitsi pelon ilmapiiri ja sitä sitten tehtiin tai itkettiin ja tehtiin.

Vierailija
6/6 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuota samaa. Olen ajatellut, että johtuisi keskittymisvaikeuksista. Ei ole siis mitään diagnoosia, mutta on paljon ongelmia keskittymisen kanssa. Myöskin hetkessä läsnä oleminen on minulle todella hankalaa.

Tuttua tuo.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan